5 צפייה בגלריה
קמפיין רנואר מרוקו
קמפיין רנואר מרוקו
ישחזרו את ההצלחה? יעל שלביה ועומר נודלמן מתוך הקמפיין לרנואר
(צילום: סער נווה)
בתקופה בה כל מותג שמכבד את עצמו מתהדר בפרזנטור - בין אם אחד או נבחרת שלמה - יש לא מעט מריבות בתעשייה על השמות הגדולים ביותר. כתבנו בעבר על ההתלבטות של עדן פינס שעברה מרנואר לעדיקה כדי שתוביל את קמפיין המותג לבדה ולא תהיה חלק מקבוצה, או על קסטרו שבחרה לוותר על נבחרת מכובדת שכללה שמות כמו און רפאלי, רביב כנר, אמרי ביטון, אלישע בנאי ושלומית מלכה - והחליפה אותם בפרנטורית אחת בלבד, אודיה. אבל עוד לא קרה שמותג העתיק נבחרת ולקח אותה אליו. ובכן, עד עכשיו.
אחת הנבחרות הבולטות בשוק כיום שייכת לרנואר, שבין הפרזנטורים שלה אפשר למצוא את: יעל שלביה, עומר נודלמן, ברק שמיר וטל מורד (וגם את רן דנקר ובר ברימר). הרביעייה גם חתומה באותה סוכנות דוגמנות - ITM. לכן, היה מי שהופתע לגלות שמותג הספורט והנעליים סקצ'רס עובד ימים אלו על קמפיין אביב קיץ אליו גוייסו טל מורד, עומר נודלמן, יעל שלביה וברק שמיר. השניים האחרונים אמנם עוד לא חתמו על חוזה, אבל שלביה כבר העלתה לאינסטגרם סטורי עם תיוג למותג, וכידוע, תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים.
5 צפייה בגלריה
סקצ'רס
סקצ'רס
מצהירה כוונות. יעל שלביה
(צילום: אינסטגרם)
לכאורה, לא אמורה להיות בעיה עם הייצוג הכפול של הדוגמנים. שמות חמים בביצה אמורים לנסות ולסגור עיסקאות מכל הבא ליד כל עוד המניה שלהם גבוהה, אבל עד כה, היה מדובר במותגים מתחומים שונים. אם ניקח את שלביה כדוגמה, היא מדגמנת בגדים לרנואר, משקפי שמש ל"קאטאלייה", פרחים ל"זר פור יו" ואפילו ריהוט גן ל"שבירו". כלומר, אין חפיפה בין התחומים. ושוב נבהיר, עד עכשיו.
סקצ'רס אמנם נחשב למותג ספורט ורנואר לאופנה, אבל בהחלט יש ביניהם חפיפה במוצרים, ויותר מזה - לא מדובר רק בדימיון בין המותגים, אלא העובדה שסקצ'רס בחרו לקחת נבחרת שלמה, היא שמעלה סימני שאלה בביצה.
5 צפייה בגלריה
סקצ'רס
סקצ'רס
עומר נודלמן לא שוכחת לתייג
(צילום: אינסטגרם)
מנהל יחסי ציבור של חברת אופנה מובילה בארץ מדגיש עד כמה ההחלטה לבחור באותם שמות לא שגרתית: "חברה גדולה כמו רנואר מחזיקה נבחרת מגובשת של פרזנטורים שמלווים אותה כבר שנים. נהוג שמותג ספורט ייקח פרזנטור שמייצג חברת ביגוד שלא מחזיקה קולקציית אקטיב (פריטים ספורטיביים ייעודיים), אך במקרה הנוכחי, סקצ׳רס עשתה בחירה שנויה במחלוקת והחליטה לקחת ארבעה שגרירים מאותה נבחרת מדוברת של רנואר. ממש קופי פייסט, וזה יכול להוות עבורה בעיה".
עוד הוסיף מנהל היח"צ כי "ידוע שחוזה פרזנטור של רנואר עבור טאלנטים גדולים כמו שלביה ונודלמן מוערך במאות אלפי שקלים ולכן זכות הראשונים לחשיפה תקשורתית, ימי צילום ויחסי ציבור תמיד תינתן לחברה המסחרית הראשית - ומכאן שסקצ׳רס עלולים להישאר קרחים. במידה ורצו להקים נבחרת של טאלנטים, היה נכון לגייס שמות נוספים ולא להסתמך על נבחרת שכולה חתומה עם אותה חברה".
5 צפייה בגלריה
סקצ'רס
סקצ'רס
טל מורד כבר בפנים
(צילום: אינסטגרם)
מנגד, מנהלת יחסי ציבור של מותג אופנה אחר, טוענת שאין באמת ניגוד עניינים. "זה נורא תלוי בחוזה. בדרך כלל בחוזה של פרזנטור יש סעיף שמדבר על בלעדיות בתחום, וזה תלוי במערכת היחסים בין הסוכן לבין החברה שאיתה הם סוגרים, עד כמה יש השקה או תחרויות בין המותגים. בדרך כלל זה לא בעייתי. עושים הפרדה בדברים האלה כשמישהו הוא פרזנטור של חברת אופנה, אבל בתוך זה יש דברים שהם חוד החנית שלהם כמו הלבשה תחתונה שייחשב כמשהו שונה".
היא גם מוסיפה כי מדובר בתמהיל של המוצרים הבולטים של החברה ו"נעלי ספורט זה מותג שנחשב ליותר 'מקצועי', אז לא בטוח שזה יפריע להם".
מטעם חברת האופנה רנואר נמסר: "אנו שמחים על העניין הרב שמייצרת נבחרת הפרזנטורים העוצמתית של רנואר המורכבת מהשמות החמים והבולטים בישראל, אנו מאחלים להם בהצלחה בפרוייקטים השונים שלהם", ואילו מחברת סקצ'רס טרם הגיבו לדברים.
5 צפייה בגלריה
קמפיין רנואר מרוקו
קמפיין רנואר מרוקו
נודלמן וברק שמיר מתוך הקמפיין לרנואר במרוקו
(צילום: סער נווה)