6 צפייה בגלריה
ג'וליה רוברטס מת'יו פרי
ג'וליה רוברטס מת'יו פרי
היו זוג לזמן קצר. ג'וליה רוברטס ומת'יו פרי
(צילום: GettyImages)
לרגע קצר באמצע שנות ה-90, מת'יו פרי וג'וליה רוברטס היו בזוגיות שכאילו נלקחה מאחת הקומדיות הרומנטיות של הכוכבת, או לפחות מאחת מעלילות הסדרה "חברים" שבה כיכב פרי. למרבה הצער, הרומנטיקה ביניהם לא האריכה ימים – פרי לוקח על עצמו את האשמה, והסיבה לפרידה, חייבים להגיד – די מבאסת.
בשבוע הבא ייצא ספרו האוטוביוגרפי של הכוכב בן ה-53, וכחלק ממסע הקידום שלו יוצאים לאור נושאים עליהם הוא משוחח בספר – אחד מהם הוא הקשר הרומנטי עם רוברטס.
בשנת 1995 התארחה הכוכבת באחד הפרקים המדוברים של הסדרה, שהייתה אז בעונתה השנייה. בפרק, ששודר מיד לאחר הסופרבול וזכה לאחוזי רייטינג גבוהים במיוחד, גילמה רוברטס מכרה מהעבר הרחוק של צ'נדלר בינג (אותו גילם פרי) שפוצחת איתו ברומן סוער עד לטוויסט שמתגלה בסוף הפרק (לא נספיילר, למקרה שעדיין לא ראיתם את הפרק שמשודר בלופים כבר כמעט 30 שנה).
6 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(splashnews)
פרי מספר שרוברטס הייתה זו שהביעה בו עניין ראשונה: כשמפיקי הסדרה פנו אליה והציעו שתתארח בפרק, היא הסכימה אבל התנתה זאת בכך שפרי יהיה מעורב בעלילה שלה. הוא כותב בספרו: "אני אגיד את זה שוב, היא הסכימה להשתתף רק בתנאי שתהיה בעלילה ביחד איתי. הייתה לי שנה מוצלחת, או מה?"
ועדיין, רוברטס לא חתמה על החוזה כל כך בקלות. "קודם נאלצתי לחזר אחריה", מספר פרי. ראשית, הוא הגיב במחווה משלו: "שלחתי לה שלושה תריסרי ורדים אדומים עם כרטיס שבו כתבתי 'הדבר היחיד שמרגש אותי יותר מהמחשבה לעשות איתך את התוכנית, זה שיש לי תירוץ לשלוח לך פרחים'. בתגובה הכוכבת החליטה להתחכם והשיבה בדרישה מעניינת: "היא ענתה שאם אצליח להסביר לה באופן ברור את פיזיקת הקוונטום, היא תסכים להיות בתוכנית. וואו. קודם כל, אני משוחח עם האישה שעבורה הומצא השפתון, ועכשיו אני צריך להתעמק בספרים".
פרי מספר שלא נבהל מהמשימה שהוטלה עליו ויום לאחר מכן כבר שלח לה הסבר מפורט ומעמיק בנושא – ושבה את ליבה: "לא רק שג'וליה הסכימה לעשות את התוכנית, אבל היא גם שלחה לי מתנה. בייגלים. הרבה בייגלים. בטח, למה לא? זו פאקינג ג'וליה רוברטס".
מערכת היחסים ביניהם התחממה, בעיקר הודות לתכתובות בפקסים ששימשו אותם בזמן שהיא צילמה סרט בצרפת: "שלוש או ארבע פעמים ביום הייתי יושב ליד הפקס וצופה בדפים ממנה מגיעים לאט. הייתי כל כך נלהב מכך, עד שלפעמים הייתי באיזו מסיבה שבה פלירטטתי עם אישה מושכת והעדפתי לסיים את השיחה כדי שאוכל לרוץ הביתה ולראות אם קיבלתי ממנה פקס חדש. רוב הזמן חיכה לי אחד כזה".
6 צפייה בגלריה
ג'וליה רוברטס ומת'יו פרי, מתוך הסדרה "חברים"
ג'וליה רוברטס ומת'יו פרי, מתוך הסדרה "חברים"
ג'וליה רוברטס ומת'יו פרי, מתוך הסדרה "חברים"
(צילום מסך)
עד שהגיע יום הצילום הראשון לפרק המשותף, השניים כבר היו זוג. למרבה הצער הפוטנציאל שלהם להפוך לפאוור קאפל לא התממש, מכיוון שחודשיים לאחר מכן פרי החליט לחתוך. והסיבה? חוסר הביטחון שלו. "לצאת עם ג'וליה רוברטס היה יותר מדי עבורי. הייתי בטוח כל הזמן שהיא עומדת להיפרד ממני. ולמה שהיא לא תעשה את זה? לא הייתי מספיק עבורה, לא הייתי מסוגל להיות כזה. הייתי שבור, עקום, לא היה ניתן לאהוב אותי".
פרי מסביר שרגשי הנחיתות האלו הובילו אותו לעשות עם רוברטס את שיחת 'יחסינו לאן', שהיא כלל לא ציפתה לה: "יכול להיות שהיא חשבה שהיא מתפשרת על כוכב הטלוויזיה, וכעת כוכב הטלוויזיה היה זה שנפרד ממנה. אני לא יכול להתחיל לתאר את המבט המבולבל שהיה על פניה".
6 צפייה בגלריה
ג'וליה רוברטס ומת'יו פרי, מתוך הסדרה "חברים"
ג'וליה רוברטס ומת'יו פרי, מתוך הסדרה "חברים"
היא יזמה, הוא נפרד. פרי ורוברטס מתוך "חברים"
(צילום מסך)
פרי מספר גם שחמש שנים לאחר מכן, בשנת 2000, התרחש רגע שובר לב, כשהיה במכון גמילה וצפה בטלוויזיה ברוברטס מקבלת אוסקר על הסרט "ארין ברוקוביץ'".
הוא כותב: "בזמן שהיא נאמה את נאום התודה שלה, קול נשמע בחדר ההוא במוסד, בהול, עצוב, רך, כועס, מתחנן, מלא בתשוקה ודמעות. התבדחתי: 'אני אקח אותך בחזרה!' כל החדר התפוצץ מצחוק, למרות שזו לא הייתה שורה מצחיקה מסיטקום. אלו היו החיים האמיתיים. האנשים האלו בטלוויזיה כבר לא היו האנשים שלי. לא, כעת אלו שמולם שכבתי, רעדתי והייתי מכוסה בשמיכות היו אנשיי".
6 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
רגע משעשע ועצוב במכון הגמילה
(צילום: Getty Images)
פרי חושף בספר עובדה מפתיעה נוספת – הייתה תקופה שבה היה מעוניין בחברתו לסדרה ג'ניפר אניסטון באופן רומנטי, כשהכירו באמצעות חברים משותפים, שלוש שנים לפני שלוהקו שניהם ל"חברים". "נכבשתי על ידה מיד (איך אפשר שלא?) וחיבבתי אותה. הייתה לי הרגשה שגם היא מעוניינת ושייתכן שזה יתפתח למשהו. יום אחד התקבלתי באותו ליום לשתי עבודות, והתקשרתי אליה ואמרתי לה 'את הראשונה שרציתי לספר לה'. רעיון רע. הרגשתי את הקרח דרך הטלפון. במבט לאחור, ברור שזה גרם לה לחשוב שאני מעוניין בה יותר מדי, או באופן לא נכון. ואז אישרתי את זה כשהצעתי לה לצאת איתי. היא סירבה (מה שהקשה על כך שנצא ביחד), אבל אמרה שתשמח אם נישאר ידידים. החמרתי את המצב כשאמרתי לה 'אנחנו לא יכולים להיות ידידים!'".
כמובן שמאוחר יותר השניים הפכו לחברים קרובים במהלך צילומי עשר העונות של "חברים" - למרות שמבין שלושת הגברים שבסדרה, פרי הוא היחיד שלא ניהל עם דמותה של אניסטון רומן.
פרי אף מספר שאניסטון הייתה בין אלו שתמכו בו הכי הרבה בשנים הקשות שלו. בריאיון לדיאן סוייר, שישודר ביום שישי הקרוב, הוא אומר: "היא הייתה זו שתמכה בי הכי הרבה. אני אסיר תודה לה על כך".
6 צפייה בגלריה
חברים
חברים
הציע לה לצאת. היא סירבה. פרי וג'ניפר אניסטון
(צילום מסך)