מצאתם אהבה חדשה ומיהרתם לשתף את כל עוקביכם ברשתות החברתיות פלוס שיתופים ותיוגים מהדייטים הרומנטיים שלכם. איזה כיף! אבל אבוי – כשהגיעה הפרידה המרה, לא היה לכך זכר בעמוד שלכם. או שאולי התקבלתם לעבודה חדשה ושיתפתם לוקיישן ביומכם הראשון, אך ביומכם האחרון שאולי הגיע מוקדם מהצפוי החלטתם דווקא לוותר על ציון המאורע. נשמע מוכר?
זה שאנחנו בוחרים לשתף ברשתות בעיקר את הרגעים המשמחים והטובים בחיינו זה לא חדש, ולכן אחת הביקורות המרכזיות נגד הרשתות החברתיות היא שהן מייצרות מצג שווא של עולם אוטופי שבו חיים כולם מלבדנו.
בזמן האחרון עלה לא פעם נושא כמות השיתוף שבוחרות המשפיעניות למיניהן לחלוק עם העוקבים לגבי חייהן האישיים. מיותר לציין שהרגעים המשמחים והאופטימיים זוכים אצלן לבמה נרחבת ולעיתים גם הפחות טובים - אבל כשמדובר ברגעים אישיים ואינטימיים שקצת יותר קשה לחלוק, כאלו שאולי ייתפסו ככישלון אישי למשל, לרוב אין לכך זכר אצלם בעמוד. כוכבת הרשת דנית גרינברג למשל, נפרדה לאחרונה מבעלה ברק חקמט ולמרות השמועות על כך, בחרה במשך תקופה ארוכה לשמור על עמימות בנושא עד שמוקדם יותר השבוע אישרה זאת במהלך השקה בה התארחה.
המשפיענית דניאל עמית התארחה השבוע אצל בר זגה בתכנית הרדיו של ynet (גילוי נאות: עד לאחרונה, גרינברג נהגה להנחות את התוכנית לצדו של זגה) וסיפרה שלדעתה בהחלט אפשר ורצוי לא לשתף בכל דבר. עמית עצמה חשפה בשנה שעברה שהיא בזוגיות – אך כשהשניים נפרדו כמה חודשים לאחר מכן, לא סיפרה על כך לעוקביה.
3 צפייה בגלריה
דניאל עמית בר זגה
דניאל עמית בר זגה
דניאל עמית ובר זגה משוחחים ברדיו ynet
(צילום: אינסטגרם)
למה לא לבוא ולשים את זה על השולחן? "בגלל שפרידה זה דבר כל כך קשה ואישי, ולפעמים צריך זמן לעכל, להבין, להתאפס. אם היו שואלים אותי על זה בהתחלה, הייתי בוכה תוך שנייה. העדפתי לדבר על זה כשאני כבר אחרי, אתה מבין? אני לא צריכה לעדכן את העוקבים כל הזמן במה קורה ומתי".
מה ענית לאלו ששאלו אותך לגבי זה? "לא עניתי".
אבל את מבינה למה יש ציפייה שכן תשתפי? או למשל דנית, שגם לה לקח זמן לספר שנפרדה מבעלה? "ברור, כי ברגע שיוצאת שמועה על בלוגרית עם אלפי עוקבים, וכולם מחוברים אליה ולסיפור שלה ולחתונה שלה ולמה שהיא עברה, אז ברור שהם סקרנים. אבל זה לא אומר שהיא צריכה לספק להם את זה מיד ולתת להם אוכל. היא תעשה את זה כשהיא מרגישה".
3 צפייה בגלריה
שגרירי אל על דנית גרינברג
שגרירי אל על דנית גרינברג
"ברור שהם סקרנים. אבל זה לא אומר שהיא צריכה לספק להם את זה מיד ולתת להם אוכל". דנית גרינברג
(צילום: שי פרנקו)
מצד שני, יש אולי משהו שקצת פוגע באותנטיות של משפיען שמשתף ומדבר כל הזמן על החיים שלו, אבל דווקא כשזה מגיע לפרידה הוא לא אומר כלום, למרות השמועות ושכולם כבר יודעים. "עכשיו תגיד לי אם יש משהו יותר מגעיל ולא אותנטי מאשר מישהו שבוכה ופותח מצלמה. מה עדיף? לבכות וישר לפתוח את הסטורי ולבכות מול כולם? זה לא אותנטי. זה לא שהיא הייתה בדיכאון, שמה מסיכה והעמידה פנים. היא המשיכה להיות אותה דנית עם הצחוקים שלה, אבל היה פן שהיא לא רצתה לחשוף".
באיזה שלב את חשפת את הפרידה? "לדעתי אפילו לא התייחסתי לזה. אולי אחרי איזה חודשיים בשאלות-תשובות, לא זוכרת. אבל רציתי לטשטש את זה. הצלחתי".
ומה איתך עכשיו? "רוצה למצוא לי חתן?"
יאללה, נוציא קול קורא. מה לגבי דברים יותר נפיצים בימינו, את למשל רואה את עצמך מדברת על פוליטיקה? "אני לגמרי מביעה עמדה. אני לא כזה מחוברת לפוליטיקה, אבל כשיש אלימות נגד נשים וכל מיני דברים כאלה שכן חשובים לי, אני מדברת וברוך השם אף פעם לא סותמת את הפה".
לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור - ב-ynet radio, ברביעי ב-13:00.
3 צפייה בגלריה
דניאל עמית
דניאל עמית
דניאל עמית
(צילום: אינסטגרם)