פרשיית שון "פי דידי" קומבס רחוקה מסיום, ונראה שמידי יום מתווספות עוד עדויות, טענות והאשמות – מכול הצדדים. וכעת תורו של קומבס ועורכי דינו להפנות אצבע מאשימה כלפי רשויות החוק.
עד כה הראפר, שמוחזק במתקן הכליאה מטרופוליטן שבברוקלין בניו יורק בגין האשמות על תקיפות מיניות, סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות, הגיש שתי בקשות לשחרור בערבות – שנדחו על ידי בית המשפט בטענה שהוא עלול להימלט או לנסות להשפיע על המשך החקירה.
השבוע הגיש קומבס את הבקשה לשחרורו בפעם השלישית, אך הפעם עם טוויסט. בפעמים הקודמות, הוא ועורכי דינו הציעו עסקת שחרור שכללה תשלום ערבות של 50 מיליון דולר וכניסתו למעצר בית בתנאים מגבילים, ביניהם מסירת הדרכון שלו, מכירת מטוסו הפרטי ובדיקת סמים שבועית. כעת הם מציעים את אותה עסקה אבל יחד איתה גם מאשימים את הרשויות בהעלמת והסתרת ראיות ועדויות שמוכיחות את חפותו.
2 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
שון קומבס
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
"טענות הממשלה על חשש לחבלה בחקירה בוססו על השערות, שרובן נבעו מהאשמות לא מבוססות לגבי קשרים עם עדים בתיקים אזרחיים וקשרים שיזמו עדים פוטנציאליים עם מר קומבס – ולא הוא איתם", נמסר מעורכי דינו. חלק מהבקשה של קומבס, שמדבר על ממצאים של צו חיפוש שנערך לאחרונה, צונזר לכלי התקשורת, אך בהמשך נכתב: "בזמן שהציגו אותם לבית המשפט, הממשלה הסתירה את העובדה הזאת – עניין שסותר לחלוטין את הטענה שהתקשורת שנוצרה בין אנשי הקשר והעד בספטמבר 2024 מעידה על שיבוש".
כמו בבקשות הקודמות, גם הפעם עורכי דינו של קומבס מתעקשים שאין סכנה שיימלט. כעת בית המשפט ממתין לתגובת הרשויות ולאחר מכן ייערך דיון בבקשה.
הראפר מארק קארי הוסיף לאחרונה שמן למדורה, כשטען שקומבס ניסה לקנות את שתיקתם של אמנים שעבדו תחתיו על ידי כך שנתן להם את הזכויות על המוזיקה שהקליטו במסגרת חברת התקליטים שלו Bad Boy - בתמורה לכך שיחתמו על חוזי סודיות לגביו.
לטענתו, קומבס ביצע את המהלך כחודש לפני שבת זוגו לשעבר, הזמרת קסנדרה ונטורה (קאסי), הגישה נגדו תביעה על התעללות נפשית ופיזית: "הוא נתן לכול האומנים שלו את זכויות ההפצה שלהם בתמורה להשתקתם. מכיוון שאני חושב שהוא ידע שמשהו כזה עומד לקרות. הוא ניסה לכסות את העקבות שלו בזריזות, אבל זה לא עבד". בין האומנים המדוברים נמצאים פיית' אוונס, מייס, קמרון, 112 ונוספים.
קומבס נעצר ב-16 בספטמבר, כפר באשמה וביומיים שלאחר מכן הגיש שתי בקשות לשחרור בערבות, שכאמור נדחו שתיהן. לפי ההערכות, ייקח מעט זמן עד שיתחיל המשפט עצמו – ככול הנראה רק בשנת 2026.
2 צפייה בגלריה
שון קומבס
שון קומבס
"ניסה לכסות את העקבות שלו. זה לא עבד"
(צילום: Willy Sanjuan/Invision/AP, File)