סוף השבוע האחרון של שנת 2023 היה גם הראשון אי פעם של ג'יפסי רוז בלנשרד (32) בתור אישה חופשיה, לראשונה בחייה היא כבר לא נמצאת תחת מרות של אדם או גוף כלשהו, לא של אמה המתעללת ולא של הכלא.
בלנשרד שוחררה בסוף השבוע לאחר שבע שנות מאסר ואחרי ששלוש שנים קוצצו מעונשה המקורי. מחוץ לשער המתין לה בעלה מזה שנתיים, מורה מלואיזינה בשם ריאן אנדרסון, ובדירה זמנית ששכרו עבורה באייר בי אנד בי, היא התאחדה עם שאר משפחתה: אביה רוד בלנשרד, אמה החורגת קריסטי ואחותה למחצה מיה, שחיכו לה עם בלונים ובקבוקי שמפניה.
אסירים רבים שמשתחררים מהכלא נאלצים להבין איך ימשיכו הלאה ומה יעשו בחייהם, אבל נראה שזה לא המקרה של בלנשרד. עוד לפני שהשתחררה היא כבר החלה למנף את מעמדה בתור אחת האסירות הכי מפורסמות בארה"ב לאפיקים המתבקשים: ספר כבר יש לה - "משוחררת", שייצא לאור בשבוע הבא ויכלול לפי התיאור ראיונות, קטעים מיומנה, איורים ותמונות.
גם סדרה דוקומנטרית חדשה בת שלושה פרקים שבעשייתה היא הייתה מעורבת תשודר בארה"ב בסוף השבוע הקרוב ואולי החשוב מכל: גם אינסטגרם וטיק טוק כבר יש לה.
4 צפייה בגלריה
ג'יפסי רוז בלנשרד
ג'יפסי רוז בלנשרד
חפשו אותה באינסטגרם. ג'יפסי רוז בלנשרד
(צילום: אינסטגרם)
אם המידע הזה מפתיע אתכם, אז נספר שמדובר במישהי שכנראה הולכת להפוך לכוכבת רשת גדולה, ואולי היא כבר כזו: את האינסטגרם בלנשרד פתחה (או שפתחו עבורה) לפני כחודשיים, ו-4.6 מיליון גולשים כבר עוקבים אחריה. התמונה הראשונה שפרסמה עם שחרורה צברה בינתיים יותר משש מיליון לייקים ויותר מ-232 אלף תגובות, בעוד שתמונה עם אחותה למחצה גרפה עד כה 2.4 מיליון לייקים ותמונה שבה היא מתנשקת עם בעלה זכתה עד כה ל-1.7 מיליון לייקים.
כפי שאפשר להבין, בלנשרד הספיקה לא מעט בשנותיה בכלא, כולל חתונה: היא ואנדרסון הכירו בשנת 2020 לאחר שהוא שלח לה מכתב. הם הפכו לחברים לעט, לאחר מכן לבני זוג וביולי 2022 הם התחתנו בטקס שנערך בין כתלי הכלא. בלנשרד סיפרה לאתר People שבקרוב הם יערכו חתונה נוספת, הפעם לצד חבריהם ובני משפחותיהם, "עם שמלה, עוגה והכל, כי אנחנו ראויים לזה. החתונה בכלא הייתה רק כדי שנישבע אמונים זה לזו, משהו שהיה חשוב לנו לעשות. המסיבה תהיה עבור כל האחרים ועבורנו, אבל בעיקר עבורם".
לצד התמונה של השניים בלנשרד כתבה: "נשיקה של ערב השנה החדשה עם בעלי", והוסיפה: "צפו איך סיפור האהבה שלנו התחיל", ביחד עם תיוג של שם הסדרה הדוקומנטרית ורשת Lifetime שבה תשודר.
4 צפייה בגלריה
ג'יפסי רוז בלנשרד ובעלה ריאן אנדרסון
ג'יפסי רוז בלנשרד ובעלה ריאן אנדרסון
בלנשרד ובעלה ריאן אנדרסון
(צילום: אינסטגרם)
למרות הניחוח הציני מעט לגבי המומחיות המפתיעה שלה ברשתות חברתיות וקידום עצמי, יש לציין שבלנשרד מודעת לכך שחיים רגילים כנראה לא יהיו לעולם ושלפחות בשנים הקרובות היא תהיה בעין הציבור, שיבחן אותה ואת מעשיה בזכוכית מגדלת – ולראייה עשרות צלמי הפפראצי שכבר עוקבים אחריה ומתעדים את כל צעדיה, כמו גם העיסוק הנרחב על אודותיה בתקשורת וברשתות החברתיות. כך שלא פלא שהיא משתמשת בסיפורה האישי כדי לבנות לעצמה חיים חדשים וקריירה. אגב, באינסטגרם היא אכן מגדירה את עצמה כ"אישיות ציבורית, נואמת בציבור, סופרת ופעילה למען העלאת המודעות לתסמונת מינכאוזן על ידי שליח" (המחלה שממנה סבלה ככל הנראה אמה).
ואכזבה אחת בלנשרד כבר נחלה בזמנה הקצר כאישה חופשיה: לאחר שהביעה את תקוותה לפגוש היום (א') את הזמרת האהובה עליה טיילור סוויפט, התברר לה שמעמדה כאסירה משוחררת ימנע ממנה לעשות זאת.
בלנשרד, שסיפרה שבכסף שהרוויחה בכלא היא קנתה את כל אלבומיה של הכוכבת, רכשה כרטיסים למשחק של קבוצת הפוטבול שבו משחק בן זוגה סוויפט, טראוויס קלסי, ושבו היא צפויה כהרגלה להיות. המשחק ייערך במיזורי שם הייתה כלואה בלנשרד – אך הרשויות הודיעו לה שעליה לעזוב את מדינה באופן מידי. לא ברור מה הסיבה לכך, אך ההשערות הן שהיא נחשבת לסיכון בטיחותי ושעוררה יותר מדי התרגשות "לא בריאה" בקרב התושבים. לא ברור לאן היא צפויה לעבור.
4 צפייה בגלריה
ג'יפסי רוז בלנשרד
ג'יפסי רוז בלנשרד
בלנשרד, במהלך המשפט
(צילום: רויטרס)
בלנשרד התפרסמה לאחר שנודע שהייתה מעורבת בתכנון רציחת אמה, דידי בלנשרד. האם, שסבלה ככל הנראה מתסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח, התעללה בבתה מאז לידתה וגם כשכבר הייתה אישה בוגרת, שיטתה ברופאים וגרמה לה לעבור אינספור הליכים רפואיים וניתוחים מיותרים וכפתה עליה להשתמש בצינורית מזון ובמיכל חמצן ולהתנייד בכיסא גלגלים, שלכל אלו לא הייתה זקוקה.
בשנת 2015, ג'יפסי בת ה-24 הכירה באינטרנט גבר בשם ניקולס גודג׳ון שהפך לבן זוגה, וביחד הם תכננו את רציחתה של האם, שנמצאה מתה בביתה עם דקירות על גופה.
ג'יפסי הורשעה ברצח מדרגה שנייה ונשלחה לכלא לעשר שנים, בעוד שגודג'ון נמצא אשם ברצח מדרגה ראשונה ונכנס למאסר עולם.
סיפורה המדהים ושובר הלב של ג'יפסי הפך לאחד ממקרי הפשע המפורסמים של תקופתנו, וכמתבקש תועד בסרט דוקומנטרי, עובד לסדרת טלוויזיה בכיכובן של ג'ואי קינג ופטרישיה ארקט ונתן השראה לכמה וכמה עלילות בסדרות טלוויזיה, מה שהוכיח שלעיתים המציאות אכן עולה על כל דמיון.
4 צפייה בגלריה
דידי בלנשרד ובתה ג'יפסי
דידי בלנשרד ובתה ג'יפסי
ג'יפסי בלנשרד ואמה דידי
(צילום: באדיבות yes דוקו)