4 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
ביטוח בריאות לא צריך להתבסס על הכנסה שנתית. שאנן דוהרטי
(צילום: אינסטגרם)
השחקנית שאנן דוהרטי, כוכבת "בוורלי הילס 90210״ ו"מכושפות", חשפה בעבר כי חלתה בסרטן. "עדיין לא עיכלתי את זה, לפעמים אני שואלת את עצמי למה אני", סיפרה בריאיון לחדשות ABC באותה עת והוסיפה כי הסרטן בשלב ארבע.
הבוקר (ה'), פרסמה השחקנית בת ה-51 פוסט כעוס ברשתות החברתיות, בו פנתה ל-SAG, גילדת אמני הטלוויזיה האמריקאית ובאופן ישיר יותר לשחקנית פראן דרשר, נשיאת הארגון, והביעה את זעמה על כך שהיא לא מקבלת סיוע כלכלי מאחר ואין באפשרותה לעבוד. "פראן, אני סקרנית לדעת איך לאנשים כמוני, שעבדו מגיל 10 ושילמו עמלות ל-SAG, איך קורה מצב שכשאנחנו לא מסוגלים לעבוד מסיבות בריאותיות - האיגוד שלנו נוטש אותנו. אני חושבת שאנחנו יכולים לעשות טוב יותר ואני חושבת שאת האדם שיכול לעשות את זה. ביטוח בריאות לא צריך להתבסס על הכנסה שנתית, זו עסקה לכל החיים. ועבורי ועבור רבים אחרים - שילמנו דמי חובה לכל החיים רק כדי שיבטלו אותנו כי אנחנו לא עומדים בקריטריונים הנוכחיים? זה לא בסדר".
4 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי שרה מישל גלר
שאנן דוהרטי שרה מישל גלר
נתמכת על ידי חבריה. דוהרטי ושרה מישל גלר
(צילום: אינסטגרם)
כאמור, דוהרטי סיפרה בשנת 2015 כי אובחנה בסרטן השד, שהתפשט לבלוטות הלימפה. שנה לאחר מכן שיתפה כי היא מקבלת טיפול אנטי-אסטרוגן כדי לכווץ את הגידול ולאפשר טיפול על ידי כריתת גוש ולא כירתת שד. בשל גידולים נוספים ומרובים לא התאפשרה כריתת הגוש ודוהרטי עברה כריתת שד חד צדדית במאי 2016. הניתוח גילה כי ייתכן שחלק מתאי הסרטן התשפטו מעבר לבלוטות הלימפה ומכיוון שהסרטן היה בשלב מתקדם יותר ממה שחשבו השחקנית נאלצה לעבור טיפולי כימותרפיה והקרנות. ב-29 באפריל 2017 הודיעה השחקנית כי הסרטן שלה נמצא בנסיגה.
שנתיים ועשרה חודשים מאוחר יותר, בפברואר 2020, דוהרטי הודיעה כי הסרטן שלה חזר וכי היא נמצאת בשלב מתקדם מאוד. "יש לי סרטן בשלב 4. עדיין לא עיכלתי את זה, זו גלולה מרה לבלוע. לפעמים אני שואלת את עצמי 'למה אני', ולפעמים אני אומרת: 'מצד שני, למה לא אני? למי זה כן מגיע?'. לאף אחד", אמרה בריאיון ל-ABC. "הדבר הראשון שחששתי מפניו הוא איך אספר לבעלי ולאמא שלי".
דוהרטי, שגילתה שמחלתה חזרה שנה לפני שחשפה זאת שמרה על כך בסוג ואף התאחדה עם חבריה לצוות התוכנית המיתולוגית "בוורלי הילס 90210" לסדרת איחוד בה שיחקו לסירוגין את עצמם וגם את דמויותיהם מהתוכנית המקורית.
על פי מידע שהתפרסם באתר Teleshow - הגרורות של דוהרטי התפשטו לאזור עמוד השדרה אך השחקנית לא מוותרת, למרות שהאונקולוג המטפל בה נתן לה סיכויי הישרדות של 30 אחוז.
4 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
תהיי חזקה!
(צילום: AP)
ונחזור לגילדת השחקנים שדרשר עומדת כיום בראשו והיא זו שאחראית על ביטוח הבריאות של השחקנים. לאור התקנות החדשות של הארגון, המפורסמים יכולים להשתמש בביטוח רק כשהם מייצרים הכנסה. הבעיה היא, כמובן, שכוכבי טלוויזיה חולים לא מסוגלים לעבוד.
הפוסט של דוהרטי גרף למעלה מ-50 אלף לייקים מהרגע שעלה לאוויר ויותר מאלף תגובות, בהן גם של חבריה והקולגות. "בדיוק חשבתי עלייך היום, שולחת לך אהבה", הגיבה השחקנית אליסה מילאנו, שכזכור הייתה הנמסיס הגדולה ביותר של דוהרטי בתקופת "מכושפות". ביזי פיליפס הצטרפה וכתבה: "יותר מדי חברים שלי עברו את זה. זה לא הגיוני - אתם חייבים לפעול טוב יותר", ותייגה את עמוד הבית של SAG. "זה לא ייאמן הצביעה שצעירים שלא משתמשים בביטוח משלמים היא כדי שאנחנו נוכל להשתמש בו בהמשך הדרך. כל כך הרבה מאיתנו שילמו במשך עשרות שנים והשתמשו רק ברופא השיניים. לנתק אותך כשאתה חולה זה פלילי", כתבה השחקנית כריסטין אליז.
פראן דרשר הפכה לנשיאת הארגון בשנת 2021 והחליפה את קודמתה בתפקיד, גבריאל קרטריס, ששיחקה בעברה לצידה של דוהרטי בסדרה "בוורלי הילס 90210".
נכון לכתיבת שורות אלה דרשר טרם הגיבה להאשמות של דוהרטי. נציין כי התמודדות עם מחלת הסרטן מוכרת היטב לדרשר, שאובחנה כחולה בסרטן צוואר הרחם ונאלצה לעבור כריתת רחם בשנת 2000.
4 צפייה בגלריה
פראן דרשר
פראן דרשר
ממתינים לתגובתך. פראן דרשר
(צילום: Gettyimage)