האמרה הידועה טוענת ש"עירום מוכר" - אבל לפעמים הוא גם מעצבן אנשים, ומסתבר שכמה תלונות בודדות מספיקות כדי להסיר פרסומת שנויה במחלוקת.
מודעת פרסומת למותג קלווין קליין, שבה מצולמת המוזיקאית הבריטית FKA Twigs כשהיא עירומה ומכוסה בחולצה בלבד, הוחרמה לאחרונה בבריטניה בטענה שהיא מעודדת החפצת נשים. רשות תקני הפרסום במדינה מסרה שקיבלה תלונות על כך שתמונת הקמפיין "מינית מדי, פוגענית וחסרת אחריות מכיוון שהיא מחפיצה נשים והוצגה במקומות לא ראויים".
4 צפייה בגלריה
FKA Twigs בפרסומת לקלווין קליין
FKA Twigs בפרסומת לקלווין קליין
FKA Twigs בפרסומת לקלווין קליין
(צילום מסך)
כמות התלונות שהתקבלו מסתכמת בשתיים בלבד, כך מסרה הרשות והוסיפה: "הגענו למסקנה שאופן הצילום מדגיש את גופה של הדוגמנית במקום את הבגד. הפרסומת השתמשה בעירום והתמקדה בגופה של FKA Twigs במקום בבגד שאותו היא לובשת, עד כדי כך שהציגה אותה כאובייקט מיני סטריאוטיפי. לכן החלנו שהפרסומת הייתה חסרת אחריות וסביר להניח שתהיה פוגענית".
מהמותג נמסר בתגובה, שלא ברור להם על מה המהומה מכיוון שזה סגנון הפרסומות שהם עושים כבר שנים, ועד כה לבריטים לא הייתה בעיה. בנוסף, הדגישו במותג את העובדה שהאזורים בגופה של הכוכבת ש"נחשבים לרגישים", כוסו באופן מלא ושהיא צולמה עומדת בתנוחה רגילה וניטרלית. עוד מסר המותג שגם הזמרת לא ראתה בעיה עם המודעה ויותר מכל, שהייתה מעורבת בקונספט ואישרה את הקמפיין לפני הפרסום.
הרשות קיבלה תלונות דומות לגבי שתי מודעות נוספות בכיכובה של קנדל ג'נר, אך החליטה שהן לא פוגעניות מכיוון שלטענתה, לא הציגו את גופה של ג'נר באופן מיני. לפי הרשות, מידת העירום שמוצגת בתמונות היא בגדר המקובל עבור פרסומת להלבשה תחתונה, אך יש לציין שאחת התמונות מפרסמת ג'ינס – ובה ג'נר מופיעה עם פלג גוף עליון חשוף כשרק המכנסיים לגופה, כך שלא ברור למה התמונה הזו שונה מזו של FKA Twigs.
4 צפייה בגלריה
קנדל ג'נר בפרסומת לקלווין קליין
קנדל ג'נר בפרסומת לקלווין קליין
לא מחפיצה נשים. קנדל ג'נר בפרסומת לקלווין קליין
(צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
קנדל ג'נר בפרסומת לקלווין קליין
קנדל ג'נר בפרסומת לקלווין קליין
גם הפרסומת הזו בסדר
(צילום מסך)
הנושא מקבל בולטות בעיקר היות שרק בסוף השבוע האחרון יצא קמפיין מסוקס של המותג בכיכובו של שחקן הסדרה "הדב" ג'רמי אלן ווייט, שבה הוא מופיע בתחתונים בלבד. הקמפיין זכה לסיקור נרחב ולהרבה חיבה מטעם הגולשים, כך שמעניין יהיה לראות אם הרשות תקבל תלונות גם עליו. לתחושתנו – כנראה שלא.
באופן אירוני – מעבר לכך שמודעת הפרסומת שנאסרה לפרסום היא כלל לא חדשה אלא מאפריל האחרון, הידיעות על החרמתה שמו עליה שוב את הפוקוס, כך שלא רק שהמתלוננים והרשות לא קיבלו את מבוקשם, אלא שהשיגו תוצאה הפוכה וכעת התמונה חזרה לכותרות.
4 צפייה בגלריה
ג'רמי אלן ווייט
ג'רמי אלן ווייט
עליו כנראה לא יתלוננו. ג'רמי אלן ווייט
(צילום: MERT ALAS FOR CALVIN KLEIN)