במשך שנים פרסם מגזין "פנאי פלוס" את רשימת "היפים והנכונים" – שם דירג מדי שנה את אנשי הבידור הבולטים ביותר: שחקנים, זמרים, ספורטאים וכוכבי רשת שהותירו את החותם הגדול ביותר. אלא שהשנה האחרונה לא הייתה כקודמותיה: מגפת הקורונה שיבשה והשביתה את מרקם החיים בישראל, ועולם התרבות נדם לתקופה ארוכה.
לאור הנסיבות ובאקלים הנוכחי, הרגשנו שלא יהיה זה נכון לדרג את אנשי הבידור: חלק גדול מהם, בסופו של דבר, לא זכה להזדמנות שווה והוגנת לעצב את סדר היום התרבותי בישראל. לכן, מלבד המקום הראשון, כוכבי הביצה לא מדורגים השנה – אלא מוצגים בעמדה שווה, היות שכולם לקחו חלק בהפיכת השנה המאתגרת הזו לקצת יותר אופטימית. זהו גם הקונספט של הרשימה השנה - "הרגע האופטימי שלי".

עידן חביב

11 צפייה בגלריה
מעניין וכובש בלי מאמץ. עידן חביב
מעניין וכובש בלי מאמץ. עידן חביב
מעניין וכובש בלי מאמץ. עידן חביב
(צילום: אסנם רום)
מה יפה בו: נכון שאתם בטח מצפים לתשובה שגרתית כמו – הגוף הלוהט, החיוך הכובש, העיניים המהפנטות, הצלקות מ"הישרדות", אבל אנחנו פה כדי להפתיע ולהגיד שמה שהכי יפה בעידן חביב זה השקט שלו. במהלך הקורונה חביב חזר לפריים טיים ולסיבוב שני בריאליטי, ושם הוא הזכיר לכולנו שכדי להיות מעניין, כובש ומוביל לא צריך להתאמץ, להפך, יש כאלה שזה בא להם טבעי.
מה נכון בו: השלווה שלו, הנועם, הרוגע והתחושה שלא משנה מה יקרה – הכל בסדר, עידן פה אז אין בעיה. הכל בשליטה. זו תכונה נהדרת, בטח בשנה אחרונה. לכל הטוב הזה תוסיפו את הקול שלו, ההופעות המרגשות (שתודה לאל, מתחדשות בימים אלו) ובכלל קיבלתם עסקת חבילה שלא תרצו לשנות.
ובכל זאת: נשאלת השאלה איך, לכל השדים והרוחות, הוא עדיין רווק.
התמונה האופטימית של עידן חביב: "'שנת הכן' לא הייתה אלמלא האהבה והתמיכה של אמא שלי, שאיפשרה לי להיות ולעשות מה שאני מרגיש בלי לפחד ובלי הצורך לתת הסברים אלא פשוט להיות אני. אמא יקרה שלי – אני אוהב אותך"
11 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

עמית רהב 📷הוליווד כבר מאוהבת בו. עמית רהב (צילום: אינסטגרם)

מה יפה בו: עם פאות או בלי, בלבוש חרדי או בגופיית סבא לבנה, אין לנו שום בעיה להודות שעמית רהב היה הקראש הגדול שלנו השנה כשכיכב בסדרת הלהיט של נטפליקס, "המורדת", בתפקיד ינקי. בן השכן היפיוף הפך לכוכב בינלאומי ואנחנו יכולים לבהות בו שעות, מה שכנראה גם יקרה, היות והוא הוחתם בסוכנות השחקנים ההוליוודית Lighthouse Management and Media המייצגת בין היתר את גווינת' פאלטרו, ג'ניפר אניסטון ואורלנדו בלום.
מה נכון בו: כשאמילי רטאייקאוסקי מרימה לך בסטורי ומפרגנת לך לעיני 27 מיליון העוקבים שלה, וקלי אוסבורן מכריזה שהיא מאוהבת בך כולל עיבוד פושטופ של חתונה ושל שניכם במיטה, אתה יודע שאתה יפה ונכון.
ובכל זאת: אל תשכח אותנו כשתהיה כוכב הוליוודי ענק.

פיטר פלצ'יק

11 צפייה בגלריה
החלוק מיותר. פיטר פלצ'יק
החלוק מיותר. פיטר פלצ'יק
החלוק מיותר. פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
מה יפה בו: בואו נגיד את זה ככה, אנחנו לא מבינים למה הוא לובש את החלוק המגושם הזה שמסתיר את שרירי הבטן שלו כשהוא מתחרה. הצעה שלנו: להתחרות בלי חולצה. מה רע? וכן, גם המדליות על החזה עושות לנו את זה.
מה נכון בו: פלצ'יק מצטרף לשמות גדולים כמו אורי ששון ושגיא מוקי שעשו את המעבר ההכרחי מג'ודוקאים לכוכבי הביצה והוא הפך בשנה האחרונה למושא התאבססות שלנו. מדליות הזהב בהן זכה בתל אביב, פריז ופראג הכניסו אותו לקטגורייה של הגדולים, ורק לאחרונה הוא זכה בעוד כסף בתחרות שנערכה פה בישראל. בין לבין הוא ממשיך להיות צנוע, עם רגליים על הקרקע (חסכנו מכם בדיחת איפון) ומוכיח שגאווה לאומית זה לא רק ביטוי ריק מתוכן.
ובכל זאת: יאללה, מתי מדליה אולימפית?
התמונה האופטימית של פיטר פלצ'יק: "שנת 2020 הייתה אמורה להיות השנה האולימפית שלי ושל שאר הספורטאים. שנים של אימונים יום יום בלי יוצא מן הכלל, בשביל להגיע לרגע השיא והחשוב מבחינתי כספורטאי. התחלתי את השנה הזאת ברגל ימין כמו שתמיד חלמתי, עם זכיות במדליות זהב בתל אביב ובפריז, מדורג שני בעולם. ואז הגיעה הקורונה שטרפה את הקלפים עבורי ועבור אלפי ספורטאים בארץ ובעולם. מסך שחור. כספורטאי למדתי שאני חייב להסתגל מהר מאוד למצבים בקרב, כשהדברים לא מסתדרים כמצופה, לצאת מהקופסה ולחשוב על הפיתרון שייתן לי את הניצחון!
"אולימפיאדת טוקיו נדחתה ל2021, ותחרויות הג'ודו חזרו. השנה סיימתי עם מספר תחרויות, ביניהן רגע השיא בקריירה שלי - אלוף אירופה והמדורג ראשון בעולם לשנת 2020. הזכייה בתואר נתנה לי רוח גבית לכך שהאמונה שלי שהייתה נטועה בי היא מעל כל היגיון והיא זו שדחפה אותי להמשיך להתאמן ללא הפסקה לקראת היום החשוב בחיי, גם בתקופת הקורונה. טוקיו 2021 - אני מגיע הכי טוב שרק אפשר!"
11 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

צדי צרפתי

11 צפייה בגלריה
עשה הכל מהכל. צדי צרפתי
עשה הכל מהכל. צדי צרפתי
עשה הכל מהכל. צדי צרפתי
(צילופ: ענת מוסברג)
מה יפה בו: אחד מהבמאים ואנשי התרבות החשובים בארץ שחגג לא מזמן את יום הולדתו ה-80, ועדיין עסוק ועובד כאילו לא שמע על המושג "פנסיה" - וטוב שכך! כיף לנו לראות אותו על המסך ולשמוע אותו מדבר. צדי צרפתי עשה בערך הכל מהכל, ביים טקסי מלכות יופי, קדמי אירוויזיונים, פסטיגלים וכמובן כמה ממחזות הזמר המצליחים בארץ. לאחרונה תיאטרון "הבימה" ערך לו ערב הצדעה מרגש בנוכחות הכוכבים הגדולים ביותר במדינה, ואנחנו לא יכולים לחשוב על מישהו אחר שראוי לכך יותר.
מה נכון בו: כשצרפתי מופיע על המסך, אפשר להיות בטוחים שתשמעו דברי טעם. גילינו את זה עוד בימי "כוכב נולד" - בזמן ששופטים אחרים היו עסוקים בלהמציא פניני לשון או להרים בעיקר לעצמם, צרפתי היה זה שדיבר חד וחלק ואמר את הדברים כמו שהם. עכשיו כשעשה קאמבק ב"הזמר במסכה", רואים שהוא לחלוטין עדיין על תקן השופט שהכי אפשר לסמוך עליו.
ובכל זאת: בהתחשב בכך שכמעט את כולם הוא מכיר באופן אישי, אנחנו לא מאמינים לרגע שהוא לא הצליח לנחש מי הכוכבים שמתחת לתחפושות.
התמונה האופטימית של צדי צרפתי: "לכאורה שום דבר השנה לא היה אמור לסמל אופטימיות ובטח לא את היותי יפה ונכון, אך כפי שלמדנו באופן קולקטיבי השנה זה שלחיים חוקים וקצב משלהם. עברה עליי שנה מורכבת אך עם עשייה מבורכת, שבסיומה גם ציינתי יום הלדת 80 באירוע לכבודי בתיאטרון 'הבימה' בשיתוף עם קשת ומי שמכיר אותי יודע כמה הסיטואציה הזאת לא מובנת מאליו.
כשחזרתי לאולם התיאטרון והתמקמתי במושב בתוך האולם שנשאר יתום כבר שנה, אחזו בי שוב אותן תחושות, התרגשות הרגעים הראשונים לפני עליית המסך, דפיקות הלב, החיוך, הניצוץ בעיניים והמתח לקראת הקסם שעומד להתרחש על הבמה.
"אם אאחל לעצמי משהו זה שגם את השנים הבאות אעביר במקום שנותן לי להרגיש הכי אני, הבית שלי, מקום מבטחי, המקום שנותן לי חמצן. ולכם הקוראים אאחל שתמצאו את הבית שלכם, במקום שיגרום לכם לחייך בכל בוקר כשתפקחו עיניים, להיות בהודיה ולהרגיש 'יפים ונכונים'".
11 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

צחי הלוי

11 צפייה בגלריה
הצ'ארמר של הביצה. צחי הלוי
הצ'ארמר של הביצה. צחי הלוי
הצ'ארמר של הביצה. צחי הלוי
( צילום: דודי חסון)
מה יפה בו: אין הרבה אנשים בביצה (או בכלל) שעונים על התואר "צ'ארמר" כמו צחי הלוי . הוא חתיך, מוכשר, נוטף כריזמה, ויש לו עיניים טובות שמספרות סיפור שלם בלי שהוא יצטרך לומר מילה. תמיד חשבנו שמדובר בשחקן גברי ולוהט, אבל כשגילינו שהוא גם דובר חמש שפות ויכול לתמרן ולהקסים בערבית כמו בצרפתית, מודים, זה הרים אותו לליגה משלו.
מה נכון בו: הלוי לא נח השנה בכלל - ובקרוב יוולד לו ילד ואז באמת לא יהיה לו זמן לנוח. אמנם התיאטרון היה בהפסקה אבל את הזמן שהפסיד על הבמה הוא השלים על מסך הטלוויזיה שלנו: התפקיד של שלומי בסדרה "אתי אלון - האישה שגנבה 250 מיליון", היה לא פחות ממעולה, הסדרה החדשה בכיכובו "השוטרים" רק עלתה וכבר גורפת תשבוחות, הוא לוהק לסדרות "מותק בול באמצע" ו"פמת"א", ואי אפשר להתעלם מהזכייה שלו בריאליטי "הזמר במסכה", שגרמה לנו לחשוב, לראשונה אי פעם, שתרנגול זו חיה די סקסית.
ובכל זאת: חלום שלנו לראות אותו בקומדיה.
התמונה האופטימית של צחי הלוי: "דין הבן שלי, והראל, בנו של חבר שלי מהצוות בצבא, במנוחה בכנרת אחרי עוד מקטע של שביל ישראל. בעקבות הטיולים יחד בארץ מאז שהם תינוקות, נוצר ביניהם חיבור וחברות מרגשת. השילוב של הכרת הארץ ברגל, השהות בטבע, ההתגברות על אתגרים פיזיים ונפשיים תוך כדי המסע, השיחות סביב המדורה, העזרה ההדדית, העברת הערכים של החברות, אהבת הארץ והאדם, ראיית האחר, כל אלה נותנים לי אופטימיות ונקודת אור לגבי העתיד והחיים פה בארצנו הקטנה והיקרה לכולנו".
11 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

קווין רובין 📷דוגמה חיובית לקהל הצעיר. קווין רובין (צלום: אור דנון)

מה יפה בו: קווין רובין הוא כוכב ילדים ונוער שיודע טוב מאוד כמה כוח יש לו בידיים. עם מיליוני צפיות בערוץ היוטיוב שלו, רובין מקפיד להוות דוגמה חיובית לקהל הצעיר שלו – לא לקלל, לעשן או לשתות ולא לעמוד במרכז שערוריות. אין לו סכסוכים מכוערים עם קולגות אלא להפך – כוכבי רשת צעירים רבים מקבלים במה בערוץ שלו והכל נעשה באופן מפרגן וחברי. כוכב הרשת גם מתחזק זוגיות דביקה עם דניאלה קריסטיה, אותה הכיר במסגרת הוולוגים שלו, ובאופן כללי מוכיח שאפשר לעסוק בעולם הרשתות החברתיות גם בלי להתפלש בצדדים השליליים שלו.
מה נכון בו: רובין מוכיח שהתמדה משתלמת. אחרי ששמע עשרות פעמים "לא" באודישנים שונים, הוא לקח את השליטה לידיו ופנה לעולם הרשתות החברתיות. כאמור, ההצלחה הגיעה בענק וכנראה שאין ילד שלא מכיר את שמו. רובין הוא לא רק "כוכב רשת" אלא יוצר תוכן לכל דבר – בסרטונים השבועיים שלו ניכרת השקעה תקציבית והפקתית עצומה – הכי קרוב ליוטיוברים הגדולים בחו"ל. כמובן שכמו כל כוכב רשת שמכבד את עצמו, עולם המוזיקה לא זר לו והוא הוציא כמה שירים, ביניהם שיתוף פעולה עם הזמר רותם כהן. אחרי ההצלחה המטאורית ברשתות, רובין גם מצא את עצמו מקבל את ה"כן" המיוחל, והשתתף בכמה סדרות ילדים, כשהבולטת שבהם היא "זיגי" בה הוא מככב באחד התפקידים הראשיים. בקרוב הוא יעבור גם טבילת אש בעולם המבוגרים כשישתתף בסדרה המדוברת "ירושלים" לצד רותם סלע. ואולי אבן הדרך המשמעותית ביותר שלו בעולם הילדים והנוער היא ההשתתפות בפסטיגל.
ובכל זאת: אין לנו שום דבר נגד כרישים, אבל אולי הגיע הזמן לקאץ' פרייז חדש.
התמונה האופטימית של קווין רובין: "קרן האור שלי בשנה האחרונה זה לגמרי הקהל שלי. הקהל הוא מי שהפך אותי להיות מי שאני היום, בזכותו הגעתי להישגים מטורפים. הקהל שלי באינסטגרם ובמיוחד ביוטיוב זה המנוע שלי ליצירה וגם בתקופות הסגרים אני מרגיש מחוייב אליו ויוצר תוכן במיוחד לתקופה הזו".
11 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

קים אור אזולאי 📷אמביציה מפה ועד דובאי. קים אור אזולאי (צילום: דימה טליאנסקי)

מה יפה בה: יש לא מעט כוכבות שצמחו ברשת אבל אין ספק שקים אור אזולאי לא דומה לאף אחת. עם אמביציה מפה ועד דובאי, אותנטיות, אנרגיה מתפרצת וחיוך כובש, אי אפשר שלא להתאהב.
מה נכון בה: הכוכבת בת ה-18 פרצה ובענק את גבולות האינסטגרם ולא נותנת לאף אחד לעצור אותה בדרך אל הפסגה. אזולאי היא הכל מהכל. כשהיא לא מככבת בסרטוני טיק טוק, היא לומדת טקסטים לתפקיד הבא על המסך, מדגמנת או בדרך לעוד שיתוף פעולה בתחום האופנה. בשנה החולפת היא הספיקה מה שחלקנו לא נספיק בעשור: היא סימנה וי על תפקיד ראשי בסדרת הנוער "מקיף מילאנו" שצפויה לעלות בפסח הקרוב, כיכבה בעונה החמישית של "כפולה" בתפקיד תותי לצידה של נועה קירל, גילמה את ניקי בסדרה "ספיידרז", ותשוב למסך בסדרה "מנגן ושר" של YES שצפויה לעלות בהמשך השנה. בין לבין היא גם החליפה את ליין הכובעים שלה בכומתה, כשהתגייסה באוקטובר האחרון לתיאטרון צה"ל, הוציאה ליין אופנה בשיתוף טרמניל X, מדגמנת למותג FILA ונמנית עם נבחרת השגרירים של סמסונג. זה בשנה אחת, כן?
ובכל זאת: נשמח לכמה שיעורים פרטיים ברשתות החברתיות פרו בונו, רק כדי להבין איך באמת עושים את זה נכון.
התמונה האופטימית של קים אור אזולאי: "כמי שחיה בעולם מטורף, שהכל בו משתנה מרגע לרגע ואי הוודאות חוגגת, אני מוצאת את עצמי מחפשת את המקום הבטוח והשקט, זה שאני יכולה להיות בו הכי אני. המשפחה שלי הם העוגן שלי, הם אלו שאני יודעת שנמצאים פה בשבילי בלי שום אינטרס ורוצים את הכי טוב עבורי. הם האור בקים שאני"
11 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)