מקיילה סקינר הפכה כמעט בין לילה מספורטאית אולימפית מוערכת לשנואת האמריקנים, אחרי שהעבירה ביקורת על היכולות של נבחרת המתעמלות של ארה"ב וקראה להן עצלניות - ועוררה את זעם הציבור.
היא התנצלה, אבל כידוע – הגולשים לא סולחים בקלות. בשבוע שעבר, אחרי שהנבחרת זכתה במדליית זהב, הקפטנית סימון ביילס עקצה אותה באינסטגרם ובכך הלהיטה מחדש את הרוחות. והן להטו כל כך עד שסקינר נאלצה לפרסם אתמול (ג') סרטון שבו היא מתחננת שיניחו לה ולמקורביה לנפשה.
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס מקיילה סקינר באולימפיאדת טוקיו 2021
סימון ביילס מקיילה סקינר באולימפיאדת טוקיו 2021
איזו תסבוכת. סימון ביילס ומקיילה סקינר
(צילום: AP Photo/Gregory Bull)
"באמת קיוויתי שלא נצטרך לחזור לנושא הזה יותר, אבל לצערי העניין יצא משליטה לאחרונה", אומרת סקינר הדומעת. "זה דבר אחד לא להסכים איתי לגבי משהו שאמרתי, אבל זה דבר אחר לגמרי כשזה הופך לבריונות ברשת או גרוע מכך. אני רואה אנשים שמעודדים את הבריונות וזה הוביל לאיומים של פגיעות פיזיות נגדי ונגד בעלי ובתי. זה מגעיל ואני מבקשת שתפסיקו, למען משפחתי".
סקינר ממשיכה: "הסיבה שאני כאן היא כי לפני חודש הערתי הערה על מוסר עבודה ומה שקורה כנראה אצל הדור הצעיר. שיהיה ברור שאני לוקחת אחריות מלאה על כך שלא העברתי את הנקודה שלי כמו שצריך והדבר האחרון שרציתי היה לפגוע או לזלזל בנבחרת האולימפית שלנו. אני יודעת שהנשים האלה מדהימות, הטובות ביותר שיש, וכמעט כולן היו חברות הנבחרת שלי ונהניתי לעודד אותן בשנים האחרונות. התנצלתי באינסטגרם ושלחתי הודעות התנצלות לכל אחת מהן. רק סימון הגיבה ואמרה לי שהיא גאה בי. אז אתם יכולים לתאר את הפתעתי בשבוע שעבר, כשהנושא הזה עלה שוב אחרי שהקבוצה שלנו זכתה בזהב.
"אם סימון באמת חושבת שקראתי לקבוצה שלה עצלנית, אז לבי שבור מכך אבל לא בגלל שלא כך אני מרגישה וזה לא מה שאמרתי, אלא בגלל שזה הביא לגל חדש של תגובות נאצה, מאמרים, הודעות פרטיות ושנאה שכללה איומי מוות לי ולמשפחתי. לא מגיע למשפחה ולחברים שלי להיות בקו האש. הם לא עשו כלום".
בשלב הזה סקינר פונה לאישה היחידה שאולי מסוגלת להרגיע את המצב: "לכן סימון, אני מבקשת ממך ישירות לעצור את זה. בבקשה תבקשי מהעוקבים שלך להפסיק. היית שגרירה נהדרת להעלאת המודעות לבריאות הנפש. הרבה אנשים זקוקים לעזרתך כרגע. נפגענו והותקפנו בדרכים שאני בטוחה שלא התכוונת אליהן. אני אוהבת את המדינה ואת הקבוצה שלנו ומקווה שנוכל להמשיך הלאה ולעודד את שאר הנבחרת והמתעמלים שלנו".
עד כה, ביילס לא הגיבה לדברים.
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
תנסה להרגיע את הרוחות?
(צילום: AP Photo/Charlie Riedel)
אם לא עקבתם אחרי השתלשלות האירועים, אז קודם כל: חבל, כי אין כמו ריבים של אחרים כדי לקבל קצת אסקפיזם נחוץ בימים אלו. אבל אל חשש, בשביל זה אנחנו כאן והרי תקציר הפרקים הקודמים.
נחזור שלוש שנים אחורה לאולימפיאדת טוקיו 2021. ביילס החליטה במפתיע לפרוש מהמשחקים ומי שקיבלה את מקומה הייתה סקינר, שנחשבה למתעמלת מצוינת אבל לא מספיק כדי להיכלל בנבחרת עצמה אלא רק כמחליפה. למרות הספקות שאולי היו, סקינר הפתיעה ולקחה מדלית כסף.
האקשן הגדול התחיל לפני כחודש כשסקינר, שכבר פרשה, העבירה ביקורת על הנבחרת הנוכחית ולא חסכה במילים: "חוץ מסימון, אני חושבת שאין שם כישרון ויכולת כמו שהיו פעם. אפשר לראות שהרבה מהבנות לא עובדות קשה ושאין להן מוסר עבודה". היא לא הסתפקה בכך וגם טענה שהארגון שמגן על המתעמלות מפני הטרדות והתעללויות של מאמניהן מחבל ביכולות שלהן, מכיוון שכעת המאמנים מחויבים לנהוג כלפיהן בכפפות משי וכתוצאה הרמה שלהן יורדת.
לא ברור אם סקינר חשבה שדבריה יתקבלו במחיאות כפיים או לפחות בלייקים, כי לכל אחד היה ברור שהיא רק הולכת לעצבן - במיוחד בהתחשב בכך שחלק מהמתעמלות שבהן זלזלה היו איתה בנבחרת כמה שנים קודם לכן ואפילו עקפו אותה ביכולותיהן.
סקינר הבינה די מהר את הטעות שעשתה והתנצלה, אבל כאמור – הרשת לא סולחת בקלות, במיוחד למי שפוגע בנבחרת לאומית. גם ביילס כנראה לא סלחה ואחרי שהנבחרת זכתה במדליית זהב היא פרסמה תמונה מחגיגת הניצחון וכתבה: "האלופות האולימפיות העצלניות וחסרות הכישרון".
הפוסט שלה גרף עד כה יותר מארבעה מיליון לייקים, ויש המשך עסיסי אף יותר: לאחר מכן ביילס בישרה שסקינר חסמה אותה בציוץ שגרף עד כה 688 אלף לייקים, וחברת הנבחרת ג'ורדן צ'יילס שיתפה סטורי שבו רואים את ביילס מנסה להיכנס לחשבון של סקינר ולא מצליחה. כל הפוסטים האלה קיבלו אינספור תגובות מעודדות ונלהבות – רבות מהן עוקצות ומלגלגות על סקינר.
סקינר מצידה, שיתפה את תמונת הנבחרת לצד אימוג'ים של לבבות אבל כמובן שלאף אחד כבר לא היה אכפת.
עם או בלי קשר, שעה אחרי שסקינר הנסערת העלתה את הסרטון שלה, ביילס האדישה צייצה: "כרגע התעוררתי מתנומה מאוד נחוצה". נחכה לראות אם היא תגיב לסקינר ישירות.
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
סימון ביילס
(צילום: Jamie Squire/Getty Images)