רכילות+

מפליטת ריאליטי לכוכבת הביצה: הדרך לפיסגה של אביבית בר זוהר

ההשוואה לקים קרדשיאן, המאבק נגד כינויי הגנאי, הניתוחים הפלסטיים וההקבלה לראש הממשלה בנימין נתניהו. כך הפכה אביבית בר זוהר מאישיות בלתי רצויה בהשקות לדמות שאי אפשר להתעלם ממנה

מטראש לקלאס. אביבית בר זוהר (צילום: אלירן אביטל, אמיר מאירי)
מטראש לקלאס. אביבית בר זוהרצילום: אלירן אביטל, אמיר מאירי

 

"מהרגע הראשון הבנתי שמדובר בכוכבת, היא נכנסה לחדר ואי אפשר היה להתעלם ממנה", כך מתאר מושיק ישראל מלהק בכיר בטלוויזיה, את הפעם הראשונה שפגש את אביבית בר זוהר, אי שם בשנת 2011 לפני שנכנסה לעונה הרביעית של "האח הגדול". ההמשך ידוע לכולם - בר זוהר עברה את האודישן בהצלחה והפכה לאחת הדיירות הבולטות בתולדות הפורמט, למרות שהודחה רגע לפני הגמר וראתה את קותי סבג לוקח הביתה מיליון שקלים. הוא אולי זכה בצ'ק, אבל בר זוהר זכתה בתהילה.

 

ערך הוויקיפדיה של בר זוהר נפתח בצמד המילים "ידוענית ישראלית", ובהמשך מסבירים כי זכתה לפרסום בעקבות השתתפותה בעונה הרביעית והתשיעית של "האח הגדול" ובאותה נשימה, שהיא גם "נודעת בשל ריבוי הניתוחים הפלסטיים שאותם עברה". אז איך הופכת פליטת ריאליטי לכוכבת לגיטימית, ואיך הצליחה בר זוהר למנף את 15 דקות התהילה שלה עד כדי שבירת תקרת הזכוכית בביצה הקטנה שלנו, שלא ממהרת לאמץ לחיקה בוגרי תוכניות מציאות?

 

שיחות עם מלהקים ואנשי תעשייה מובילות למסקנה אחת ברורה - הכניסה השנייה של בר זוהר לבית "האח הגדול" הייתה הדבר הכי טוב שהיא יכלה לעשות לקריירה שלה. עד אז היא תיחזקה תדמית של מישהי שמסתכסכת עם כוכבות ריאליטי אחרות כמו ליהיא גרינר, שקופצת מהשקה להשקה תמורת כמה שקלים ובעיקר, שטורפת גברים עם כיסים עמוקים, מאוד.

 

הכניסה המחודשת שלה למשימה סודית בנווה אילן, ביום ה-61 לעונה, המשיכה הפעם כל הדרך אל הגמר ואל המקום השלישי, אך חשוב מזה, אל לב הצופים. "החזרה ל'אח הגדול' עשתה לה ממש טוב. פתאום אנשים, ובעיקר נשים, התחילו להתחבר אליה", מספר מור שלומוביץ, מלהק בכיר בתעשיית הטלוויזיה. "הכניסה השנייה שלה הייתה בדיוק כשמשפחת קרדשיאן והניתוחים הפלסטיים קיבלו לגיטימיות, ובהתאם, גם היחס אליה השתנה", הוא מסביר, ומוסיף כי ממש כמוהן, בר זוהר לא מנסה לעבור כדמות אחרת, "איכותית" יותר. "אביבית היא כוכבת ריאליטי ולא מנסה להיות משהו אחר, זה המקצוע שלה. כמה שיצחקו עליה היא יודעת את העבודה יותר טוב מכולנו".

 

הקדימה את זמנה. בר זוהר בקמפיין לפלורמר (צילום: אלמוג גבאי)
הקדימה את זמנה. בר זוהר בקמפיין לפלורמרצילום: אלמוג גבאי

 

"אם פעם היא הייתה ערוץ נישה, היום היא פריים טיים"

ישראל, שכאמור היה הראשון לזהות את הפוטנציאל הגלום בכוכבת שהגיעה מרחובות, בטוח שבסיבוב הראשון שלה בנווה אילן היא פשוט הקדימה את זמנה. "לא ידעו איך לאכול את הדבר הזה שנקרא אביבית בר זוהר. היא הייתה עוף מוזר, והעובדה שהיא הודחה רגע לפני הגמר הייתה הדבר הכי טוב שקרה לקריירה שלה".

 

גם אתה חושב שהההחלטה שלה לחזור ל"האח הגדול" עזרה למהפך?

"בוודאי. עברו כמה שנים מאז הפעם הראשונה שמדינת ישראל פגשה אותה על המסך. באותם שנים למדו להכיר אותה, העולם נפתח לתופעה, היא מצאה את הדרך שלה ללב האנשים, והם למדו לשים את הצקצוק בצד ולהעריך אותה. היא חלוצה בתחומה, במה שהיא מביאה למסך. שים לב שהיא לא מחקה אף אחד, האותנטיות שלה זה מה שמחזיק אותה רלוונטית. אם פעם היא הייתה ערוץ נישה, היום היא פריים טיים".

 

בשיחות מאחורי הקלעים עם גורמים בסביבתה של בר זוהר, מודים שהיו הרבה חששות לגבי החזרה שלה לריאליטי. "היה פחד שעוד פעם יקחו אותה לאותו מקום שהיא הייתה בו בסיבוב הקודם. המעניין הוא, שבפעם הראשונה שהיא נחשפה, היא עברה גיהנום דווקא על ידי נשים". בזמן שלא מעט התנגדו לחזרה שלה, בר זוהר התעקשה לחזור לסיבוב שני. "הייתה לה תחושת בטן, וכמה שהיא צדקה", אומר גורם שמעדיף להישאר בעילום שם. "עובדה שמיד אחרי היא זכתה לככב על שער '7 לילות' בגיליון ראש השנה, הישג ששמור רק לכוכבי ענק. זה לגמרי מסמן את השינוי שהתעשייה עוברת, ושאביבית מייצגת. לטוב ולרע, אין אף אחד שדומה לה".

  

"אם אני אלבש ג'ינס וטי שירט אני אקבל שיק". בר זוהר (צילום: אמיר מאירי)
"אם אני אלבש ג'ינס וטי שירט אני אקבל שיק". בר זוהרצילום: אמיר מאירי

 

גם סימונה שרם, מפיקת אירועים והשקות בביצה למעלה מעשרים שנה, שראתה כוכבי ריאליטי מתחלפים מדי עונה, מדברת בשבחה של בר זוהר. "זה לא פשוט לגרום לציבור לשנות את התפיסה שלו על בן אדם, אבל היא הצליחה. הפעם השנייה שלה ב'אח הגדול' עזר לאנשים להכיר אותה ויותר מזה, להתאהב בה. כולם הבינו מי היא באמת וזה בהחלט פתח עבורה דלתות שהיו סגורות בפניה בעבר". במקביל, סבורה שרם שהשינוי בתודעה הציבורית כרוך בעובדה שבר זוהר הפסיקה להתנהל באופן עצמאי ועברה לניהול צמוד בסוכנות "ייצוג 1", שמייצגת בין היתר את יעל בר זוהר, ליאור אשכנזי ועוד שלל מפורסמים עם תווית תקן של איכות. "היא הייתה צריכה מישהו שינחה אותה באופן מסודר, היא עשתה הרבה טעויות בהתבטאויות ובניסוחים שלה בעבר".

 

המפיקה הוותיקה היא לא היחידה שמדברת על הניהול המקצועי, כמפתח לשינוי המיוחל בתפיסה הסביבתית של בר זוהר והקפצת המניות שלה בתעשייה. "עוזרים לה בבחירת התכנים, מכוונים אותה להצעות הנכונות. עשו לה שינוי תדמית - ניקו את ההפרעות מסביב, והצליחו להוציא תוכן שהוא מעבר למחשופים", מבהירה בכירה בתעשיית הבידור. "בעידן של היום אתה לא מתייחס לכוכב ריאליטי בזלזול, אביבית היא דמות ציבורית אהובה. גם על קים קרדשיאן הרימו גבה במשך שנים, ותראה איפה היא היום. אי אפשר להתווכח עם אהבת הקהל, השם שלה הפך ללגיטימי".

 

מדברת על מה שכולם שומרים בבטן. בר זוהר בקמפיין לסאוטר (צילום: אור גפן)
מדברת על מה שכולם שומרים בבטן. בר זוהר בקמפיין לסאוטרצילום: אור גפן

 

אם היא הייתה באמריקה - היא הייתה מלכה"

בשיחה שניהלנו עם בר זוהר עצמה, עולה כי היא מודעת לכך שהכל השתנה בעקבות ההחלטה לחזור לריאליטי. "כנראה שהייתי עוף מוזר כל השנים, אבל בכניסה השנייה נוצר שינוי מהותי. גברים, נשים ומשפחות התחילו לאהוב אותי", מסבירה בר זוהר. "אני עדיין חושבת שמדינת ישראל זו מדינה קטנה שקשה לה עדיין להכיל קים קרדישיאן ישראלית".

 

למה החלטת בכלל ללכת ל"האח הגדול"?

"רציתי להתפרסם, זו הייתה המטרה, ומי שמספר על אג'נדות - משקר. אני גאה מאיפה שבאתי, זה המקום שקידם אותי. הרבה לא רוצים להיות מזוהים עם ריאליטי. אבל לא במקרה שלי".

 

 

סגורסגור

שליחה לחבר

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בר זוהר של שנת 2020 היא לא רק כוכבת ריאליטי אלא גם כוכבת רשת במשרה מלאה שמתחזקת חשבון אינסטגרם מהפופלארים במדינה עם למעלה מ-300 אלף עוקבים נאמנים שזוכים לשמוע ולראות את הכוכבת בסרטונים ובתמונות שהיא מעלה באופן תדיר לרשת החברתית. "היא ידעה למנף את האינסטגרם והסטורי שלה, היא המציאה מקצוע", טוען שלומוביץ'. "בדיוק כמו שביבי מדבר להמונים דרך עמוד הפייסבוק שלו ולא דרך התקשורת, גם אביבית שלא קיבלה מקום בתעשיייה, מצאה דרך לתקשר עם הצופים ולמצוא מקום משלה".

 

"האינסטגרם של אביבית הוא בדיוק כמו שהיא. בלי סינונים, בלי פילטרים", מוסיף גורם בתעשייה שבוחר שלא להיחשף, ומבהיר: "יש צביעות מאוד גדולה ביחס אליה. דוגמניות כמו מריה דומרק ועדן פינס מצטלמות חושפני, ולא זוכות לאותה רמת ביקורת כמו בר זוהר. תמיד שופטים אותה לחומרה רק בגלל שהיא אומרת את האמת". יותר מזה, הוא מצביע על אמות מידה כפולות בכל הקשור אליה. "רוב הכוכבות בתעשייה, כולן עם בני זוג מבוססים, אפילו עשירים. כולן מחפשות גברים כאלה, אבל רק אביבית אומרת את האמת. כולן פשוט מיישמות את זה. היא סופגת את האש בשביל כולן כי קל לשפוט אותה, ולהיטפל אליה".

 

דוגמה נוספת לאמות המידה הכפולות בתעשייה היא היחס לגברים מול נשים. "כשמייקל לואיס מתפשט הוא חצוף ושובב, וכשאביבית מצטלמת עם מחשוף קוראים לה 'זונה' ו'זולה'. כל הבנות באינסטגרם מעלות תמונות בחוטיני, ואף אחת מהן לא מקבלת תגובות נאצה כמו שהיא מקבלת. היא חיה את התרבות של ארצות הברית, אם היא הייתה באמריקה - היא הייתה מלכה".

 

בר זוהר על שער פנאי פלוס (דניאל אלסטר)
בר זוהר על שער פנאי פלוסדניאל אלסטר

"לא משקרת לגבי ניתוחים פלסטיים כדי שילדות לא יחשבו שהכל מושלם"

 

בר זוהר עצמה מודה שלמרות שהצליחה למנף את 15 דקות התהילה לכדי קריירה משגשגת ולמרות שהיא בביצה כבר לא מעט שנים, היא עדיין זוכה ללא מעט ביקורות על ההתנהלות ודרך החיים שלה. "כולן משקרות. תשעים אחוז מהמפורסמות עשו ניתוחים - ומכחישות. אני היחידה שאומרת בלי להתבייש מה עשיתי".

 

למה בעצם?

"אני לא רואה סיבה לשקר, כי  אז את גורמת לילדות שעוקבות אחרייך לחשוב שהכל מושלם. אני סופגת אש כי אני אומרת את האמת בפנים, ובסוף הן לוקחות גבר עשיר ומתחתנות איתו".

 

על השאלה אם מדובר בפמיניזם מודרני או לא, אפשר להתווכח. אבל מה שברור זה שאביבית החליטה שהיא לא מוכנה לספוג יותר עלבונות על מי שהיא. בחודש ספטמבר האחרון בר זוהר החליטה שהיא לא שותקת יותר לעלבונות ופרסמה סרטון בו יצאה נגד השדרנים שי גולדשטיין ולאה לב והכריזה קבל עם ואינסטגרם שהיא מתכננת לתבוע אותם, אחרי שאמרו בתוכנית הרדיו שלהם שהיא "רוקדת כמו זונה". גולדשטיין הספיק מאז להתנצל בשידור בפני בר זוהר אבל זה לא מספק אותה ובקרוב הם עתידים להיפגש בבית המשפט כשאת הכסף, במידה ותזכה, הבטיחה להעביר לתרומה.

 

"אחרי ששמעתי איך הם דיברו עליי אני ישבתי ובכיתי. לא הגיוני שאנשים מהעם שלי ידברו עלי ככה, והכל בגלל שרקדתי בסטורי? שמחת החיים שלי פוגעת במישהו? הם כל יום ירדו עלי בתוכנית שלהם, אבל בפעם האחרונה, כשאמרו שאני רוקדת כמו זונה, החלטתי שאני לא שותקת יותר".

 

סגורסגור

שליחה לחבר

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

"אנשים אשכרה קנו כרטיסים ובאו לשמוע את מה שיש לה להגיד"

ואיך הכוח של אביבית בר זוהר ברשתות החברתיות מתבטא בהכנסה קבועה? ובכן, קהל המעריצים האדוק מניב לה גם מזומנים, לצד קמפיינים אותם היא מובילה. בר זוהר לא עושה הרבה קמפיינים באינסטגרם, למרות שלפי מקורבים, "היא מקבלת מאות הצעות לשיתופי פעולה, אבל האסטרטגיה לגביה היא שהכל צריך להיות מאוד ממוקד. פוסט או סטורי שהיא בכל זאת תעלה עם התיוג המתאים יכול לתחיל מעשרת אלפים שקלים וצפונה".

 

במקביל, היא זוכה להכנסה כפרזנטורית של מותג האיפור "פלורמר" מאז 2018, ואף כיכבה בקמפיין לכל המשפחה של מותג הבישול והאפייה "סאוטר" מבית אלקטרה. "יש לה קהל צרכני. לפני כמה חודשים היא פתחה קופות עם הרצאה שלה בנושא זוגיות בסינמה סיטי והאולם היה מלא. אנשים אשכרה קנו כרטיסים ובאו לשמוע את מה שיש לה להגיד", מספר מקורב לבר זוהר.

 

ומה צופן העתיד? החלום הגדול של בר זוהר הוא בכלל להתחתן. "אני רוצה להגשים את החלום שלי של חתונה וילדים. גם פוליטיקה מאוד מעניינת אותי, וקיבלתי אפילו הצעות מהליכוד", היא מספרת. בתעשייה, בטוחים שבין אם תתחתן ובין אם לא, היא לא הולכת לשום מקום. "היא ממציאה את עצמה כל יום מחדש ובגלל זה היא תצליח. היא קורצה מחומרים שעושים כוכבים".

 

כאן כדי להישאר. בר זוהר (צילום: אמיר מאירי)
כאן כדי להישאר. בר זוהרצילום: אמיר מאירי
 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פייסבוק
אינסטגרם
twitter
הדגמים המנצחים של 2018