כנראה שגם כשאתה נמצא בשפל וכלוא בחשד לשלל מעשים מפוקפקים ונכלוליים עם אינספור עדויות נגדך – אפשר לסמוך על אמא שתתמוך ותאמין בחפותך.
קחו למשל את הראפר והמפיק שון קומבס, שידוע בכינויו פי דידי (ועוד כל מיני כינויים שהחליף לאורך השנים), שכלוא בימים אלה בגין האשמות על תקיפות מיניות, סחיטה במרמה, סחר במין ושידול לזנות. ועדיין, אימו ג'ניס סמולס קומבס (84) משוכנעת שעושים לו עוול.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס פי דידי ג'ניס קומבס
שון קומבס פי דידי ג'ניס קומבס
יוצאת להגנתו. ג'ניס קומבס ופי דידי
(צילום: Leon Bennett/Getty Images)
אתמול (א') הגיבה קומבס לראשונה, דרך עורך דינה, על מעלליו של בנה: "אני פונה אליכם היום כאימא שבורה ועצובה מההאשמות נגד בני, שון קומבס. שובר את ליבי לראות את בני נשפט – לא על האמת, אלא על נרטיב שנוצר משקרים. לחזות במה שנראה כמו לינץ' פומבי בבני לפני שיש ביכולתו להוכיח את חפותו, זה כאב שאין ביכולתי להגדיר במילים. כמו כל אדם אחר, בני זכאי להישפט, לספר את הצד שלו ולהוכיח שהוא חף מפשע".
קומבס טוענת שהמקרה עם בת זוגו לשעבר, הזמרת קסנדרה ונטורה (קאסי), הוא זה שהוביל למצבו הנוכחי של הכוכב. בנובמבר 2023 ונטורה תבעה את קומבס בטענה שהתעלל בה פיזית ורגשית לאורך שנים. יום לאחר מכן היא הסירה את התביעה אחרי שהגיעה איתו להסדר כספי, למרות הכחשותיו. זמן קצר לאחר מכן הופץ סרטון מ-2016, שצולם במצלמות אבטחה במלון שבו שהו, שבו רואים את הראפר מכה אותה ומשליך חפצים לעברה.
כעת אימו של הכוכב מביעה את אי שביעות רצונה מכך שהשניים הגיעו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט: "אני לא טוענת שבני מושלם, כי הוא לא. הוא עשה טעויות בעבר כפי שכולנו עשינו. ייתכן שהוא לא היה כנה לחלוטין לגבי דברים מסוימים, כמו להכחיש שאי פעם היה אלים כלפי חברתו לשעבר בזמן שמצלמות האבטחה הוכיחו אחרת. לפעמים האמת והשקר מתערבבים אחד בשני ומפחיד להודות בחלק אחד של הסיפור, במיוחד כשהאמת היא חריגה או מסובכת מדי מכדי להבין. לכן אני מאמינה שעורכי דינו של בני העדיפו להגיע לפשרה לגבי תביעתה של חברתו לשעבר במקום להילחם בה עד הסוף – מה שגרם לרשויות החוק להשתמש בהחלטה הזו נגד בני, ולפרש אותה כהודאה באשמה.
"חוסר כנות לגבי נושא אחד, אין משמעו שבני אשם בדברים הנוראיים ובהאשמות המחרידות שמאשימים אותו בהם. הרבה אנשים שהורשעו בשגגה וקיבלו לאחר מכן חנינה, נכנסו לכלא - לא בגלל שהיו אשמים בהאשמות שהופנו נגדם, אלא בגלל שלא התאימו לתדמית של מה שהחברה מחשיבה כ'אדם טוב'. לראות את העולם צוחק ולועג לבני בזמן שחייו מתרפקים זה משהו שלא אוכל לשכוח. מייסר אותי לראות את העולם פונה נגד בני כל כך מהר בגלל שקרים והטעיות, מבלי לשמוע את הצד שלו".
היא ממשיכה ומאשימה: "השקרים שמופנים נגדו מגיעים מאלו שמחפשים לעשות רווח כלכלי על חשבונו, ולא כדי לקבל צדק. אותם אנשים ראו כמה מהר הצוות המשפטי של בני הגיע לפשרה עם חברתו לשעבר וחשבו שגם הם יוכלו לעשות רווח מהיר על ידי כך שיעלילו עלילות שקריות על בני. האשמות שקריות לגבי תקיפות מיניות שיימנעו מקורבנות אמיתיים של תקיפות מיניות לקבל את הצדק שמגיע להם".
3 צפייה בגלריה
שון קומבס פי דידי ג'ניס קומבס
שון קומבס פי דידי ג'ניס קומבס
"מחפשים לעשות רווח כלכלי על חשבונו"
(צילום: Dimitrios Kambouris/Getty Images)
דבריה של ג'ניס מגיעים כשבוע לאחר שעורך הדין טוני בוזבי הודיע שהוא מייצג 120 מתלוננים חדשים שמאשימים את הכוכב בתקיפות מיניות שהתרחשו החל משנת 1991. לפי בוזבי, המתלוננים הם שישים גברים ושישים נשים, אשר 25 מהם היו קטינים בזמן התקיפות לכאורה. אחד המתלוננים טוען שהיה בן 9 כשההתעללות התרחשה לכאורה. בנוסף, הוא טוען שסך הכול פנו אליו 3,280 אנשים עם תלונות נגד קומבס, ושאחרי בדיקה מעמיקה הוא החליט לייצג 120 מקרים אמינים. אחת מעורכות דינו של קומבס, אריקה וולף, הצהירה בתגובה שהראפר מכחיש את הטענות האלה.
קומבס נמצא בימים אלו במאסר במתקן כליאה בברוקלין, אחרי שכפר בהאשמות נגדו. בית המשפט לא אישר את בקשתו לשחרור בערבות, מחשש שיימלט או שינסה להשפיע על ההליכים המשפטיים.
3 צפייה בגלריה
שון קומבס פי דידי ג'ניס קומבס
שון קומבס פי דידי ג'ניס קומבס
ילד של אימא?
(צילום: Paras Griffin/Getty Images for BET)