עם כל הכבוד לטקסי הפרסים למיניהם, הערב הגדול ביותר שמשלב סלבס ואופנה הוא המט גאלה - הידוע גם בתור יום חגה של אנה וינטור, עורכת מגזין Vogue וזו שעומדת בראש האירוע המפואר הזה.
סמנו ביומנים, זה יקרה בלילה שבין שני ושלישי הקרוב במוזיאון המטרופוליטן שבניו יורק, וכרגיל צפויים להגיע אליו כל המי ומי שווינטור חפצה ביקרם.
המט גאלה, למי שלא מכיר, הוא אירוע שעליו נאמר "אם אתה לא שם, אתה לא קיים" (לפחות בבועה ההוליוודית), ולכן כמעט כל אחד בהוליווד שמחשיב את עצמו כסלב – משתוקק לקבל הזמנה. לא בטוח שכולם יאשרו הגעה, אבל רק הידיעה שאנה וינטור מסכימה שתגיע היא בגדר כבוד.

תלבושת של צ'יזבורגר נחשבת לאופנה עילית?

למרות שהוא עדיין נחשב לאחד האירועים הגדולים של תעשיית האופנה, לאורך השנים המט גאלה ירד מעט מגדולתו מכיוון שהפך מערב שחוגג אופנה לכזה שנע על הסקאלה שבין הוט קוטור ותחרות תחפושות.
בניסיונם של הכוכבים לגנוב את ההצגה אחד מהשני, הם לא פעם מגיעים בתלבושות מוגזמות ומופרכות. לפעמים זה עובד, בדרך כלל - לא ממש. לא תורמת לעניין העובדה שכל שנה המט גאלה מוקדש לנושא אחר, כך שהאורחים מנסים להצטיין בתחפושת הנושא ומסיימים בתלבושת של צ'יזבורגר ואהיל נורות כמו קייטי פרי או ג'ארד לטו שהגיע כשבידיו ראש כרות שמדמה את הראש שלו בשנת ה"קאמפ" ב-2019, או בשנה שעברה כשהוא התחפש לחתול ענקי כמחווה לחתול של מעצב האופנה המנוח קארל לגרפלד. ייתכן שהם פשוט מעדיפים לקחת את כל הערב הזה בהומור, ואם כך נסלח להם על הבחירות האופנתיות התמוהות.
10 צפייה בגלריה
קייטי פרי
קייטי פרי
נראה כמו אאוטפיט נוח סך הכול. קייטי פרי
(צילום: Getty Images)
10 צפייה בגלריה
ג'ארד לטו
ג'ארד לטו
במהפכה הצרפתית זה לא היה נושא לצחוק. ג'ארד לטו
(צילום: AP)
השנה ייערך האירוע בסימן תערוכת "יפהפיות נרדמות: אופנה שמתעוררת מחדש", אשר שמה דגש על "החוויה החושית שמאחורי הבגדים וטבעם המשתנה" וצפויה לכלול יצירות שחודשו בעזרת בינה מלאכותית ותלת ממד, בנוסף לצלילים וריחות שישדרגו את החוויה.
האורחים התבקשו להגיע בקוד לבוש שיהיה קשור ל"גן הזמן" – על שם סיפור קצר של הסופר ג'יימס גראהם באלארד משנת 1962 שמדבר על הקשר שבין סופיותו של הטבע לסיום החיים. איך האורחים יפרשו את הנושא האופטימי הזה? ובכן, זה האתגר וכל אחד יצטרך לעשות זאת לפי ראות עיניו, או לפי ראות עיני המעצב שבחר לעבוד איתו. יש לציין שלא מעט אורחים גם לא בהכרח טורחים ליישר קו עם הנושא, או שלובשים משהו עם קשר מאוד רופף אליו.
10 צפייה בגלריה
מט גאלה 2021
מט גאלה 2021
ג'ניפר לופז ובן אפלק, לפי נושא "אופנה אמריקנית" בשנת 2021
(צילום: GettyImages)

באיזה שעה להגיע?

הערב לא ארוך מדי: הוא צפוי להתחיל ב-17:30 ובדרך כלל מסתיים עד 20:00 – מידע חשוב לאלו שמתכוונים להגיע באיחור אופנתי ועשויים לפספס את הכיף. לפי הדיווחים בשנה שעברה ריהאנה הגיעה כל כך מאוחר, בשעה שחלק מהאורחים כבר עזבו. לתשומת לבם של המאחרים הכרוניים.
10 צפייה בגלריה
ריהאנה
ריהאנה
איחור לא אופנתי. ריהאנה
(צילום: Getty Images)

מי יישב איתי בשולחן?

כמו בחתונה, גם במט גאלה מסדרים מקומות ישיבה ואם חשקה נפשכם לשבת דווקא ליד ביונסה או ריאן גוסלינג, האישה שאיתה אתם צריכים לדבר היא מארגנת האירוע איאדי קירנן, שאחראית על סידורי הישיבה.
קירנן מספרת שהעבודה שלה מתחילה הרבה לפני הערב עצמו – חמישה חודשים קודם לכן: "אנחנו מתחילים ברגע שמגיעה רשימת המוזמנים בדצמבר, אבל טבלת הישיבה עצמה נסגרת רק באפריל כשאנחנו מבינים איך האולם יראה ומה צפוי להיות לאורך האירוע".
קירנן מספרת שכשהיא מחליטה היכן ישב כל אחד, היא לוקחת בחשבון כמה דברים: "הזיווג האידיאלי שלנו יהיה אנשים שעשויה להיות ביניהם כימיה מטורפת ואולי בכלל לא יודעים שיש להם דברים במשותף. אז לגבי כל אחד, אנחנו חושבים 'על מה הם ידברו?'".
הצוות גם צריך להיות בקיא בהיסטוריה ובמעללי העבר של האורחים, בעיקר כדי למנוע רגעים מביכים פוטנציאליים: "אנחנו מנסים לחשוב על השולחנות שבסביבה והמקומות שבהם כל אחד ישב בשנים קודמות. אנחנו מנסים לוודא שאף אחד לא יישב קרוב מדי לבן זוג לשעבר".
10 צפייה בגלריה
מט גאלה
מט גאלה
אל תושיבי אותם קרוב מדי. קים קרדשיאן ופיט דייוידסון
(צילום: Gettyimage)

מי אחראי על הכיבוד?

מדי שנה וינטור בוחרת לעצמה כמה חברים שיעזרו לה באירוח, ובאופן מתבקש תמיד מדובר בסלבס מליגת העל. השנה מדובר בג'ניפר לופז, זנדאיה, כריס המסוורת' ובאד באני, שיירשו את מקומם של השחקניות פנלופה קרוז ומיכאלה קואל, הזמרת דואה ליפה והטניסאי רוג'ר פדרר שעשו זאת בשנה שעברה.
לא ברור מה בדיוק תפקידם של המארחים, אבל לפי הדיווחים הם אלו שמתכננים את התפריט, עיצוב האולם והחלק האמנותי של הערב. נשמח לקבל צילום מסך שלהם מתווכחים בקבוצת וואטסאפ על מה יוגש כמתאבן או כקינוח, ולהזכיר שעבורנו צריך מנה טבעונית וגם ללא גלוטן.
10 צפייה בגלריה
אם יש לכם תלונות, הוא הכתובת. כריס המסוורת'
אם יש לכם תלונות, הוא הכתובת. כריס המסוורת'
אם יש לכם תלונות, הוא הכתובת. כריס המסוורת'
(קרדיט: Gettyimages)

עשרות אלפי דולרים לכרטיס, מאות אלפים לשולחן

עם כל הזעם שיש לנו על התייקרות המחירים בארץ, שימו לב עם מה כוכבי הוליווד המסכנים צריכים להתמודד. עליית המחירים הנוכחית היא משחק ילדים לעומת אנה וינטור, שכל שנה מעלה את מחירי הכרטיסים לאירוע שלה.
הבנתם נכון, הזמנה אינה משמעה כניסה חינם, אלא רק האופציה לפתוח את הארנק ולשלוף ממנו כמה עשרות אלפי דולרים לכרטיס. שימו לב: לפני שנתיים כרטיס עלה 30 אלף דולר, בשנה שעברה המחיר קפץ ל-50 אלף והשנה מדובר בלא פחות מ-75 אלף דולר לכרטיס. וזה רק כדי להיכנס, אם חשקה נפשכם לשבת בשולחן כמו בן אדם, תיאלצו להוסיף לסכום הזה לפחות 350 אלף דולר. וזה רק לשולחנות מאחור, אתם יודעים, אלו שממש ליד הכניסה לשירותים ולמטבח. אלו שמקדימה יעלו לכם הרבה יותר.
יחד עם זאת, אל תדאגו להם יותר מדי, סלבס אף פעם לא באמת צריכים לשלם בעצמם, הם כבר דאגו לשת"פ או לנותן החסות שרכב עבורם חבילת VIP הכול כלול.

ריהאנה תגיע, ג'ארד לטו לא, ומה עם טיילור סוויפט?

רשימת המוזמנים נשמרת בסוד ורק על השטיח האדום מגלים בוודאות מי נכלל בה. אבל מכיוון שג'ניפר לופז וכריס המסוורת' לוקחים חלק פעיל באירוע, סביר להניח שגם בני זוגם, בן אפלק ואלזה פטקי צפויים להראות נוכחות. לפי השמועות, ריהאנה, אחת מהאורחות הבולטות מדי שנה, אישרה הגעה גם הפעם וסביר להניח שנשות משפחת קרדשיאן וג'נר יגיעו כהרגלן, אם לא כולן אז לפחות בהרכב חלקי.
הדיווחים מספרים גם על אוליביה רודריגו, אומה תורמן וקארה דלוין שיגיעו אבל מי שבטוח לא יהיה לצערנו הוא האורח הקבוע ג'ארד לטו, שיהיה בזמן הזה באירופה בסיבוב הופעות עם להקתו 30 Seconds to Mars.
עם כל הכבוד לכל אלה, השאלה שבאמת מעניינת את כולם כרגע היא לגבי זוג ספציפי אחד ומדובר ב... ניחשתם נכון, טיילור סוויפט וטרוויס קלסי. האם הזוג המלכותי של עולם המוזיקה והספורט יגיע לראשונה לאירוע בתור זוג?
ובכן, לא ברור. שניהם הוזמנו כמובן אבל לסוויפט יש הופעה בפריז יומיים לאחר מכן, כך שרוב אתרי הבידור מדווחים שלא תהיה באירוע. אתר Page Six לעומת זאת, טוען שמקורותיו דווקא אישרו את הגעתה. בכל אופן, בין אם תגיע או לא – קלסי לא צפוי להיות שם, איתה או בלעדיה.
10 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט טראוויס קלסי
טיילור סוויפט טראוויס קלסי
יבריזו או לא? טיילור סוויפט וטראוויס קלסי
(צילום: Ezra Shaw/Getty Images)

מה שקורה במט גאלה, נשאר במט גאלה

יש סיבה לכך שמעולם לא ראינו בדיוק מה קורה אחרי שכולם עוזבים את השטיח האדום ונכנסים פנימה: אחד החוקים הבולטים והברורים שמנחילה וינטור הוא שאסור בתכלית האיסור לתעד את המתרחש ויותר מכך, אסור להשתמש בטלפונים ניידים. כמובן שמדי פעם יש סלבס סוררים שעוקפים את האיסור, כמו לפני כמה שנים כשקיבלנו תמונת סלפי של כמה כוכבות מעשנות בשירותים. וזה מביא אותנו לכלל הבא: אסור לעשן.
ואל תצפו לראות בני נוער וילדים מכיוון שכל אורח חייב להיות לפחות בן 18. לפי הדיווחים וינטור מסכימה להעלים עין אם יש הורה אחראי בשטח, כך שבלו אייבי קרטר ונורת' ווסט יכולות להגיע, אבל רק אם האימהות ביונסה וקים קרדשיאן יהיו שם איתן.
10 צפייה בגלריה
נורת' ווסט קים קרדשיאן
נורת' ווסט קים קרדשיאן
בליווי הורה מלווה בלבד. נורת' ווסט וקים קרדשיאן
(צילום: Stefanie Keenan/Gettyimages)

הערב נגמר, הלילה רק מתחיל?

עבור מי שלא שבע מהערב העמוס והנוצץ, יש כמה אופציות להמשך הבילוי, ולא חסר מבחר. הזמר אשר יערוך אפטר פארטי בטיימס סקוור והכוכב הלוהט של הרגע בארי קיוגן יערוך מסיבה מתחרה בסוהו. גם הזמרת FKA טוויגס מתכננת אירוע משלה, איש חיי הלילה (וחברו הטוב של ליאונרדו דיקפריו) ריצ'י עקיבא יעשה גם הוא מסיבה שטיק טוק פרשה עליה חסות בעלות של מיליוני דולרים והשמועות מספרות גם על מסיבה שקווין בי מתכוונת להרים ביחד עם בעלה ג'יי זי. רק תבחרו איזו מסיבה בא לכם.
10 צפייה בגלריה
ביונסה ג'יי זי  תצוגת אופנה פארל וויליאמס לואי ויטון
ביונסה ג'יי זי  תצוגת אופנה פארל וויליאמס לואי ויטון
ננסה לקפוץ אליכם בהמשך הערב. ביונסה וג'יי זי
(צילום: אינסטגרם)

ומה עם ישראל?

בעוד שבטקסי הפרסים האחרונים בהוליווד היה עניין רב סביב השאלה אם יהיו סלבס שיביעו עמדה פרו או אנטי ישראלית, במט גאלה הסיכוי שדבר כזה יקרה הוא הרבה יותר נמוך. בשנים קודמות היו כוכבים שהביעו עמדות בנושאים שונים, אבל לרוב היה מדובר בכאלה שהקונצנזוס סביבם הוא גדול, לפחות בהוליווד - כמו זכויות להט"ב, גזענות ופיקוח על נשק. יהיה מעניין לראות אם אחד הכוכבים שנראה על השטיח האדום באירוע בכל זאת יגיע עם מסר מתנוסס ויהיה מעניין גם לראות איך יהיו התגובות לכך על השטיח (ומצד אנה וינטור).
10 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט בישראל
מייקל רפפורט בישראל
הוא כנראה לא יהיה שם. מייקל רפפורט
(צילום: אמיר מאירי)