7 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
תעדכני אותנו מדי פעם, אנחנו דואגים! שאנן דוהרטי
(צילום: AP)
חובבי הנוסטלגיה קיבלו ממתק בסוף השבוע האחרון, בדמות כנס מעריצים שהוקדש לסדרות ולכוכבים של שנות ה-90, שבו נכחו כמה מהכוכבים הבולטים והאהובים של התקופה.
בראשם עמדה שאנן דוהרטי, ש-2 סדרות אייקוניות שלה השתתפו באירוע: "בוורלי הילס 90210" ו"מכושפות". למרות שהראשונה הייתה זו שהקפיצה אותה אל הפסגה, דוהרטי הביעה במהלך הכנס העדפה ברורה דווקא ל"מכושפות" והשתתפה ביחד עם שאר כוכבי הסדרה בפאנל שנערך אתמול (שבת) בקונטיקט.
מהפאנל שנערך ממש לפניו – זה של "בוורלי הילס 90210", היא נעדרה והשאירה את הבמה לשחקנים האחרים: ג'ני גארת', טורי ספלינג, ג'ייסון פריסטלי ואיאן זירינג.
במהלך הפאנל ענתה דוהרטי על השאלה שכנראה הכי מעניינת את כולם לגביה בימים אלו: "איך היא מרגישה?". דוהרטי אובחנה בשנת 2015 עם סרטן השד שהתפשט לבלוטות הלימפה וב-2017 נודע כי המחלה נמצאת בנסיגה. למרבה הצער, לפני כ-3 שנים היא בישרה שחלתה שוב ושהסרטן שלה נמצא במצב מתקדם, בשלב 4.
כשאחד המעריצים שאל אתמול לשלומה, דוהרטי בישרה לו בחיוך: "אני מרגישה נהדר! תודה ששאלת, הקהל כאן מדהים". כן, תשובה קצרה ולעניין, בלי יותר מידע – אבל משמח לדעת ששלומה טוב.
7 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
רק בריאות!
(צילום: GettyImages)
העובדה שלקחה חלק בכנס, משהו שהיא לא נוהגת לעשות, כנראה מצביעה על כך שמצב של דוהרטי אכן מספיק טוב כדי להשתתף באירועים גדולים מהסוג הזה. מצד שני, סביר להניח שהיא גם די זקוקה לכסף שהיא מקבלת על ההשתתפות שלה. נכון - מן הסתם, עם כל הכבוד למעריצים, כל הכוכבים שמגיעים לאירועים כאלו עושים זאת בראש ובראשונה עבור הצ'ק שהם מקבלים בסופו, אבל מצבה של דוהרטי רגיש יותר, שכן מעבר להתמודדות שלה עם המחלה היא גם נאבקת משפטית בארגון השחקנים האמריקני (SAG), בטענה שהיא ושחקנים אחרים במצבה לא מקבלים תמיכה כלכלית מהאיגוד.
לפני כשבועיים פנתה הכוכבת אל הארגון ואל העומדת בראשו, השחקנית פראן דרשר ("נני") וכתבה להם בפוסט נוקב: "פראן, אני סקרנית לדעת איך לאנשים כמוני, שעבדו מגיל 10 ושילמו עמלות ל-SAG, קורה מצב שכשאנחנו לא מסוגלים לעבוד מסיבות בריאותיות - האיגוד שלנו נוטש אותנו. ביטוח בריאות לא צריך להתבסס על הכנסה שנתית, זו עסקה לכל החיים. ועבורי ועבור רבים אחרים - שילמנו דמי חובה לכל החיים רק כדי שיבטלו אותנו כי אנחנו לא עומדים בקריטריונים הנוכחיים? זה לא בסדר".
7 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
נני כבר מזמן הייתה מטפלת בנושא
(צילום: אינסטגרם)
הפוסט של דוהרטי זכה ליותר מ-170 אלף לייקים ואלפי תגובות תומכות, ביניהן של מפורסמים אחרים כמו סלמה בלייר, ביזי פיליפס, קנדיס ביור ובריאן אוסטין גרין, שכיכב לצד דוהרטי ב"בוורלי הילס" ושיתף את סיפורו האישי בתגובה לפוסט שלה.
אגב, דוהרטי לא ציינה את שמה בפוסט, אך חלק גדול מהביקורת שלה הופנתה בעצם גם לנשיאת איגוד השחקנים לשעבר שכיהנה בתפקיד עד לפני כשנה ולאורך רוב השנים שבהן דוהרטי הייתה חולה. הנשיאה לשעבר היא לא אחרת מאשר גבריאל קרטריס, ששיחקה לצד דוהרטי ב"בבוורלי הילס 90210".
7 צפייה בגלריה
ויתרה על הפאנל של "בוורלי הילס 90210". דוהרטי ושחקני הסדרה, ביניהם גבריאל קרטריס, נשיאת ה-SAG לשעבר
ויתרה על הפאנל של "בוורלי הילס 90210". דוהרטי ושחקני הסדרה, ביניהם גבריאל קרטריס, נשיאת ה-SAG לשעבר
ויתרה על הפאנל של "בוורלי הילס 90210". דוהרטי ושחקני הסדרה, ביניהם גבריאל קרטריס, נשיאת ה-SAG לשעבר
(צילום: Brian Bowen Smith/FOX באדיבות yes)
בניגוד לתשובה הקצרה על מצבה הבריאותי, דוהרטי הרגישה יותר בנח להרחיב בדבריה כשנשאלה על תפקידה ב"מכושפות", וסיפרה שהזדהתה מאוד עם הדמות שגילמה: "פרו הייתה אישה מאוד מאוד חזקה. אני הייתי אישה מאוד חזקה וגילמתי אותה כך. אני חושבת שהייתה לכך השפעה גדולה על הרבה נשים צעירות שצפו בתוכנית וגדלו להיות בעלות כוח פנימי, שתמכו ועזרו למשפחות שלהן. היה לנו חשוב להעצים נשים בסדרה ומחוצה לה".
אבל לא הכול התנהל על מי מנוחות - ובשלב מסוים של הפאנל דוהרטי נאלצה לנזוף בקהל, לאחר שחלק מהנוכחים צעקו "בוז" כשהוזכר העיבוד המחודש לסדרה (ששודר במשך 3 עונות ובוטל בשנה שעברה). "זה לא בסדר", אמרה להם דוהרטי. "אל תצעקו בוז לאנשים שמספקים עבודות למאות על גבי מאות של אנשים".
7 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
אולי תעשו כנס כזה גם בארץ? אנחנו חובבי ניינטיז מושבעים כידוע! דוהרטי והקאסט של "מכושפות" מצטלמים עם מעריצות
(צילום: אינסטגרם)
עוד לפני שעלתה לאוויר הגרסה החדשה וגם במהלך שידורה, כמה מכוכבי הסדרה המקורית לא הסתירו את סלידתם אליה, ובעיקר מכך שלא הוזמנו להשתתף בה גם.
אתמול הבהירה דוהרטי שאינה שותפה להרגשה של עמיתיה, והסבירה למה שתי הגרסאות יכולות לחיות בשלום זו לצד זו: "החידוש של 'מכושפות' מיועד לדור הצעיר יותר. פגשתי הרבה אנשים שנוצרו ביניהם קשרים, בדיוק כפי שאתם יצרתם בזכות 'מכושפות' שלנו, שבעזרתה התמודדתם עם חוויות בחייכם ושקירבה ביניכם ובין משפחותיכם. זה מה שהיה לדור הצעיר יותר עם 'מכושפות' החדשה. ברור שהיה יכול להיות נחמד אם היו מציעים לנו להשתתף בה גם, אבל הם עשו סדרה משלהם ואני מצדיעה להם על כך שיצרו הרבה עבודות לאחרים. ואגב, הם אנשים נחמדים מאוד".
לסיכום אמרה: "מכושפות שלנו היא משהו נפרד, ואנחנו תמיד נהיה המקוריות".
7 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי הולי מרי קומבס אליסה מילנו מכושפות
שאנן דוהרטי הולי מרי קומבס אליסה מילנו מכושפות
לנצח המקוריות. דוהרטי, הולי מרי קומבס ואליסה מילאנו
(צילום: GettyImages)
מי שזוכר את מעלליה של דוהרטי משנות ה-90, אולי יופתע מדבריה הרגועים והמפויסים, שכן בזמנו היא הייתה ידועה בתור ה"ילדה הרעה" של הוליווד ומדורי הרכילות היו מלאים בידיעות על הריבים שהיו לה מאחורי הקלעים של הסדרות בהן כיכבה. כתוצאה מההתנהגות הפרועה שיוחסה לה, היא עזבה (או שפוטרה) משתיהן – את "בוורלי הילס 90210 " עזבה לאחר העונה הרביעית ב-1994 ואת "מכושפות" בתום העונה השלישית ששודרה בשנת 2000.
יחד עם זאת, מאז חלפו מים רבים בנהר וכל הצדדים יישרו את ההדורים. למרות שבאותה תקופה דוהרטי הייתה זו שספגה את רוב הביקורת ואת האצבעות המאשימות, כמה מהשחקנים שאיתם רבה אז הודו שגם להם היה חלק נכבד באווירה העכורה שהייתה לעתים על הסט. אחת מהן היא אליסה מילאנו, שכיכבה גם היא ב"מכושפות" והסכסוך בין שתיהן היה הגורם העיקרי לעזיבתה של דוהרטי. השתיים השלימו, אבל מילאנו הספיקה להסתכסך מאז עם מכושפת אחרת – רוז מקגוון.
בפאנל שנערך בסוף השבוע, מילאנו לא לקחה חלק, ולא הצטרפה לדוהרטי ולכוכבי הסדרה האחרים: הולי מרי קומבס, בריאן קראוז, דוריאן גרגורי ודרו פולר. לא ניתנה סיבה רשמית להיעדרות שלה, אבל סביר להניח שהסיבה הייתה שהיא לא הייתה מעוניינת להיתקל במקגוון, שדווקא כן הגיעה.
עוד לקחו חלק בכנס: הסדרות "סברינה המכשפה הצעירה", "צער גידול בנות", "הצלצול הגואל" והסרטים "קלולס" ו"הוקוס פוקוס". נקנח כמובן בשאלה הגדולה: מתי יעשו כנס כזה גם אצלנו? ואם יקר מדי להביא את הסדרות הנ"ל, בהחלט נסתפק גם ב"רמת אביב ג'" ו"שמש".
7 צפייה בגלריה
אליסה מילאנו ושאנן דוהרטי מתוך "מכושפות
אליסה מילאנו ושאנן דוהרטי מתוך "מכושפות
הו, איך שהגלגל התהפך. דוהרטי ומילאנו
(צילום מסך)