14 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן מט גאלה 2023
קים קרדשיאן מט גאלה 2023
מתעלה על עצמה כל שנה מחדש. קים קרדשיאן
(צילום: AP)
אחד האירועים הגדולים שמשלב בין תעשיית האופנה והבידור נערך אמש (ב') במטרופוליטן שבניו יורק, והוא כמובן המט גאלה, שהתקיים השנה בסימן מחווה למעצב העל המנוח קרל לגרפלד.
בניגוד לאירועים הוליוודיים כמו טקסי הפרסים השונים בהם הכוכבים מנסים להיראות יפים ואופנתיים תוך כדי שהם שומרים על רמה מסוימת של סולידיות, המט גאלה מאפשר להם להתפרע ולא פעם הופך לשילוב בין אירוע אופנתי ומסיבת תחפושות ענקית. מעבר לסטייל ולאופנה, מדובר באחד האירועים הבודדים אליו מגיעים שלל כוכבים המתפרסים על כל הז'אנרים של הביצה ההוליוודית, החל מכוכבי ריאליטי ודוגמניות על ועד מוזיקאים וכוכבי קולנוע – מה שהופך את האירוע לא רק לחגיגה של אופנה אלא גם לעתיר פוטנציאל להרבה רגעים רכילותיים ומשובחים. וכאלו, תודה לאל (כלומר לאנה וינטור), היו והרבה.

אירוע מרובה עוברים

עם כל הכבוד ללגרפלד, את המוטיב העיקרי שחזר על השטיח האדום אפשר להכניס תחת הכותרת "חיי משפחה" או שאולי "היריוניות ונהנות"? בין הכוכבות שגנבו את ההצגה הייתה אחת ממלכות המט גאלה - ריהאנה, שנמצאת בהיריון שני מתקדם והגיעה עם בן זוגה ואבי ילדיה אסאפ רוקי.
בעוד שהוא נראה כאילו זרק על עצמו משהו שמצא רנדומלית בארון הבגדים שלו, ריהאנה כהרגלה בלטה בשמלה לבנה מבית ולנטינו, ששילבה כמה אלמנטים זכורים משמלות קודמות שלה - שובל ארוך במיוחד וחלק עליון פרחוני.
14 צפייה בגלריה
קים קרדשיאן מט גאלה 2023
קים קרדשיאן מט גאלה 2023
המלכה של המט גאלה. ריהאנה ואייסאפ רוקי
(צילום: AP)
ריהאנה לא הייתה ההיריונית היחידה על השטיח – בקרוב תצטרף אליה למועדון האימהות לשניים גם טניסאית העבר סרינה וויליאמס (41), שניצלה את המעמד (ואת השמלה מבית גוצ'י) כדי להשיק בייבי באמפ ולהודיע שהיא ובן זוגה אלקסיס אוהניאן מצפים לילד שני, אח או אחות קטנים לבתם אולימפיה בת ה-6.
למי שבכל זאת לא הבין את הרמז, וויליאמס הודיעה על כך גם באופן רשמי גם בפוסט אינסטגרם בו כתבה: "התרגשתי מאוד כשאנה ווינטור הזמינה את שלושתנו למט גאלה".
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 סרינה וויליאמס אלקסיס
מט גאלה 2023 סרינה וויליאמס אלקסיס
בני זוג + עובר. סרינה וויליאמס ובעלה אלקסיס
(צילום: Mike Coppola/GettyImages)
אם וויליאמס חשבה שהיא תהיה מקורית בכך שתחשוף את ההיריון באירוע, ציפתה לה אכזבה. כנראה שיש משהו במים בברזיות של המטרופוליטן כי כוכבת נוספת – קרלי קלוס, הודיעה אתמול שגם היא ובעלה ג'ושוע קושנר מצפים לילד שני וסיפרה על השטיח האדום: "אני לא יודעת איך להתלבש עם בטן". לבני הזוג יש בן בכור, לוי בן שנתיים.
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 קרלי קלוס ג'ושוע קושנר
מט גאלה 2023 קרלי קלוס ג'ושוע קושנר
גם הם מצפים שוב. קרלי קלוס וג'ושוע קושנר
(צילום: amie McCarthy/GettyImages)

קים עם 66 אלף פנינים - ובמחווה לפלייבוי?

כמובן שאי אפשר לדבר על המט גאלה ולא להתייחס לאחת הכוכבות הקבועות שלו. תגידו מה שתגידו על קים קרדשיאן, היא אחת שיודעת את העבודה ואיך להתעלות על עצמה מאירוע לאירוע. בשנה שעברה היא הגיעה בשמלה שהייתה שייכת פעם למרילין מונרו (ולפי הדיווחים – הרסה אותה במהלך הערב) והפעם לבשה בגד עשוי מ-50 אלף פניני מים מתוקים ו-16 אלף פניני קריסטל.
חדי הזיכרון אולי ישימו לב שבאופן מכוון או שלא (אנחנו מהמרים שלא), השמלה שלה הזכירה במקצת לוק אייקוני שלה מתחילת דרכה – שאיתו היא הופיעה על שער מגזין פלייבוי ב-2007.
זה היה המט גאלה העשירי שבו קרדשיאן נכחה לאורך הקריירה שלו, ולפיכך היא הגיעה אליו לאורך השנים בסטטוסים שונים בחייה – כרווקה, אמא לעתיד, אמא לכמה, נשואה לקניה ווסט, גרושה מקניה ווסט וכבת זוגו של פיט דייוידסון שהגיע עמה לאירוע בשנה שעברה. מאז הם נפרדו אחרי קרוב לשנה של זוגיות ואתמול היא הייתה נטולת בן זוג - אבל פגשה את דייוידסון על השטיח האדום, תשעה חודשים אחרי הפרידה.
בניגוד ללא מעט אקסים שעשויים לנסות ולהימנע אחד מהשני בכל מחיר – קרדשיאן ודייוידסון דווקא נראו ביחסים טובים ושוחחו אחד עם השנייה, כשגם הזמר אשר הצטרף מדי פעם לשיחה. אגב, בשנה שעברה דייוידסון היה כולו שיק בחליפה יוקרתית, ואילו הפעם רמת ההשקעה שלו הייתה מינימלית וקז'ואלית להפליא.
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 פיט דייוידסון קים קרדשיאן אשר
מט גאלה 2023 פיט דייוידסון קים קרדשיאן אשר
הצטרף לשיחה כדי להפיג את המבוכה? אשר עם בני הזוג לשעבר קים קרדשיאן ופיט דייוידסון
(צילום: Kevin Mazur/GettyImages)
יש לציין שקרדשיאן לא הגיעה לגמרי לבדה, ואנחנו לא מתכוונים לאחיותיה שהיו באירוע גם הן, אלא דווקא לבתה נורת' שליוותה אותה – אבל נשארה להמתין ברכב. הסיבה שנורת' בת ה-9 לא הצטרפה לאמה על השטיח (וגם לא תעשה זאת בשנים הקרובות) היא פשוטה: בשנת 2018 וינטור החליטה שרק כאלו שמלאו להם 18 יוכלו להגיע, ולכן ילדי הסלבס וכוכבים צעירים פשוט לא מוזמנים.
אגב, גם אביה של נורת', קניה ווסט, לא יקבל כנראה הזמנה לאירוע הזה בשנים הקרובות, אבל מסיבות אחרות לגמרי. אתם כבר יודעים מה הן.
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 קיילי ג'נר קים קרדשיאן קנדל ג'נר
מט גאלה 2023 קיילי ג'נר קים קרדשיאן קנדל ג'נר
קרדשיאן עם אחיותיה קיילי וקנדל ג'נר. נורת' נשארה באוטו
(צילום: Kevin Mazur/GettyImages)
ואפרופו ווסט, נחזור לאויבו המושבע פיט דייוידסון. הקומיקאי ידוע כאחד שלא מבזבז זמן וקופץ מבת זוג אחת לשנייה ואתמול הוא עורר חרושת שמועות נוספת כשהצטלם לצידה של השחקנית מישל יאו ונראה קצת יותר מדי מוקסם ממנה. הגולשים מיהרו להגיב ולא ממש אהבו את הרעיון: "חייבים לעצור את האיש הזה", כתב אחד ואחר זעק: "תתרחק ממנה פיט!".
החרדים לשלומה של יאו יכולים להירגע, נראה שהשניים רק ידידים ועבדו ביחד במסגרת צילומי הסרט "רובוטריקים: עליית החיות", שייצא בחודש הבא למסכים. בכל אופן, ליתר ביטחון נשים עין על שני אלו, אף פעם אי אפשר לדעת.
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 פיט דייוידסון מישל יאו
מט גאלה 2023 פיט דייוידסון מישל יאו
"תתרחק ממנה!". דייוידסון ומישל יאו
(צילום: Dimitrios Kambouris/GettyImages)

רגע, אז אתם כן ביחד?

בגזרת הזוגות האמיתיים, היה אפשר למצוא את השחקנים רוברט פטינסון וסוקי ווטרהאוס שכמעט ולא מופיעים ביחד בציבור אבל ניצלו את הערב המיוחד כדי לעשות דייט נייט מתוקשר ונדיר. השניים החלו לצאת ביחד בשנת 2018 אבל שמרו על פרופיל מאוד נמוך, כך שלאורך השנים אי אפשר באמת היה לדעת מה הסטטוס הזוגי שלהם. רק בדצמבר האחרון הם הגיעו לראשונה ביחד לאירוע השקת ליין החורף לגברים של דיור ואמש כאמור ציינו הופעה זוגית נוספת ולא אופיינית – אבל בהחלט מבורכת.
ואם כבר בפטינסון עסקינן – באירוע הייתה גם האקסית המיתולוגית קריסטן סטיוארט, אבל על השטיח האדום הם לא נפגשו ולא ברור אם בתוך האולם היה ביניהם קשר כלשהו. ואם רציתם פוטנציאל לרגע מביך נוסף – אז נספר שבאירוע אמש נכחה גם ליברטי רוס, אשתו לשעבר של הבמאי רופרט סנדרס, שב-2012 ניהל רומן עם סטיוארט, מה שכזכור עורר סערה גדולה והוביל לפרידתה מפטינסון. רוס וסנדרס התגרשו שנה לאחר מכן, ורוס סיפרה לאחרונה: "זה היה נוראי, באמת תקופה נוראית, הכי גרועה". אגב, סטיוארט עצמה נמצאת בזוגיות ומאורסת לתסריטאית דילן מייר, אבל לאירוע אמש הגיעה לבדה.
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 רוברט פטינסון סוקי ווטרהאוס
מט גאלה 2023 רוברט פטינסון סוקי ווטרהאוס
רוברט פטינסון וסוקי ווטרהאוס בדייט פומבי נדיר
(צילום: Jamie McCarthy/GettyImages)
גם מארגנת הערב אנה וינטור ניצלה את המעמד כדי לאשר סוף סוף זוגיות שעד כה הייתה בגדר שמועה ידועה: היא והשחקן הבריטי ביל ניי צעדו ביחד על השטיח האדום, חצי שנה לאחר שנצפו ביחד לראשונה ושנתיים לאחר שהתגרשה מבעלה שלבי בראיין אחרי 16 שנות נישואים.
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 אנה וינטור ביל ניי
מט גאלה 2023 אנה וינטור ביל ניי
תראו אותם, צועדים סוף סוף ביחד. אנה וינטור ובן הזוג ביל ניי
(צילום: Mike Coppola/GettyImages)
בניגוד אליהם, בני זוג אחרים (לכאורה) שמרו רוב הערב על מרחק: קנדל ג'נר והזמר באד באני הגיעו בנפרד ולא סיפקו לתקשורת את מבוקשה, כלומר אישור רשמי על כך שהם זוג. לפי השמועות הם החלו לצאת ביחד לפני כ-3 חודשים ונצפו מאז מבלים ביחד כמה וכמה פעמים, וגם אתמול צולמו משוחחים ומיודדים מאוד - אבל לא יותר מכך. אולי זה יקרה עד המט גאלה הבא.
ואחרי שרשרת הזוגות, נגיע לזו שהסטטוס הזוגי שלה באמת לא ברור, וזו השחקנית סידני סוויני. עד לאחרונה היא הייתה מאורסת – אך השמועות מספרות שהיא והשחקן גלן פאוול החלו לנהל רומן במהלך צילומי סרט משותף ועזבו את בני זוגם אחד עבור השנייה. בת זוגו של פאוול, הדוגמנית ג'יג'י פריס, כבר אישרה את הפרידה וארוסה (לשעבר?) של סוויני ג'ונתן דבינו נצפה עוזב את ביתם המשותף עם ארגזים. יחד עם זאת, אף אחד מהצדדים לא הגיב או אמר משהו על הנושא. מי שקיווה למצוא אישור, הוכחה או לפחות רמז למה שקורה עם סוויני בימים אלו התאכזב לגלות שהיא הגיעה אמש לבדה (ובלי טבעת האירוסים). הספקולציות לגבי מצבה הרומנטי ייאלצו להימשך כנראה עד להודעה חדשה.
מישהי נוספת שהגיעה בגפה היא הגרושה הטרייה ג'יזל בונדשן, שלא הייתה באירוע מאז שנת 2019 ואתמול נכחה בו לראשונה כרווקה. לאורך השנים היא ובעלה לשעבר טום בריידי הגיעו אליו ביחד 11 פעמים ואפילו כיהנו בתור המארחים שלו בשנת 2017. השנה בריידי ויתר - ונשאר בבית.
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 סידני סוויני
מט גאלה 2023 סידני סוויני
הגיעה לבד - ובלי הטבעת. סידני דוויני
(צילום: Jamie McCarthy/GettyImages)

פלורנס עשתה קרחת, ניקול מיחזרה אבל ריגשה

עם כל הכבוד לפן הרכילותי של הערב, האירוע בכל זאת סבב סביב הלוקים השונים ועם כל הכבוד לתלבושות המושקעות – היו גם כאלו שהשקיעו אפילו קצת יותר והלכו עם הרעיון עד הסוף. פלורנס פיו למשל.
השחקנית לבשה שמלת ולנטינו בצבעי שחור ולבן בעלת מחשוף עמוק מכמה צדדים שונים, אבל כנראה שרוב העיניים התרכזו דווקא בראשה של הכוכבת, עליו חבשה כיסוי ארוך מעוטר בנוצות – ולמענו, שימו לב, גילחה את שיערה. אין ספק שהיא תתמודד על תואר המשקיענית של הערב.
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 פלורנס פיו
מט גאלה 2023 פלורנס פיו
(צילום: Dimitrios Kambouris/GettyImages)
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 פלורנס פיו
מט גאלה 2023 פלורנס פיו
גילחה את הראש עבור הלוק. פלורנס פיו
(צילום: Jamie McCarthy/GettyImages)
ניקול קידמן לעומתה, השקיעה על פניו קצת פחות – היא הגיעה בשמלה שכבר לבשה פעם, אבל כזו שהלמה לחלוטין את נושא הערב ובעלת ערך מאוד נוסטלגי: זו שלבשה בפרסומת לבושם שאנל שבה כיכבה בשנת 2004, בעיצובו של לגרפלד. וכן, 19 שנה לאחר מכן והשמלה עדיין עולה עליה בצורה מושלמת.
קידמן נתנה את הקרדיט לאיכות של הבגד: "להיות מסוגלת ללבוש את זה אחרי 20 שנה ושהיא עדיין תתאים ותהיה נוחה, זה בגלל שזו עבודת יד, זה קוטור וככה זה צריך להיות. אם דואגים לשמלות האלה ואוהבים אותן, הן מחזיקות מעמד ועל זמניות".
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 ניקול קידמן
מט גאלה 2023 ניקול קידמן
את מוכרת לי מפעם. ניקול קידמן בשמלה נוסטלגית, עם בעלה קיט אורבן
(צילום: Theo Wargo/GettyImages)

אופס, מישהו עוד ישלם על זה

ונסיים עם מה שאולי אפשר להכתיר בתור המבוכה הגדולה של הערב – כשהתברר שאוליביה ווילד נקלעה לסיוט של כל חובבת אופנה – מכיוון שהיא ואורחת נוספת הגיעו בשמלות כמעט זהות.
ווילד והעורכת של Vogue China מרגרט זאנג, לבשו שתיהן דגם של שמלת וינטג' שעוצבה בהשראת עיצוב מ-1983 של לגרפלד - ונחמתן היחידה אולי הייתה שלפחות צבע השמלות היה שונה: ווילד לבשה לבן בעוד שזאנג התהדרה בשחור. למרבה הצער השתיים פספסו הזדמנות פז לקצת הומור עצמי ותמונה משותפת, וככל הנראה הקפידו לשמור על מרחק גדול במיוחד זו מזו. מי לבשה את זה טוב יותר?
זאנג לא הייתה היחידה שווילד כנראה שמרה ממנה מרחק. בסביבה הייתה גם החברה הטובה אמילי רטאייקאוסקי שהחלה לצאת עם הארי סטיילס אחרי שווילד והוא נפרדו. לא ברור אם שוחחו או החליפו רשמים על בן הזוג המשותף שלהן, אבל סביר להניח שעבור ווילד היה מדובר בערב לא פשוט ומלא התחמקויות.
מה חשבתם על מה שלבשו הסלבס? זה הזמן לתת להם שיק או שוק!
14 צפייה בגלריה
מט גאלה 2023 מפוצלת אוליביה ווילד מרגרט זאנג
מט גאלה 2023 מפוצלת אוליביה ווילד מרגרט זאנג
מי לבשה את זה טוב יותר? אוליביה ווילד ומרגרט זאנג
(צילום: Jamie McCarthy/GettyImages/Kevin Mazur)