בר זגה
אמנדה הירש: ״גל גדות מסכנת את הקריירה בשביל ישראל; התאכזבתי מקים קרדשיאן"
39:29
למעלה משלושה שבועות חלפו מאז מתקפת הטרור של חמאס ששינתה את ישראל לחלוטין. מאז כוכבי הוליווד רבים התייחסו למצב - חלקם הביעו תמיכה בישראל, חלקם פחות ורובם נקטו עמדה די ניטרלית. אבל יש כוכבים ומשפיענים שיצאו מגדרם על מנת לגייס תמיכה לישראל ולהעלות את המודעות לטרור של חמאס ולחטופים, ביניהם גל גדות, דברה מסינג, איימי שומר וכוכבת הרשת אמנדה הירש.
הירש, בת לאבא אמריקני ואמא ישראלית שהתגוררה בעבר בישראל וכיום חיה בניו יורק עם בעלה הישראלי ובנם, הפכה בשנים האחרונות לאחד השמות המוכרים בהוליווד הודות לפודקאסט המצליח שלה Not Skinny But Not Fat, שבו אירחה כמה מהשמות ההוליוודיים הכי גדולים, ובראשם קים קרדשיאן.
בימים אלו הירש מקדישה את פועלה ואת עמוד האינסטגרם שלה (אחריו עוקבים יותר מ-807 אלף עוקבים) להסברה למען ישראל, אותה היא משלבת במלחמה באנטישמיות ההולכת וגואה בארה"ב. לאחרונה היא אף צעדה ביחד עם מסינג, נועה תשבי ונועה קירל ברחובות ניו יורק עם תמונות החטופים וסיפרה לכלי התקשורת הבינלאומיים על המצב בארץ.
בשבוע שעבר היא התארחה בפודקאסט "הברזייה", וסיפרה לבר זגה על התחושות וההתמודדות הלא פשוטה שלה כשהיא מעבר לים אבל ליבה כאן בישראל.
3 צפייה בגלריה
נועה קירל אמנדה הירש דברה מסינג נועה תשבי בניו יורק
נועה קירל אמנדה הירש דברה מסינג נועה תשבי בניו יורק
אמנדה הירש עם נועה תשבי ודברה מסינג בניו יורק, לצד כרזות החטופים
(צילום מסך: אינסטגרם )
נתחיל בשאלה חשובה - מה שלומך? "בסדר, אתה יודע, זאת שאלה לא פשוטה. התחושות נוראיות, אני לא חושבת שאי פעם הרגשנו את זה כל כך חזק. על המלחמה שהייתה ב-2021 דיברתי ברשתות החברתיות וזה היה כל כך שונה.
"מה שהיה דומה זה שקיבלתי המון שיט על זה שתמכתי בישראל. איבדתי המון עוקבים וזה פגע לי בעסק, אבל זה בכלל לא היה לי אכפת, הלוואי שאאבד את העוקבים שנגדנו. אבל העליתי אז לאינסטגרם תמונה של הבן שלי ושלחו לי איומים עם תמונה מפחידה שלו עם סכין. נשבעתי לעצמי שלא אכנס יותר לסיפור הזה, שזה מסוכן מדי ושאני אראה את היהדות והישראליות שלי בדרך אחרת. ואז הגיע 7 באוקטובר. אני זוכרת שבעלי העיר אותי וסיפר לי, והייתי כל כך בהלם. באותו בוקר העליתי משהו מאוד ברור, שאני עומדת לצד ישראל".
נזהרת בדברים שפרסמת מאז? "מאז שהמלחמה התחילה אני לא מעלה את הבן שלי, כי אני לא מרגישה נוח עם זה כרגע. הפוקוס שלי הוא על החטופים, להזכיר לאנשים בכל יום מה קרה, ואם מישהו לא ראה את הסטורי שלי אתמול, הוא יראה אותו היום. המטרה שלי היא לא להגיד 'תראו את הפלסטינים, הם חארות'. אני גם לא רוצה לעורר יותר שנאה, שאני בלי כוונה עושה את זה גם, כי אני אומרת 'תסתכלו על האנטישמיות. מה שקורה בישראל משפיע על יהודים כאן באמריקה, איך זה הגיוני לכם?'"
את רואה משם את כל מה שקורה, זה לא פשוט להיות כל כך רחוק. "אני אומר את האמת, אני שמחה שאני לא בארץ כי אני לא יודעת איך הייתי מתמודדת עם כל זה עם החרדה שלי. מצד שני, מפחיד גם פה. זו מחשבה משוגעת שאנשים יהודים שאין להם בהכרח קשר לישראל, אומרים שהמצב כל כך נוראי פה מהבחינה הזו שהעולם נגדנו, שהם מעדיפים להיות בישראל איפה שיש רקטות. ההרגשה היא שאנחנו כל כך לבד".
את מרגישה את תחושת הפחד ברחוב? "לא, אני גם מדברת עם בעלי עברית ברחוב. אני מרגישה יהודייה מאי פעם, הזמנתי שרשרת מגן דוד ואני כבר מחכה לקבל אותה. אני באמת שמחה שהבן שלי הולך לבית ספר יהודי, שהם כותבים בו מכתבים לחיילים וחגגו את יום ההולדת של אוהד, הילד שנמצא בשבי חמאס. מצד שני, זה מאוד מפחיד לשלוח אותו לבית ספר יהודי בתקופה הזו. ביום הלאומי של הג'יהאד לא שלחנו אותו ללימודים, והביאו לבתי הספר היהודיים את כל משטרת ניו יורק".
את מרגישה שבארה"ב עושים מספיק כדי למנוע את האנטישמיות? "האמת שלא. זה מה שכל כך עצוב. מרגיש לי שנותנים להפגנות האנטי ישראליות לקרות, וקולג'ים נותנים לתלמידים לקרוע את הפוסטרים של החטופים, אז לא, אני לא מרגישה שמנסים למנוע את זה. מצד שני כן ראיתי המון אנשים שאמרו אפילו את הדבר הכי קטן שהיה אנטישמי והם איבדו את העבודה שלהם. הייתה מישהי שעבדה ב-Vogue, חברה טובה מאוד של ג'יג'י חדיד, שהעלתה בימים הראשונים משהו נגדנו והיא כבר לא עובדת שם. אני מרגישה שמי שחשוב, כמו ביידן, איתנו".
3 צפייה בגלריה
שער Pplus - אמנדה הירש - Amanda Hirsch
שער Pplus - אמנדה הירש - Amanda Hirsch
"אני שמחה שאני לא בארץ כי אני לא יודעת איך הייתי מתמודדת עם כל זה ועם החרדה שלי". אמנדה הירש
(צילום: עמית סליקטר)
יש כוכבים בהוליווד שלא הגיבו, או שהגיבו ואת מאוכזבת מהם? "מלא סלבס אכזבו. אני מבינה שזה נורא רגיש, אבל אני באמת מנסה להבין. קיילי ג'נר למשל העלתה פוסט 'אני עומדת לצד ישראל' ומחקה מהר. אבל קיילי לא יודעת איזה יום היום, זו לא מישהי שמבינה את הקונפליקט במזרח התיכון, היא לא יודעת מה קורה. היא חשבה לעצמה, 'אנשים נרצחו, אני אכתוב שאני עומדת לצידם' ולא חשבה שתהיה בעיה עם זה. אז אני לא מאשימה את אלה שאין להם מושג. אני מאוכזבת שטיילור סוויפט לא אמרה שום דבר. אני יודעת כמה מעריצים יהודים וישראלים יש לה.
"את מי יש לנו? דברה מסינג, זה כל מה שיש. איימי שומר גם הייתה מדהימה. היו כמה מדהימים, אבל רובם לא, ויש את כל אלה שהם 'לשחרר את פלסטין' וזה מאכזב. זה באמת מוריד לי מאנשים. האם אראיין אחר כך אנשים שאני יודעת שרשמו משהו נגד ישראל? אני באמת לא יודעת איך אתנהל אחרי זה. אבל כן, יש אנשים שעשיתי עליהם בלוק".
קים קרדשיאן העלתה פוסט בעד שני הצדדים. "הייתה לי איתה שיחה על זה, אפילו אמרתי לה שאני מאוכזבת ממה שהיא רשמה, והיא הסבירה לי למה. יש איזה עניין עם ארמניה, היא גם כתבה על זה בפוסט. הארמנים עברו גם רצח עם ויש איזה עניין פוליטי שם, שישראל לכאורה עזרה לצד השני והיא לא רצתה שזה ימשוך תשומת לב.
"אני יכולה להבין שסלבס ענקים לא יכולים להגיד 'אני עומד לצד ישראל'. אבל אם אתה יהודי ושחקן בהוליווד או מישהו בעל השפעה ואתה לא אומר כלום – זה בעיניי ממש לא סבבה. כשאופירה אסייג תקפה את גל גדות בגלל הפוסט שהיא העלתה, לא הבנתי את אופירה. אני חושבת שגל נמצאת במצב לא פשוט וצריך להבין גם אותה. אנחנו מסכנים פה את הקריירות שלנו עבור ישראל בגלל שאכפת לנו. גל מנסה לעשות את זה בדרך מסוימת, תנו לה לעשות את זה בדרך שנכונה לה. אני חושבת שהיא עושה את המקסימום שהיא יכולה".
התוכן העיקרי שלך הוא בעיקר בידור, איך מצליחים לשלב את התכנים הנוראיים של המלחמה בתוך זה? "בשבועיים הראשונים כמעט שלא העליתי שום דבר. דחיתי את כל הפרסומות שלי וגם לא העליתי ניוז. בשבוע האחרון התחלתי לחזור לאט לאט לשגרה, אני עושה את זה בדרך שמרגישה לי בסדר. אני משלבת, וזה יכול להיות קצת 'זוועה ואז אריאנה גרנדה'. זה יכול להיות מוזר ואני מבינה את זה, אני מנסה לעשות את זה בדרך הכי טובה שאני יכולה".
3 צפייה בגלריה
שער Pplus - אמנדה הירש - Amanda Hirsch
שער Pplus - אמנדה הירש - Amanda Hirsch
"מנסה לעשות את זה בדרך הכי טובה שאני יכולה"
(צילום: עמית סליקטר)