שנה מאתגרת ולא פשוטה עברה על השחקנית מאיה ורטהיימר. היא, בעלה אסף זמיר ובתם אסיה עברו לניו יורק, שם מכהן זמיר בתור קונסול ישראל, ומאז היא מנהלת את חייה על קו ישראל-ארה"ב. בנוסף, לפני כחמישה חודשים, אביה, התעשיין איתן ורטהיימר, הלך לעולמו לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן.
פגשנו את ורטהיימר על סט צילומי קמפיין החורף של פוקס לצד הפרזנטורים האחרים דנה פרידר, מאור שוויצר ועופר חיון, שם היא סיפרה לנו שמעבר לטיסות הרבות, הקושי העיקרי הוא כמובן להיפרד בכל פעם מאסיה בת השנתיים וחצי, ששוהה עם אביה מעבר לים ועומדת להתחיל בקרוב את שנת הלימודים. "היא תתחיל את הגן שלה אחרי החגים ואני אהיה שם כשזה יקרה, אבל מחר למשל אסף יהיה איתה בשעת ההסתגלות הראשונה".
ואת לא תהיי. "לא".
מבאס. "מבאס, אבל מצד שני שבוע הסתגלות בגן זה מלא נזלת ומלא חיידקים".
2 צפייה בגלריה
מאיה ורטהיימר עופר חיון דנה פרידר מאור שוויצר
מאיה ורטהיימר עופר חיון דנה פרידר מאור שוויצר
חודשים לא קלים. מאיה ורטהיימר
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)
אבא שלך הלך לעולמו לפני כמה חודשים, ואת מדברת לא מעט באינסטגרם על העצב ועל ההתמודדות. "קודם כל המחשבה שאת לא לבד תמיד עוזרת. אני גם חושבת שעבורי, החשיפה ולהיות עם לב פתוח עוזרים לאנשים אחרים שחווים את הסיטואציות האלה להתמודד, והמחשבה שאני עוזרת למישהו משמחת אותי".
מה היה החלק הכי קשה בהתמודדות? "שאלה מורכבת. אני חושבת שאני עדיין לא בשלה לדבר על זה עד הסוף כי אני לא באה מאיזה מקום שאומר שהפצע הגליד ושאני שלמה. יש ימים שאני עדיין לא מסוגלת לצאת מהמיטה, באמת".
איך המשפחה מתמודדת? אמא? "טוב ולא טוב. טוב, כי אנחנו חזקים ואנחנו ביחד. לא טוב – כי זה קשה, סיטואציה עצובה".
את מצליחה לראות את הצד האופטימי של החיים? "כן, אני גם מכריחה את עצמי".
אי אפשר שלא לשאול על אסיה. "אני לא רוצה לדבר על אסיה, נו די. אתה לא רוצה לשאול אותי שום דבר על פוקס? בוא תשאל על הקולקציה!".
אני פשוט מרגיש שהיא ממש הופכת לכוכבת, אנשים באים ואומרים לי "אני מאוהב בילדה של מאיה". "תשמע אני האמא, אני לא אובייקטיבית בשום צורה. נראה לי שכל אמא חושבת שהילד שלה זה הדבר הכי מדהים בעולם".
את ואסף כבר חושבים על אח או אחות קטנים עבורה? "בר, אתה סותר את עצמך כפרה. מצד אחד אתה אומר שאתה עוקב אחריי ויודע הכל... ברור, חלום שלי. אין כאן אייטם, אני עדיין לא בהיריון. מתישהו נארגן חסידה".
יש מחשבות על חזרה לארץ? "זה לא תלוי בי, זה תלוי באסף. אבל החודשים האחרונים גרמו לי להבין שאנחנו יכולים להסתדר, שזה אפשרי".
הנסיעות האלו מתישות. "מאוד, אבל אני תמיד אומרת – המיץ שווה את הסחיטה. כשאלו החלומות שלך, זה שווה את זה ולא משנה מה המכשול, כי ברגע שהחלום מספיק גדול, הוא עולה על המכשולים".
2 צפייה בגלריה
מאיה ורטהיימר עופר חיון דנה פרידר מאור שוויצר
מאיה ורטהיימר עופר חיון דנה פרידר מאור שוויצר
מתכוננים לחורף. ורטהיימר, עופר חיון, דנה פרידר ומאור שוויצר
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)