בחודש מרץ האחרון פגשנו לריאיון את יזם הקריפטו פז פליישר שעשה לעצמו שם ברשתות החברתיות בזכות מתנות הפאר וסכומי העתק שהוא מחלק לעוקביו. ארבעה חודשים אחרי, פליישר שוב מצליח להתעלות על עצמו ולשבור את הרשת כשהפעם הוא מחלק מיליון שקלים. אנחנו כמובן לא נשארנו אדישים והרמנו טלפון לפליישר כדי לברר איתו את כל הפרטים.
עמדת בהבטחה שנתת לי בריאיון, והנה אתה באמת מגריל מיליון שקל לעוקבים. "ההגרלה התעכבה מאוד. לקח לנו זמן לקבל את האישור מוועדת ההגרלות של משרד האוצר. ברגע שהיה לי את זה עלינו לאוויר. זה לקח שלושה חודשיים. בהגרלות הקודמות זה לקח שבועיים".
3 צפייה בגלריה
פז פליישר דור אקשטיין הגרלה מיליון שקל
פז פליישר דור אקשטיין הגרלה מיליון שקל
לא צחוק! פז פליישר ודור אקשטיין מגרילים מיליון שקל באינסטגרם
(צילום מסך: אינסטגרם)
פחות מיממה עברה מאז שהפוסט עלה לאוויר והתפשט כמו אש בשדה קוצים. "אתמול פרסמנו את הפוסט ומאז עלו לי כבר 70 אלף עוקבים. לצ'אט שלי אני לא יכול להיכנס בכלל מרוב ההודעות. יש לנו כבר למעלה מ-150 אלף משתתפים, זה מטורף!"
והפעם אתה לא לבד בהגרלה. "נכון. דור אקשטיין, שהוא חבר טוב שלי, ואני חברנו ביחד. כל אחד מאיתנו שם חצי מהסכום. כולנו מרווחים מההגרלה הזו, זה פרסום".
ומה תהיה ההגרלה הבאה? "זו תהיה האחרונה. אני לא אוכל להתעלות על זה יותר".
3 צפייה בגלריה
פז פליישר יזם קריפטו
פז פליישר יזם קריפטו
"זו ההגרלה האחרונה שאני אעשה, אני לא אוכל להתעלות על זה". פליישר
(צילום: ירון שרון )
כמו בהגרלות הקודמות של מכונית הטסלה ורבע מיליון השקלים, גם הפעם העוקבים לא נדרשים לעשות יותר מידי - מלבד כמה פעולות פשוטות שאולי יהפכו אותם למיליונרים החדשים. "הם צריכים לעקוב אחרי ואחרי דור, לשתף בסטורי, לתייג חבר בתגובות ולשלוח לנו הודעה שהם ביצעו את השלבים", מסביר פליישר - שחוזר ומדגיש שלא מדובר כאן במעשה הירואי. "המטרה שלי היא עוד עוקבים, עוד פרסום, אין פה התייפייפות. זה לא למטרות צדקה, זה עסקי. הרבה חושבים שאני צדיק, זה לא המקרה. זו ההגרלה הכי גדולה שהייתה אי פעם בישראל. בעולם זה מאוד נפוץ, יש בחור שהגריל 20 מכוניות טסלות מארצות הברית. זה יותר לקדם אותי כמותג באופן אישי".
אז כמה שווה כל עוקב שעולה? "ב-18 שעות עלו לי 70 אלף עוקבים, אני מאמי שאני אגיע עד לסיום ההגרלה שזה עוד יומיים ל-400 אלף עוקבים, כלומר שאני אכפיל את כמות העוקבים שלי. בחישוב שלי כל עוקב עולה לי באיזור הארבעה שקלים. מי שיזכה בסוף במיליון לוקחים לו 35 אחוז, ונשאר לו בנטו 650 אלף".
ומי מבטיח שהם ישארו אחרי ההגרלה? "חלק מורידים אחרי ההגרלה, אבל ההיסטוריה מראה שהרוב המוחלט בסוף נשאר ונוצרת מערכת יחסים".
פז פליישר בריאיון ל-Pplus
(צילום: ירון שרון)
3 צפייה בגלריה
פז פליישר יזם קריפטו
פז פליישר יזם קריפטו
פז פליישר
(צילום: ירון שרון )