בימינו, כשאפליקציית האינסטגרם נחשבת לאחת מהרשתות החברתיות החזקות ביותר, וכשכל אדם שני אוהב לחשוב על עצמו כ"משפיען רשת", ישנם לא מעטים שאפילו מצליחים להרוויח קצת כסף מהתמונות שהם מעלים, ולא חייבים להיות לשם כך ליהיא גרינר – גם אנשים קצת פחות מוכרים, אבל עם מספיק עוקבים, מוצאים דרכים להרוויח כמה שקלים מפרסומים של מוצרים בחשבון שלהם. יחד עם זאת, אין ספק שככל שכמות העוקבים רבה יותר, כך גם הסיכוי להרוויח גדל, ואם אתם למשל כדורגלן צמרת או דוגמנית על – הסכומים האלו בהחלט יכולים גם לרפד לכם מאוד את חשבון הבנק.
השבוע נודע כי כריסטיאנו רונאלדו הוא הסלב שהרוויח הכי הרבה השנה מפרסומים באינסטגרם – לא פחות מ-47.8 מיליון דולר קיבל הכדורגלן הפורטוגזי על מודעות פרסומת שהופיעו אצלו בחשבון ונחשפו ל-195 מיליון העוקבים שלו. אם יצא לכם לשוטט לו קצת בעמוד, אולי נתקלתם בהן – החל מנעלי ספורט ועד אתר יעוץ לכאלו שסובלים מנשירת שיער.
אחרי רונאלדו נמצא ברשימה ספורטאי צמרת נוסף – ליונל מסי (32), שאמנם נמצא במקום השני והמכובד, אבל בהשוואה לרונאלדו יש לו עוד לאן לשאוף, גם מבחינת הרווחים וגם מבחינת כמות עוקבים – "רק" 23.3 מיליון דולר עשה הכדורגלן הארגנטינאי, הודות לשיתופי פעולה רבים, בין היתר עם מותגי נעליים ותכשיטים שונים, שהגיעו ל-139 מיליון העוקבים שלו.
במקום השלישי נמצאת כצפוי אחת מהאחיות למשפחת קרדשיאן-ג'נר, אבל אולי לא מי שבהכרח הייתם מצפים - זו לא קים וגם לא קיילי, אלא דווקא קנדל ג'נר (24), שעקפה את אחיותיה אל הצמרת והרוויחה 15.7 מיליון דולר. ג'נר דורשת ומקבלת 611,000 דולר לפוסט פרסומי, ועשתה השנה 26 כאלו, בעיקר למותגי הלבשה נחשבים.
קיילי ג'נר (22) אגב, נמצאת קצת יותר למטה במורד הרשימה, רק במקום השמיני ועם הרבה פחות מאחותה הגדולה – 3.8 מיליון דולר בלבד. יחד עם זאת, אין לה כל סיבה להרגיש רגשי נחיתות לעומת האחרים, להפך - היא זו שמרוויחה הכי הרבה לכל פוסט בודד – אם תרצו שהיא תפרסם אתכם, תיאלצו לשלם לה לא פחות מ-1.27 מיליון (!) דולר. וכן, זה אומר שרק שלושה פוסטים שיווקיים עלו אצלה בחשבון. כשאת דורשת כל כך הרבה לכל פוסט, את יכולה להיות בררנית.
הזמרת סלינה גומז עובדת בימים אלה על הקאמבק המוזיקלי שלה אחרי הפסקה ארוכה, אבל בינתיים לא צריכה לדאוג שפסק הזמן יכרסם לה בחסכונות. היא עשתה משכורת לא רעה השנה רק מהאינסטגרם ומינימום עבודה – 8 מיליון דולר מ-9 פוסטים שיווקיים בלבד (ממוצע של 886,000 דולר לפוסט).
שאר הרשימה מורכבת ברובה מכדורגלנים ודוגמניות – דיוויד בקהאם במקום הרביעי עם 10.7 מיליון דולר (הוא דורש 357,000 דולר לפוסט ופרסם 30 כאלה השנה), הכדורגלן הברזילאי ניימר שישי עם 7.2 מיליון דולר (העלות הממוצעת לפוסט אצלו היא 722,000 דולר), זלאטן איברהימוביץ' השוודי אחריו עם 4 מיליון דולר, רונאלדיניו עם 2.6 מיליון ואחותן של קיילי וקנדל, קלואי קרדשיאן, חותמת את העשירייה, עם הכנסות של 1.2 מיליון דולר. גם היא בוררת את הפרסומות שלה בקפידה – ופרסמה השנה רק 2 פוסטים שיווקיים.
קצת יותר למטה ברשימה ניתן למצוא גם את אמילי רטאייקאוסקי (עם רווחים של 1.13 מיליון דולר) ופריאנקה צ'ופרה (1.08 מיליון דולר), ואם התחלנו בקרב אחיות, אז גם נסיים באחד כזה, את הרשימה חותמת במקום ה-20 הדוגמנית בלה חדיד, שלא הצליחה אמנם להיכנס למועדון המיליון (היא הסתפקה ברווחים של 949,000 דולר בלבד), אבל כן עקפה את אחותה ,הדוגמנית ג'יג'י חדיד, שלא נכנסה לרשימת המרוויחים הגדולים. בהתחשב בזה שלא מזמן היא גם הוכתרה באופן מדעי לאישה היפה בעולם ,בלה ללא ספק יכולה להתגאות שהיא האחות המוצלחת - גם יפה יותר, גם מרוויחה יותר.