(צילום: אריק מרמור)
יכול להיות שלחלקכם השמות קורל מיכאלי ועינב כהן לא אומרים הרבה, אבל זה בעיקר מעיד עליכם. השתיים הן ממשפיעניות האינסטגרם המוכרות בישראל והפכו לסיפור הצלחה ולשלאגר מכירות ברשת החברתית.
בכתבת המשפיעניות שפרסמנו באתר, לא מעט גורמים בעולם הפרסום ציינו את השתיים כמי שיכולות למכור לפחות כמו - אם לא יותר - שלל מפורסמות אחרות. מיכאלי וכהן, שיודעות היטב מה הן שוות, מודות שרק חיכו ליום בו הן יקבלו את הקרדיט לו הן ראויות.
"לקבל את הפידבק הזה אחרי שנים - זה מטורף! פתאום מעריכים אותנו, פתאום אנחנו מקבלות הערכה בכל מקום, ועד לפני שלושה-ארבעה חודשים זה לא היה", אומרת כהן, ומוסיפה: "אני חושבת שמזמן כבר היו יכולים להתייחס אלינו ברצינות. מגיע לנו. אתה יודע איך נראתה ההתחלה שלי? זוועה. התעלמות מוחלטת. היינו שולחות הודעות ולא היו עונים. עד היום יש לי שיחות עם אנשי יח"צ שסיננו אותי שנים".
מיכאלי מסכימה איתה ומוסיפה: "הייתה תקופה שהסתכלו עלינו כאילו אנחנו חיות בסרט. אנשים היו אומרים 'הן לא עושות כלום, הן לא עובדות'. זו עבודה שהיא 24/7 ברמות הכי גבוהות!"
5 צפייה בגלריה
מקבלת הערכה. עינב כהן
מקבלת הערכה. עינב כהן
מקבלת הערכה. עינב כהן
(צילום: אינסטגרם)
אז מה השתנה?
מיכאלי: "כולם הבינו שמובילות דעת קהל הן באמת מובילות ומשפיעות לטובה ולרעה על הטרנדים, וזהו, אנחנו פשוט מרגישות את זה".
כהן: "התקופה של הקורונה מאוד הרימה למשפיעניות, זה היה כמו לצאת מ'האח הגדול'. פתאום מכירים אותך בכל מקום. אותי לא כל כך זיהו ברחובות ופתאום אין יום שאני לא פוגשת אנשים שמכירים אותי".
נחזור רגע אחורה ונספר לקורא הלא מיודע שעולם הפרסום הישראלי השתנה מקצה לקצה. אם פעם כדי למכור מוצר היו לוקחים פנים מפורסמות – דוגמנית או שחקנית - שמים אותה על שלט באיילון ומקווים לטוב, היום כל מי שמבין משהו בעולם הקמעונאות יודע כי את עבודת השטח והמכירות האמיתית עושות הבלוגריות, המשפיעניות ומובילות דעת קהל, שיכולות בסטורי אחד להפוך מותג כלשהו לסיפור הצלחה משגשג.
המשפיעניות מתחזקות קהילה שמונה החל מכמה עשרות אלפי עוקבות ומעלה - אותה הן מצליחות להניע לפעולה וגורמות לנשים (גם לגברים, אבל במספרים נמוכים משמעותית) לקנות כל מה שהן מפרסמות. הבחירה במשפיענית נובע משלושה פקטורים: התבססות על נתונים כמו אחוזי מעורבות, קהילה חזקה ויכולת לייצר תוכן אפקטיבי עבור מותגים.
5 צפייה בגלריה
"זו עבודה שהיא 24/7 ברמות הכי גבוהות". קורל מיכאלי
"זו עבודה שהיא 24/7 ברמות הכי גבוהות". קורל מיכאלי
"זו עבודה שהיא 24/7 ברמות הכי גבוהות". קורל מיכאלי
(צילום: אינסטגרם)
דולב משה, מנכ"ל בית התוכן והפרסום FRESH, הסביר ל-Pplus כי "המדדים המהותיים ביותר באינסטגרם הם קודם כל ה-ENAGEMENT RATE, שהוא אחוז המעורבות שמייצר המשפיען עם הקהל שלו, ביחס לכמות העוקבים. הנתון הזה בדרך כלל ישפיע גם על היכולת של אותו טאלנט לייצר טראפיק ומכירות, או על כמות הצפיות שלו בסטורי ביחס לכמות העוקבים".
יותר מזה, נזכיר כי באותה כתבה, ציינו בפנינו לא מעט יודעי דבר, כי המשפיעניות החדשות יכולות לעקוף את המפורסמות במספרים. "הבלוגריות הן הג.יפית של דור ה-Z, ולמרות שהן מקבלות שכר בסיס, הן עובדות בעיקר על אחוזים. זה לא דוגמנית שעושה קמפיין או שלטי חוצות, מקבלת מיליון שקל וזהו. הן שותפות. זה כמו מוכרת בחנות בקניון שתקבל עמלה על בגד, הן נשות מכירות והן מקבלות אחוזים. יש להן את הבסיס שנע בין אלפיים לעשרת אלפים שקלים על כך שהן מצלמות, מעלות, מתייגות וחושפות את המותג לעוקבים שלהן, ואין הגבלת סטוריז. פה מגיע האינטרס של המשפיענית, כי ככל שהיא תמכור יותר כך היא תקבל יותר אחוזים", ציינה בפנינו סוכנת משפיעניות ידועה שהבהירה שבלוגריות חזקות יכולות להכניס למותג סכומים שנעים בין 500-600 אלף שקלים לחודש. "תחשוב שאם הן לוקחות 10%, הן מקבלות 50-60 אלף ש"ח בחודש וזה רק ממותג אחד, לא כולל הבסיס. ואני מזכירה שמותר להן לעשות כמה מותגים במקביל, הן לא הפרזנטוריות", היא מוסיפה הבהרה.
כהן (23) ומיכאלי (28) יודעות היטב מה הן שוות, ושמחות שעכשיו הן גם מתחילות לקצור את פירות העבודה הקשה. השבוע הן הגיעו לאירוע של רנואר כחלק מהנבחרת של המותג באינסטגרם. "שמעתם שהם אמרו על הבמה 'תודה לבלוגרים ולבלוגריות שמייצגים אותנו'? סוף סוף אנחנו מקבלות את הכבוד שמגיע לנו. בואנה התחלנו מכלום, קצת עוקבים, קצת תמונות, צחקנו עלינו - 'מה אתן עושות, מה אתן מצטלמות כל היום', והנה אנחנו פה, יחד עם האיי ליסט", אומרת מיכאלי.
5 צפייה בגלריה
קוצרות את הפירות
קוצרות את הפירות
קוצרות את הפירות
נושא האייליסטים, הסלבס ה"רגילים", חוזר ועולה לא פעם במהלך השיחה, וכאמור, כהן ומיכאלי מודעות היטב לכוח שלהן בתעשייה – גם על חשבון המפורסמות. "פעם אמרו 'אם היא דוגמנית היא בטח גם מוכרת בגדים והיא בטח גם משפיעה על הקהל שלה', אבל זה לא נכון", אומרת מיכאלי. "היא יכולה להיות דוגמנית מהממת עם מאות אלפי עוקבים, אבל היא לא משפיעה כמו שבלוגרית עם 100 אלף עוקבים כמו עינב או 70 אלף כמוני יכולה".
מה הופך אתכן להיות המשפיעות שאתן?
כהן: "נולדנו והגענו מהמדיה, לא החלטנו יום אחד שבא לנו להצטלם ולהעלות את התמונות. מי שמשפיענית טהורה - הרצון לשתף, לפרסם ולהמליץ ממש טמון בה. את לא מחליטה יום אחד שאת משפיענית, זה הפאשן שלך".
איך דברים השתנו מבחינתכן?
כהן: "זה מטורף ובאמת שזה מורגש ביום יום ברמת כל קמפיין, כששמים אותך לצד משפיעניות אחרות. פעם זה היה עשרה סלבס עם משפיענית אחת - אנחנו ממש חווינו את זה על בשרנו - ופתאום אנחנו הרוב".
מיכאלי: "אני חושבת שהשינוי הוא פשוט במותגים הגדולים ששתינו עובדות איתם והקולקציות החדשות, דברים שלא היו פה הפעם. בעבר מי שאל את דעתך על פריט מסוים? היית צריכה רק ללבוש אותו, היית 'קולב'. היום את יוצרת".
כהן: "ובאנו כל כך מלמטה שכל צעד קדימה, את מרגישה בנשמה".
מיכאלי: "את מעריכה כל הצעת עבודה, כל קמפיין, כל מותג, ואני חושבת שאין מותג בארץ שלא עבדנו איתו, וזה מדהים".
מה השלב הבא? חושבות שתהיו פרזנטוריות בעצמכן?
מיכאלי: "לגמרי. אמרנו ש-2022 הולכת להיות השנה שלנו, כל אחת בתחומה. בגדול הכיוון הוא טלוויזיה, פריים טיים".
כהן: "היום הסלבס רוצים להיות בלוגרים בעצמם".
5 צפייה בגלריה
"הסלבס רוצים להיות בלוגרים". כהן ויעל שלביה
"הסלבס רוצים להיות בלוגרים". כהן ויעל שלביה
"הסלבס רוצים להיות בלוגרים". כהן ויעל שלביה
(צילום: אור גפן)
זה טוב לכן או לא טוב לכן?
מיכאלי: "זה טוב לנו, אנחנו משופשפות, אנחנו יודעות את העבודה, אנחנו בפנים כבר".
מעיין אדם ודנית גרינברג לדוגמה הפכו להיות אושיות ענק באינסטגרם.
כהן: "והן אלופות. כל אחת בקו שלה - מי שמצליחה בתחום, זה מי שבאמת מצליחה להביא את עצמה. אני בחיים לא אהיה דנית גרינברג והיא בחיים לא תהיה אני כי כל אחת מאיתנו מביאה את מי שהיא באמת".
אתן רוצות להגיד לי שאין תחרות ביניכן?
כהן: "זו בדיוק הנקודה. זה 100% פירגון, 0% קנאה".
מיכאלי: "זה רק מרים, אנחנו מפרגנות אחת לשנייה".
העידן של המשפיעניות היום הוא בעצם כמו הכוכבות של הריאליטי נגיד.
כהן: "אני חושבת שזה משולב. כל אחד יכול לבחור את מי שהוא אוהב".
מיכאלי: "ומי שלא אוהב, שיעשה אנפולו וילך לחפש משפיענית אחרת".
5 צפייה בגלריה
"מי שלא אוהב - שיעשה אנפולואו". מיכאלי
"מי שלא אוהב - שיעשה אנפולואו". מיכאלי
"מי שלא אוהב - שיעשה אנפולואו". מיכאלי
(צילום: אינסטגרם)