כבר חמישה עשורים שפנינה רוזנבלום היא אחת הכוכבות המוכרות בישראל, ואין כמעט תחום שהיא לא סימנה עליו וי - היא הייתה שחקנית לרגע, זמרת לרגע, פוליטיקאית לרגע, אבל בעיקר התפרסמה בתור טופ מודל ישראלית שהפכה לאשת עסקים מצליחה, בנתה אימפריית קוסמטיקה שמגלגלת מיליוני שקלים בשנה והוכיחה למפקפקים וללועגים מה היא שווה באמת.
כיאה לסלב במעמדה, חייה האישיים היו מלאי דרמה ותהפוכות והיא כיכבה לא פעם על גבי עמודי החדשות ובמדורי הרכילות. כמו שתוכלו לשער לעצמכם, הארכיון של "ידיעות אחרונות", אליו לקחנו אותה לביקור, עמוס בידיעות על חייה המסקרנים. "אני לא מאמינה, פחד אלוהים להיות פה ולהתחיל לחשוב על ההיסטוריה", היא אומרת. "הארכיון כאן מפוצץ בארבעים שנה שלי".
מה את רואה כשאת מסתכלת על התמונות מפעם? "אני רואה פצצה, מה אני רואה? כאן הייתה לי תספורת אחרת, כמובן פארה פוסט. כאן יצאתי מהעוגה בהילטון, עוגת היום הולדת שלי, תראה איזו עוגה! אי אפשר לתאר את זה בכלל".
בשער של "לאשה" משנת 1980 כתבו עלייך: "אם לא הייתה נולדת, היה צריך להמציא אותה". "אני אומרת לך, בכל מקום שהייתי מגיעה אליו בעולם הייתי עושה מהומות. זה חלק מהדברים שאלוהים נתן לי".
יש כאן תמונות משנות ה-20 שלך, איזה זכרונות יש לך מהתקופה הזאת? "הכי יפים שיכולים להיות. זו הייתה תקופה אחרת, לא עולם של ניתוחים. היום כל אחת עם תחת משופץ, לחיים משופצות, שפתיים משופצות, הכל משופץ, זה משהו. אז הכל היה טבעי. זו הייתה תקופה מרגשת, היה ממה להתרגש".
היית חוזרת לתקופה הזאת, לגיל הזה, למראה הזה? "לא, אני חושבת שאני יפה גם היום. כל שלב בחיים זה השלב שלו והיופי שלו".
8 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום ארכיון
פנינה רוזנבלום ארכיון
"בכל מקום שהייתי מגיעה אליו בעולם, הייתי עושה מהומות". פנינה רוזנבלום
(צילום: שלום בר טל)
בשנים הראשונות שלך בתעשייה וגם בהמשך, היו אנשים שלעגו לך. "הייתה המון קנאה כי הייתי פצצת עולם שמגיעה לכל מקום. המון קנאה מנשים".
מרגישה שהתייחסו אליך באופן סקסיסטי? "בטח, מאוד. תהיי יפה, תהיי בלונדינית, תשתקי, תסתמי, את לא יכולה להיות מעבר לזה".
היו גברים שניסו לנצל אותך? "מחזרים לא היו חסרים, זה ברור. אבל תמיד הייתי בחורה פיקחית וידעתי לשים כל אחד במקום שלו כשהיה צריך".
זו הייתה תקופה בלי גבולות. "כן, ברור, איזה שאלה. ידיים, הכל, חבל על הזמן. זו לא התקופה של ה'מי טו', לגברים לא היה אז ריסון, לא בפה ולא ביד".
יש כאן שער שלך ב"לאשה", ואת מצולמת בו בבגד ים קטן. זה שער שהיה עובר היום? "היה עובר. אתה לא רואה באינסטגרם, בפייסבוק? כולן עם חוטיני".
8 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום ארכיון
פנינה רוזנבלום ארכיון
"הייתי בחורה פיקחית וידעתי לשים כל אחד במקום שלו כשהיה צריך"
(צילום: שער "לאשה")
אביה של רוזנבלום נטש אותה ואת אמה כשהייתה תינוקת וניתק עמן את הקשר. רוזנבלום איתרה אותו בגרמניה כשהייתה בת 29, והדרמה המשפחתית כיכבה כמובן בכותרות. "הוא עזב אותי בגיל אפס. מצאתי אותו בגרמניה וזה היה סיפור ענק. כשפגשתי אותו זו הייתה חוויה של החיים. הוא היה איש טוב, איש נחמד".
כעסת עליו שהוא נטש? "מה יעזור לי שאכעס? אתה אבא שלי, בוא נהנה מהשנים שנותרו. ובאמת היו לנו עשר שנים יפות ביחד. הכל שאלה של גישה בחיים, מה היה עוזר לי לכעוס עליו? גם הוא היה מסכן, גם לו היו חיים קשים".
בשנת 1992 נישאה רוזנבלום בת ה-38 למשה חיים בן ה-25. כשנה לאחר מכן הם אימצו באוקראינה את בתם חן ובשנת 1995 את בנם גל, אותו אימצו ברומניה. הם התגרשו בשנת 2001, נישאו בשנית, התגרשו בשנית וב-2004 היא התחתנה עם איש העסקים רוני סימנוביץ', לו היא נשואה כיום.
את זוכרת את הימים שבהם הילדים הגיעו? "איך אפשר לשכוח את זה? אחרי ארבעה הריונות מחוץ לרחם, אחרי ניסיון כושל של המון מבחנות, ואז לקבל את הדבר הכי נפלא שקרה לי בחיים".
8 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום משה חיים
פנינה רוזנבלום משה חיים
התחתנו והתגרשו פעמיים. רוזנבלום ומשה חיים ביום חתונתם (הראשונה)
(צילום: שאול גולן)
8 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום ארכיון
פנינה רוזנבלום ארכיון
"הדבר הכי נפלא שקרה לי בחיים"
(צילום: אפי שריר)
אחד הצעדים המפתיעים ביותר שרוזנבלום עשתה במהלך הקריירה שלה, היה כנראה כניסתה לחיים הפוליטיים: בשנת 1999 היא רצה בראש מפלגה עצמאית שנקראה על שמה, אך לא עברה את אחוז החסימה. בהמשך התפקדה לליכוד ואף כיהנה למשך זמן קצר כחברת כנסת לאחר שתפסה את מקומו של צחי הנגבי שהתפטר. בבחירות המקדימות לרשימת המפלגה שנערכו ב-2006 היא הגיעה למקום לא ריאלי והחליטה שמיצתה את החיים הפוליטיים.
"תמיד אהבתי פוליטיקה, מגיל 18 דיברתי על פוליטיקה", היא מספרת. "תמיד אהבתי דברים עמוקים יותר, כסף לא הנחה אותי בחיים, אני בן אדם של עומק, של עניין, של מעורבות, של אכפתיות. כסף זה רק אמצעי שהיה חשוב לי בגלל שהייתי כל כך ענייה. היה חשוב לי שיהיה לי כסף, שלא אצטרך שום דבר מאף אחד".
איך לוקחים את הרעיון הזה של לעשות כסף, והופכים אותו למציאות? "הבנתי שבתור שחקנית, זמרת, עיתונאית, את בקושי גומרת את החודש. אמנים בארץ זה לא כמו באמריקה, עושים סרט אחד ויאללה, גל גדות מיליונרית לכל החיים. לאט לאט פתחתי את העסק, הבאתי מוצרים טובים ששווים לכל נפש. אני עושה כל הזמן דברים חדשים".
את מסתכלת על כל התמונות והכתבות האלו, ויש הרבה, מה את מרגישה? "איזו תקופה. אני היסטוריה, אני היסטוריה של המדינה הזאת. הייתי האייטם הכי חם במדינת ישראל, לא יעזור כלום. אני עדיין. וקשה להישאר האייטם החם אחרי 40 שנה. עברתי חיים מרתקים, מעניינים, אלה דברים מטורפים מה שעברתי. יום אחד יעשו על זה סרט או סדרה. זה הגורל שלי ואני מודה לקדוש ברוך הוא על הכל".
לריאיון המלא ולביקור של פנינה בארכיון, צפו בווידיאו שבראש העמוד!
8 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום ארכיון
פנינה רוזנבלום ארכיון
"הבנתי שבתור שחקנית או זמרת את בקושי גומרת את החודש"
(צילום: אבי ולדמן)
8 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום ארכיון
פנינה רוזנבלום ארכיון
תמיד אהבתי פוליטיקה, מגיל 18 דיברתי על פוליטיקה"
(צילום: יוסי רוט)
8 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום ארכיון
פנינה רוזנבלום ארכיון
"אחרי ארבעה הריונות מחוץ לרחם וניסיון כושל של המון מבחנות". רוזנבלום עם בתה חן
(צילום: אורן אגמון)
8 צפייה בגלריה
פנינה רוזנבלום ארכיון
פנינה רוזנבלום ארכיון
"יום אחד יעשו על זה סרט או סדרה"
(צילום: שאול גולן)