מגזין "פלייבוי" מרחיב אופקים, והפעם הוא עושה זאת בעזרת שער לא צפוי – עליו יככב לראשונה גבר הומו, בלבוש האייקוני של השפנפן המזוהה עם העיתון.
מי שקיבל את הכבוד הוא כוכב הרשת הפיליפיני ברטמן רוק (23) שהתפרסם בשנים האחרונות בזכות סרטוני הדרכה מצליחים לאיפור שפרסם ביוטיוב ותוכניות ריאליטי בהן השתתף, שהפכו אותו לאחד המשפיענים הבולטים של השנים האחרונות. רק בשביל לסבר את האוזן נציין שיש לו 17.8 מיליון עוקבים באינסטגרם, 5.7 מיליון עוקבים בטוויטר, 13.1 מיליון עוקבים בטיקטוק ועוד קרוב ל-9 מיליון מנויים לערוץ היוטיוב שלו.
הכוכב שיתף את תמונת השער בחשבון האינסטגרם שלו, וזו צברה עד כה יותר מ-2 מיליון לייקים ותגובות נלהבות, כולל מכוכבות כמו דמי לובאטו ואמיליה גריי המלין. יחד עם זאת, לא כל התגובות היו מפרגנות – בעוד גולשים רבים היללו את הבחירה ברוק, אחרים ביקרו אותה וטענו שהמגזין איבד רלוונטיות וקשר עם קהל הקוראים הקבוע שלו, ושאינו יודע מה הם מעוניינים לראות: "איך לאבד קהל קוראים ב-9 שניות" ו"תודה לאל שיו הפנר מת לפני שראה מה עושים למורשת שלו", היו רק חלק קטן מהציוצים שפרסמו הגולשים, בעוד שאחרים זעקו: "תיפרדו לשלום מהקוראים שלכם!".
רוק לא נשאר אדיש לביקורת ובתגובה פרסם תמונות נוספות מהמגזין, לצידן כתב: "מפרסם אותן כדי לעצבן עוד גברים סטרייטים. אם אתם כועסים כי אני מדליק אתכם – פשוט תגידו את זה". הפוסט העוקצני צבר יותר ממיליון וחצי לייקים והזמרת פולה עבדול שלחה לו בתגובה נשיקות.
עוד אמר הכוכב על בחירתו: "העובדה שפלייבוי מציג גבר על השער היא עניין גדול עבור קהילת הלהט"ב ועבור קהילת האנשים החומים אליה אני שייך וזה לא מציאותי. ישנה הרגשה של 'האם זה באמת קורה כרגע?'. ואני כל כך יפה".
יש לציין שהמגזין המפורסם, שחוגג החודש 68 שנים להיווסדו, לא מרבה להציג גברים על שעריו, הכבוד שמור בדרך כלל לכוכבות מצודדות בבגדים מינימליים. בין הבודדים שזכו לככב על השער לאורך השנים היה אפשר למצוא את ברט ריינולדס, סטיב מרטין, דונלד טראמפ, דן אקרויד, ג'רי סיינפלד, לסלי נילסן, ג'ין סימונס, סת' רוגן, ברונו מארס והזמר באד באני – שהיה הגבר הראשון שהופיע על שער המהדורה הדיגיטלית של המגזין. רובם הופיעו בחליפות ושידרו לוק מאוד מאצ'ואיסטי.
גם העובדה שרוק עוטה על ראשו את אוזני השפנפן האייקוניות היא לא עניין של מה בכך, גם זה דבר שבדרך כלל שמור לשפנפנות המגזין ורק גברים מעטים עשו זאת גם לאורך השנים, ביניהם השחקנים פול ראד ועזרא מילר.
רוק התפרסם לפני כחמש שנים בזכות מדריכי היופי שפרסם ביוטיוב. הוולוגים שעשה זכו להצלחה כה רבה, עד שעד מהרה הוא הוחתם על חוזה עם אחד מתאגידי המדיה הגדולים בפיליפינים. הוא נבחר ב-2017 לאחד מבני הנוער המשפיעים ביותר בעולם על ידי מגזין Time, ובהמשך כיכב בתוכניות ריאליטי מצליחות מבית MTV. ב-2019 הוא נבחר על ידי הקהל כמשפיען היופי האהוב ביותר ומוקדם יותר השנה קיבל את פרס פריצת הדרך של כוכב רשת בטקס פרסי המוזיקה של MTV.
פלייבוי הוא מותג נוסף בשרשרת מותגים גדולים אשר נהגו להציג בעיקר עירום נשי, ובשנים האחרונות משנים את חזונם בניסיון להכליל אוכלוסיות מגוונות יותר ולהעביר מסרים שוויוניים. לפני פלייבוי עשו זאת גם "ויקטוריה'ס סיקרט", שביטלו את גימיק "המלאכיות בהלבשה תחתונה" המפורסם שלהם והמירו אותו בפרזנטוריות כמו השחקנית פריאנקה צ'ופרה, שחקנית הכדורגל מייגן רפינו, הדוגמנית למידות גדולות פלומה אלסר והדוגמנית הטרנסג'נדרית ולנטינה סמפיו. גם מגזין "ספורטס אילוסטרייטד" בחרו לאחרונה לגיליון בגדי הים שלהם נערות שער שונות מעט מהטופ מודלז הרגילות שכיכבו בו עד כה: ראפרית מייגן די סטליון, הטניסאית נאומי אוסקה והדוגמנית הטראנסג'נדרית ליינה בלום.
מגזין פלייבוי נוסד בשנת 1953 על ידי יו הפנר והפך במהרה לאחד המוכרים והאהובים בעולם. הירחון התפרסם בעיקר בזכות תמונות העירום הנשי שנכללו בו (כן כן, יש בו גם מאמרים), ולאורך השנים הופיעו בו כמה מהכוכבות הגדולות בעולם, ביניהן מדונה, סינדי קרופורד, פמלה אנדרסון, אל מקפירסון, שרליז ת'רון נעמי קמפבל, פריס הילטון וקים קרדשיאן שהצטלמו אליו בדרגות לבוש שונות. בשנה שעברה הפסיק העיתון המפורסם להוציא גיליונות פיזיים, והסביר זאת בכך שהקורונה פגעה בהליך הפצתו ולכן הוחלט להפוך אותו למגזין אינטרנטי בלבד. הפנר הלך לעולמו בשנת 2017.