לא קל לתפוס לשיחה את אניה בוקשטיין, מלכת השיק שלנו. הערב יש לה הופעה, ממש אחר כך היא עולה על טיסה כדי לבלות שבועיים עם בעלה, ובזמן שהיא כאן, היא מצטלמת לזה ולזה ולזה. הטון שלה בטלפון מודאג. היא רוצה לדעת באיזו תמונה בחרנו לשער ולוקחת חלק אקטיבי מאוד בבחירת הצוות: הצלם, המאפר, מעצב השיער. כל דבר היא עושה ברצינות ובשקדנות של תלמידה חרוצה, וכך היא גם סללה את דרכה לצמרת רשימת השיק שלנו. מבלי ללבוש פריטים שערורייתיים, מבלי לחשוף יותר מדי, אבל בהקפדה על עבודה עם אנשים טובים, בחירת בגדים מבדים טובים ובעלי גזרות טובות, והליכה על קו לא צעקני וקלאסי, השנה הפכה אניה לברבור אופנתי. היא תמיד היתה יפהפייה מדהימה, אבל השנה הפכה גם לכוכבת וגם לאשה אמיתית, עם ביטחון ובחירות שמאחוריהן היא עומדת בגאון.
5 צפייה בגלריה
נצור את המלכה. אניה בוקשטיין
נצור את המלכה. אניה בוקשטיין
נצור את המלכה. אניה בוקשטיין
(צילום: רון קדמי)
מזל טוב, איך ההרגשה להיות מלכת השיק של "פנאי פלוס"?
"נעים ומפתיע. אני מאמינה שסטייל אמיתי צריך להגיע לא ממקום של מאמץ אלא באיזו טבעיות שבאה עם הזמן. אולי השנה התאמצתי פחות ודווקא זה עשה טוב. תמיד אהבתי להתלבש וזה היה לי חשוב, אבל השנה נתתי לזה יותר ביטוי ומשמח אותי שפתאום זה מקבל מקום".
זה משהו שחלמת עליו, כיוונת אליו?
"לא יכולה להגיד שחלמתי על זה ולו רק בגלל שמעולם לא השקעתי את מרב הזמן בזה. אבל אחרי השנה הזאת כשזה הגיע, אי אפשר להגיד שזה לא כיף".
שמנו לב שבשנה האחרונה הסטייל שלך התחדד, והפך.... אולי תגדירי אותו במילים שלך?
"אני מניחה שהוא הפך לבוגר יותר, מדויק יותר ובעיקר נקי. תמיד ידעתי מה אני אוהבת, אבל השנה נפל איזשהו אסימון נוסף. הבנתי מה מחמיא לי, עם מה נוח לי ומה עושה לי להרגיש נשית וקלאסית ללא מאמץ".
5 צפייה בגלריה
בוגר יותר, מדויק יותר, נקי יותר.
בוגר יותר, מדויק יותר, נקי יותר.
בוגר יותר, מדויק יותר, נקי יותר.
(צילום: רון קדמי)
ומה גרם לשינוי הזה?
"השינוי הגיע מכמה כיוונים. ראשית כל הגיל הביא איתו איזו בשלות והסתכלות אחרת על הבגד ועל איך הוא משרת אותי. לא דחוף לי לחשוף, נעים לי בבדים איכותיים ובגזרות שעוזרות לי להיות קצת יותר גבוהה. שנית, התחלתי להתעניין יותר. תמיד אהבתי בגדים אבל לא היה לי הרבה עניין באופנה. הייתי קונה מאוד אינטואיטיבי, בעיקר פריטים שידעתי שילכו איתי להרבה זמן, אבל לא ממש הכרתי מותגים ומעולם לא הייתי מאלה שמסתכלות במגזינים. ואולי הסיבה העיקרית היא העבודה המשותפת עם המעצב עידן לרוס. משהו במפגש שלנו הוליד דיוק לשנינו, לכישרון שלו ולסטייל המתגבש שלי ויחד הבנו מאוד מהר מה אנחנו אוהבים".
איך עובד הקשר ביניכם?
"כבר בפגישה הראשונה שלנו היה קליק. מעולם עד אז לא עבדתי עם סטייליסט, תמיד סמכתי על עצמי לטוב ולרע, אבל לא תמיד היו לי האנרגיה והזמן להשקיע בכל יציאה מהבית או אירוע של העבודה היה מלחיץ אותי, וכל העסק היה הופך לכאב ראש. לקראת הוצאת האלבום שלי, כשהתחילו ההופעות, הרגשתי שהלחץ הזה באמת מיותר וכדאי שאתרכז במוזיקה ואתן למישהו שיודע את העבודה לעזור לי להתארגן. אני בנאדם של הרבה שליטה, אבל דווקא במפגש עם עידן, אחרי שקיבלתי תחושה ראשונית בקשר לטעם הטוב שלו, לגמרי שחררתי לו להיות יצירתי. למופע ההשקה שלי הוא הציע לתפור לי חליפה לבנה ואמרתי יאללה. לדעתי בשלב הזה שנינו עדיין לא ידענו שאת רוב הדברים הוא יעצב בעצמו. משהו בחליפה הלבנה הזו סימל התחדשות והתרגשות גדולה ומשם היה ברור שאנחנו ממשיכים יחד".
איך אתם בוחרים בגדים?
"הרבה פעמים אנחנו מתחילים מצבע דווקא, צבעים נותנים הרבה השראה. אנחנו חושבים יחד מה הגזרה שתחמיא, מה רוח האירוע ובעיקר מה אנחנו רוצים להגיד. ברור ששנינו מקבלים מלא השראה ממה שיש בחוץ והרבה פעמים אנחנו אוכלים זה לזה ת'ראש על מה ראינו ואהבנו. יש לי הרבה הערכה אמיתית אליו ובלי קשר, אנחנו קודם כל חברים טובים. חוץ מזה יש לי בחיים עוד כמה אנשים עם טעם משובח שבהם אני נעזרת, כי שיק זה לא רק בגדים ונעליים, זה סך הכל הכללי. אין ספק שהתואר הזה הוא המון בזכותם".
5 צפייה בגלריה
"שיק זה לא רק בגדים ונעליים". צודקת.
"שיק זה לא רק בגדים ונעליים". צודקת.
"שיק זה לא רק בגדים ונעליים". צודקת.
(צילום: רון קדמי)
מה החשיבות של אופנה בעינייך?
"יש חשיבות אדירה לאופנה בעיניי. זו אמנות לכל דבר והיא מצריכה ים כישרון ויצירתיות. בסופו של דבר מה שאנחנו לובשים משפיע עלינו, והרבה פעמים לבגד יש תפקיד ענק באיך אנחנו יוצאים לעולם וחשים בתוך הגוף שלנו. זה נכון שאפשר להגיד שיש מלא דברים חשובים יותר להתעסק בהם, אבל בסופו של דבר אם רכישה טובה מצליחה להרים מצב רוח, זה אומר הכל".
מי אייקון הסטייל שלך בארץ ובחו"ל?
"אני חושבת שלקרן מור יש המון סטייל. היא באמת מעריכה ואוהבת אופנה ואני תמיד מתפעלת ממה שהיא לובשת. גם ליאנה גור יש שיק מהמם לדעתי. מאופק וסקסי מאוד. בחו"ל יש כל כך הרבה... אין ספק שהאחיות אולסן הן אייקון לוהט".
5 צפייה בגלריה
"מה שאנחנו לובשים משפיע עלינו". בוקשטיין
"מה שאנחנו לובשים משפיע עלינו". בוקשטיין
"מה שאנחנו לובשים משפיע עלינו". בוקשטיין
(צילום: רון קדמי)
בשנה האחרונה הוצאת דיסק והתחלת להופיע. האם את מתלבשת באופן שונה להופעות? איך?
"כשאני מופיעה אני בעיקר מחפשת נוחות. שיהיה נוח לשבת ליד הפסנתר, לזוז. שהבגד לא ידאיג אלא יעצים. אני חולה על חליפות ומראה גברי באופן כללי זה לוק שעובד לי טוב בהופעות. דווקא בו אני מרגישה מאוד נשית. אני חושבת שעוד ייקח לי זמן להבין איך בגד מתכתב לי עם המוזיקה, אבל מה שבטוח הוא שבהופעות אני מאוד קרובה לעצמי וכמה שאני מעמיסה פחות, ככה יותר טוב".
מה היא אובססיית הסטייל שלך?
"בשלוש מילים? עקבים, עקבים, עקבים. אני מתה על עקבים, אם הייתי יכולה, הייתי הולכת איתם כל היום. מה שסטילטו יכולה לעשות לביטחון העצמי... ועדיין רוב היום אני עם אולסטאר, כי רחמנות על כאבי הגב".
מה המקום שזה תופס בחיים שלך?
"אני במקום טוב בחיים. כל השנה האחרונה היתה מלאת מתנות מרגשות שאני לא לוקחת כמובן מאליו. התחתנתי עם מי שאני אוהבת, באו לי פרויקטים משמעותיים, ובעיקר המוזיקה עוטפת אותי חזק. אה, וכמובן - מלכת השיק".

מנימוקי השופטים

מיטל ברונר: "השילוב של אניה עם עידן לרוס - חתונה! הבריינסטורמינג שלהם יחד מביא לתוצאות מרהיבות. הכל מונח עליה בול, הן מבחינת הגזרות על הגוף (וזה לא פשוט להלביש בחורות קטנות ועוד להוציא מהן אשליה של גובה) והן מבחינת התאמת הצבעים לסקין טון. אני כל כך שמחה שהיא הגיעה לפיצוח הנכון בשבילה".
יוני פרוים: "קום איל פו. למרות מגבלת הגובה, אניה בוקשטיין הצליחה לנצל את הנתונים הטבעיים לטובתה בשלל הופעות מדויקות ומתוחכמות. הכל יושב במקום, השיער והאיפור תמיד מוקפד. בראבו!"
מיקי בוגנים: "תמיד לבושה בהתאם לנתונים שלה, לא מנסה להיות מה שהיא לא ומצליח לה".
קארין דונסקי: "שיק + סטאר קווליטי. מאוד תרבותית ובעיניי מתחרה עם נטלי דדון על התואר מלכת השיק, למרות שסגנונן שונה לגמרי".
5 צפייה בגלריה
"לא מנסה להיות מה שהיא לא". מנימוקי השופטים
"לא מנסה להיות מה שהיא לא". מנימוקי השופטים
"לא מנסה להיות מה שהיא לא". מנימוקי השופטים
(צילום: רון קדמי)