10 צפייה בגלריה
קים קטרל
קים קטרל
לנצח סמנתה ג'ונס. קים קטרל
(צילום: Jamie McCarthy/GettyImages)
בסוף השבוע האחרון עלתה בנטפליקס סדרה בשם "גלאם" בכיכובה של קים קטרל (66), אבל עם כל הכבוד לתוכנית החדשה, עבורנו השחקנית לנצח תהיה סמנתה ג'ונס - הצלע הרביעית והמעניינת ביותר בין נשות "סקס והעיר הגדולה".
למרות שבסדרה החדשה קיווינו לקבל קצת מאותו האטיטיוד הידוע של סמנתה, זה לא קרה (ספוילר: סדרה בינונית מינוס שאפילו היא לא מצליחה להציל), אבל עבור המעריצים השרופים של קטרל עוד לא אבדה התקווה - היא תופיע בפרק האחרון של העונה החדש של "פשוט ככה", סדרת ההמשך של "סקס והעיר הגדולה", בה תשוב לדמותה של ג'ונס.
כזכור, השחקנית בחרה שלא להשתתף בעונה הראשונה של החידוש בעקבות סכסוך עמוק עם שרה ג'סיקה פרקר (עליו נרחיב בהמשך), וכדי שתשוב לסדרה, היו צריכים להתקיים מספר תנאים, אחד מהם היה דרישה שפטרישיה פילד תלביש אותה בסצנה.
"זה היה מאוד מעניין לקבל שיחה מ-HBO שאומרת 'מה אנחנו יכולים לעשות כדי שתסכימי?', ואני אמרתי 'תן לי להיות יצירתית'", סיפרה כשהופיעה מוקדם יותר השבוע בתוכנית The View. "אחד הדברים היה להחזיר את פאט פילד, כי חשבתי שאם אני הולכת לחזור, אני חייבת לחזור עם הסגנון של סמנתה - וזה מה שעשינו". כידוע, פטרישיה פילד (82) היא הסטייליסטית האייקונית של הסדרה ושל שני סרטי ההמשך, ואף עובדת עם קטרל בימים אלו ב"גלאם", אך לא עובדת על הסט של "פשוט ככה".
תנאי נוסף היה שהיא לא צריכה לדבר עם אף אחת מהכוכבות של הסדרה, כולל השואורנר שלה מייקל פטריק קינג. כזכור, קטרל עצמה אמרה שהיא "מעולם לא הייתה חברה של אף אחת מבנות הסדרה", ולפי הדיווחים באתרי הבידור בחו"ל, הסצנה שלה בפינאלה של הסדרה היא שיחת טלפון של סמנתה עם קארי, שכאמור לא הצריכה מפגש בין שתי כוכבות הסדרה. אז מה בעצם קרה שם?

נעים להכיר, קים קטרל

10 צפייה בגלריה
קים קטרל סקס והעיר הגדולה
קים קטרל סקס והעיר הגדולה
עושה לנו חשק לקוסמופוליטן
(צילום: Jeff Spicer/GettyImages)
קים ויקטוריה קטרל נולדה בליברפול שבאנגליה לגלאדיס שיין ודניס קטרל ויש לה שתי אחיות ואח. כשהייתה בת שלושה חודשים היגרה משפחתה לעיר הקנדית קורטני שבקולומביה הבריטית וחזרה שוב לאנגליה כשהייתה בת 11, אז ניגשה למספר אודישנים באקדמיה למוזיקה של לונדון.
בשנת 1975 עשתה קטרל את הופעת הבכורה שלה בסרט "רוזבאד" ולאחר מכן כיכבה בסרטים נוספים בהם "תרגיל לשוטרים מתחילים", "צרות גדולות בצ'יינה טאון" ובשנת 1987 קיבלה את התפקיד הראשי בסרט "אהבה בחלון הראווה", אך הפריצה הגדולה הגיעה כאמור מהמסך הקטן ובשנת 1997, אז לוהקה לתפקידה של סמנתה ג'ונס בסדרה "סקס והעיר הגדולה", תפקיד שהעניק לה את פרס גלובוס הזהב.
קטרל ידעה למנף היטב את הבאז סביבה והופיעה בפרסומות טלוויזיה, חתמה חוזה לכתיבת ספר ובהמשך שבה לתפקיד סמנתה ג'ונס בשני סרטי הקולנוע שעל הסדרה, "סקס והעיר הגדולה" שיצא לאקרנים בשנת 2008 ו"סקס והעיר הגדולה 2" שיצא שנתיים לאחר מכן. בספטמבר 2009 קטרל אף קיבלה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד.

"הלוואי ששרה ג'סיקה פרקר הייתה נחמדה יותר"

10 צפייה בגלריה
קים קטרל סקס והעיר הגדולה
קים קטרל סקס והעיר הגדולה
לא באמת חברות. כוכבות "סקס והעיר הגדולה"
(צילום: Chris Weeks/GettyImages)
באוקטובר 2017 עלה על הפרק סרט המשך ל"סקס והעיר הגדולה", השלישי במספר, אך תשובתה של קטרל הייתה "לא" חד משמעי ונחרץ. "לא מדובר בעוד כסף, לא בדובר בעוד סצנות, לא מדובר באף אחד מהדברים האלה. עדיין מפריע לי שהוציאו אותי הרעה - מעולם לא ביקשתי כסף. להיחשב כאיזו דיווה זה לגמרי מגוחך", אמרה השחקנית בריאיון לפירס מורגן. "מדובר בהחלטה ברורה, החלטה מוסכמת לסיים פרק אחד ולהתחיל אחר".
קטרל הוסיפה: "אני רוצה שהן יעשו את הסרט הזה אם זה מה שהן רוצות, זה תפקיד נהדר, אהבתי אותו. אבל אולי שחקנית אחרת צריכה לשחק אותו, אולי הם יכולים להפוך את זה לסמנתה ג'ונס אפרו-אמריקנית או אולי סמנתה ג'ונס היספאנית", אמרה, והבהירה כי היא "לעולם לא תשחק שוב את סמנתה". נזכיר כי לבסוף זה כן קרה, גם אם לפרק אחד. נבר סיי נבר!
באותו ריאיון למורגן, קטרל הניחה על השולחן בגלוי את הביף שלה עם הקולגה והכוכבת הראשית של הסדרה שרה ג'סיקה פרקר - קארי ברדשו, בשבילכם. "אני באמת חושבת שהיא הייתה יכולה להיות נחמדה יותר", אמרה. "אני לא יודעת מה הבעיה שלה, מעולם לא ידעתי".
למרות שהסכסוך הרציני היה מול פרקר, קטרל חשפה כי גם עם שאר הבנות לא היה קשר. "מעולם לא היינו חברות. היינו קולגות ובמובנים מסוימים זה מקום מאוד בריא להיות בו כי אז יש הפרדה ברורה בין החיים המקצועיים לאישיים".
כשנשאלה האם היא חברה של אחת מהבנות, ענתה: "לכולן יש ילדים ואני מבוגרת מהן בעשר שנים, וברגע שהסדרה נגמרה הייתי רוב הזמן מחוץ לניו יורק אז לא, אני לא. אני לא רואה אותן, החיבור שהיה בינינו זה הסדרה והסדרה נגמרה". מורגן הקשה ושאל מתי הייתה הפעם האחרונה שהיא ראתה את אחת הבנות או דיברה איתן, וקטרל השיבה שפה טמונה האכזבה האמיתית: "אף אחת אף פעם לא הרימה את הטלפון ושאלה 'היי, מה שלומך?'"

"אני לא צריכה את האהבה או התמיכה שלך בשעה טראגית זו, שרה ג'סיקה פרקר"

ב-30 בינואר 2018 אחיה של קטרל, כריס, שהיה אז בן 55, יצא מביתו שבקנדה ולא חזר. הוא נעדר במשך חמישה ימים עד שהמשטרה המקומית מצאה את גופתו לאחר ששם קץ לחייו. "זה לא היה אמור לקרות", אמרה קטרל בריאיון ל"סאנדיי טיימס". "זה היה פתאומי ובלתי צפוי. אני זוכרת איפה הייתי, מה קרה, מה נאמר. זה משקל שתמיד יהיה עליי ולעולם לא יעזוב".
בריאיון התייחסה השחקנית לימים בהם נחשב כנעדר ועל ההמתנה הארוכה עד שהוא נמצא. "אלו היו כמה ימים מתוחים, כולם היו בכוננות גבוהה ואי אפשר היה להציל אותו. במשפחה שלי זה היה אחד התפקידים שאני לקחתי על עצמי כי תמיד ציפו ממני להציל את כולם מהסיבה שאני נכנסתי לעולם הזה וזה היה שלי. אבל לאט לאט אני פורשת מזה. אני לא רוצה להניח שאני יכולה 'לתקן' אנשים, הם צריכים לרצות לעזור לעצמם".
כריס היה אלכוהוליסט וקטרל סיפרה כי חבר טוב שלה הוא תומך בקבוצת AA אך אחיה מעולם לא הלך אליו. "הוא אמר שהאלכוהול הוא פילגש, הוא גורם לך להתבודד ואז הורג אותך. וזה בדיוק מה שקרה. אני רק שמחה שאבי לא היה בחיים כדי לחוות את זה כי עד כמה שהוא היה איש קשוח - הוא לא היה יכול לעמוד בזה".
10 צפייה בגלריה
קים קטרל
קים קטרל
עם אחיה כריס
(צילום: אינסטגרם)
לאחר מותו של כריס קטרל, פרקר צייצה הודעת ניחומים בה אמרה שהיא משתתפת בצערה של קטרל ובהמשך, במהלך מסיבת עיתונאים בה קידמה סדרה בכיכובה, התייחסה למוות ואמרה: "כשמישהו שהיה חלק מהחיים שלך - וזה לא משנה אם אתם בקשר או לא - סובל מסיבה מסוימת, חשוב להביע צער ולנחם. האדם הזה צריך לדעת שאתם שם בשבילו".
חודש לאחר מותו של אחיה, קטרל פנתה לרשתות החברתיות ותקפה את הקולגה לשעבר, שלטענתה ניצלה את הטרגדיה האישית שלה כדי לשנות את התדמית שנוצרה לה. "אני לא צריכה את האהבה או התמיכה שלך בשעה טראגית זו, שרה ג'סיקה פרקר", כתבה קטרל והוסיפה טקסט המיועד ישירות לקולגה לשעבר. "אימא שלי שאלה אותי היום 'מתי שרה ג'סיקה פרקר הצבועה הזאת תניח לך?' הניסיונות החוזרים שלך ליצור איתי קשר מהווים תזכורת כואבת לאישה האכזרית שהיית בעבר וגם היום. תני לי להבהיר לך את זה (אם לא הצלחתי עד עכשיו). את לא המשפחה שלי, את לא חברה שלי. אני כותבת כדי להגיד לך אחת ולתמיד שתפסיקי לנצל את הטרגדיה שלי כדי לשמר את תדמית הילדה הטובה שלך". ואם זה לא היה מספיק בוטה, היא הוסיפה לינק לכתבה שפורסמה בניו יורק פוסט ומדברת על סביבת העבודה הרעילה שהייתה על הסט של "סקס והעיר הגדולה".
*
כמובן שתגובתה של פרקר לא איחרה לבוא ובריאיון למגזין People התייחסה לריב עם קטרל, ואמרה: "אני מעולם לא הגבתי לשיימינג שעשתה לי קים קטרל. לא דיברתי על זה מעולם, פרט לכך שהרבה מאיתנו היו מאוכזבים מכך שלא יהיה סרט המשך שלישי ל'סקס והעיר הגדולה'. עוד לא הגבתי לשיחה שהייתה בין קים למורגן, שם נאמרו דברים שבאמת פגעו בי", וחתמה את הדברים ב"הייתה לנו חוויה מדהימה ואין שום דבר שיכול להשתוות לזה. היה לנו קשר מדהים עם הקהל וחיבור לעיר ולא יכולתי לדמיין שאף אחת אחרת תשחק את הדמות של סמנתה במקום קים".
פרקר חזרה והדגישה: "לא היה שום ריב. זה היה מפוברק לחלוטין. אני מעולם לא הגבתי ואני גם לא אגיב. קים אמרה את מה שאמרה וזו לחלוטין זכותה". על הפוסט עצמו שפרסמה קטרל נגד פרקר היא לא הסכימה להגיב, אך מקורבים לשחקנית אמרו למגזין שכשאחיה של קטרל נעדר, פרקר התקשרה וסימסה באופן פרטי והציעה את תמיכתה.
וזה לא נגמר שם: שנה וחצי לאחר מכן, ביולי 2019, קטרל שוב התבטאה נגד פרקר ואמרה כי "אתה לומד דברים בחיים, והלקח שלי הוא לעבוד רק עם אנשים טובים ולנסות ליהנות". כולם הבינו את הרפרנס, כן?
10 צפייה בגלריה
קים קטרל שרה ג'סיקה פרקר
קים קטרל שרה ג'סיקה פרקר
הסכסוך הארוך בתבל. קים קטרל ושרה ג'סיקה פרקר
(צילום: Bryan Bedder/GettyImages)

אף פעם אל תגידי אף פעם

בחודש יוני האחרון, 25 שנים אחרי שהסדרה עלתה לאוויר, הלא ייאמן מכל קרה ומעבר לים דיווחו כי קטרל תחזור לשחק את סמנתה ג'ונס שוב - בפרק אחד בודד במהלך העונה השנייה של סדרת-הבת המצליחה "פשוט ככה". סמנתה תצוץ שוב בפרק האחרון של העונה, לסצנה אחת בלבד במהלכה היא תשוחח בטלפון עם קארי בראדשו.
"הרעיון היה לחגוג את 25 השנים האלה", סיפרה פרקר לאחר שנודע כי קטרל תשוב לסצנה אחת בעונה השנייה. "זה יהיה מאוד מהיר, שיחת טלפון, התנהלות מאוד מוכרת. זה יהיה נחמד, ממש כמו קריצה ל-25 השנים הללו ולמערכת היחסים שיצרנו עם הקהל". פרקר הוסיפה כי היא מאוד שמחה על חזרתה של קטרל לדמות של סמנתה, אך סירבה להתייחס לריב.
אוון הנדלר, המגלם את דמותו של הארי גולדנבלט, סיפר שהסצנה של קטרל צולמה כבר במרץ ולא הייתה לשחקנית שום אינטראקציה עם אף אחד מהם. "ממש התחשבנו לגבי הדרכים שבהן, אתם יודעים, ניגש לדמויות שלא היו בסביבה. זה מאוד כיף, מרגש ובהחלט נוסטלגי", סיכמה פרקר.
10 צפייה בגלריה
קים קטרל סקס והעיר הגדולה
קים קטרל סקס והעיר הגדולה
זה רק נראה נוצץ
(צילום: Kevin Winter/GettyImages)
בריאיון למגזין "וניטי פייר" שפורסם מוקדם יותר החודש סיפרה השחקנית סינתיה ניקסון שמגלמת את מירנדה הובס, שהאווירה על הסט לא הייתה נעימה כשקטרל הייתה בסביבה. "זה עושה את כל ההבדל כשאת לא צריכה ללכת על קליפות ביצים בגלל מישהי שלא מרוצה - מסיבות שקשה אפילו להבין מה הן", אמרה.
יש הטוענים כי הסיבה האמיתית לסכסוך הייתה הגעתו של מייקל פטריק קינג, חבר קרוב של פרקר, כמפיק - מה שהוביל להעלאת שכר משמעותית עבור פרקר. כשהסדרה הסתיימה קטרל ישבה בנפרד משאר הבנות בטקס פרסי האמי. "האם אנחנו החברות הכי טובות? לא. אנחנו שחקניות מקצועיות ויש לנו חיים נפרדים", אמרה.
10 צפייה בגלריה
קים קטרל שרה ג'סיקה פרקר סינתיה ניקסון
קים קטרל שרה ג'סיקה פרקר סינתיה ניקסון
תמיד היה מתח על הסט. סינתיה ניקסון, קטרל ופרקר
(צילום: Astrid Stawiarz/GettyImages)

ויתרה על האימהות לטובת הסדרה

דמותה של סמנתה ג'ונס הייתה מלאת ביטחון עצמי, נחשקת וכזו שהמיניות נוטפת ממנה לכל עבר - אך האם זה בא לידי ביטוי בחייה האישיים? כוכבת "סקס והעיר הגדולה" הייתה נשואה שלוש פעמים. בעלה הראשון היה לארי דיוויס, סופר קנדי. השניים נישאו בשנת 1977 אך נפרדו שנתיים לאחר מכן והנישואים הסתיימו.
זה לקח לה כמה שנים אבל קטרל המשיכה הלאה לזרועותיו של הבעל הבא, אדריכל גרמני בשם אנדרה ג'יי ליסון. השניים נישאו בשנת 1982 וקים עברה בעקבותיו לפרנקפורט, שם למדה את השפה המקומית, אך למרות שחילקה את זמנה בין גרמניה לארצות הברית, בסופו של דבר המרחק הכריע והשניים התגרשו בשנת 1989.
10 צפייה בגלריה
קים קטרל אנדרה ג'יי ליסון
קים קטרל אנדרה ג'יי ליסון
עם הבעל השני - אנדרה ג'יי ליסון
(צילום: Ron Galella/GettyImages)
בשנת 1998 נישאה קטרל לבעלה השלישי, מארק לוינסון, שעבד כמהנדס מוזיקה. השניים היו יחד שש שנים ויחד הוציאו לאור את הספר Satisfaction: The Art of the Female Orgasm, אך גם הפעם הנישואים לא צלחו והם התגרשו בשנת 2004. את האשמה היא הטילה על הסדרה, שלטנתה גרמה למתח רב בתוך הנישואים. "הסדרה עלתה לי בנישואים, מהסיבה הפשוטה שמעולם לא הייתי בבית", אמרה בריאיון ל-news.com. "אף פעם לא הייתי שם ובעלי התבודד, התעצבן, הוא נהיה תחרותי וזה היה ממש קשה".
בריאיון לפריס מורגן סיפרה כי שקלה לעבור הפרייה חוץ גופית בשנות ה-40 המוקדמות לחייה, כשהייתה נשואה למארק, אבל הסדרה דרשה ממך כל כך הרבה שהיא לא יכלה להתעסק בשום דבר אחר. "אמרתי לעצמי שיש לי ימים של 19 שעות צילומים. איך אני יכולה לעשות את זה?", סיפורה והוסיפה כי הבינה שהתהליך ארוך ומורכב ואמרה כי היא ידעה שזה לא הולך לקרות. כשנשאלה על ידי מורגן האם היא מרגישה אימהית ענתה שכן, והוסיפה כי גילתה דררכים אחרות לספר את התחושה הזו כולל "להיות דודה, חברה ומנטורית לשחקניות צעירות. זה באמת נתן לי המון. כמה שאני נותנת - אני מקבלת פי שניים בחזרה".
10 צפייה בגלריה
קים קטרל מארק לווינסון
קים קטרל מארק לווינסון
הסדרה הרסה להם את הנישואים. עם מארק לווינסון
(צילום: Ron Galella/GettyImages)
בימים אלה מתחזקת קטרל זוגיות עם ראסל תומס, מהנדס סאונד שעובד ב-BBC. השניים נפגשו כשהתראיינה לתוכנית הרדיו של הערוץ וחגגו ממש לאחרונה שבע שנות זוגיות. "זה היה ממש הדרגתי עם ראס. החיים שלנו היו כל כך נפרדים ושונים". קטרל גרה בקנדה, ותומאס הגיע לבקר אותה: "זה היה אמיץ מצידו, מכיוון שלא ממש הכרנו עדיין אחד את השנייה חוץ מכמה ארוחות שיצאנו אליהן. אבל הוא הגיע לבקר, הסתדרנו מצוין ואנחנו ביחד מאז", סיפרה בעבר הכוכבת למגזין People. "כל כך קל איתו, נח לי מאוד בסביבתו. יש לו אנרגיות טובות, חוש הומור מצוין והוא בהחלט נראה טוב", הסבירה, וסיכמה: "אני אוהבת אותו, היה שווה לחכות לו".
10 צפייה בגלריה
קים קטרל ראסל תומאס
קים קטרל ראסל תומאס
מצא את האושר והאהבה. קים קטרל וראסל תומאס
(צילום: אינסטגרם)