4 צפייה בגלריה
מעיין אדם
מעיין אדם
מעיין אדם
(צילום: ענת מוסברג)
מעיין אדם ידעה את מנת חלקה בשערוריות. מי ששימשה בעבר בתור הדוברת של מירי רגב ואולי קיבלה קצת השראה מהבוסית לשעבר בכל הנוגע לדרך הטובה ביותר לעמוד במרכז השיח הציבורי ותשומת הלב, הפכה בשנים האחרונות לאחת המשפיעניות הבולטות בארץ ובנתה לעצמה קהילה גדולה, בעיקר של נשים, שהולכות אחריה באש ובמים, בולעות בשקיקה את המסרים שלה ומגינות עליה בחירוף נפש כשהיא מצליחה לעיתים לעצבן את שאר הציבור.
כאמור, זה קרה לה כבר כמה וכמה פעמים: רק בשנה האחרונה היא הואשמה במכירת תכשיטים במאות שקלים בעוד שבאלי אסקפרס נמכרים מוצרים זהים במחירים של עשרות שקלים בלבד, לאחר מכן התפרסם ווידיאו שלה עוקפת תור ארוך בנתב"ג ועולה ראשונה למטוס, ולאחרונה היא עלתה שוב לכותרות כשפתחה מכירת כרטיסים להרצאה שתערוך בסוף החודש בהיכל התרבות בתל אביב – במחירים שנעו בין 400 ל-500 שקל (ומלבד ההרצאה כוללים גם, כך היא מבטיחה, מארז מתנות יוקרתי והפתעות נוספות). המחירים עוררו תרעומת רבה ברשת ובכלי התקשורת והוגדרו על ידי רבים כמוגזמים ומופקעים. הביקורת הזו אולי הטרידה מעט את אדם אבל לא את קהל העוקבות שלה, שתוך שעה ורבע בלבד רכשו את כל 2,500 הכרטיסים והפכו את האירוע ל"סולד אאוט", מה שגרר תלונות נוספות – הפעם מצד כאלו שרצו לרכוש כרטיס ולא הספיקו. קהל נאמן כבר אמרנו?
השבוע התארחה אדם בתוכנית הרדיו של דנית גרינברג ובר זגה ב-ynet radio, וסיפרה על התחושות בעקבות ההמולה וההצלחה, על ההתרגשות וגם והפתיעה כשסיפרה שהיא עדיין לא נחה על זרי הדפנה: "לא הייתי באופוריה לשנייה", היא מספרת.
זגה: זה מעיד על היכולת שלך, כי את כמו גורו של נשים אפשר להגיד. "אני חושבת שיש לי קהילה שיש בה המון אמון וגם הרבה שותפות גורל ודואליות, זה לא שהן רק עוקבות אחריי ואחרי השטויות, הקפה והיום-יום שלי".
גרינברג: נכון, מי כמוני מכירה את זה שזו ממש דרך חיים, מערכת יחסים שצריך לתחזק ולהאמין בה. מהסיבה הזו אני חושבת שנשים מתחברות אלייך, למסרים שאת מעבירה. את חושבת שכמות הכרטיסים שנמכרה בזמן הזה היא יותר בגללך ובגלל ההרצאה עצמה, או אולי יותר בגלל קופסת ההפתעות שמחכה להן שם? "לעולם לא נדע. היו בנות ששאלו אם תהיה עוד הרצאה ושהן רוצות להגיע".
זגה: תהיה? "ברור, זו רק ההשקה. בואו נאמר שאם הייתי פותחת עוד הרצאה ביום לאחר מכן היא הייתה מלאה גם. הרגשתי פספוס גדול מאוד שיש בנות שלא יכלו להגיע. בסוף הכסף זה בונוס וזה כיף".
זגה: חתיכת בונוס. "אני אומרת לך שמה שעומד לנגד עיניי באירוע הזה... בואו נגיד שזה עסק מאוד יקר. להדליק את האור בהיכל התרבות זה מאוד יקר, האבטחה כמובן. הרווח האמיתי הוא לעשות מפגן נשי. זה לא רק מרגש, זה גם מאפס ואני מרגישה את זה כל שבוע כשאני מעבירה סדנאות. זה הרבה יותר תורם לאופן שבו את מתנהלת וחושבת. דנית, מי כמוך יודעת שאת צריכה מטרה שהיא יותר גדולה מהכסף שקיבלת מהחברה שעבורה את עובדת או מהדברים שמתניעים את האינסטגרם".
4 צפייה בגלריה
"הרווח האמיתי הוא לעשות מפגן נשי"
"הרווח האמיתי הוא לעשות מפגן נשי"
"הרווח האמיתי הוא לעשות מפגן נשי"
(צילום: אמיר מאירי)
זגה: מכרת בשעה וחצי כרטיסים בשווי של יותר ממיליון שקלים. זה משהו שאת מצליחה לקלוט, את הכמות הזאת? "עדיין לא התרגשתי. כן היה את האושר של הקפיצה לבריכה, אבל אז יצאתי מהבריכה ואמרתי 'או מיי גוד'".
זגה: אפשר לקרוא לך מיליונרית? "אתה חי בסרט, אתה לא באמת מבין את המספרים".
זגה: הייתה הרבה ביקורת על המחירים, לשלם 500 שקל זה לא מעט. הבנת את הביקורת? "קודם כל היא הייתה מאוד בשוליים, עד עכשיו אני מקבלת הודעות שהלוואי שיהיה אפשר לקנות עוד כרטיסים. בנוסף, מי שביקר את זה לא ירד לשורש העניין. לא רק שזה מחיר הוגן, זה משתלם באופן שהוא אבסורדי. זה באמת מתאפשר כי למדתי איך להשתמש בכלים שעומדים רשותי. מדובר בחבילה ששווה 1,400 שקל. מדובר בהרצאה שבואו נתמחר אותה הכי נמוך - 200 שקלים לערב, מדובר בבר חופשי, בשתייה, כל מיני נשנושים ופינוקים. איפה אתה מכמת את כל מה שאמרתי לך לתוך 500 שקל? אני באמת חושבת שמי שביקר לא הבין את החבילה. אי אפשר גם להבין את זה וגם לבקר את זה כי זה ממש דבר והיפוכו".
זגה: ספרי קצת על מה את מדברת בהרצאה. "ההרצאה נקראת 'לא נורמלית' והמשימה שלי היא שבתוך שעה וחצי, כל אחת שנכנסה וחשבה על משהו שהוא בלתי אפשרי ולא נורמלי, תצא עם ביטחון שהיא יכולה לעשות אותו החל ממחר".
גרינברג: זו אחריות כבדה עבורך. "ולכן אני עוד לא נהנית מזה ולא חוגגת את זה".
גרינברג: את בלחץ? "אני לא בלחץ".
זגה: מתי תגידי "הצלחתי"? "בסוף הערב. תקשיבו נכנסתי לאולם ואמרתי 'זה לא יכול להיות, אין סיכוי'. ובאותו רגע גם אמרתי 'אני עושה את זה'. כאילו דווקא. זה לא משהו שחשבתי שיקרה לי. כשהלכתי להרפתקה הזו שנקראת היכל התרבות, ידעתי שאצליח והאמנתי בזה, כי אם עובדים עם תוכנית עבודה אז דברים נראים הרבה יותר אפשריים, זה לא איזה חלום מופרך. רציתי לעשות את זה שם כי זה ממש להעיד על היכולת של כל אחת".
זגה: אני גם לא חושב שיש משפיעניות שעשו משהו בסדר גודל כזה. גרינברג: סליחה, אני הופעתי בהאנגר עם הפיג'מות מול 15 אלף איש נשמה. סתם, אין ספק שמעיין עשתה כאן משהו לראשונה בארץ, והכי כיף זה דברים ראשונים. זגה: כשהוצאת את הקולקציה של התכשיטים גם היה בלאגן סביב זה. חשבת שזה יפגע באמינות שלך מול העוקבות שלך? "מאוד פחדתי שמישהי תאמין לזה וכששאלת אותי על לויאליות, אני חושבת שזו הייתה הפעם הראשונה שהבנתי את מה שעשיתי באינסטגרם כל השנים. הרגשתי שהן נותנות לי, עזוב בהודעות ובחוויה ברחוב - ברכישות שלהן, באמון שנתנו במותג. הרגשתי גאה כי הן רצו להוכיח לי שהן סומכות עליי ומאמינות בי וזו אחריות שלא דומה לשום דבר. הנכס שלנו זה אמון של הרבה מאוד אנשים".
4 צפייה בגלריה
יום הולדת זאביק דרור
יום הולדת זאביק דרור
"הנכס שלנו זה אמון של הרבה מאוד אנשים"
(צילום: אמיר מאירי)
זגה: מה הפרויקט הבא שלך? "רגע, תן לי לעבור את זה!".
גרינברג: יהיו שם גם גברים לדעתך? "יש גבר אחד שאני יודעת עליו בוודאות".
זגה: הבן-זוג שלך? "כן, שורה ראשונה באמצע הוא קיבל".
גרינברג: אולי הוא יכרע ברך? "גם חמותי שתחייה תהיה שם, ממנה אני הכי לחוצה".
זגה: תגידי לו שאם הוא עושה את זה, שיעשה את זה רק בסוף. "לא, הוא לא רוצה להתחתן איתי, עזבו".
זגה: תראי את דנית, עשתה את זה כבר פעמיים. גרינברג: גם מעיין עשתה את זה פעם אחת. "נכון, מה שנקרא - הייתי שם, עשיתי את זה".
4 צפייה בגלריה
מעיין אדם רנואר בגדי ים
מעיין אדם רנואר בגדי ים
מעיין אדם
(צילום: דנה קופל)