לפני כחודש חגגה דרו ברימור 40 שנה בתעשיית הבידור. הסרט הראשון בו השתתפה, "מצבים משתנים", יצא בדצמבר 1980 כשהייתה בת חמש בלבד, ועימו החלה קריירה של ילדה כוכבת שהפכה לאחת הנשים החזקות בהוליווד. בדרך, היא גם הצליחה להתגבר על לא מעט בעיות ומכשולים שהובילו לאבדון לא מעט אמנים אחרים. נגיד את זה ככה – כשמישהי מוציאה אוטוביוגרפיה ראשונה בגיל 16, זה אומר שכנראה יש לה לא מעט לספר.
הגנים שקיבלה היו כנראה אלו שהכתיבו את עתידה המקצועי: היא נולדה לשושלת שחקנים ענפה שהחלה כמה וכמה דורות לפני שנולדה, בתחילת המאה ה-19. ראשי המשפחה, ג'ון ולואיסה דרו, היו שחקנים ובעלי תיאטרון בפילדלפיה. ילדיהם הלכו בעקבותיהם וחיידק המשחק עבר בירושה מדור לדור, כמו גם שמותיהם – השמות ג'ון, דרו ובליית' חוזרים באילן היוחסין שוב ושוב בווריאציות שונות.
הכתבות הקודמות בסדרה:
אמה של דרו, ג'ייד, הייתה אשתו השלישית של אביה, השחקן ג'ון דרו ברימור. ג'ון התחתן סך הכל ארבע פעמים ועם כל אישה הביא ילד אחד. דרו הייתה השלישית בתור. בספרה סיפרה ברימור שאביה היה אלכוהוליסט ואלים. הוא עזב את הבית כשהייתה בת חצי שנה בלבד ובמשך שנים רבות היא התנכרה לו וכמעט שלא הייתה איתו בקשר.
היא החלה לעבוד כשהייתה ממש בחיתוליה: כבר בגיל 11 חודשים השתתפה בפרסומת לאוכל לכלבים. כוכבים רבים עובדים קשה ומשוועים במשך שנים ארוכות לפרויקט מצליח, וברימור סימנה על כך וי כבר כשהייתה בת שבע, ב-1982. זה היה כמובן עם הקלאסיקה הקולנועית "אי טי", שביים מי שהיה הסנדק שלה: סטיבן ספילברג. ברימור הפכה בעקבותיו לילדה עסוקה ומיצבה את מעמדה בתור אחת השחקניות הצעירות המצליחות של אותו עשור.
ברימור אצל ג'וני קארסון
"איזו חמודה, ילדה קטנה מתמסטלת"
באופן לא מפתיע בהתחשב בגילה הצעיר, היא לא ידעה איך להתמודד עם החיים באור הזרקורים: "יום אחד אני ילדה קטנה, ולמחרת אני מוקפת על ידי המוני אנשים שרוצים ממני חתימה או לגעת בי. זה היה מבעית", סיפרה. היא החלה להחמיץ ימי לימודים, אם בגלל צילומים ואם כי לא התחשק לה ללכת: "הפסקתי להסתובב עם ילדים בגילי. לא הצלחתי להתחבר אליהם, הם לא הבינו את מה שעובר עליי".
החברים החדשים שלה היו מבוגרים ממנה בכמה שנים ולא השפיעו עליה לטובה, בלשון המעטה. בגיל 9 היא שתתה לראשונה אלכוהול וכשהייתה בת 10 כבר עישנה מריחואנה: "הנערים שאיתם ישבתי שמחו לתת לי לעשן. הם אמרו: 'איזו חמודה, ילדה קטנה מתמסטלת'". כשהרגישה שהעישון משעמם אותה – עברה לקוקאין. היא אז הייתה בת 12 בלבד.
תוך כדי כך, היא חגגה במועדונים: "הלכתי לכל מועדון לילה שרציתי, והיו אומרים לי: 'היי, את הילדה הקטנה ההיא, תיכנסי'. קפצתי ממועדון למועדון, עד כמה שאפשר לעשות זאת כשאת בת 10".
אמה סיפרה אז שלא ידעה על מעלליה של בתה: "כמו רוב ההורים, לא היה לי מושג מה קורה איתה", אמרה. "כשהיא הייתה קטנה היינו צמודות, אלו היו אנחנו נגד העולם. אבל כשמלאו לה 9-10 חשתי שאני צריכה לתת לה קצת מרחב וזמן. איבדתי פרספקטיבה על מה שהיא עושה".
בניגוד לדבריה, ברימור סיפרה שדווקא אמה הייתה זו שלא פעם לקחה אותה למועדונים, לבלות איתה ועם חברותיה. "את רוצה ללכת לבית הספר ושיציקו לך, או ללכת לסטודיו 54?", נהגה אמה לשאול אותה.
אין ספק, משפחת ברימור אהבה את האלכוהול שלה
וכאן המקום לספר שברימור לא קיבלה בירושה רק את הכישרון והאהבה למשחק, אלא גם את החיבה לשתייה המרה. אביה היה מכור גם הוא לאלכוהול ולסמים ונעצר לא פעם על שימוש. הם שיקמו את יחסיהם לקראת מותו ב-2004, וברימור טיפלה בו בשנותיו האחרונות כשהיה חולה. לאחר שהלך לעולמו היא ספדה לו: "איכשהו, אין לי מטענים כלפיו. אני משערת שהייתי רוצה אבא שלא היה כל כך מוזר, או אחד שהיה נשאר. אבל הפראות שלו נמצאת גם בי. אני הצלחתי להתגבר על השדים שבהם הוא נלחם".
ג'ון ברימור, סבה של דרו, היה אחד השחקנים המצליחים בשנות ה-20 וה-30 אך בעיות השתייה שלו פגעו בתפקודו ואנשי התעשייה העדיפו לעבוד איתו כמה שפחות. הוא מת כשהיה בן 60, בעקבות מחלות כבד וכליות. בתו ודודתה של דרו, דיאנה ברימור, הייתה בת 38 בלבד כשמתה ממנת יתר של סמים ב-1960.
גם אחיה הבכור של דרו, ג'ון בליית' ברימור (67), לא ידע חיים קלים. בתור שחקן הוא זכה להצלחה הרבה פחות גדולה מזו של הוריו ושל אחותו הצעירה, וב-2012 נודע שהפך לחסר בית, לאחר שהתמודד גם הוא עם בעיות שתייה וסמים. הוא לא הסתיר את חוסר חיבתו לאחותו, כשהסתובב עם חולצה עליה נכתב: "אני אחיה של דרו ברימור". "כשאני רואה אותה, היא תמיד אומרת לי כמה שהיא אוהבת אותי ושאנחנו צריכים להיפגש יותר. אחרי זה אני לא שומע ממנה ולא מצליח להשיג אותה", סיפר אז בכעס.
אחותם הצעירה, ג'סיקה בליית' ברימור, הסתבכה גם היא כשנעצרה ב-1995 על סחר בסמים. ב-2014 היא נמצאה מתה ברכבה, וג'ון האשים את דרו: "היא בקושי הכירה את ג'סיקה, היא התעלמה מהמשפחה שלנו במשך שנים". ג'ון סיפר שהפעם האחרונה בה דרו פגשה את יתר בני המשפחה הייתה לאחר מותו של אביהם, כשפיזרו יחד את אפרו. "יש לה חומה של אנשים שניתקו אותנו ממנה", סיפר. "דרו צריכה להרגיש אשמה ובושה על מותה של ג'סיקה", אמר אז מקורב אנונימי למדורי הרכילות.
גמילה, אישפוזים וגירושים מההורים
את תחילת שנות העשרה שלה העבירה ברימור בכניסה וביציאה ממכוני גמילה. "הייתי בטוחה שאמות לפני גיל 25", סיפרה לאחרונה.
כשהייתה בת 13 אמה אשפזה אותה בכפייה במוסד לבריאות הנפש, שם שהתה במשך שנה וחצי. בזמנו היא התנכרה לה על כך, אך כיום מודה לה: "הייתי צריכה את זה. החיים שלי לא היו נורמליים. הם היו מאוד יוצאי דופן והייתי צריכה שינוי".
הרופאים שטיפלו בה חשו שלטובתה, עדיף לה שלא לחזור לגור עם אמה לאחר שתעזוב את המוסד. בעצתם היא פנתה לבית המשפט ושוחררה מחזקת הוריה, מה שהפך אותה לעצמאית לחלוטין בגיל 14. "זה היה מוזר. לא היה לי מושג איך לנהל בית בגיל הזה. היה טחב בכל מקום, זה היה אסון. גרתי בשכונה מסוכנת ופחדתי ללכת לישון... אבל זו גם הייתה חוויה מאוד חשובה עבורי, מאוד מרגיעה. למדתי לכבד את הסביבה, משהו שהוריי והחיים לא לימדו אותי. השתניתי, אבל עדיין הייתי אני".
כוכבת עבר בת 14
בשלב הזה בחייה, ברימור כבר סבלה מסטיגמה שלילית במיוחד. אנשי התעשייה לא רצו לעבוד איתה וגם כשכבר לוהקה לסרטים, לרוב היה מדובר בגימיק, בתפקידים של נערות מתוסבכות ופתייניות, ההפך הגמור מאותה ילדה מתוקה ששיחקה ב"אי טי".
הסרטים האלו לא ממש זכו להצלחה, ובטח לא העלו בחזרה את מעמדה בתעשייה. "אנשים חשבו שאני אסון שעדיף להתרחק ממנו. קשה להרגיש ככה כשאת בת 14, כשרגע אחד הכל זמין עבורך ורגע לאחר מכן אין לך כלום". כדי לפרנס את עצמה, היא החלה לעבוד כמנקה במסעדות וכשאנשים שאלו אותה אם היא דרו ברימור המפורסמת, לא הייתה לה בעיה להגיד שכן, זו אכן היא.
אירוסים, עירום ודיוויד לטרמן
כל זה לא אומר שימיה הפרועים היו מאחוריה. בגיל 16 כבר הייתה מאורסת לזמן קצר לבן זוגה לילנד היוורד. כשנה לאחר מכן התארסה גם לבן זוגה הבא, השחקן והזמר ג'יימי וולטרס והשניים חלקו שער מדובר מאוד של המגזין Interview בו היא הופיעה בעירום מלא.
כשהייתה בת 19 וולטרס כבר היה זיכרון רחוק והיא התארסה בשלישית, לבן זוגה ג'רמי תומס. הפעם לשם שינוי גם הייתה חתונה, ופחות מחודשיים לאחר מכן גם גירושים.
בכל הקשור לתמונות עירום, היא עברה לליגה של הגדולים: שער ב"פלייבוי". ברימור סיפרה ב"סטודיו למשחק" שספילברג נתן לה בתגובה מתנה - שמיכה עליה היה כתוב: "תכסי את עצמך", יחד עם תמונות העירום שלה שעובדו מחדש במחשב וכעת היא הייתה בהן לבושה לגמרי.
רגע שערורייתי נוסף התרחש בתוכנית האירוח של דיוויד לטרמן, שקיבל ממנה מתנת יום הולדת יוצאת דופן: היא טיפסה על שולחנו, חשפה בפניו את שדיה ונשקה לו על לחיו. ללטרמן ההמום לקחו כמה דקות טובות והפסקת פרסומות להתאושש מהחווייה.
קאמבק מהסרטים: מאסון מהלך לכוכבת רומנטית
אבל מי שציקצק בלשונו וציפה לראות אותה מתרסקת כמו לא מעט כוכבים ילדים אחרים התבדה. בשלהי שנות ה-90, עם כניסתה של ברימור לעשור השלישי לחייה, נראה שהיא סיימה לפרוק עול ולקחה את עצמה בידיים.
אחרי שרשרת כישלונות קולנועיים, היא חוותה רנסנס מקצועי ומפתיע בזכות סרטים כמו "צעקה" ו"המלאכיות של צ'ארלי" ובעיקר הודות לקומדיות רומנטיות כמו "אף פעם לא התנשקה" וסרטיה המשותפים עם אדם סנדלר, ביניהם "זמר החתונות" ו-"50 דייטים ראשונים", שעזרו לשקם את תדמיתה הפרועה לכזו של כוכבת קומדיות רומנטיות מתוקה.
היא המשיכה לצאת ולבלות, אבל הפעם כבר ידעה לעשות זאת במידה הנכונה: "חייתי באמת, עשיתי מה שרציתי, כשרציתי. אם התחשק לי לעשות משהו, עשיתי אותו, וזה היה מאוד משחרר. לא הייתי נזירה שהולכת לישון כל לילה ב-10. נהניתי", סיפרה על שנות ה-20 וה-30 לחייה.
דרושה: זוגיות שתחזיק מעמד
כשהייתה בת 26, היה נראה לרגע שחייה הרומנטיים סוף סוף מוצאים קצת שלווה כשהתחתנה עם הקומיקאי טום גרין, אבל גם הנישואים האלו לא החזיקו מעמד והגיעו לקיצם לאחר שנה בלבד.
אל חשש, ציפתה לה עוד חתונה בקנה – ב-2012 היא התחתנה עם המעצב וויל קופלמן ובתם הראשונה הגיחה לעולם חודשים ספורים לאחר מכן. שנתיים אחר כך נולדה להם בת נוספת. למרבה הצער, גם הנישואים האלה לא החזיקו מעמד ותמו ב-2016.
למרות שהוריה לא היו מודל לחיקוי, בלשון המעטה, היא לא חששה שתלך בדרכם בכל הנוגע לבנותיה: "ידעתי שלא אעשה את הטעויות שלהם. ידעתי שאהיה שם עבורן ושלא אשים אותן בסיטואציות שלא מתאימות לילדים. לא הייתי מביאה אותן לעולם לולא הייתי יודעת שאני מספיק יציבה ויכולה לשים אותן במקום הראשון". ואם בנותיה ירצו להמשיך את המורשת המשפחתית ולהפוך לשחקניות, אין סיכוי שתרשה להן, לפחות כל עוד הן צעירות: "אתרי צילומים הם מקומות מוזרים. אותי הם הצילו, הם היו עדיפים לי מהנסיבות שהיו קיימות עבורי. עבור ילדיי, משחק לא יהיה להן עדיף מהנסיבות הקיימות. הן יהיו כל כך בטוחות ואהובות, הן לא יזדקקו לאתר צילומים כדי שחייהן יהיו טובים יותר".
בשנה האחרונה ברימור פנתה לאפיק חדש, כמנחת תוכנית אירוח, ומגישה תוכנית יומית בה היא מארחת סלבס ופה ושם גם מתרפקת על גלי הנוסטלגיה ומעלה מהאוב את דמויותיה האייקוניות הישנות, למערכונים חד פעמיים עם טוויסט עדכני.
כשנשאלה לאחרונה אם במבט לאחור, היא חושבת שנהנתה משנות ילדותה ככוכבת, היא ענתה: "אני לא בטוחה. לא הבנתי מה טוב, מה מסב לי הנאה או מה רע. כנראה רדפתי אחרי האושר, אבל הוא לא היה אמיתי. הייתי צעירה מדי מכדי לדעת".