יממה לאחר שנחת בארץ, המפיק המוזיקלי סקוטר בראון הגיע היום (ג') למטה החטופים, שם נפגש עם המשפחות ומסר הצהרה לתקשורת.
"המסר שלי הוא שאני לא מומחה במלחמה ואין לי את התשובות הנכונות", אמר. "אני יודע שהדברים שאדבר עליהם הם דברים שנוח לי לדבר עליהם - יש דברים בפוליטיקה שאפילו בארץ שלי אני לא מרגיש בנוח לדבר עליהם".
בראון המשיך: "מה שאני יודע זה שאין מנצחים במלחמה, כולם סובלים. והאנשים והחיילים שפגשתי בישראל רוצים שלום. הם רוצים לגור במקום שבו הם יכולים לגדל את הילדים שלהם ללא חשש. אף אחד לא רוצה לשלוח את הילדים שלו להילחם במלחמה. אז מה ששמתי לב אליו כשהגעתי לכאן הוא שלאנשים פה אין שום רצון לחיות במדינה שכל הזמן נלחמת. אם הייתה להם אפשרות – לא הייתה יותר מלחמה.
"המסר שלי לאנשים הוא שאני מקווה שיום אחד נצליח להגיע למקום בו ישנה השכלה וארגון טרור לא משפיע על העם הפלסטיני, ושגם הישראלים וגם הפלסטינים יגיעו למקום שהילדים שלהם חשים בטחון. אבל הדבר הראשון והמידי ביותר הוא שחייבים לשחרר את החטופים, ועל זה צריך לעבוד. וארגון הטרור לא יכול להמשיך להחזיק בהם. האנשים שנלקחו לפני 72 ימים הם אזרחים תמימים - אבות, אימהות, ילדים כמו שלי, והייתי קורא לשחרורם בכל מדינה אחרת. אני וחבריי נמשיך לקרוא בשמם של החטופים עד שישוחררו".
3 צפייה בגלריה
סקוטר בראון
סקוטר בראון
קורא לשחרור החטופים. סקוטר בראון
(צילום: אמיר מאירי)
מאז פרוץ המלחמה בראון נרתם למערך ההסברה הישראלי והקדיש את האינסטגרם שלו לפוסטים וסטוריז אשר תיקשרו את המתחולל בארץ לעוקביו. באחד מהם הוא אף אירח את אלה שני, נערה ישראלית בת 14 שניצלה מהטבח בקיבוץ בארי. אביה של שני נרצח באותו יום ובן דודה עמית נחטף.
בראון הוא חלק מקבוצת סלבס הוליוודים, שכוללת את ג'רי סיינפלד ודברה מסינג, שהגיעו אתמול (ב') לארץ כדי להביע את תמיכתם בישראל. עוד שוהים בארץ בימים אלו השחקן מייקל רפפורט ויוצרת התוכן היהודייה מונטנה טאקר. גם נועה תשבי הודיעה שתגיע לארץ ביום חמישי הקרוב ביחד עם צוות צילום, ותבקר בקיבוצי העוטף כדי לתעד עבור עוקביה את הזוועות שהתחוללו על ידי חמאס.
3 צפייה בגלריה
סקוטר בראון
סקוטר בראון
"האנשים והחיילים בישראל רוצים שלום"
(צילום: אמיר מאירי)
3 צפייה בגלריה
סקוטר בראון
סקוטר בראון
דבקית החטופים לצווארו
(צילום: אמיר מאירי)