8 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט
מייקל רפפורט
יחד ננצח. מייקל רפפורט
(צילום: Rodin Eckenroth/Getty Images)
את שבת ה-7 באוקטובר - תושבי ישראל לעולם לא ישכחו, ולא מעט יהודים מסביב לעולם חשים אותו דבר. ביניהם גם לא מעט שמות מפורסמים, ואנחנו לא מתכוונים רק לגל גדות. "אני עומד לצד ישראל", הבהיר השחקן האמריקני-יהודי מייקל רפפורט ל-2.2 מיליון העוקבים שלו - שעות ספורות לאחר פרוץ המלחמה.
בזמן שכוכבי הוליווד עדיין התלבטו מה עליהם לעשות וניסו למצוא את המילים הנכונות לגנות את הטבח האכזרי שביצע חמאס בישראל - מבלי לנקוט עמדה ברורה וחלילה להכעיס את תומכי פלסטין - רפפורט פרסם פוסט, כחול על גבי לבן עם מגן דוד גדול ובולט. הפוסט צבר עד כה למעלה מ-19 אלף לייקים ואלפי תגובות, וזה בדיוק הזמן לציין כי הוא היה רק הראשון מני רבים.
"זה מה שקורה בישראל עכשיו", כתב השחקן לצד סרטון וידאו שפרסמה נועה תשבי שבו רואים את אותם טנדרים ארורים, עמוסים במחבלים, נוסעים בחופשיות בדרום הארץ. למען הסר ספק, הוא צירף ארבעה אייקונים של מגן דוד, שביניהם חוצצים לבבות שחורים.
כאמור, מאז אותה שבת שחורה ועד היום - רפפורט מקפיד להציף את עמוד האינסטגרם ואת חשבון הטוויטר שלו בפוסטים וסטוריז פרו-ישראליים שבהם הוא צועק שוב ושוב כי אין שום הבדל בין דעאש לחמאס וקורא לשחרור החטופים. "שחררו את החטופים, אנחנו רוצים את החטופים", אמר מדם ליבו לכל מי שרק היה מוכן להקשיב. "ולכל אלה שצועקים לשחרר את פלסטין - שחררו את פלסטין מידי חמאס. אתם אידיוטים? מה למדתם במשך השנים? כי אני האזנתי לכל כך הרבה פודקאסטים, קראתי כל כך הרבה מאמרים וספרים רק כדי להעשיר את עצמי. הדבר היחיד שאני יכול להגיד על היחסים בין ישראל לשאר המזרח התיכון זה שאלה היחסים הכי לא מתפקדים. במה אתם צופים מלבד טיקטוק?"
אחרי ארבעה שבועות של לחימה ובעוד כל העולם כמעט נגדנו, רפפורט ממשיך את מסע ההסברה הישראלי הכי טוב שהוא יכול, וזה בדיוק הזמן לעשות היכרות מעמיקה עם מי שכולנו מכירים - אבל לא תמיד בטוחים מאיפה.
8 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט
מייקל רפפורט
נשמח אם תצטרף למשרד ההסברה של ישראל
(צילום: Matthew Eisman/Getty Images)
מייקל דייוויד רפפורט נולד במרץ 1970 לשדרנית הרדיו ג'ון ברודי ולדייוויד רפפורט, מנהל רדיו ומי שהיה מנהל הפורמט של All-Disco בתחנת הרדיו הניו יורקית WKTU Disco 92. רפפורט גדל באפר איסט סייד של מנהטן, הוא יהודי-אשכנזי, משפחתו במקור הגיעה מפולין ומרוסיה. למייקל אח נוסף בשם אריק רפפורט ואחות למחצה מנישואיו הראשונים של אביו, קלאודיה רפפורט. לאחר שהוריו התגרשו אימו נשאה בשנית, הפעם למאייר קומיקס בשם מארק לונוב.
הוא למד בבית הספר התיכון ארסמוס הול בברוקלין בשנות ה-80 אך סולק. את לימודי התיכון הוא השלים בתיכון מרטין לותר קינג במנהטן. כנער סיפר שהעריץ שחקני קולנוע ובמיוחד את רוברט דה נירו וכריסטופר ווקן.
בשנת 1989, כשהיה בן 19, החליט מייקל לעבור ללוס אנג'לס כדי לנסות להגיש את החלום להיות סטנדאפיסט. אביו החורג של רפפורט עזר לו להיכנס לעולם הזה והוא הופיע במשך שלוש שנים. בשנות ה-90 הפנים שלו היו מוכרות בכל מקום הודות לשלל תפקידי משנה בסרטים שזכו להצלחה פחות או יותר, ביניהם "יומן נעורים", קוד סודי נינה", "כסף זה לא הכל בחיים", "רומן על אמת", "בחורות יפות", "על חברים ולוויה אחת", שם שיחק לצד דיוויד שווימר, "קופלנד", ועוד. גם צופי המסך הקטן זוכרים אותו (גם אם הם לא יודעים בדיוק מאיפה), היות שהוא השתתף באין ספור תפקידי אורח בשלל סדרות מוכרות. המשמעותי מכולם היה ב-1999, כשהופיע בסדרה "חברים" בתפקיד אורח לארבעה פרקים בתור גארי, החבר השוטר של פיבי (ליסה קודרו) שירה ביונה. "זו הייתה הפעם הראשונה שהשתתפתי בסיטקום ולא הבנתי מה לכל הרוחות קורה שם", סיפר רפפורט בריאיון שהתפרסם ב-Us Weekly בזמנו, והוסיף: "אבל כל הצוות של 'חברים' היו ממש נחמדים אליי. טוב, כשמרוויחים מיליון דולר לשבוע - זה בטוח יגרום לך להיות במצב רוח מצוין". בהמשך הוא קיבל תפקיד ראשי בסדרה "בוסטון פאבליק" של דיוויד אי. קלי ולוהק גם לעונה הרביעית של הסדרה "נמלטים". בשנים האחרונות צופי הטלוויזיה מכירים אותו מהסדרות "לא טיפוסי", "רק רוצחים בבניין" ו"החיים ובת'".
8 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט
מייקל רפפורט
הרגע שצילק את פיבי - ואותנו
(צילום מסך)

מגן על היהודים בחירוף נפש

כאמור, רפפורט נלחם בחירוף נפש על זכותם של הישראלים להגן על עצמם במלחמת חרבות ברזל, אך זו לא הפעם הראשונה שהוא מתייצב להגנתנו. במרץ 2020, במהלך גלילה שגרתית באינסטגרם, נתקל רפפורט בהודעה פרטית שנשלחה אליו ממשתמש בשם ג'פרי פרנקוויסט, שכתב לו ש"הולכים לשרוף את כל היהודים". מייקל מיד נכנס לחשבון האינסטגרם של אותו בחור אנטישמי ונחרד לגלות דימויים נאציים וגזענות בלי סוף בעמוד. "הכירו את ג'פרי וסמנתה פרנקוויסט. ג'פרי ואשתו מתגאים בנאצים ואף החליטו להתחפש להם בהאלווין - הם גזעניים הומופובים שמפרסמים את התוכן הכי שפל ומחפיר באינסטגרם שלהם. ג'ף הוא אבא לשני ילדים והוא מלמד אותם שההתנהגות שלו היא בסדר. בבקשה תדווחו על האינסטגרם, פייסבוק וצרו קשר עם עיריית Maple Ridge ועם הרווחה לגביהם. זה דוחה", כתב.
"אינסטגרם ופייסבוק לא יעשו עם זה כלום", אמר השחקן בצער ל-Jewish Journal. "הייתי צריך לפנות בעצמי לרשויות המתאימות. אסור לחשוף ילדים לזה - הם מלמדים אותם לשנוא מגיל כל כך צעיר. האינטרנט ממש נותן פתח לאנטישמיות. מעולם לא עסקתי בזה כשגדלתי בניו יורק - אבל אין לי בעיה לתת לאותם אנטישמים את תשומת הלב שהם משתוקקים לה אחרי שהשקיעו ושלחו לי DM".
8 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט
מייקל רפפורט
הצטער על כך שלא דיווח בעצמו
(צילום: טוויטר)
פעם נוספת שרפפורט הגן על העם היהודי הייתה באוקטובר 2022 - במסגרת הטרלול של קניה ווסט, שבמשך שבועות ארוכים צייץ שוב ושוב נגד העם היהודי. ווסט צייץ איום שבו אמר שיהרוג שלושה יהודים - בריפרור למצב המוכנות של צבא ארצות הברית (defcon3). הציוץ אומנם הוסר אבל צילומי מסך רצו ברחבי הרשת - ורפפורט לא עבר על זה בשתיקה. "היום הקדוש ביותר ליהדות היה בשבוע שעבר (יום כיפור; ע.ח). איום על העם היהודי הסתיים פעם אחת ברצח עם. דבריך פוגעים ומסיתים לאלימות. אתה אבא. בבקשה תפסיק".
דבריו של רפפורט לא הצליחו לשכנע את ווסט לחדול, והראפר המשיך במתקפת ציוצים מטורללים וראיונות שבהם אמר בצורה מאוד ברורה ש"הוא מוצא דברים טובים בהיטלר", מה שגרם לשחקן היהודי לשנות גישה ולהפוך את ווסט לבדיחה (אגב, זה לא כזה קשה). "JEWMINATI זה אמיתי", התבדח. "אני לא יודע איך זה קרה, מי ויתר על הסודיות ומי נתן את המידע הזה לקניה ווסט - אבל JEWMINATI זה אמיתי. אנחנו היהודים - כולנו מכירים אחד את השני. לכולנו יש את מספרי הטלפון אחד של השני - למעשה, נוצרה קבוצת טקסט שכולנו נמצאים בה. איכשהו קניה גילה על זה והסתנן לשם".
המאבק, כאמור, נמשך עד עצם היום הזה. "השחקן והקומיקאי מייקל רפפורט מדבר מדם ליבו ויצא נגד הנציגות רשידה טלאיב, אילהאן עומר ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז והכריז עליהן כשונאות יהודים", כך דיווח אתר "פוקס ניוז" ב-19 באוקטובר. "אתן מפיצות חדשות מזויפות", הטיח בהן השחקן. "אתן גרועות בדיוק כמו מרג'ורי טיילור גרין עם הפנים של החבובות - רק שלכן עוד לא המצאתי כינויים".
דבריו הזועמים של רפפורט הגיעו בעקבות ההאשמות השקריות כי ישראל הייתה אחראית לירי על בית החולים בעזה. "ישראל פשוט הפציצה את בית החולים והרגה 500 פלסטינים - רופאים, ילדים וחולים, פשוט ככה", כתבה עומר ובתגובה נענתה: "תורידי את השטויות האלה, שונאת יהודים. תמיד שנאת את היהודים, זו תמיד הייתה האג'נדה שלך - להנציח את השנאה כלפי היהודים".
כעסו של רפפורט הוביל אנשים רבים לתהות לגבי עמדותיו הפוליטיות, והשחקן מיהר להבהיר: "אני יכול להמשיך לבקר אנשים במפלגה הדמוקרטית - זה לא הופך אותי לאנטי דמוקרטי. למעשה, אני לא דמוקרט וגם לא רפובליקני, אני לא אוהב אף אחד מכם. אני לא סומך על אף אחד מכם".
8 צפייה בגלריה
אנטישמיות
אנטישמיות
מעשה בשלוש אנטישמיות. הנציגות רשידה טלאיב, אילהאן עומר ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז
(צילום: Alex Wroblewski/Getty Images)

נחסם סדרתי

כמובן שבעקבות עמדותיו התומכות בישראל, חשבון האינסטגרם של רפפורט דווח שוב ושוב על ידי תומכי פלסטין - עד שלבסוף הושבת למספר ימים. רפפורט קיבל את החשבון חזרה אך כעת מי שמעוניין להתחיל לעקוב אחרי השחקן מקבל הודעת אזהרה: "האם את/ה בטוח/ה שברצונך לעקוב אחרי מייקל רפפורט?", שואלת אינסטגרם - רשת חברתית המנוהלת על ידי היזם היהודי מארק צוקרברג. "חשבון זה מפרסם באופן קבוע מידע שיקרי שנבדק על ידי בודקי עובדות ופועל נגד הקהילה שלנו".
את רפפורט זה לא כל כך מעניין, למעשה נראה שדווקא יותר מדרבן. ובימים האחרונים הוא מקפיד לתרום דולר על כל תגובה שבה מופיע דגל פלסטין.
אגב, זה בדיוק הזמן לציין כי זו ממש לא הפעם הראשונה שדעותיו של רפפורט "מסבכות" אותו וגורמות לעוקבים שלו לדווח על חשבון האינסטגרם שלו. למעשה, רק בחודש אוגוסט האחרון נחסם החשבון של רפפורט - הפעם כי החליט לצאת בקולי קולות נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, אותו הוא כינה במגוון שמות גנאי הכוללים איברי מין של חזירים. "נראה שהמעריצים שלי סובלים מתסמונת הערצת טראמפ", אמר השחקן בחיוך הציני והמרוצה שלו. "הם ממשיכים להטריד ולדווח על פוסטים שלי ברשתות החברתיות". בדיוק כמו במקרה שציינו לפני כמה שורות, גם אז הופיעה הודעת אזהרה לכל מי שבוחר לעקוב אחרי השחקן - בטענה שהוא מפרסם דברים שקריים. "חמישה אנשים ניסו לתייג אותי במשהו באינסטגרם וקיבלו הודעה כזו. אני לא חושב שאי פעם פרסמתי משהו שיקרי. זה דפוק. הם אפילו לא מסבירים מהו אותו מידע שיקרי".
אם חשבתם שאותם מעריצים של טראמפ הצליחו להלחיץ את רפפורט, אז רחוק מזה. השחקן ניצל את הבאז סביבו כדי לתת לנשיא ארצות הברית לשעבר כמה טיפים שיוכלו לעזור לו בכלא. "Trump, take your pinch like a man", אמר השחקן כמחווה לסרט האייקוני "החבר'ה הטובים" משנת 1990. בציטוט התייחס רפפורט לסצנה שבה הנרי היל הצעיר נעצר ובמקום להעביר את האשמה לאחרים הוא מקבל את גורלו.
"במקום זה", המשיך רפפורט, "אתה מתבכיין, מתלונן ומאשים את כולם. אל תבצע את הפשע אם אתה לא יכול לרצות את הזמן".
8 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
"אל תבצע את הפשע אם אתה לא יכול לרצות את הזמן". דונלד טראמפ
(צילום: AP)

Michael Rap-a-Port Authority

לא רק גיבור רשת: ביוני 2018 רפפורט היה על טיסה ללוס אנג'לס והצליח לעצור נוסע אחר שהחליט לפתוח את דלת החירום בזמן הטיסה. על פי הדיווחים, התקרית התרחשה בטיסה של אמריקן איירליינס. טד קנדי, מנהל שירותי השטח של "פוקס ספורטס", שהיה נוכח בטיסה צייץ שהוא פתאום שמע את מייקל צועק "היי", מאוד חזק. קנדי סיפר כי הוא היה בשורה ה-11 של המטוס ואילו רפפורט היה בשורה הראשונה. "פתאום ראיתי את מייקל קם וממהר לאזור שנמצא בין המחיצה לשירותים וצועק 'מה לעזאזל אתה עושה?'. מייקל המשיך לצעוק ואז אני ועוד שלושה שחקני Big 3 נוספים הצטרפנו אליו".
נוסעי המטוס סיפרו כי עד השלב הזה רפפורט כבר הספיק לגרור את אותו נוסע הרחק מיציאת החירום. "הצוות כולו היה בחלק האחורי של המטוס כך שאף אחד לא דאג לביטחוננו מלבד מר ניו יורק", כתב קנדי, והוסיף כי אותו אדם שניסה לפתוח את דלת החירום טען כי הוא התבלבל בין הדלת הזו לדלת השירותים - אך הוא לא האמין לרגע.
אחד הנוסעים שהיה על המטוס התבדח עם רפפורט וכינה אותו "גיבור שלי, מייקל ראפ-א-פורט אוטוריטי", וכל השאר צחקו. נעדכן כי לאחר שהטיסה נחתה בשלום אותו אדם נעצר לחקירה על ידי רשות שדה התעופה וכמו כן על ידי ה-FBI וקבעו כי הבחור באמת התבלבל בדלת.

בעל דירה מהסרטים

אחרי כל הטוב שרפפורט מפזר, הגיע הזמן לקצת אסקפיזם - כאילו, לפחות מבחינתנו. לא הרבה יזכרו זאת אבל בשנת 2005 נרשם פיצוץ אטומי בין רפפורט לשחקנית נטשה ליון, ששכרה את אחת מדירותיו של השחקן - והוא העיף אותה משם די מהר בגלל שהייתה מכורה לסמים. "אנשים נכנסו ויצאו מהדירה כל הזמן", סיפר רפפורט בריאיון למגזין Jane. "אחד הדיירים סיפר לי על המסיבות שהיא עושה בשעות הלילה המאוחרות ועל בחורים אקראיים ששרועים לה על הספה כל הזמן. דיירת אחרת ערכה ארוחת ערב מצומצמת ונטשה צרחה עליה לאורך כל הערב".
נעדכן כי ליון הואשמה בסופו של דבר בהסגת גבול, הטרדה של שכן והטרדה של כלב של שכן - כל זה בזמן שהתגוררה בבניין בשנת 2004. כל האישומים בוטלו לאחר שליון השלימה הליך גמילה. ואם תהיתם אם נשאר דם רע בין השניים, אז להפך. "אנחנו לגמרי מפויסים, למעשה אנחנו חברים טובים, היא כמו אחות בשבילי", אמר השחקן בריאיון לתוכנית Watch What Happens Live After Show. "היא אישה טובה, סולידית ושחקנית מצוינת - ויש לה שיער טוב", סיכם.
8 צפייה בגלריה
נטשה ליון
נטשה ליון
דיירת מהגיהינום. נטשה ליון
(צילום: Jamie McCarthy/Getty Images)
לסיום נציין כי ב-1997 רפפורט נעצר על הטרדת חברתו לשעבר, השחקנית לילי טיילור ("מיסטיק פיצה"), הודה באשמה וקיבל צו הרחקה ממנה והיה מחויב ללכת לטיפול. בהמשך התחתן עם המפיקה ניקול ביטי, איתה הביא לעולם שני בנים, אך השניים התגרשו ב-2007 ובהמשך הוא נישא שוב לשחקנית קיבי דאן.
8 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט
מייקל רפפורט
רפפורט ואשתו קיבי דאן
(צילום: Kevin Winter/Getty Images)