3 צפייה בגלריה
טיטי איינאו
טיטי איינאו
התגייסה להסברה. טיטי איינאו
(צילום: פרטי)
עם פרוץ המלחמה, כוכבי רשת רבים מינפו את כוחם ברשתות לטובת הסברה עולמית, וגם טיטי איינאו לקחה על עצמה את האתגר הלא פשוט. "הרגשתי שיש בזה צורך כי ראיתי שבישראל אין הסברה, עוד לפני ששרת ההסברה התפטרה. הרבה משפיעניות לקחו על עצמן את התפקיד, וגם אני", היא מסבירה. "יש לי קבוצה משלי שהם חבר'ה מדהימים, עם קופירייטרים ועורכי וידיאו שהולכים איתי צמוד, עוזרים לי לכתוב טקסטים ולערוך את הסרטונים, אז אני בעיקר עסוקה בזה".
מה העבודה שלך כוללת? "תנועת Black Lives Matter העלתה פוסט והגבתי לזה, היה לי הזוי שתנועה כזו תומכת בפלסטינים. אני לא יודעת אם זה משיקולים כלכליים או פשוט מבורות. אני עושה הסברה למעלה משבע שנים, אני מכירה את הקהילה האפרו-אמריקנית ואת הסטודנטים בקמפוסים, אני יודעת איזה שטיפת מוח הם עוברים, אני יודעת כמה ה-BDS עושה עבודה מעולה בלמכור להם שקרים.
"כשהגעתי לאוניברסיטת קולומביה בארה"ב ולאוניברסיטה בדרום אפריקה היו הפגנות נגדי והייתי צריכה להיכנס עם מאבטחים, כי מבחינתם ישראל היא מדינת אפרטהייד עם הפרדה בין יהודים לערבים שהם לא שווי זכויות. אלו הסיפורים שמכרו להם כל התנועות הפרו-פלסטיניות וזה מה שרואים היום בקמפוסים. היה לי חשוב לעשות הסברה לקבוצות הספציפיות האלה שפונות לקהילה השחורה ולסטודנטים, ולעשות את זה באנגלית. אני חייבת לציין שהעובדה שאני כהת עור מאוד עוזרת להעביר את המסר בצורה כזו שאין להם אנטי אליי. הם אומרים 'מה, יש יהודים שחורים?', אלה התגובות שלהם כי אין להם מושג. הם חושבים שבישראל יש רק אנשים לבנים. הם לא יודעים ואין להם מושג כמה מגוונת ומדהימה המדינה הזאת, כמה תרבויות יש פה. זו אחת הסיבות שבגללן החלטתי לקחת את המושכות לידיים ולכוון לתקשורת הזרה. היה לי ראיון ב-Fox News שעשה המון רעש ו-Black Lives Matter הגיבו לי עליו, צייצו נגדי ציוץ הזוי שהגבתי עליו בראיון אחר. אחר כך היה לי עוד ראיון ב-New York Post".
נשמע שאת ממש שגרירה עסוקה. "אני שמחה ואני אמשיך לעשות את העבודה הזו למען המדינה. אני מכירה את האמריקנים, אני מכירה את הקהל, אני יודעת איך לדבר אליו ומה נוגע בהם. אפשר לומר שיש לי דוקטורט בנושא".
מצד שני, הפעילות הזו הובילה לכך שחסמו לך את האינסטגרם. "כן, דיווחו לי על הפרופיל אחרי הראיונות שלי ברשתות הזרות. קיבלתי גל של פרו פלסטינים בעמוד שלי, הורידו לי מלא פוסטים של הסברה. הפקתי סרטון הסברה ביחד עם עוד חמש מלכות יופי, מירי בוהדנה, תהילה לוי, דורון מטלון, נועה כוכבא וסיון קליין, כולן באו באהבה ובהתנדבות וגם אותו הצליחו להוריד מרוב שהוא היה טוב.
"רבתי עם חברה שלי שהייתה מיס אינדונזיה, היינו חברות טובות במיס יוניברס, והריב איתה באינסטגרם גרם לכך שהרבה מוסלמים באו ותקפו את העמוד שלי פעם אחר פעם. פשוט השעו אותי מהאינסטגרם לכמה ימים. זה היה מעצבן, לא הייתה סיבה להשעות אותי. הם מעלים סרטוני זוועה, אבל אותנו חוסמים וזה קצת הזוי בעיניי שפייסבוק לא מתערבים בעניין".
3 צפייה בגלריה
טיטי איינאו
טיטי איינאו
הריאיון של איינאו באתר New York Post
(צילום: צילום מסך)
מעבר לזה, מה שלומך? "כמו כולם, יש ימים שאתה יותר מלא תקווה ויש ימים שזה פשוט גדול עליך, האירועים, התמונות, הדאגה. יש לי ארבעה בני דודים שנכנסים ויוצאים מעזה. גם העניין של המלחמה בצפון. יש לי עכשיו ילד קטן בבית, יש המון שאלות ודאגה לעתיד שלו, על מה יהיה פה. בהתחלה היה לי נורא קשה לצאת מהבית, הסתובבתי עם פטיש וגרזן בתוך העגלה של דוריאן ולפני שהלכנו לישון וידאתי מאתיים פעם שהכול סגור ונעול.
"החרדה הזו עדיין מלווה אותי, אני עובדת על הוצאת רישיון נשק שזה נשמע לי הכי הזוי בעולם. זה מפחיד כשיש ילדים בבית ולהחזיק נשק זה הדבר האחרון שאני רוצה, אבל אין ברירה. יש פחד, אבל כל פעם שאני רואה את החיילים שלנו ואת מה שהם עושים... צה"ל זה הכוח שלי, משם אני שואבת כוחות. אמנם קרה מה שקרה בשבעה באוקטובר, אולי צה"ל לא הגיב כמו שכולנו חשבנו, אבל הם עושים עבודה טובה מאוד ואני חושבת שהם יחזירו את הביטחון וההרתעה לישראל".
אין עבודה בתקופה הזו. יש מחשבות על זה? "כבר חודש בלי עבודה. ברור שזה מלחיץ כלכלית, לא רואים את האור מבחינת מתי זה ייגמר ומתי דברים יחזרו. אני חושבת שתעשיית הבידור זה הדבר הראשון שנפגע, אין הופעות ואין מכירות ואין אינסטגרם ואין קמפיינים ואירועים, זה בהחלט מלחיץ. אנחנו חיים במציאות הזו לצערי הרבה כבר כמה עשורים אבל החיים חזקים יותר מהכול וצריך להמשיך. אני רואה שיש התאוששות קלה בעולם הבידור ואני מאמינה שנחזור עוד מעט".
3 צפייה בגלריה
שער Pplus - טיטי איינאו
שער Pplus - טיטי איינאו
"החיים חזקים יותר מהכול וצריך להמשיך"
(צילום: שי פרנקו)