רגע אחרי שהצלחנו להרים את הלסת שלנו מהרצפה עקב הפאדיחה הבלתי תיאמן של טקס פרסי האוסקר ה-89 שאירעה לפנות בוקר (ב') בלוס אנג'לס, אנחנו מנסים להתאושש, לאסוף את עצמנו, ולדבר על מה שחשוב באמת - השמלות שלבשו הכוכבות על השטיח האדום.
זה התחיל דווקא לא רע בכלל: הסלבס של הוליווד עשו טיילור סוויפט ורקדו בצורה מביכה (היי ניקול קידמן) מול ג'סטין טימברלייק, שפתח את הטקס כמו אחרון המרקידים באילת, דנזל וושינגטון הזכיר לנו שלמרות שברק אובמה עזב אותנו, עדיין יש גברים נוטפי כריזמה בעולם ונאום הפתיחה של ג'ימי קימל היה סבבה לגמרי.
הוא צחק על טימברלייק, ירד על מל גיבסון, קטל את מאט דיימון ואז סיים בעקיצה על מריל סטריפ ו"הופעותיה הבינוניות לאורך השנים", כפראפרזה לדברים שאמר עליה דונלד טראמפ. הוא קינח ב"שמלה יפה אגב, האם זה של איוונקה?". ספוילר: לא. זה גם לא של קרל לגרפלד, בטח לא אחרי הקט פייט ביניהם .אז של מי היא כן? בואו נדבר על זה בפרוטרוט.
שוות זהב
המפורסמות יודעות ששום דבר לא נראה זוהר יותר מזהב ואלו שיש להן את הגזרה ללבוש משהו שיבליט כל עצם בגופן, שמחו לעטות על עצמן שמלה שנראית ממש כמו פסלון אוסקר - רק שדוף. אז מי לבשה מה:
אמה סטון
הזוכה הגדולה מבחינתי בקטגוריית המוזהבות, שלא לומר הזוכה הגדולה של הערב (מזל טוב על האוסקר, אגב), היא אמה סטון. לכאורה השחקנית היפה לא מחדשת לנו שום דבר, אבל היא עושה את זה בצורה כל כך אלגנטית, שלא נותר לי אלא לשבת על הספה ולמחוא לה כפיים. אין שום דבר בלוק הכללי שלה, שהוא פחות ממושלם. השמלה, השיער, האיפור והאקססורייזינג, הכל אפוף ניחוח של גלאם הוליוודי ישן, איכותי וכזה שאנחנו מתגעגעים אליו עד כלות.
ג'סיקה ביל
ג'סיקה בייל, אשתו של ג'סטין טימברלייק, הגיעה למקום השני בלבד למרות התעוזה שהפגינה על השטיח האדום. השילוב הבלתי נתפס בין השמלה של קופמן פרנקו והוואן פיס המאסיבי של טיפאני (הכי לא אופייני להם אגב), היה אמנם מעניין אבל לא עבר טוב במצלמה, וגרוע מכך, היא לא הצליחה ללכת לבד ואלמלא הייתה מלווה בג'סטין, הייתה מתקדמת בצעדי תינוק קטנטנים אל האולם, והיינו רואים אותה נכנסת רק כעבור ארבע שעות, היישר להכרזת הסרט המנצח.
דקוטה ג'ונסון
ובמקום האחרון בקטגורייה, הגברת דקוטה ג'ונסון, שכנראה בנמצאת בפוסט טראומה מכמות העור שהיא חשפה בסרטי "50 גוונים של אפור", והחליטה לעטות על עצמה שמלה של גוצ'י שלא חושפת טפח או טפחיים. לזכותה ייאמר שהשמלה עצמה יפהפייה ושינוי מרענן על השטיח האדום, והיא גם איבזרה את עצמה ביהלומי קרטייה מסנוורים, אבל התסרוקת הייתה מחרידה והאיפור לא עשה לה חסד. בלשון המעטה. היא נראתה חיוורת ויבשושית. בקיצור, הגיע הזמן שמר גריי ישחרר אותך מהחדר האדום וייתן לך לספוג קצת ויטמין די.
נספחת לקטגוריה:
ניקול קידמן
למעשה זה לא בדיוק זהב אלא גוון ניוד עם עיטורים מוזהבים, אבל למה להרוס משהו טוב? כפיים לניקול קידמן על שמלה שהיא לא פחות ממצוינת. נכון, לפעמים קידמן מפספסת בגדול, אבל כשהיא פוגעת - זה בול במטרה. השמלה של ארמני פריווה ישבה על הגוף השדוף (שימו לב למוטיב חוזר) של השחקנית בצורה מושלמת, השתלבה היטב עם גוון עורה החיוור והבחירה בעגילים עם אבני חן בצבע אדום בשילוב עם האודם הבוהק והתסרוקת המרושלת לכאורה, נראו נהדר. אמנם לא זכית באוסקר אבל קבלי ח"ח מאיתנו. מה גם שהנשיקה "המאוהבת" על השטיח האדום לקית' אורבן הייתה תצוגת משחק מרהיבה. שאפו.
שחור בעיניים
טוב, מה אגיד ומה אומר, יש מפורסמות שלא רצו לקחת סיכונים על השטיח האדום, ויודעות ששחור זה תמיד השחור החדש. החידוש שלהן - סטרפלס. שימו לב כמה אינטרפרטציות יכולות להיות לאותו קונספט.
קירסטן דאנסט
קירסטן דאנסט, תמיד ידענו שיש לך חזה יפה, אבל לא ציפינו לראות אותו מגיע לשטיח האדום לפנייך. השמלה של כריסטיאן דיור הייתה מדויקת על השחקנית - כיסתה את החזה בצורה מושלמת, הראתה כמה צרים המתניים, התרחבה היטב ואפילו חשפה את הנעליים היפות של השחקנית. תוסיפו לזה את הכיסים ותבינו שמדובר בניצחון מוחץ. הייתי מוותרת על קישוט הצוואר המאוס ועל הפרצוף המתאמץ, אבל אי אפשר לקבל הכל.
ברי לארסון
זוכת האוסקר משנה שעברה, ברי לארסון, קצת איכזבה על השטיח, במיוחד אחרי ההופעות הבלתי נשכחות שלה בעונת הטקסים הקודמת, אבל כנראה זה מה שקורה כשאת רק מגישה פרס ולא מועמדת, הסטייליסטים הטובים באמת כבר תפוסים. בכל מקרה, שמלת הקטיפה של אוסקר דה לה רנטה משכה הרבה תשומת לב, למרות היותה לכאורה "עוד שמלה שחורה". משהו בקיפולי הבד, בדרך בה היא ישבה על השחקנית וכמובן במפתח החזה המרשים, הפך אותה לבעלת נוכחות דרמטית בטקס.
טראג'י פי הנסון
טראג'י פי. הנסון עשתה מהפך תדמיתי, ומעוד שחקנית צעקנית, הפכה למועמדת איכותית לפרסי האוסקר. עם זאת, חבל שזה לא בא לידי ביטוי בשמלה של אלברטה פרטי, שנראתה קצת זולה. המחשוף העמוק, חזיית הפוש אפ (חמודה, את לא על המסלול של ויקטוריה'ס סיקרט), השסע העמוק ברגל וסטילטו החשפנית. סליחה, רקדנית אקזוטית. הכל נראה קצת יותר מדי וממש לא במקום לטקס המעונב. נסי את זה בשנה הבאה בטקס פרסי ה-MTV.
נספחת בקטגוריה:
סלמה הייק
תראו, תקשיבו, תשמעו. אין לי דרך יפה להגיד את זה אבל כל מה שסלמה הייק לובשת בשנים האחרונות, נע בין רע למחריד. וזה רק מתעצם, כשחושבים על זה שהיא נשואה לאיש ששולט בכל מותגי העל הכי יוקרתיים בעולם. השמלה של אלכסנדר מקווין אולי הייתה נראית טוב על מישהי טיפה פחות שופעת, אולי אם היא לא הייתה שמה סרט בשיער, אולי אם היא הייתה מצליחה לנשום. כל כך הרבה אולי, וכל כך מעט טעם. נקסט.
אדום עולה
מה לעשות שתמיד יהיו כמה שחקניות שלא הפנימו את העובדה ששמלה אדומה על השטיח האדום לא מצטלמת יותר מדי טוב, אבל למזלן אני לא מסתפקת רק בתמונות אלא תמיד רואה את השידור הישיר. פייר, זה לא עזר להן השנה. אף אחת מהשמלות לא הייתה מושלמת ואף אחת לא קיבלה ממני 100 עגול. מצד שני, הן שם ואני פה, אז איך לומר, לא נראה לי שהן שבורות מזה.
ויולה דיוויס
החיבה שלי לזוכת האוסקר הטרייה ויולה דיוויס ידועה היטב, אני אוהבת את הבחירות האמיצות והצבעוניות שלה על השטיח האדום, היא אישה יפה, חזקה, חכמה ומרשימה, שתמיד מצליחה לרגש אותי, ולא משנה באיזה תפקיד היא. רק על זה, היא מקבלת ממני אוטומטית את המקום הראשון. יש לכם בעיה עם זה שאני משוחדת - תגללו למטה, זו הכתבה שלי. השמלה של ארמני מונחת לא רע על הגוף המוצק מאוד של השחקנית שהשכילה לוותר על אקססורייז מכל סוג שהוא פרט לחיוך של מנצחים. לפעמים, זה כל מה שצריך.
רות' נגה
השחקנית האתיופית רות' נגה הפציעה השנה על השטיחים האדומים עם טעם בלתי יסולא בפז, ודפקה שמלה מרהיבה אחת אחרי השניה. עם זאת, היא לא השכילה לקחת את זה לשלב הבא ובמקום להפציץ בגדול בטקס הכי חשוב, יש ירידה מורגשת ברמת האנרגייה. אז נכון שמדובר בשמלה שנתפרה למענה על ידי ולנטינו, והתפירה אכן נראית עילאית, אבל היא לא ישבה נכון על הגוף, לא החמיאה לחזה ולצוואר ואיך לומר, עם כל הכבוד לסרט הכחול למטרה טובה - הוא ממש לא התאים בצבעים.
ג'יניפר גודווין
לא באמת צריך להסביר למה ג'יניפר גודווין לא ניצחה, נכון? שום דבר בשמלה של זוהיר מוראד לא עובד. לא משחקי השקיפויות, לא הגזרה, לא האקססורייז (אדום על אדום על אדום זה כואב בעיניים, תלמדי להבא) וגם לא האיפור. הייתי אומרת משהו על התסרוקת, אבל אין צורך לתקוע עוד מסמר בארון.
קטגוריית הדו קרב
מישל וויליאמס Vs. אמה רוברטס
שתי השחקניות לבשו שמלות כמעט זהות על השטיח האדום, ואם היה להן קצת יותר חוש הומור, היינו רואים באינסטגרם תמונה שלהן יחד עם הכיתוב "ביץ' סטול מיי לוק". אבל זו מישל וויליאמס, שכבר שנים רק בוכה בסרטים בהם היא משחקת ולא מפגינה ולו טיפה של נונסנס ואמה רוברטס, שאף אחד בכלל לא יודע מה היא עשתה שם. אולי היא פשוט סחבה לדודה שלה את ההזמנה. בכל מקרה, וויליאמס נראית הרבה יותר עדינה וענוגה, או במילים אחרות קצת משעממת, ואילו הגירסה הטראשית של רוברטס משדרת סקסיות רעננה ומפתיעה. גם השיער הג'ינג'י לגמרי משדרג את הלוק. בקיצור, ניצחון מפתיע.
סקרלט ג'והנסון Vs. האלי ברי
אתחיל מכך שאני יודעת שהן לא באמת דומות, אבל הדו קרב הזה חייב להתבצע, כי אני לא סגורה על מי משתיהן היא הבחירה שלי לשמלה הכי גרועה של הערב. הפרודה הטרייה סקרלט ג'והנסון בשמלה שיפונית ורודה של אזדין אלייה, כנראה ממש לא מעוניינת כרגע בתשומת לב גברית, אחרת אין לנו הסבר לזוועה שהיא לבשה, ואילו האלי ברי, טוב, היא מעולם לא הצטיינה בטעם משובח מדי, אבל השנה היא באמת התעלתה על עצמה עם שמלה מחרידה של ורסאצ'ה ואפרו מהגיהנום. אגב, היה קטע משעשע על השטיח האדום שהשתיים נפגשו והאלי אמרה לסקרלט שהתסרוקת שלה גורמת לה להתגעגע לשיער קצר. גם לנו האלי, גם לנו.
ובקטגוריית הזוועתונים:
מריל סטריפ
אין דרך יפה להגיד את זה: מריל, אולי לא היית צריכה לריב עם קרל לגרפלד. השחקנית הוותיקה הפסידה את האוסקר וגם את הכבוד שלנו. זה שמלה? אלו מכנסיים? מה קורה שם מתחת לקו המתניים?
לזלי מאן
לזלי מאן, אנחנו יודעים שאוטוטו יוצא הרימייק לסרט "היפה והחיה", אבל זה ממש לא אומר שהיית צריכה ללבוש את השמלה של בל לטקס. להפך.
ג'אנל מונה
ובפרס המוגזמת של הערב זוכה ג'אנל מונה, מוזיקאית ושחקנית שזכתה לפירסום בעקבות הסרט "מאחורי המספרים". זה שלהאלי ברי עבד הקטע של לחשוף את החזה בשנת 2002, לא אומר שזה יעבוד פעם נוספת.
בלנקה בלנקו
אף אחד לא ידע מי זו בלנקה בלנקו עד כה, ולמען האמת גם אני גיגלתי כי זה נשמע כמו המצאה, אבל אחרי ששחקנית (בשאיפה) חושפת מפשעה על השטיח האדום בטקס הכי מעונב של השנה, היא מקבלת מקום ברשימה שלי. כזו אני, נדיבה.