10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
היפה והנכונה שלנו, נועה קירל
(צילום: ערן לוי)
המקום הראשון ברשימת "50 היפים והנכונים" של Pplus, הוא לא דבר של מה בכך. הרבה מחשבה עומדת מאחורי הבחירה במי שזוכה לכבוד, הרבה (מאוד!) דיונים של חברי המערכת בעד ונגד המועמדים (שלא לומר ויכוחים סוערים שמובילים לטריקת דלתות ואיומים בהתפטרות) ועוד הרבה פעולות נוספות מאחורי הקלעים – רשימת מכולת של הישגים, ניסיון להעריך אם השנה האחרונה הייתה שנת פריצה, שנת הצלחה, שנה טובה יותר באופן ניכר משנים קודמות, נוכחות במדורי הבידור והרכילות ועוד כהנה וכהנה שיקולים. בשנת 2021 במקום הראשון הייתה נועה קולר. בשנה שעברה מיה לנדסמן הייתה היפה והנכונה, והשנה, אנחנו שמחים לבשר כי את המקום הראשון קוטפת הפנתרה, היוניקורן, האישה ששווה הרבה יותר ממיליון דולר, נועה קירל.
"איזה כיף! האמת שהייתה לי שנה מטורפת, שנה של הרבה עשייה, של הגשמת חלומות, של דברים שהפתעתי את עצמי איתם כמו ההופעה בפארק הירקון. אפשר להגיד שזו השנה הכי משמעותית בקריירה שלי עד כה".
זו לא הפעם הראשונה כמובן שקירל נכנסת לרשימה האקסקלוסיבית, היא אמנם תחגוג 22 רק בחודש הבא, אבל הפעם הראשונה שלה כחלק מ-"50 היפים והנכונים" הייתה כבר בגיל 16. אלא שהיא מעולם לא כיכבה במקום הראשון – עד עתה. אז איך ההרגשה?
"קודם כל זה תואר נחשק וכל שנה אני מחכה לראות איזה מקום אהיה ברשימה כי אני מאוד הישגית ומסמנת מטרות ואוהבת להגיע אליהן".
באמת? לא שמים לב. "ככה נולדתי זה האופי שלי. אז זה כיף וזה ממש לא מובן מאליו".
את מרגישה יפה ונכונה? "אפשר להגיד שכן, זה תהליך. אני לא חושבת שיש מישהו שמרגיש ב-100 אחוז יפה ונכון. אבל זה תהליך, ואני מקבלת חיבוק ומלא אהבה מכל המדינה וזה גורם לי להרגיש מדהים".
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"כשאתה צעיר, יש לך פחות מודעות לדברים. נורא רציתי שיכירו אותי, שידברו עליי ולא עניין אותי יותר מדי. פשוט עשיתי את זה. כשאתה מתבגר ופתאום יש לך מה להפסיד, אז להכל יש הרבה יותר משמעות"
(צילום: ערן לוי)
אז קירל אולי לא מרגישה מאה אחוז, אבל בתור מי שהיו על סט הצילומים שלה וראו את התמונות בלי ריטוש וכמעט בלי איפור – אנחנו פה כדי להגיד לכם, שאין יותר יפה ונכונה ממנה.
איך זה מרגיש להיות הכוכבת הכי גדולה בישראל? "זה מטורף. אני לא חושבת שאפשר לעכל עד הסוף משהו כזה. עבדתי נורא נורא קשה ואני עדיין עובדת בשביל להיות בסיטואציה הזאת. זה פסיכי".
מה זה אומר באמת להיות כוכבת בסדר גודל שלך? "זה מצחיק, כי אתה אומר כוכבת אבל ביום יום אני לא מרגישה את הכוכבות. אני עובדת, אני קורעת את התחת. אני הולכת מפה לשם, מופיעה, אני עושה 17 הופעות בשבוע, מוציאה את השיר, מסיבת עיתונאים עד שלוש בלילה... אחר כך, כשזה נגמר, אז אתה אומר 'וואו, זה מטורף', אבל אחרי חמש דקות אני חוזרת לעבוד - אז אני לא באמת מרגישה את הכוכבות, אבל זה גם מה ששומר עליי שפויה. להתרכז ומה יהיה הדבר הבא וזה שאני עובדת כל היום ועוברת מדבר לדבר".
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"מפחיד לזכות, מפחיד לא לזכות, מפחיד לקחת סיכונים - אבל אני לא יכולה לתת לפחד לנהל אותי"
(צילום: ערן לוי)
קירל מצליחה לזקק בתשובה שלה את כל מה שהופך אותה לא רק לכוכבת, אלא לסיפור הצלחה סלף מייד. מגיל צעיר היא סימנה לעצמה מטרות וכיוונה קדימה כדי להגשים אותן. גם אם זה גבה מחיר כזה או אחר בדרך, היא הראשונה לומר: "אני פשוט מרגישה שנולדתי ככה, נולדתי עם זה. זה משהו שאי אפשר לעצור אותו. גם ראו את זה מגיל נורא צעיר, זה אותנטי, אי אפשר לזייף אותו. זה לא בא מהרצון להיות מפורסמת אלא שאני באמת יודעת מה יש לי לתת לעולם ואני רוצה שכולם יראו את זה ואני רוצה לשמח אנשים. אני מרגישה שנולדתי עם זה, זו שליחות שלפעמים אפילו לא תלויה בי – זה פשוט דחף שאי אפשר להסביר אותו".
גם כששואלים את הסוכן הוותיק שלה, רוברטו בן שושן, שמזוהה איתה יותר מכל, מתי הוא הבין שיש פה משהו אמיתי, הוא מספר: "התחלתי להאמין כשראיתי שהיא רצינית. שהיא באה להיות זמרת, לא עוד כוכבנית של רגע".
ואכן, מאז שפרצה לתודעה קירל לא נחה לרגע. ממש כמו מילות השיר פנתרה: "כל היום אני בכל מקום, אין דקה לנשום", היא לא עוצרת לרגע.
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"אני לא חושבת שיש מישהו שמרגיש ב-100 אחוז יפה ונכון. אבל זה תהליך, ואני מקבלת חיבוק ומלא אהבה מכל המדינה וזה גורם לי להרגיש מדהים"
(צילום: ערן לוי)
כמה מכם זוכרים שנועה התחילה את דרכה אל הצמרת בתור כוכבת ריאליטי בתכנית "פושרז" של HOT אי שם בשנת 2015? עבור מי ששכח (ומי שמעולם לא ידע), נספר שבמרכז התוכנית עמדה קבוצת ילדים מוכשרים יותר ופחות והוריהם שדחפו אותם אל התהילה (ומכאן השם "פושרז"). בעוד שעבור רוב הילדים, היה ניכר כי הרצון הגדול לפרסום הגיע בכלל מהוריהם – במקרה של קירל בת ה-14 היה ברור שהיא זו שיוזמת, רעבה ומסתערת על המטרה, ושהוריה רק תומכים ומתלווים אליה למסע.
באותה שנה היא גם החלה לשחרר את השירים שלה לקהל הרחב ולא לקח זמן רב עד שקיבלה הרבה מאוד תשומת לב - לאו דווקא בגלל המוזיקה אלא יותר בגלל הלוק הבוגר והקליפים הפרובוקטיביים שגרמו לרבים להרים גבה, לזעוק "גוועלד" ולחשוש למוסר של הדור הצעיר (מישהו אמר מדונה ובריטני ספירס?).
קירל לא נבהלה מהביקורת ואולי אפילו ניזונה ממנה. היא המשיכה בשלה, כבשה פסגה ועוד פסגה והצליחה לעשות את מה שכמעט אף זמר ישראלי לא הצליח לעשות לפניה – לשים את הפופ הממכר, הקצבי והרקיד על המפה, וגם לקבל את הכבוד הראוי לה מהמעריצים והמלעיזים כאחד. והיו לא מעט שפקפקו, מי כמוה יודע. אבל בואו נגיד את זה ככה, הרבה שנים – ואולי בעצם מעולם - לא הייתה בישראל כוכבת כל כך גדולה.
אחרי שכבשה את המדינה והכשירה את הקרקע לשלל זמרי פופ צעירים נוספים שהגיעו בעקבותיה, החלה גם הפזילה המתבקשת שלה לעבר השוק שמעבר לים. היא זכתה בפרסי VMA וחתמה על חוזה הקלטות בינלאומי, אבל אם נראה שהיא כבר הגיעה לטופ ושהדור הצעיר עומד לרשת את מקומה, השנה האחרונה הוכיחה שיש לה עוד הרבה מה לעשות ולתת – היא הפכה להיות הזמרת הישראלית הראשונה שהופיעה בפארק הירקון, מול קהל של 33 אלף צופים משולהבים, הופעה שהייתה בסך הכל חזרה גנרלית לזו הגדולה באמת – האירוויזיון. ותכף כל אירופה תראה בפעולה את מלכת הפופ הבינלאומית הבאה שלהם.
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"יש לי שלוש דקות להציג את עצמי לעולם, וככה אני מסתכלת על זה כי מדובר באנשים שלא יודעים מי זאת נועה קירל. אני לוקחת את זה כאתגר"
(צילום: ערן לוי)
בגיל 22 את תופיעי על הבמה הכי גדולה בעולם. "זה משוגע, אני עוד לא מעכלת את זה. זה משהו מאוד לאומי, רשמי, מכובד – ואני לגמרי מרגישה גם שהמדינה מאחוריי ומחבקת אותי ונורא רוצה את זה. זו תחושה מטורפת".
יוצא לך לחשוב על זה לפעמים כשאת לבד בלילה? "כן. גם ככל שזה מתקרב אני אומרת 'זה קורה', כאילו, זה עוד שנייה וכבר השיר יצא ויש פידבקים מאנשים וזה מתחיל להיות ממש אמיתי".
מפחיד אותך לזכות? "אני חושבת שהכל מפחיד. מפחיד לזכות, מפחיד לא לזכות, מפחיד לקחת סיכונים - אבל אני לא יכולה לתת לפחד לנהל אותי, ואני מרגישה שמהיום הראשון בקריירה שלי לקחתי סיכונים ופשוט הלכתי על זה".
אני פוגש אותך שבוע אחרי יציאת השיר יוניקורן, תספרי לי על מה שעברת מאז? "כל כך חיכיתי שזה ייצא ואיזה כיף שזה בחוץ. אני מרגישה שכל המדינה מחבקת ואנשים כל הזמן מדברים איתי על זה ברחוב ואין תחושה יותר כיפית מזה. באמת כל כך חיכיתי לשמוע כבר את התגובות של הקהל".
את נותנת לנו תקווה, את מרגישה שאת מצליחה לאחד את העם עם השיר? "באיזשהו מקום כן. מהתגובות שאני מקבלת, כן. אני שמחה שאנשים מוצאים בי את התקווה הזו, וזה מה שיפה במוזיקה שהיא יכולה לאחד".
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"יש לי פסיכולוגית ואני חושבת שזה חשוב לכל בנאדם ובמיוחד למי שעוסק בתחום הזה שבאמת יש בו המון לחץ ואחריות"
(צילום: ערן לוי, עיבוד תמונה: שיין הורוביץ )
קירל ממשיכה להוכיח שהרגליים שלה נטועות עמוק בקרקע. היא לא נותנת לעצמה להסתחרר בהילה של האירוויזיון ומסבירה בדיוק מה עמד מאחורי הבחירה בשיר. "זה תהליך. זה לא מהשנייה הראשונה 'אוקי, יש שיר, זה נשמע מושלם, הולכים הביתה'. זו עבודה, זו זיעה. יש לי שלוש דקות להציג את עצמי לעולם, וככה אני מסתכלת על זה כי מדובר באנשים שלא יודעים מי זאת נועה קירל. אני לוקחת את זה כאתגר, בשלוש דקות אני צריכה להביא את כל מה שמייצג אותי, את כל מי שאני, את האופי שלי, זה לא תמיד קל".
מה לגבי פוליטיקה? בטוח ישאלו אותך... "זה יעלה, אני מודעת לזה שישאלו אותי שאלות קשות ואני אתכונן, אבל בסופו של דבר אני ישראלית וזה הבית שלי ואני גאה לייצג את ישראל".
לאורך הקריירה שלך נמנעת מלדבר על נושאים פוליטיים, גם עכשיו עם מה שקורה במדינה את לא נוקטת עמדה ברשתות החברתיות שלך, למה לא בעצם? "אני פשוט לא נכנסת לזה. כמו כולם אני מייחלת לימים טובים יותר ואני חושבת שהאירוויזיון יחד עם השיר יכול להביא קצת נחת למדינה, לאחד את עם ישראל".
שמעתי את דורון מדלי מדבר בפודקאסט ואומר 'לא שלחנו את נועה בשביל מקום 20 – לא לשם כך התכנסנו'. איך זה מרגיש? "קודם כל מדהים כי זה אומר שסומכים עליי ומאמינים בי, וכן יש ציפיות וציפיות זה דבר מלחיץ אבל אני עובדת על זה ועל לשחרר את זה ממני, ולדעת שבסיטואציה של האירוויזיון יש המון דברים שבאמת לא תלויים בי. אני באה לעשות את הכי טוב שלי ועל כל השאר אין לי שליטה.
"אני מכינה את עצמי גם לזכייה וגם לא לזכייה. ברור שאני רוצה לזכות אבל צריך להתכונן לכל תרחיש, וגם אם אני לא אזכה לא אומר שנגמרה לי הקריירה או שנגמרו לי החיים, ממש לא. אני ממשיכה לעבוד כרגיל, וגם אם הקהל באירופה יאהב את השיר ויהיו לי הופעות, אלו דברים שאני לוקחת אותם בחשבון ואני ממשיכה לתכנן את הקריירה שלי. אין מה לעשות, צריך להיות ריאליים לכל תרחיש, ולא לצפות יותר מדי אבל כן לבוא בווייב של זכייה".
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"אני מכינה את עצמי גם לזכייה וגם לא לזכייה. ברור שאני רוצה לזכות אבל צריך להתכונן לכל תרחיש, וגם אם אני לא אזכה לא אומר שנגמרה לי הקריירה או שנגמרו לי החיים, ממש לא"
(צילום: ערן לוי)
איך מצליחים להשתחרר מהלחץ המטורף הזה? "אני מדברת לעצמי כל הזמן, אני מדברת עם אנשים על זה, יש לי את הצוות שלי שתומך בי, את המשפחה, כל הזמן יש שיח של להבין שצריך לשחרר. בא לי שזו תהיה חוויה כיפית שאני אזכור לכל החיים ולא בא לי שאני אתן ללחץ להשפיע יותר מדי".
ספורטאים הולכים הרבה פעמים לפסיכולוג מומחה למקצוע – יש כזה דבר לזמרים? "יש דבר כזה שנקרא פסיכולוג שזה לכולם (צוחקת). יש לי פסיכולוגית ואני חושבת שזה חשוב לכל בנאדם ובמיוחד למי שעוסק בתחום הזה שבאמת יש בו המון לחץ ואחריות. כשאומן מגיע לאיזושהי נקודה מאוד גבוהה בקריירה שלו אז פתאום נהיה איזה פחד. פחד לאבד. זה כמו פחד גבהים, שאתה עומד ומסתכל ואתה מפחד לאבד את כל מה שיש לך למטה אז צריך תמיד לעבוד על זה ולעבוד על הנפש ולהיות באיזשהו סנטר".
מתי החלטת ללכת לפסיכולוגית? "אני חושבת שלפני שנתיים בערך, משהו כזה. כשהייתי יותר צעירה – אני עדיין צעירה, אבל אז הייתי ממש צעירה - פחות חשבתי על הדברים השליליים ועל הנפש. נורא רציתי ועשיתי כל דבר ופתאום יש איזה שלב שאתה מתבגר ואתה מבין שאתה צריך לשמור על עצמך".
קרה משהו ספיציפי לפני שנתיים? "לא, ברוך השם לא קרה משהו. לפעמים יש אמנים שבאמת עוברים חוויות פחות נעימות ומשברים ואני יכולה להבין למה כי זו עבודה מאוד קשה וצריך להיות עם עור של פיל ואתה תמיד חשוף לעיני כולם. לי ברוך השם לא קרה משהו ובגלל זה אני גם מטופלת, כי אני חושבת שצריך להיות מוכנים לכל תרחיש שלא יבוא".
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"נולדתי עם זה. זה משהו שאי אפשר לעצור אותו. גם ראו את זה מגיל נורא צעיר, זה אותנטי, אי אפשר לזייף אותו. זה לא בא מהרצון להיות מפורסמת אלא שאני באמת יודעת מה יש לי לתת לעולם"
(צילום: ערן לוי)
התדמית שלך תמיד נורא חזקה, נורא עומדת על שלך ומרגיש לי שפתאום את כן נפתחת עכשיו, כן מספרת על הנפש, על הצדדים הפחות פוטוגניים. "אני פשוט חושפת את האמת, כאילו, אין פה יותר מדי מה לחשוף אבל מדברת על מה שקורה לי. אלו שלבים שאני עוברת, אנשים שוכחים שהתחלתי בגיל מאוד צעיר ואני מתבגרת לעיני המצלמות ולעיני כולם, וחשוב לי גם לדבר על הצדדים הפחות זוהרים והפחות יפים".
מה זה הצדדים הפחות זוהרים ויפים? "חוסר ביטחון שבנאדם יכול להתמודד איתו. אצלי זה בא לידי ביטוי במעמדים מאוד מלחיצים, אם זה לפני פארק הירקון, שעד הרגע האחרון לא האמנתי במאה אחוז שאני יכולה לעמוד בדבר כזה כי זה משהו שלא עשיתי עד אז, אם זה האירוויזיון שיש בזה המון לחץ... וכן, אני לא רובוט, אני לא אומרת 'הכל טוב' ותמיד יש לי ביטחון. לא, גם לי יש לפעמים חוסר ביטחון, גם אני מרגישה לפעמים שאני לא מספיק טובה ואולי אני לא אצליח את זה ואולי אם אני אקח את הסיכון אז זה יכול להרוס לי את הקריירה ומה עושים... יש את המקומות האלה".
ולנועה בת ה-15, בת ה-16, גם היה? "פחות דווקא, שזה מעניין. אבל אני חושבת שאין מה לעשות, ככל שאתה צעיר יותר, יש לך פחות מודעות לדברים. נורא רציתי שיכירו אותי, שידברו עליי ולא עניין אותי יותר מדי. אז פשוט עשיתי את זה. וכשאתה מתבגר ופתאום יש לך מה להפסיד, אז להכל יש הרבה יותר משמעות.
"בתקופה הזו שאני מכינה את עצמי לאירוויזיון. אני אומרת לעצמי שיש דברים שלא תלויים בי. אני יודעת שאני אעבוד הכי קשה בשביל לעשות את הכי טוב שיש, אבל בסוף יש דברים שלא תלויים בי, ואני צריכה ללמוד לשחרר ולהגיד לעצמי שלא משנה מה יקרה זה בסדר, זה חלק מהדרך, זה מה שבונה אותנו".
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"כשאומן מגיע לאיזושהי נקודה מאוד גבוהה בקריירה שלו אז פתאום נהיה איזה פחד. פחד לאבד. זה כמו פחד גבהים, שאתה עומד ומסתכל ומפחד לאבד את כל מה שיש לך למטה"
(צילום: ערן לוי)
כאמור, קירל מגיעה לתחרות האירוויזיון כשהיא מפוקסת ורוצה את המקום הראשון, אבל ריאלית ולוקחת את כל המשתנים בחשבון. ועדיין, גם אם לא תביא את התחרות לישראל בשנה הבאה (מלח מים שום בצל), נדמה שאת הסטטוס שלה כמאמי הלאומית החדשה – שום דבר לא יצליח לסדוק. לראיה, עשרות עמודי המעריצים ברשתות החברתיות, מאות ואלפי מעריצים שמתקשרים בכל שעות היום ("החלפתי את מספר הטלפון שלי מלא פעמים") ואפילו הפניות אליה פנים אל פנים, שלדבריה, ממש לא מפריעות לה, להפך.
"אני בן אדם של אנשים, אני אוהבת לקבל את אהבת הקהל אז אני לא מונעת מעצמי ללכת למסעדות, לסרטים, וכן, עוצרים הרבה לסלפי אבל בסופו של דבר זה מאהבה אז אני מחבקת את זה. יש לי מלא סבלנות ואני נהנית מזה. אם לא הייתי נהנית לא הייתי יכולה לזייף את זה, לא הייתי באמת יכולה להיות נחמדה לכולם, אם זה לא היה אמיתי. ברור שיש ימים יותר גדושים ואז לא קל שכל אחד רוצה לקחת משהו אבל בגדול באמת שאני מחבקת את זה כי אני מבינה מאיזה מקום זה מגיע. אני לא רק מצטלמת וביי, אנשים אומרים לי דברים מאוד עוצמתיים, מאוד מחזקים".
ורגע לפני הסוף נועה, מה היית אומרת לאותה ילדה שהגיעה לסוכנות של רוברטו כדי להיות זמרת? "וואי, שתדעו שכבר אז הגעתי עם המון ביטחון. אי אפשר היה לעצור אותי בגיל הזה, הייתי רוקדת ושרה בבית, זה פשוט חי בי הדחף הזה. הייתי אומרת לה שאין לה מושג מה עומד לקרות, יהיה טירוף".
10 צפייה בגלריה
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
נועה קירל - שער היפים והנכונים 2023
"אני מודעת לזה שישאלו אותי שאלות קשות ואני אתכונן, אבל בסופו של דבר אני ישראלית וזה הבית שלי ואני גאה לייצג את ישראל"
(צילום: ערן לוי)
צילום: ערן לוי
סטיילינג: איתי בצלאלי
איפור: תהילה גוטליב
שיער: עינת סברלו
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: אוראל לוי

ניהול וייצוג בלעדי נועה קירל: רוברטו בן שושן
יח"צ: שיר פינטו
קרדיטים לבוש:
לוק 1: טוטאל לוק - דיזל
לוק 2: טוטאל לוק - פומה
לוק 3: טוטאל לוק - פומה
לוק 4: טוטאל לוק - פומה
לוק 5:
ג'ינס - פקטורי 54, גופיה - פומה