ברוח הסליחות השורה עלינו בימים אלו, החליטה המעצב(נ)ת להרשות לעצמה, רגע לפני שהיא מעבירה מעל ל-24 שעות בהתנצלות בפני כל מיני אנשים, להיות הכי רעה שאפשר – בעיקר כי זה מוסיף רוז' ללחיים ומחליק קמטים.
אמנם היא לא צריכה עזרה בלהיות ביץ', אבל הטמפרטורות הגבוהות שליוו את הסלבס על השטיח האדום בטקס ה"אמי" (אומרים שנמדדו מעל ל-40 מעלות שנמרחו בין פאייטים בכמויות מוגזמות למייק-אפ בכמויות מוגזמות לא פחות) בהחלט הוסיפו פלפל לעצבים שלה. אז בואו תבינו למה:
השמש זורחת לה מהתחת: היידי קלום
היידי קלום היתה הראשונה שהפציעה מול עיניה המסונוורות של המעצב(נ)ת, שחשבה לרגע שפגשה בשמש. קלום הוכיחה שוב שבינה לבין המילה אופנה - אין שום קשר. ולא יעזור שום פרויקט מסלול. בשמלה של ורסאצ'ה היא נראית יותר כמו תומכת נלהבת של הטבעונים – אחרי הכל שום דבר טוב לא יוצא משימוש באפרוחים קטנים וצמריריים לצרכים אישיים כמו לבוש או אכילה.
השמלה הזו נראית כמו בלגן אחד גדול שאי אפשר להשתלט עליו. מסתבר שיש דבר כזה, יותר מדי שמח. אגב, ביג בירד מבקשת שתפסיקי כבר לנסות ולגנוב לה את הפוקוס.
כופה על עצמה תענית: קת'רין האן
קת'רין האן מ"רגעים קטנים של אושר" לבשה משהו שנראה כמו התאונה האחרונה מהחוג למקרמה. שכבות וא-סימטריה יחד עם צבעים מתנגשים - המעצב(נ)ת תוהה מה עבר על מי שהכין את השמלה והאם זה היה בחושך. ובעצם, למה האן חושבת שהיא צריכה ללבוש אותה? היא פשוט יכולה לצום בכיפור ויסלחו לה על הכל.
ממש לא מצחיקה: איימי שומר
אמרתם סטרפלס, אמרתם איימי שומר, שאפילו לריצה יוצאת לבושה נטולת כתפיות. הפעם בשמלה של זק פוזן שיודע את העבודה ומצליח להוציא ממנה הרבה דברים טובים. הלוואי והוא גם היה אחראי לשיער שלה, שנראה כאילו לא עבר חפיפה מזה כמה שבועות ובניסיון נואש אחרון לעשות איתו משהו – נראה כמו הקן שהיונים בנו על גג ביתה של המעצב(נ)ת. אגב, גזרת A מושלמת כמעט עבור כל אחת והמעצב(נ)ת מחבבת את העובדה ששומר לא דופקת חשבון עם כל מיני מחוכים מהדקים והולכת כמו שהיא, עד הסוף. כולל הבטן.
תלויה על השנדליר: טרג'י פי הנסון
יופי של אימפריה בנית לעצמך, אבל מניהול ביד רמה ועד להבנה באופנה יש דרך ארוכה. טרג'י פי הנסון לבשה שמלה שחורה שהזכירה למעצב(נ)ת את הפעם ההיא שנאלצה לתלות וילון לבד והחליטה להשתמש בשרשרת של השנדליר משנות ה-70 של סבתה, עליה השלום. אין פה שום חידוש רק ערבוב לא ממש מוצלח של סגנונות. אלכסדר וואנג – אכזבת קשות.
משועממת מהחיים: כריסטינה הנדריקס
כריסטינה הנדריקס, כתמיד, לובשת שמלה שמדגישה את החמוקיים המרהיבים שלה (למעצב(נ)ת יש תחושה שהמילה הזו הומצאה על שמה של הנדריקס), אבל בין חמוקיים לאופנה, לעיתים יש התנגשות.
נעים קאן עיצב לה שמלה שנראית כמו משהו שיצא מקטלוג של שנות ה-70 שנראית יותר כמו טריפ לא מוצלח, וזה לא שחסר לשנים הללו עיצובים מוצלחים. הצבעים לא הולמים את העור הפורצלני שלה ולא את הצבע הג'ינג'י, ואם כבר, גורמת לה להיראות דהויה וחבל. אגב שיער, אפשר היה להשקיע יותר, את סתם נראית מזיעה וזה שיש 100 מעלות פרנהייט זה לא תירוץ.
אופס איי דיד איט אגיין: איימי פולר
איימי פולר חזרה לשנות ה-90 בשמלה שהזכירה למעצב(נ)ת קליפים של פרחות, כלומר זמרות צעירות שרצו להראות כמה הן גמישות. רק חסרים הצמידים הצבעוניים מגומי והקוקו על הצד כדי להשלים את המראה. פולר כבר הוכיחה שהיא יודעת להתלבש, אבל הפעם זה נראה שהיא ברגרסיה, בשמלה לא מחמיאה בעליל. לא מצחיק.
שנדליר גרסה 2.0: קלייר דיינס
קלייר דיינס בשמלה של פראדה בסגול ושלשלאות – מחשוף לא מחמיא בכלל, איפור מבגר ותסרוקת איומה. המעצב(נ)ת תוהה אם דיינס אכן חצתה את הקווים לכיוון הטעם הרע ביותר. היא פישלה לא מעט על השטיח האדום, אבל תמיד היה נצוץ של תקווה. הפעם נראה שהכל אבוד.
במיטה עם ריי דונובן: נעמי ווטס
כשפגשה המעצב(נ)ת בנעמי ווטס היא היתה בטוחה לרגע שהתבלבלה והגיעה בטעות למסיבת פיג'מות. ווטס הגיעה בשמלה שנראתה כמו כותנת לילה עם שובל שהזכיר למעצב(נ)ת את השמיכי שכל כך אהבה להתמרח עליה. הגזרה ממש לא מחמיאה, דוגמת הבד מרדימה ובאופן כללי ווטס נראית כאילו היא מוכנה למיטה. מצד שני, גם המעצב(נ)ת היתה לובשת פיג'מה 24/7 אם לייב שרייבר היה דובי השינה שלה.
הו האימה: אמה רוברטס
עור חיוור, שמלה חיוורת עוד יותר ובלונד כמעט לבן – נשמע לכם כמו רוח רפאים אמיתית? ובכן זה בדיוק מה שהשמלה של ג'ני פקהאם עשתה לאמה רוברטס על השטיח האדום. המעצב(נ)ת מאד מעריכה התנסויות שונות בעולם האופנה, אבל מעריכה עוד יותר התבוננות במראה רגע לפני שבוחרים עם מה יוצאים מהבית.
זה הכל בגלל הכסף: קארי וושינגטון
שמלת הכסף של מרק ג'ייקובס, אותה בחרה ללבוש קארי וושינגטון, בהחלט מרהיבה, לפחות בחלקה העליון. המעצב(נ)ת היתה מוותרת על הפרחים הגדולים באזור הכתפיים – בינינו יש מספיק פאייטים שימשכו את העין (ויסנוורו עד כאב), אבל זה עוד בסדר. הבעיה מתחילה כשלוקחים צעד אחורה ורואים את כל שילובי הנצנוצים הלא מרשימים במיוחד ומזכירים למעצב(נ)ת את שריון ההגנה שקיבל ההוביט במתנה. אפילו עליו זה נראה טוב יותר. אולי אוליביה פופ סוף-סוף מקבלת את העונש שמגיע לה על כל הכסת"חים שלה.
תעשי טובה ותחדשי: סופיה ורגרה
לפעמים האהבה נגמרת, זה קורה לטובים ביותר, זה לא קל אבל אין מה לעשות. ככה מרגישה המעצב(נ)ת כלפי הגרדרובה של סופיה ורגרה, שהפעם חידשה את הלוק עם מעצב חדש, סיינט ג'ון, אבל לא טרחה לחדש כלום בגזרה. מה הטעם ללכת על משהו חדש כשאת מגיעה במשהו כל כך מוכר וישן? שוב גזרת זנב דג, שוב מחשוף הפוך ושוב גזרה מרהיבה בשמלת זהב. מתי כבר נראה אותך בעיצוב חדש ומרגש? למעצב(נ)ת יש תחושה שגם בחתונת נובמבר שהיא מתכננת לא תהיינה הפתעות בגזרת השמלה. בלעעעה.
משב רוח מרענן: שלישייה עם המוצלחות
אוקיי, אז אולי לא הכל היה מזיע ומגעיל ולא מרשים במיוחד, הנה כמה בנות שעשו למעצב(נ)ת פווו קריר ונעים.
לורה פרפון ("כתום זה השחור החדש") היתה מרהיבה בשמלה אדומה ושכפ"ץ גלדיאטורים על כתפיה. זה אמנם לא חידוש בתחום העיצוב וראינו את זה לא מעט בשנים האחרונות, אבל זה עובד עליה ובגדול. המעצב(נ)ת שוקלת לעבור לדיאטת סיינטולוגיה אם היא תוכל להיראות כמו פרפון.
שרה היילנד בחרה בשמלה של זק פוזן בגוון בורדו עמוק שחושפת כתפיים וגב בגזרה באמת מוצלחת ביותר, בתסרוקת הקארה ששלטה על השטיח האדום, על גווניה, תלתליה ואורכיה, ובהחלט היתה אחת השמלות הטובות ביותר של הערב.
ואחת ההפתעות הגדולות של הערב היתה ליידי גאגא שבאה כאחת הליידי המרשימות בשמלה שחורה במחשוף א-סימטרי ובעיצוב ארכיטקטוני פשוט מושלם. קלאסה היא כבר לא מילה גסה, לפחות לא עד שהיא שוב תפציע בשמלה ביזארית, אולי הפעם מסויה ולא מבשר.
המיגרנה שחטפה המעצב(נ)ת מהחום הנוראי והלחות המזוויעה, שדווקא הצליחה לגרום לכולן להיראות נוצצות בשמש, היתה כאין וכאפס לעומת האכזבה הכללית מהערב המביש שכלל את צעדת תסרוקות הקארה הכמעט זהות שכולן התהדרו בהן ודגמי המלבושים שהחזירו אותה אחורה בזמן – מתי כבר היא תוכל להתרגש מאיזה עיצוב חדש או לפחות תסרוקות שונות זו מזו? גיהינום האופנה זה כאן.
ומה אתם חשבתם על השמלות שלבשו הכוכבות?