3 צפייה בגלריה
סם היואן
סם היואן
סם היואן
(צילום: GettyImages)
השיחה החשובה סביב הפרעות אכילה ודימוי גוף הפכה בשנים האחרונות לרווחת, אך בזמן שרובה נידונה בהקשר של נשים, חשוב לזכור שגם גברים מתמודדים עם הנושאים האלו.
כוכב הסדרה "זרה" סם היואן (42) נחשב לאחד הגברים הלוהטים על מסך הטלוויזיה, אבל בתחילת דרכו בתעשייה התקשה להתמודד עם הציפיות לגבי המראה שלו. אתמול (ב'), הוא התארח בתוכנית האירוח Today, שם סיפר: "אני חושב שכשחקן צעיר ודי חסר ניסיון הופעלו עליי הרבה לחצים שלא הבנתי, בעיקר כשרק התחלתי בתעשייה. אני חושב שציפו שהגוף שלנו ייראה בדרך מסוימת. נשים מדברות על זה הרבה, אבל אני לא חושב שגברים עושים את זה ורציתי להזכיר את זה".
3 צפייה בגלריה
סם היואן מתוך "זרה"
סם היואן מתוך "זרה"
מתוך "זרה"
(צילום מסך)
היואן הוציא לאחרונה אוטוביוגרפיה בה הוא מדבר על הנושא לעומק וחושף שסבל בעבר מבעיות אכילה: "הייתי זהיר עם הדיאטה שלי אבל כיום אני מבין כמה חשוב זה לאכול יותר ולאפשר לגוף שלי לשגשג. שמתי לב לקלוריות שהכנסתי וחשבתי על כל ארוחה במובנים של כיצד היא תשפיע על הסיכויים שלי לקבל עבודות. במבט לאחור, כשאני חושב על התקופה ההיא בחיי, אני מבין שהייתה לי הפרעת אכילה ברמה נמוכה. הדרישה משחקנים להיראות בצורה מסוימת גרמה לי להגזים לפעמים".
היואן ממשיך ומפרט: "מדדתי כל דבר שאכלתי. בדרך כלל הסתפקתי בסלט ומלפפונים חמוצים, כי ידעתי שיש בהם פחות קלוריות. בטוח שלא הכנסתי מספיק דלק עבור כל הריצות שעשיתי, ובטח שלא עבור הימים הארוכים על הסט. אנחנו מדברים הרבה על הלחצים שמופעלים על נשים. הרגשתי את הציפיות האלו גם ממני, והתמודדתי איתן על ידי כך שעשיתי לעצמי משטר אכילה ואימונים נוקשה. זו הייתה הדרך שלי להשיג קצת שליטה בזמן שניווטתי את דרכי בתעשייה שבה לשחקנים כמעט ואין כוח".
היואן סיפר בתוכנית שבמטרה לעזור לאחרים שמתמודדים עם בעיות דומות, הוא השיק אפליקציית כושר בשם My Peak Challenge, שמלמדת ועוזרת למשתמשים בה להבין איך לפעול נכון בכל הנוגע לתזונה וספורט: "הכל קשור להבנה והסברה, כך שאנשים אחרים לא יתמודדו עם אותם לחצים", אמר.
עם יציאת הספר, היואן פרסם מאמר באתר Men’s Health בו כתב: "עבור כל שחקן, המראה הוא חשוב מאוד. אתה יכול להיות נהדר מול המצלמה, אבל זה לא יעזור אם לא תיראה נכון לתפקיד. בכל אודישן שבו הייתי, היה ברור שלמראה שלי יש חשיבות גדולה.
"עם הזמן הבנתי שעל מנת להיות שרירי יותר, אני צריך להתחיל לחשוב על אוכל במובנים של תזונה. זה אילץ אותי להתחיל ללמוד על בריאות וכושר, ואז הבנתי שהגוף זקוק לדיאטה בריאה ומאוזנת כדי לשרוד ולגדול. זה היה שיעור חשוב, ועד היום אני מזכיר לעצמי שאסור להתפשר לגביו".
3 צפייה בגלריה
סם היואן
סם היואן
"שיעור חשוב שאסור להתפשר לגביו"
(צילום: GettyImages)