5 צפייה בגלריה
ג'ניפר אניסטון בראד פיט
ג'ניפר אניסטון בראד פיט
אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט
(צילום: רויטרס)
בצל הדרמות המשפטיות המתמשכות בין בראד פיט לאנג'לינה ג'ולי, מכתב ששלחה השחקנית לבעלה לשעבר בינואר 2021 דלף לרשתות החברתיות. "אני מעלה את זה על כתב כדי לא להיות אמוציונלית מדי", כתבה ג'ולי - לפני שהחלה לפרט את סיבותיה למכור את יקב שאטו שנמצא בבעלותם המשותפת של השניים. "זה המקום בו הבאנו את התאומים (ויויאן ונוקס) והתחתנו לצד זכרה של אמי. זה המקום שבו חשבתי שנזדקן יחד ועכשיו אי אפשר לכתוב את זה מבלי לבכות. אני אנצור את הזיכרונות שלי ממה שהיה לפני עשור - אבל זה גם המקום שמסמל את תחילתו של הסוף עבור המשפחה שלנו - ועסק שבמרכזו אלכוהול", ומדבריה אי אפשר להבין אם היא מתכוונת ליקב עצמו או לבעיות האלכוהוליזם מהן סבל פיט.
עוד כתבה השחקנית: "קיוויתי שאיכשהו היקב יהפוך למשהו שיחזיק אותנו ביחד ונמצא דרכו את השלווה אבל אני רואה עכשיו איך רצית שאצא משם וסביר להניח שתשמח לקרוא את המייל הזה". במכתב כתבה השחקנית כי במשך השנים סבלה מהתנהגות לא מתחשבת, בזבוז כספים על דברים שלא הייתה מאשרת והחלטות רבות שהתקיימו בלעדיה, מה שפגע בה מאוד. "הזדעזעתי מהתמונות ששוחררו על מנת למכור את האלכוהול. אני רואה את זה כחוסר אחריות ולא משהו שהייתי רוצה שהילדים יחשפו אליו. זה הזכיר לי תקופות כואבות. אני לא יכולה להיות מעורבת, לא באופן ציבורי ולא באופן פרטי, בעסק המבוסס על אלכוהול, כאשר האלכוהול פגע במשפחה שלנו בצורה כה עמוקה".
נעצור כדי להזכיר כי בספטמבר 2019 דיבר פיט על התמכרותו לאלכוהול. "הגזמתי מאוד, ונאלצתי לשלול לעצמי את זכויות השתייה שלי", אמר בריאיון ל-New York Times. עוד הוסיף השחקן וסיפר שהצטרף לקבוצת אלכוהוליסטים אנונימיים, שהורכבה אך ורק מגברים: "ראיתי שם גברים שהיו פתוחים וכנים בצורה שמעולם לא ראיתי. זה היה מקום בטוח, עם מעט מאוד שיפוט מאחרים, ולכן גם מעט מאוד שיפוט עצמי. היה מאוד משחרר לחשוף את הצדדים המכוערים שבך. יש בזה משהו מאוד נחוץ".
5 צפייה בגלריה
האלכוהול חירב להם את המשפחה. ג'ולי וששת ילדיהם
האלכוהול חירב להם את המשפחה. ג'ולי וששת ילדיהם
האלכוהול חירב להם את המשפחה. ג'ולי וששת ילדיהם
(צילום: Getty Images)
במכתב כתבה ג'ולי כי היא אינה רוצה להיות חלק מהעסק הזה מבחינה מוסרית - ובעיקר לטובת המשפחה והוסיפה כי היא מעוניינת למכור את היקב ו"להתרחק מהפרק הכואב והקשה הזה בחייה".
לטובת מי שלא עקב אחרי הדרמה סביב יקב שאטו המפורסם נזכיר כי בחודש יוני האחרון הגיש פיט תביעה נגד ג'ולי, הפעם כשהיקב הצרפתי אשר רכשו בשנת 2008 כחלק מאחוזה בת 35 חדרים, עומד במוקד הסכסוך. פיט וג'ולי הפכו את היקב לעסק ומכרו את תוצרת היין שהפיקו ממנו. בעת הרכישה, הסכימו השניים שבמידה ואחד מהם ירצה למכור את חלקו ברכוש, יהיה עליו לקבל את הסכמת האחר וכי לצד השני תהיה זכות ראשונים על קנייתו - מה שלא קרה בפועל.
פיט טען כי ג'ולי מכרה את חלקה לצד שלישי מבלי ליידע אותו על כך ומבלי שהציעה לו לרכוש את חלקה. "ג'ולי מכרה את חלקה בסוד, והסתירה זאת במכוון מפיט כשהיא מודעת לכך שמדובר בהפרת זכויותיו", טוענים עורכי דינו. הסיבה למכירה הסודית, כך טוען הכוכב, היא ניסיונותיה של ג'ולי לגרום לו נזק ולפגוע בו. מקורביו מסבירים שהיא עשתה זאת כנקמה על כך שהוא קיבל בשנה שעברה חזקה משותפת על ילדיהם: "היא זעמה על כך ורצתה לנקום".
5 צפייה בגלריה
מועמדים לאוסקר
מועמדים לאוסקר
האשים את ג'ולי בניסיון נקמה. בראד פיט
(צילום: Gettyimages)
כמובן שג'ולי לא נשארה חייבת, הגישה תביעה נגדית והוסיפה האשמות חדשות שעד כה לא עלו על הפרק. במסמכים חדשים שהוגשו לבית המשפט מוקדם יותר החודש האשימה את בעלה לשעבר בכך שחנק את אחד מששת ילדיהם במהלך ריב שהתפתח בטיסה פרטית - ופגע פיזית בילד נוסף.
"במהלך טיסת הלילה הארוכה פיט התעלל פיזית ורגשית בג'ולי ובילדיהם שהיו אז בטווח הגילאים 8 עד 15", כך נכתב במסמכים שהוגשו לבית המשפט. "לאחר הטיסה ההיא, ולמען רווחת משפחתה, החליטה ג'ולי להגיש תביעת גירושים". עוד סיפרה ג'ולי כי העימות עם אחד מילדיהם החל לפני שהגיעו לשדה התעופה וכששאלה את פיט במטוס "מה לא בסדר", האשים אותה בכבוד יתר כלפי ילדיהם ותקף אותה מילולית.
5 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
בימים יפים ושקטים יותר. אנג'לינה, בראד והילדים
(קרדיט- GettyImages)
נזכיר כי ג'ולי ופיט הודיעו כי הם מתגרשים בספטמבר 2016. מאז חלפו שש שנים והליך הגירושים המכוער בין השניים טרם הגיע לסיומו. באפריל 2019 - וכאמור בעיצומו של מאבק הגירושים, בית המשפט פסק כי השניים יכולים לחזור לסטטוס "פנויים", זאת לפני שהם הגיעו להסדר סופי לגבי הגירושים.
5 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
הליך הגירושים המכוער בתבל
(קרדיט- GettyImages)