3 צפייה בגלריה
תקוה גדעון והאחייניות שלה
תקוה גדעון והאחייניות שלה
תקוה גדעון והאחייניות שלה
(צילום: אינסטגרם)
זוכת "האח הגדול", תקוה גדעון, העלתה הבוקר (ג') פוסט ובו סיפרה שעשתה בייביסיטר לאחיינים שלה ויחדיו הם צפו בפסטיגל. עד כאן, שום דבר יוצא דופן, אלא שאז האחיינית שלה, אמרה משהו שהשאיר את גדעון, שידועה ביכולות הוורבליות שלה - ללא מענה. "קים אחיינית שלי (בת 5.5) אמרה שהיא גם הייתה רוצה להיות בפסטיגל", כתבה גדעון והוסיפה שהיא מיד ענתה לה: "גם את תהיי". אלא שאז, האחיינית הקטנה אמרה: "אני לא יכולה, אין ילדים חומים בפסטיגל". גדעון כתבה: "ילדה בת 5.5 גרמה לי לתהות עם עצמי איך זה הגיוני שבפסטיגל שמביא מגוון של אמנים לא מצאו לנכון להביא גם ילדים מכל קשת האוכלוסייה".
זוכת "האח הגדול" אף הבהירה כי היא לא באה לעשות סתם רעש: "אני לרגע לא באה וצועקת 'גזענות'. נהפוכו. רק רוצה שגם אחיינית שלי או כל ילד 'חום' אחר יכול להמשיך לחלום שגם לו יש מקום. חומר למחשבה".
3 צפייה בגלריה
אף אחד לא משאיר אותה ללא מילים. תקוה גדעון
אף אחד לא משאיר אותה ללא מילים. תקוה גדעון
אף אחד לא משאיר אותה ללא מילים. תקוה גדעון
(צילום: ענת מוסברג)
שמה של גדעון עלה לכותרות לפני שבועות ספורים בלבד, כשתקפה את תא"ל במיל' אמיר השכל שתועד נוזף בשוטרת אתיופית. גדעון כתבה באינסטגרם שלה: "אמיר השכל 'היקר'! אתה הבאת את ההורים שלי לארץ? אתה?! אתה יודע מה ההורים שלי עברו בכדי להגיע לכאן? אמא שלי עזבה את הכפר שלה, את המשפחה, את הבית. בגיל 15 עם ילדה על הגב רק כדי שיהיה לנו עתיד טוב יותר, כדי להגיע הביתה לבית שלנו! לארץ שלנו, אני צריכה להודות לך?".
גדעון המשיכה ותקפה: "אתה מזכיר לי את אחרון הגזענים שעוקפים אותי בכביש וצועקים לך מהחלון 'תחזרי למקום ממנו באת'. בתור בן אדם שההורים שלו עלו מפולין, בתור חוקר שואה במקומך לא הייתי מעיזה להוציא את המשפט הדוחה הזה מהפה. אתה צריך להתבייש!".
3 צפייה בגלריה
פסטיגל 2020
פסטיגל 2020
פסטיגל 2020
(.)
תגובת נידר עוז מטעם הפסטיגל: "הפסטיגל שייך לכולם כבר ארבעים שנה. בפסטיגל המשתתפים נבחרים על בסיס כישרון ולא בגלל צבע עור או השתייכות מגזרית. בשנים הבאות קים המתוקה מוזמנת לאודישנים ובאם הצוות האומנותי ימצא שיש בה את הכישורים המתאימים, היא תלוהק, ולא בגלל צבע עורה".