לפני כחודש, הדוגמן טל מורד השתחרר משירות המילואים, אחרי שלחם בעזה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. לאחר שתעשיית הבידור הושבתה בתקופה הזו כמעט לחלוטין, לאחרונה היא מנסה לחזור לאיטה לסוג של שגרה - ובכך כלולים גם צילומי קמפיינים חדשים.
השבוע הצטרף מורד לחבריו לנבחרת הפרזנטורים של רנואר לצילומי קמפיין אביב 2024, לטובת צילומי פרסומת חדשה, וסיפר לנו על התחושות שמלוות אותו מאז שהשתחרר. "זו תקופה מאתגרת", הוא מודה. "אני מתחיל תהליך, עושה צעדים כדי לחזור לשגרה, בין אם זו השגרה שלי ובין אם אמצא את עצמי בעוד כמה חודשים חוזר לצבא".
אתה יכול לספר קצת על מה שהיה שם? "זה היה סרט. היו גם רגעים יפים של הלוחמים, אבל היה שם קשה. התחושה הזו שאתה כל יום נלחם ופתאום מאבד חבר. והגעגוע למשפחה ולחברים ולבחוץ. הכל מתאחד למקשה אחת שיושבת לך כמו סלע על הגב וזה קשה, זה לא פשוט".
איך מתמודדים עם זה? "אני יכול להגיד לך שהיום אני נותן לזה מקום, לכל הרגשות, לכל הימים עם החוסר ודאות. אני עושה טיפול פסיכולוגי ולא מתבייש בזה, אני חושב שזה משהו שכל בן אדם, במיוחד בתקופה הזאת, צריך. אני מדבר, פורק איתו את כל ההתמודדות שלי בשגרה, איך אני מתנהל, את הלחצים, רגע להבין איך אני פותח דף חדש בחיים".
מה אתה חושב על הקריאות להפסקת אש ולעצירת הלחימה? "אני יכול להגיד לך מנקודת מבט של לוחם, שכל לוחם ולוחם שנמצא שם מקריב את חייו ולא חושב על כלום חוץ מלהילחם ולהחזיר את החטופים הביתה בשלום. אני יכול להגיד לך את זה בתור בן אדם שחווה והיה איתם. הלוחמים עושים הכל ושום דבר לא מעניין אותם חוץ מזה, וחשוב שכל בן אדם במדינה יידע את זה".
בחודש ספטמבר שעבר, מורד ובת זוגו מאיה קיי נפרדו. על זוגיות חדשה, הוא לא חושב כרגע: "בתקופה הזו אני רוצה נטו לפתח את עצמי, רגע לשקם את עצמי. אני לא רוצה שהבת זוג שלי תחווה אותי ככה. אני צריך רגע להשתקם, להתנער".
צפו בריאיון המלא בראש העמוד!
1 צפייה בגלריה
טל מורד רנואר
טל מורד רנואר
טל מורד
(צילום: באדיבות רנואר)