שנתיים עמוסות ומלאות ריגושים ותהפוכות עברו על מאיה ורטהיימר, בעלה אסף זמיר ובתם אסיה: ביוני 2021 הם עזבו את ישראל לניו יורק לטובת עבודתו החדשה של זמיר כקונסול כללי בניו יורק. לאחר שהתפטר מתפקידו מוקדם יותר השנה הם שבו לארץ - לא לפני שנישאו בניו יורק באופן רשמי, ולפני כמה שבועות הכריז זמיר שירוץ יחד עם רון חולדאי בבחירות לראשות עיריית תל אביב שייערכו באוקטובר הקרוב.
ללא ספק תקופה דרמטית עבור המשפחה, וכשפגשנו ורטהיימר על סט צילומי קולקציית החורף של פוקס, לצד הפרזנטורים דנה פרידר, עופר חיון ומאור שוויצר, הייתה לנו הזדמנות להשלים איתה פערים.
איך החזרה לישראל? "הכי כיף שיש, אני אוהבת את זה. אני קרובה פה למשפחה, לחברים, העבודה שלי פה ולא צריך לנסוע בטירוף הלוך וחזור. גם כל הסיפור של לא להיות עם המשפחה שלי, זו סיטואציה קשוחה. זה מאוד משמח אותי, אני מרגישה משהו קצת יותר שלם כשהכול נמצא במקום אחד וזה כיף".
הרבה זמן לא הייתם פה. משהו השתנה? "קודם כל, אתה לומד להעריך טיפה יותר דברים. סתם אופניים, לנסוע לים עם אסיה, לראות את השקיעה. זה משהו שאני ממש מעריכה הרבה יותר. את יום שישי, נכון שיש אווירה כזאת של יום שישי? כולם אומרים 'שבת שלום' בבית קפה. הרעות, האחווה, האנשים שבאים בסופר, מתייעצים. אין כיף כזה".
מה הדבר שהכי קשה בלחזור? "החום. כרגע זה גומר אותי. וגם יש משהו שהוא נורא כיף שבניו יורק כשאתה בשעות אחרות, אתה לא מאה אחוז זמין ויש הרבה יותר זמן לתא המשפחתי. וכשאתה פה בארץ באמת יש הרבה יותר עבודה, הרבה יותר אירועים, בסופי שבוע רצים לאימא שלי, להורים שלו, לחברים שלנו, ואתה קצת במרדף אחרי הזנב שלך. אבל זה גם חלק מהכיף, אני באמת לא מתלוננת".
4 צפייה בגלריה
  מאיה ורטהיימר ואסף זמיר
  מאיה ורטהיימר ואסף זמיר
חתונה בניחוח אמריקני. מאיה ורטהיימר ואסף זמיר נישאו בניו יורק
(קרדיט: אוהד קב)
ורטהיימר שיתפה השנה את עוקביה בקשיים להיכנס שוב להיריון ובכך שהיא עוברת טיפולים הורמונליים. על ההחלטה לחשוף זאת היא אומרת: "אני נותנת הצצה לחיים שלי עד הגבול שמתאים לי. ונראה לי שהרבה נשים נמצאות במצב כמו שלי, של טיפולי פוריות, אז זה מנרמל להן את הסיטואציה הזאת. כשאת חווה את זה, את מרגישה נורא לבד, שאת לבד בסיטואציה. אז מבחינתי, אני יודעת מה אני הייתי רוצה, לראות עוד נשים שמדברות על החוויה הזאת".
אי אפשר לסיים בלי להזכיר את אסף, שחוזר לפוליטיקה. מה אמרת כשהוא התייעץ איתך על זה? "הוא לא אמר לי 'מאמי, אני רוצה לחזור', זה לא היה כזה חד משמעית. קודם כל, כולם כל הזמן שאלו, 'אתה מתכנן? אתה רוצה? אתה לא, אתה כן?', וכשהיינו רחוקים אתה אומר לעצמך 'טוב, חלאס'. ואז אתה מגיע לארץ ומבין שהמצב פה לא פשוט.
"הרי אנחנו נמצאים בכל ההפגנות, המשפחות שלנו, החברים שלנו. הם נמצאים בסיטואציה, שאפרופו מה שהיה עם החבר'ה גייז שלא הכניסו אותם לגן לאומי והיה כאלו שריססו אותם. חבר טוב שלי חטף התקף חרדה והתקשר אליי. מה אני יכולה להגיד לו שיכול להרגיע אותו, 'אני מבטיחה לך שאתה תוכל להיות מי שאתה ולאהוב את מי שאתה רוצה להיות, ולשכב עם מי שאתה רוצה, ושהחיים שלך יישארו, כמו שאומרים, בפריבילגיה הזאת של חופש להיות מי שאנחנו?' איך אתה עושה את זה?"
פוליטיקה היא עולם מלוכלך, למה לאסף צריך לחזור לזה? "זה באמת עולם מלוכלך, אבל זה כמו שאגיד לך שמשחק זה עולם מלוכלך. כי המקום טוב, אתה מרגיש שליחות ציבורית, שאתה רוצה לעשות טוב בעולם, וזה מה שמוביל אותך, ואני מאמינה שזה הכוח המניע בסופו של דבר. ואיך אומרים? המיץ שווה את הסחיטה".
לריאיון המלא, צפו בווידיאו שבראש העמוד!
4 צפייה בגלריה
פוקס
פוקס
חזרה אלינו. מאיה ורטהיימר ועופר חיון
(צילום: יחצ)
4 צפייה בגלריה
פוקס
פוקס
"פתאום אתה אומר לעצמך, מה קורה עם העתיד שלנו פה?"
(צילום: יחצ)
4 צפייה בגלריה
פוקס
פוקס
ארה"ב זה כאן
(צילום: יחצ)