2 צפייה בגלריה
איימי שומר
איימי שומר
מעריצים אותך! איימי שומר
(צילום: אינסטגרם)
אחת השגרירות הבולטות של ישראל מעבר לים בשבועות האחרונים היא ללא ספק השחקנית והקומיקאית איימי שומר, שמאז השביעי באוקטובר התגייסה בכל הכוח למערך ההסברה הישראלי, ומתקשרת ליותר מ-13 מיליון עוקביה את מעשי חמאס ואת האירועים שהתרחשו בישראל באותה יום שבת שחורה ובימים שאחריה.
כצפוי, שומר קיבלה הרבה שנאה ונאצה על תמיכתה המובהקת בישראל, מגולשים פרו פלסטינים ואנטישמים כאחד, וברוב הפוסטים שפרסמה בנושא היא מנעה את האפשרות להגיב לה. יחד עם זאת, אתמול (ד') היא חרגה ממנהגה כשפרסמה פוסט נוקב שבו התייחסה למצב בארץ ולתגובות שהיא מקבלת – והפעם גם אפשרה לכל מי שמעוניין לכתוב את דעתו. את הפוסט היא פתחה בנימה רצינית:
"כמה דברים. מה שאני רוצה הוא שכל בני הערובה ישוחררו. אני רוצה חופש וביטחון מחמאס עבור פלסטינים וישראלים. אני גם רוצה ביטחון עבור יהודים ומוסלמים. עבור כולם. בדיוק כמוכם. אני רוצה שלום. לעולם לא תראו אותי מאחלת דברים רעים למישהו. להגיד שאני איסלמופובית או שאני תומכת ברצח עם זה טירוף".
לאחר מכן שומר עברה לטון משועשע יותר כשבישרה שפתחה את התגובות לכולם, ומכיוון שחזתה את הדברים השליליים שעומדים לכתוב לה – ענתה עליהם מראש: "בעקבות הדרישה הגדולה, יש אפשרות להגיב. בבקשה קחו בחשבון את הדברים הבאים: כשאתם אומרים שאני עשירה, בבקשה תוסיפו את הביטוי 'בזכות עצמה'. הגעתי מעוני. הסנאטור צ'אק שומר הוא בן דוד רחוק של אבא שלי ולא פגשתי אותו עד גיל 25. מעולם לא שילמו לי על מנת לתמוך במטרה מסוימת, מלבד בטמפונים. מעולם לא גנבתי בדיחה. אנשים טוענים שאני קומיקאית כושלת. אני האישה הקומיקאית המצליחה ביותר בכל הזמנים. אני מכוערת או שמנה. טוב, מצטערת שאתם לא נמשכים אליי. מצאתי מישהו שכן. אני מקווה שתמצאו מישהו כזה גם".
בסוף דבריה כתבה: "כולנו חווים הרבה כאב. מה שכואב הכי הרבה זה שכולנו באמת אוהבים אחד את השני. אתם שונאים יהודים. אתם לא יודעים למה. אני עדיין אוהבת אתכם".
הפוסט צבר עד כה יותר מ-200 אלף לייקים ו-42 אלף תגובות, הרבה מהן אוהדות אבל למרבה הצער גם לא מעט שליליות (ואם עדיין לא הגבתם לה, אתם יודעים מה לעשות). בין התומכות אגב, הייתה הקומיקאית קאת'י גריפין שכתבה לה: "אני אוהבת אותך עכשיו ותמיד. את קומיקאית נהדרת והשראה לנשים באשר הן. הייתי שמחה גם לעשות איתך סקס אם הייתי בעניין".
דבריה של שומר מגיעים בעקבות פוסט אחר שפרסמה לפני יומיים, אותו פתחה עם הכותרת: "היי חבר'ה, מי מתרגש לקראת האלווין?". אלו ששמחו וחשבו "סוף סוף היא מדברת על דברים שלא קשורים לישראל", כנראה התאכזבו לגלות שהכותרת הייתה רק קליקבייט משעשע. בפוסט עצמו כתבה שומר: "לא, אבל זה באמת סיוט שלא נגמר. פרסמתי היום עוד כמה דברים שכדאי לראות וחשוב לדעת".
היא המשיכה בנימה אישית יותר: "תודה לכל אלו שהתעניינו בשלומי ובשלום משפחתי. עצוב לי שאיבדתי כל כך הרבה חברים בשבועות האחרונים, אבל אני מרגישה חזקה ומשוחררת לדעת שאני תומכת בצדק ואלחם למענו תמיד. אני אישה יהודייה גאה ויש לי כל זכות להיות כזו. ראש למעלה, מצב רוח מרומם. אהבה לכל אחיי ואחיותיי".
2 צפייה בגלריה
איימי שומר
איימי שומר
"אני אישה יהודייה גאה ויש לי כל זכות להיות כזו"
(צילום: GettyImages)