"אני בדיוק עוברת דירה עם שני ילדים, בני שנה ושלוש" מספרת מעצבת האופנה ספיר אביסרור (28) ומודה: "המרווח ביניהם קרה די בטעות. השני, כפרה עליו, לא היה מתוכנן. לא חשבתי שיהיו כאלה צמודים".
שניים וזהו? "נראה לך? עוד לא, מה זה שניים. עשיתי את זה מהר וזה מהמם. הם חברים – סאן ומון".
השלישי יהיה סטאר? "זו הבדיחה הקבועה. סטאר או סקאי. שמע, אלו שמות נדירים עם משמעות. הם האורות שלי, אף פעם לא חשוך לי. ביום זה סאן ובלילה זה מון".
אביסרור, בעלת מותג האופנה המצליח "סאפ", התפרסמה לפני כחמש שנים כשכיכבה בריאליטי "איט גירלז". מאז התחתנה עם בן זוגה ליאור דבאח, הפכה כאמור לאמא לשניים וגם לכוכבת רשת עם 159 אלף עוקבים - נתון מרשים שבהחלט מקנה לה את הטייטל הנחשק "משפיענית".
אביסרור התארחה השבוע בפודקאסט של בר זגה והפתיעה כשסיפרה שהיא לא מקפידה ללבוש לכל מקום את הבגדים בעיצובה: "אני הכי לא כזאת. אני יכולה להגיע לאירוע מטורף שכולם נמצאים בו ולא ללבוש את המותג שלי כי לא חשבתי על זה, אני לא כזאת".
איך הגעת להקים מותג משלך? "תמיד רציתי לעשות את זה. הייתי תופרת בבית, עושה הכל מאפס ומוכרת את השמלות. פתחתי אותו עוד לפני שהתפרסמתי. הלכתי ל'איט גירלז' כדי לקדם אותו".
אפשר להתפרנס מזה? "ברור, אבל זה מאוד קשה. אופנה ישראלית לעומת המותגים וההזמנות מחו"ל... השבוע ראיתי מישהי עם לוק מעלף. היא אומרת לי '60 שקל משיין (אתר קניות בינלאומי מצליח; ב.ז)'. חלום שלי למכור שמלה ב-60 שקל ושכולם יוכלו לקנות, אבל זה לא אפשרי. לייצר בארץ זה לא זול ומאוד קשה, זה כאב ראש. אופנה בעיניי זה העסק הכי קשה. אם שואלות אותי בנות, אני לא ממליצה לכן לעשות את זה. הכול משתנה בשנייה, הוצאת דגם, עבדת עליו כמה חודשים - יכול להיות שעוד חודש הוא כבר לא יהיה רלוונטי. זה לא פשוט אבל זה היה החלום שלי, אז אני לא מוותרת עליו".
3 צפייה בגלריה
ספיר אביסרור
ספיר אביסרור
"זה לא פשוט אבל זה היה החלום שלי, אז אני לא מוותרת". ספיר אביסרור
(צילום: אינסטגרם)
אביסרור ובעלה שהו לאחרונה בחו"ל, אבל לא ממש לביזנס וגם לא לפלז'ר – אלא לריאליטי: השניים לקחו חלק בצילומי העונה החדשה של "המירוץ למיליון" ומכיוון שאביסרור מנועה מלספר על מה שהיה שם – לא נותר אלא להמתין בסבלנות לעליית העונה ולצפות במנחה החדש יהודה לוי מזניק אותם קדימה. בכל זאת היא רומזת: "היו ויכוחים, אתה תראה בקרוב".
ליאור מעורב בעסק? "עכשיו כבר לא כי הוא פתח עסק עצמאי, אבל בהתחלה הוא היה הכי מעורב בעולם. בלעדיו זה לא היה קורה. בשנתיים הראשונות לא באמת הרווחתי כסף. אתה מקים עסק ורק משקיע ומשקיע, אתה לא באמת רואה מזה תוצאות. וליאור עמד מאחורי, היה לי את כרטיס האשראי שלו ואיתו הסתדרתי. אם אין גב כלכלי, אי אפשר להקים עסק, אתה לא מרוויח בחודשים הראשונים. אנשים חייבים להבין, יש היום הרבה מעצבות והכל 'סולד אאוט', 'וואו' 'וטירוף'. כשאתה רואה את זה מהצד את אומרת 'גם לי יש מלא רעיונות, אני גם אפתח מותג והכל יהיה סולד אאוט', אבל זה לא ככה. יש מלא תחרות ואתרים מחו"ל, הכול מאוד תחרותי. וגם אל תאמינו, לא כולן סולד אאוט. בחיים לא הכרזתי על סולד אאוט באתר שלי, אולי פעם אחת".
אחד הנושאים שאביסרור עוסקת בו הרבה באינסטגרם, הוא המשקל שלה והרצון להשיל כמה קילוגרמים שלדעתה - מיותרים: "ההיריון השאיר את אותותיו", היא אומרת. "אני רוצה לחזור למשקל שלי, זו בושה להגיד? אני אוהבת להיות רזה. אני רגילה לראות את עצמי בצורה מסוימת וכשאת מסתכלת במראה ולא רואה את מה שאת רגילה אליו, את מתבאסת. המשקל של אחרי הלידה מהמם, אומרים לי 'הבאת ילדים לעולם, מה את בוכה?'. אני לא בוכה אבל אני רוצה להיראות טוב ואני אעשה הכול בשביל זה".
מה את עושה בשביל זה? "שותה הרבה קפה".
איך זה קשור למשקל? "יגידו שאני מעודדת הפרעות אכילה. אין לי סבלנות לזה, על כל דבר יש להם מה להגיד".
כי את שותה קפה במקום לאכול? "זה סתם נשמע ככה. בערב אני הכי רעבה ולא שמה לב למה שאני אוכלת, ואחר כך אני סתם בוכה על זה. אז אני קוראת ספר ומעשנת סיגריה במרפסת, ככה עד 2 בלילה והולכת לישון".
עד שתיים בלילה את יושבת במרפסת עם סיגריה, קפה וספרים? "כן, אנשים לא יאמינו אבל ככה רזיתי, מלקרוא ספר במקום לאכול ארוחת ערב. ספר וקפה. יש דיאטה של צום לסירוגין, אז תחשוב שאני אוכלת ארוחת ערב ב-6 וזהו. ואני שבעה, אני לא מרעיבה את עצמי, אז זה עזר לי ממש".
הייתה איזו פעם שכתבת שאת מוותרת על ארוחות ערב והעוקבים שלך קצת כעסו. "כן, 'מה את מעודדת את זה'... די! אז אני אגיד שקוראים לזה 16:8, זה ישמע לכם יותר טוב? דיאטה רפואית תישמע יותר טוב? אוקיי, אז קוראים לזה 16:8. די, חלאס, שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, מה אכפת לכם?"
נכון, אבל מצפים מאדם שיש לו עוקבים, שזאת לא תהיה הדוגמה שהוא נותן. "זו דוגמה לא טובה לעשות דיאטה? אני הכי כזאת שאוכלת. השבוע העליתי שאם אני לא אוכלת שיפוד בדקות הקרובות אני גומרת על מישהו, ונסענו לאכול. מי שחושב שאני מעודדת רזון, כנראה לא צופה לי בסטוריז. זה ממש לא נכון".
יש את האימהות שאומרות "אני ארד במשקל, ואז עוד שנה אני גם ככה אהיה שוב בהיריון" "בדיוק החודש חשבתי שאני בהיריון. אמרתי לליאור 'תקשיב טוב, אם אני בהיריון ועולה עכשיו את מה שרזיתי, אני מתה'. ממש התבאסתי לרגע".
3 צפייה בגלריה
ספיר אביסרור
ספיר אביסרור
"חשבתי שאני בהיריון, ממש התבאסתי לרגע"
(צילום: אינסטגרם)
אפרופו מראה חיצוני, את עושה טיפולים קוסמטיים, אם אפשר לשאול? "ברור שאפשר לשאול. בוטוקס באזור המצח, שני קמטים בצידי הפה – חומצה וקצת שפתיים, אבל זה כבר ירד. תכף יהיה לי שוב תור".
למה זה כל כך חשוב לך? אז מה אם יש קמט במצח? "קצת מפריע לי, הקמטים הגיעו בגיל מוקדם. אתה יודע כמה שיער לבן יש לי? מלא. התחלתי לצבוע לפני ארבעה חודשים. לא רוצה להיות עם שיער לבן ולא רוצה שיהיה לי קמט. זה עושה לי טוב, אז למה שלא אזריק? כולן מזריקות ואז שואלים אותן והן אומרות שלא, אבל הבעה – אין להן. אז איך זה הגיוני? הרבה אומרות שהן לא עושות וזה פתטי. תעשי מה שאת רוצה, אבל למה את משקרת?"
לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור בפודאקסט של בר זגה.
3 צפייה בגלריה
ספיר אביסרור
ספיר אביסרור
ספיר אביסרור ובר זגה
(צילום: אינסטגרם)