8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
לקח את ההסברה כפרויקט. נת'ניאל בוזוליק
(צילום: Miquel Benitez/Getty Images)
"חברים, אני בישראל כרגע", הודיע השחקן האוסטרלי נת'ניאל בוזוליק ל-3.3 מיליון העוקבים שלו ביום שישי האחרון. "החלטתי להגיע הנה כדי להראות לכם ולשאר העולם את האמת ואת המציאות של מה בדיוק קורה פה".
מעל לשלושה שבועות עברו מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", בהם השחקן האוסטרלי בן ה-40 לקח על עצמו את תפקיד השגריר שלנו מעבר לים, ועושה שירות מדהים לישראל. למרות שבדרך נאלץ להתמודד עם הודעות נאצה ואינסטגרם אפילו השביתה לו את העמוד למספר ימים בעקבות דיווחים רבים מצד תומכי פלסטין, בוזוליק לא התייאש - להפך, הוא עלה על מטוס שלקח אותו לצד השני של כדור הארץ, ומהרגע שנחת בישראל הוא לא נח לרגע בניסיון להראות לעולם מה באמת קורה פה.
מאז שרגליו נגעו באדמת ישראל, מקפיד בוזוליק להעביר את הימים בכל מקום בו יוכל להראות לעוקביו מה באמת קורה פה. עם נחיתתו בארץ נאלץ לתפוס מחסה בעקבות מטח רקטות לתל אביב, אך זה לא מה שמנע ממנו לנסוע לנקודה בה נפלה רקטה ולדברר את זה לעולם. משם נסע לבקר פצועים בבית החולים שיבא, הגיע לחבק את משפחות החטופים ובין לבין הוא מעלה עוד ועוד אינפורמציה על הנעשה בישראל.
ביום שבת הוא אף הגיע לאולפן החדשות של "רשת": "זה דבר אחד בשבילי לכוון את המצלמה ולנסות לחלוק עם האנשים את מה שקורה כאן, אבל הייתי חייב להגיע לפה ולהראות לעולם - במיוחד עם כל התנועות הפרו-פלסטיניות – לא הייתה לי ברירה. אני אוהב את האומה הזו, אני אוהב את האנשים פה. אמרתי לאמא שלי שאני מגיע, אפילו שהיא אמרה לי שזה לא רעיון טוב, אמרתי לה שאם היא הייתה נולדת ישראלית, יהודייה, והיה לה ילד שנלקח לעזה – אז היא אמרה לי 'לך'".
אתמול העלה בוזוליק סרטונים מבית החולים "שיבא", שם ביקר את הפצוע סיון. "הבחור הזה החזיק את הדלת בזמן שחמאס היה בצד השני, ניסו לקחת אותו ואת החברה שלו, והם ירו לו בידיים. אתם רוצים לדבר על גיבורים? אתם רוצים לדבר על האומץ הישראלי? זה הילד הזה פה. זו האמת על ישראל, אלו האנשים שסבלו ועדיין יש לו חיוך על הפנים, אפילו שחמאס ניסה להרוג אותו. אנשים יוצאים לרחובות ותומכים בפלסטינים, אבל תזכרו במי אתם תומכים – תזכרו נגד מי אתם. אנשים שרוצים חיים לעומת אלא שרק רואים מוות".
8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
אנחנו התאהבנו!
(צילום: Paras Griffin/Getty Images)
אז בוזוליק הפך ללהיט בקרב הציבור הישראלי, אך עם יד על הלב, לא בטוח שכולם יודעים מיהו באמת אותו מעריץ נלהב של המדינה. נכון, הוא שיחק בסדרת הלהיט "יומני הערפד", אבל אפילו לנו - מעריצים מושבעים של הסדרה - לקח רגע להיזכר בדמות השולית שהוא גילם. לכן הגיע הזמן לעשות היכרות מעמיקה עם השחקן שאוהב את ישראל כמעט כמונו.
איך הכל התחיל: בוזוליק נולד באוגוסט 1983 בסידני, להורים מהגרים מקרואטיה. את תקופת התיכון העביר בבית ספר לבנים בלבד אך לאחר מכן המשיך ללימודי משחק בתיאטרון ATYP בוולומולו ולאחר מכן בבית הספר למשחק, קולנוע וטלוויזיה Screenwise. הוא סיים את לימודיו בשנת 2004 אך כבר בשנת 2002 קיבל את התפקיד הראשון שלו כשחקן אורח באופרת הסבון האוסטרלית "קרוב רחוק".
בהמשך הקריירה הנחה את תוכנית הילדים "סטודיו דיסני", קטף את התפקיד הראשי בסרט Offing David בשנת 2008 וכיכב בתפקידים משניים בעוד כמה סרטים מקומיים. הפריצה הגדולה של בוזוליק הגיעה בשנת 2012, אז נבחר לגלם את דמותו של קול מייקלסון ב"יומני הערפד", ושנה לאחר מכן לוהק גם לסדרת הספין-אוף "המקוריים".
ועוד כמה עובדות שנחמד לדעת: השחקן האהוב על בוזוליק הוא ליאונרדו דיקפריו, הוא חובב סנובורד וצילום, והוא כמעט נבחר לשחק את דמותו של סטפן סאלבטור בסדרה "יומני הערפד", אבל לבסוף הפסיד אותו לפול ווסלי.
8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
למסגר ולתלות מעל המיטה לטובת תחושת ביטחון. בוזוליק, איאן סומרהולדר ופול ווסלי
(צילום: Miquel Benitez/Getty Images)

קורא בתנ"ך שעתיים ביום ומחכה למשיח

בשנים האחרונות בוזוליק, נוצרי אדוק ומאמין, התקרב מאוד לדת ומקפיד להטיף בנושא לעוקביו באינסטגרם כשמטרתו העיקרית היא לגרום למוסלמים להתנצר. "לא אציין את המדינות שבהן הם נמצאים כדי לשמור עליהם - אבל ישנם מוסלמים רבים שהתנצרו בעקבות התכנים שלי באינסטגרם", סיפר בוזוליק בגאווה באחד הסרטונים שפרסם. "אני מקיים אינטראקציה די נועזת עם הקהילה המוסלמית ברשתות החברתיות שלי. אני לא חושב שאלוהים אומר 'היי, אני לגמרי בעד סרטי ערפדים', אבל הוא בהחלט תומך בזה שאני משתמש בהם לתהילתו".
החיבור לדת הגיע בשלב יחסית מאוחר של חייו, כשהיה בן 27 ושמע את מגילת קהלת לראשונה. זה לקח כמה שנים עד שזה התחיל להשפיע - אבל מהרגע שזה קרה זה לא עצר. "זה גרם לי לשאול את עצמי מה מהות החיים באמת. זה הפך את כל המטרות שלי והדברים שחשקתי בהם כמו משחק ותהילה לחסרי משמעות".
בכל הנוגע לאמונה במשיח - בוזוליק האמין, אבל לא היה לגמרי משוכנע - עד שהכיר את לורנה ללינק. צרפתייה מוסלמית שהפכה לבת זוגו. היא לא ידעה אנגלית, הוא לא ידע צרפתית אבל האהבה ניצחה. "הדבר היחיד שהפכתי למומחה בו זה נשיקות צרפתיות. זה משהו שאפשר ללמוד רק מהצרפתים", התבדח בריאיון ל-Confidential. "אבל ברצינות, אם אתה יכול להצחיק בחורה שלא דוברת את השפה שלך - אז אתה בסדר".
הרומן של השניים נמשך מספר חודשים עד שלבסוף גילה שללינק בגדה בו. "הייתי בתחתית", הודה בריאיון. "הייתי במקום חשוך מאוד, ישבתי במטוס ואמרתי 'אלוהים, תהרוג אותי. אני רוצה שהכל יגמר. לא רציתי להרגיש יותר". מה שגרם לבוזוליק לחזור לעצמו - באופן מאוד לא צפוי - הוא ארגון הטרור דאעש, שבאותה תקופה היו אימת העולם. בוזוליק החליט לעזוב הכל ולטוס לבגדד. הוא לא סיפר למפיקי התוכנית לאן הוא נוסע, הוא ביקש חופשה לטובת סיבות אישיות, ונסע לחקור. "הייתי בטוח שיחטפו אותי ואני אופיע בסרטון עבור דאעש", סיפר. במהלך ביקורו בבגדד סייר במוסול ובכפר נוצרי ששוחרר מידיו של ארגון הטרור האכזרי. "זה היה מאוד פזיז מצידי אבל זו הייתה הגישה שלי מהרגע שגיליתי שבגדו בי", סיפר לאתר God Reports.
בוזוליק ביקר גם במחנה פליטים והאזין לסיפורים קורעי לב של הילדים שניצלו. לאחר מכן נפרד מהם והלך לשבת לבדו בשטח מאובק - כדי לדבר עם אלוהים. "הוא הרגיש שאלוהים מאתגר אותו", סיפר אחד מחבריו, "והוא צדק. הוא האמין שאם לא איכפת לו יותר אז מה ההבדל בין למסור לאלוהים את חייו או לוותר עליהם".
לאחר אותו מסע מטלטל שב השחקן האוסטרלי הביתה והחליט שהגיע הזמן לשינוי. "חזרתי ואמרתי לעצמי שאני רק רוצה לאהוב את אלוהים ואני רוצה לתת לו את כל מה שקודם לכן רציתי לתת לאנשים או לעצמי".
חבריו מספרים כי הוא לקח את הכאב שלו והפך אותו למצע. "הוא עדיין פזיז, הוא לא מפחד להתעמת עם מוסלמים מול אהבתו לישו. הוא לא מפחד שיקראו לו איסלאמופוב. הוא מאמין גדול בקריאה בתנ"ך וממליץ על כך לכולם. אם הוא לא קורא בתנ"ך הוא מוצא את עצמו חלש וחסר רגישות". בוזוליק סיכם: "אתה מבין שישו הוא המתנה הגדולה ביותר שניתנה אי פעם לאנושות".
ביוני 2022 הפציר בוזוליק בעוקביו לחזק את אהבתם כלפי הדת ולחזור להאמין בבואו של המשיח. "הקהילה הנוצרית, במיוחד ברשתות החברתיות, הופכת במהירות לעץ תאנה הנרקב לחלוטין ולא מייצר פרי בכלל", כתב באינסטגרם. "האהבה שלנו זה לזה התקררה. אנו נקראים לתקן, ללמד ולהכשיר את אחינו הנוצרים".
8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
קורא בתנ"ך פעמיים ביום
(צילום: אינסטגרם)

הקשר המיוחד לישראל

מעריציו של בוזוליק לא יופתעו לגלות שמלחמת "חרבות ברזל" היא לא הפעם הראשונה שהשחקן מתייצב לטובת מערך ההסברה של ישראל. למעשה, החיבה שלו לישראל התחילה כבר לפני כמה שנים טובות וזהו לא הביקור הראשון של השחקן בארץ הקודש.
בחודש מאי האחרון הוא נפגש עם הרב ג'ייסון סובל והשניים דיברו על האמון שהם נותנים בהבטחותיו של אלוהים. "חלק מהמשמעות של יום הולדתה ה-75 של מדינת ישראל הוא האמון הזה. אלוהים הבטיח שהוא ישקם את ישראל כעם", פתח הרב. "שום אומה אחרת לא הייתה מפוזרת ללא מדינה ריבונית במשך 2,000 שנה ולבסוף הקימה את שפתה כנגד כל הסיכויים. אלוהים עשה זאת, זה היה נס. ישראל היא נס".
בוזוליץ צייץ בתגובה: "אני חושב שעבורנו, כנוצרים, אנשים יהיו יכולים לפקפק בהבטחותיו של אלוהים. במשך 2,000 שנה יכולנו לומר 'האם הוא באמת מקיים את הבטחותיו?', כי הוא לא קיים את הבטחותיו לעם היהודי. ועם זאת, בשנת 2023 הוא ממשיך לקיים את ההבטחות שלו".
בחודש אפריל האחרון ביקר בוזוליק בישראל, בגליל, ופרסם תמונה שלו עטוף בטלית. "כוחה של התפילה", פתח. "זה ללא ספק החלק החשוב ביותר במסע של הנוצרים. הסיור האחרון שלי ברחבי ישראל לימד אותי את זה. אני צריך להתפלל יותר, אני צריך להתפלל לעיתים קרובות יותר, אני צריך להיות סבלני בתגובתו של אלוהים לתפילות שלי. אני צריך להתמיד יותר בתפילותיי לאבא שבשמים. אני מבטיח לכם את זה - אלוהים שומע את תפילותיהם של אלה המבקשים בענווה את עזרתו. אני יכול להעיד על כך".
8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
"צריך להיות סבלני בתגובתו של אלוהים"
(צילום: אינסטגרם)
ביקור נוסף של בוזוליק בארץ היה ביולי 2022, אז פרסם תמונה שלו בכותל, וכתב: "עולי רגל יהודים מכל העולם יבקרו בחומה הזו כדי להתפלל לאלוהים. ביום שישי בערב המקום הזה יהיה עמוס במאמינים יהודים שיגיעו לחגוג את כניסת השבת כדי לכבד את שמו של ה', שהורה להם לשמור שבת. הציווי פשוט", הסביר. "להיכנס למנוחת ה' ביום האחרון של השבוע כדי לשמור אותו בקדושה".
השחקן האוסטרלי המשיך: "הקיר נבנה כקיר תומך על ידי הורדוס הגדול שמונה למלך ביהודה לפני יותר מ-2,000 שנה. הוא היה המלך ששלט כשישו נולד בבית לחם, המלך שהורה להרוג את כל התינוקות היהודים הזכרים שנולדו באותה התקופה מחשש שהם יהיו המשיח. כיום מתייחסים אל החומה הזו כאל אתר קדוש כי זו הנקודה הקרובה ביותר שאנשים יהודים יכולים להגיע אליה כדי להרגיש חיבור למה שהיה פעם מעל החומה הזו. בתור חסיד של ישו אני רואה זמן ומקום שבו אנשים מייחלים ליחס עמוק יותר עם אלוהים, אבל לעיתים קרובות לא במחיר של לחפש אותו באמת דרך דבריו ודרכיו. כל אחד חייב לקרוא ולהבין בברור את ה' דרך מה שהוא בעצמו אומר באמצעות תורתו. זו לא תעלומה שלא סופרה אלא עוצר שעלינו לחפש קודם".
8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
בוזוליק בביקור בכותל
(צילום: אינסטגרם)
באפריל 2022 ביצע מחבל פלסטיני פיגוע ירי ברחוב דיזנגוף שבתל אביב. באותו פיגוע נרצחו שלושה אזרחים ועוד שישה נפצעו. בוזוליק לא נשאר אדיש ומיד פנה למיליוני העוקבים שלו כדי לגנות את המעשה האכזרי. "העולם מדבר על גזענות, טרור ושלום - אבל לא כשזה נוגע ליהודים".
בוזוליק ניצל את הבמה כדי לפנות לאתר ה-BBC שכינה את אותו מחבל "חמוש", כשמקרים אחרים באנגליה כינו את אותם מחבלים שביצעו פיגועים רצחניים באנגליה "טרוריסטים". "היהודים פורחים כעם בגלל שהם בוחרים לחיות, אבל זו גם הסיבה שהם יעד לשנאה".
בשנת 2022 הוא גם החל לצאת עם עדן בן זקן – לא הזמרת שנשואה באושר, אלא כוכבת הרשת. בחודשים הספורים שיצאו יחד הקפיד בוזוליק להציף את חשבון האינסטגרם בתמונות זוגיות דביקות – אך חיפוש יסודי בעמוד שלו כיום גילה לנו שהשחקן האוסטרלי מחק והעלים כל קשר לבן זקן.
בחודש ינואר האחרון השניים סיימו את הרומן – ונפרדו. השמועה שרצה בקרב המעריצים הייתה שהשתתפותה של בן זקן בקליפ "נשמע שירים ונצרח" עוררה את קנאתו של בוזוליק, מה שהוביל לפרידה. יודעי דבר סיפרו כי בן זקן ביקשה מעורכי הקליפ לצמצם את הופעתה עד כמה שניתן, אך נראה שזה לא היה מספיק כדי לרצות את הכוכב האוסטרלי.
8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
עטוף בדגל ישראל
(צילום: אינסטגרם)
עם הגעתו לישראל עדכנו אתרי הרכילות בארץ כי בוזוליק רווק, מה שגרם לנשות ישראל (וגם לגברברי הארץ) להחסיר פעימה ואולי גם לנסות להעז להיות הרומן הבא של השחקן. כעת, אחרי היכרות מעמיקה עם בוזוליק, נראה שאת חיי האהבה שלו הוא שם על הולד לאחר אותה בת זוג צרפתייה שבגדה בו ושברה את ליבו ועושה רושם שאת כל תשוקתו מפנה השחקן האוסטרלי לדת - וגם לאהבתו העצומה לארץ. וכאן אנחנו פונים אליכן, קוראות יקרות. הגיע הזמן לתת לנת'ניאל להרגיש את החום הישראלי, אולי זה מה שישכיח ממנו את בת זוגו הבוגדנית ומי יודע - אולי הוא עוד יחליט להשתקע בישראל. אנחנו לא נהיה מופתעים אם זה יקרה.
8 צפייה בגלריה
נת'ניאל בוזוליק
נת'ניאל בוזוליק
מה אתה אומר על להשתקע בישראל?
(צילום: Rob Kim/Getty Images)