היום (ה') עולה למסכים הסרט "רק לא אתה", בכיכובם של שחקנית הסדרה "אופוריה" סידני סוויני (26) וכוכב הסרט "מאווריק" גלן פאוול (35). לכאורה עוד קומדיה רומנטית עם צמד שחקנים יפה וזוהר, אבל מה שמעניין באמת הוא דווקא מה שקרה בתקופה שקדמה ליציאתו.
במהלך השנה האחרונה הרשת געשה והעלתה ספקולציות ותיאוריות לגבי טיב היחסים של שני הכוכבים, ורובן הסתכמו בדבר אחד - קורה ביניהם משהו רומנטי. החשדות האלו לא צצו יש מאין: תמונות שלהם מסט הצילומים הראו אותם נהנים ביחד בין טייק לטייק – אולי קצת יותר מדי נהנים - משוחחים באינטימיות, מצחקקים ואפילו נוגעים קלות אחד בשנייה. גם חשבונות האינסטגרם והטיק טוק של הסרט סיפקו לא מעט עדויות על קרבה קצת מוגזמת, עם סרטונים שהדגישו את הכימיה הגועשת ביניהם.
הם עצמם לקחו בכך חלק כששיתפו תמונות שעודדו את החשד שמערכת היחסים שלהם נוטה לצד היותר רומנטי של הסקאלה. כידוע – כדי לעורר את הדמיון ולהלהיט את הרוחות ברשתות החברתיות, לא דרוש יותר מדי ואפילו פחות מזה.
7 צפייה בגלריה
גלן פאוול סידני סוויני
גלן פאוול סידני סוויני
איזה מתוקים? גלן פאוול וסידני סוויני
(צילום: אינסטגרם)
זה היה יכול להיות נחמד ומקסים אילולא גם סוויני וגם פאוול היו תפוסים באותו זמן: היא מאורסת למסעדן ג'ונתן דבינו והוא בזוגיות עם הדוגמנית ג'יג'י פריס. בחודש אפריל שעבר החשדות קיבלו חיזוק נוסף, כשפורסמו תמונות פפראצי של דבינו כשהוא עוזב כביכול את ביתם המשותף.
באותו הזמן, פריס כתבה באינסטגרם: "דעי מה את שווה ותעברי לבא בתור", וגם הפסיקה לעקוב אחרי פאוול וסוויני - מה שכמובן התפרש כהוכחה לסטטוס היחסים במשולש הרומנטי הזה. זמן קצר לאחר מכן התברר שהשניים אכן נפרדו כמה שבועות קודם לכן. סוויני ודבינו לעומת זאת, שמרו על חזות אחידה ומאורסת.
שני הכוכבים לא התייחסו לשמועות אבל לאורך מסע קידום הסרט, שכלל ריאיונות, צילומים ושטיחים אדומים, לא היה נראה שהם מתאמצים יותר מדי כדי להזים אותן. מעבר לכך שהחיבה ההדדית ביניהם הייתה ברורה לעין, לפעמים היה נראה שאנחנו תופסים אותם ברגע אינטימי כזה או אחר, כשצחקקו, הביטו זה בזו בערגה ונגעו אחד בשנייה.
7 צפייה בגלריה
גלן פאוול סידני סוויני
גלן פאוול סידני סוויני
"הו, לא ידענו שיש מצלמה מאחורינו"
(צילום: אינסטגרם)
מעבר לזה, אנשים שהיו איתם על הסט בישרו למדורי הרכילות שעוד בזמן הצילומים היה נראה שמתפתח ביניהם רומן: "חשבנו כבר אז שהם ביחד, ככה זה היה נראה. דיברנו על כך במהלך ההפסקות, שהם נראו מאוד קרובים עוד מההתחלה".
כשהתארחו שניהם בתוכנית Today, שאלה אותם המנחה הודה קוטב אם הם הרגישו את הכימיה ביניהם כבר כשקראו את התסריט ביחד בפעם הראשונה. הם הסתכלו אחד על השנייה ופרצו בצחוק נבוך וכשקוטב ניסתה לחקור ושאלה אם הייתה ביניהם גם קצת רומנטיקה, סוויני המשיכה לצחקק בעוד שפאוול מיהר להשיב בשלילה אבל הוסיף: "אנחנו אוהבים אחד את השנייה, ולמען האמת היא אחת הנשים המדהימות שאי פעם פגשתי, היא נהדרת". לאחר שידור הריאיון, הצופים מיהרו להצביע על כך שלא רק שהם ישבו צמודים, אלא שסוויני לא טרחה לענות ולהזכיר שהיא בכלל מאורסת.
7 צפייה בגלריה
גלן פאוול סידני סוויני
גלן פאוול סידני סוויני
מוקסמת ממנו
(צילום מסך)
בריאיון לאתר Entertainment Tonight פאוול המשיך לדבר בשבחה של הפרטנרית שלו: "סידני היא האדם שהכי קל לייצר איתו כימיה. אנחנו מצחיקים אחד את השנייה, היא נהדרת, אחת השחקניות הכי מוכשרות שיש לנו. לסרט באמת יש הרגשה של קומדיה רומנטית כי מאוד קל להעמיד פנים שהתאהבת בה".
לפני כחודש, סוויני הגדילה לעשות כשבריאיון למגזין Glamour תקפה את הרכלנים: "זה היה מאוד קשה עבור גלן וזה העציב אותי, כי מעבר לכך זו הייתה חוויה נהדרת עבור שנינו. מאוד אכפת לי ממנו". היא גם ביקרה את התקשורת והגולשים: "אנשים אוהבים להאדיר מישהו ואז לרסק אותו", אמרה.
וכאן מגיע הטוויסט בעלילה. בעוד שסוויני יצאה נגד השמועות - פאוול הודה לאחרונה בריאיון שכל הסיפור היה מתוכנן מראש. כלומר, הקרבה המוגזמת והאינטימיות בין שניהם הייתה הצגה אחת גדולה למצלמות ולקהל, כדי לעורר כמה שיותר באזז סביב הסרט. ומי הגתה את הריאיון? מסתבר שסוויני.
"אין לי את היכולת המנטלית לחשוב על רעיון כזה, אבל היא מאוד חכמה", אמר פאוול והוסיף: "היה לי מסע נהדר איתה בכל הדבר הזה, אבל מבחינת לצאת ולהיות ביחד...?", צחק.
בסופו של דבר סוויני הודתה גם היא: "זו קומדיה רומנטית, זה מה שאנשים רוצים! זה נחמד לתת להם את זה", אמרה לאתר Variety.
יחד עם זאת, פאוול מודה שהתחבולה עשתה לו גם לא מעט צרות "והרבה כאב ראש". הוא סיפר: "הסיבה העיקרית שבגללה היה לי קשה לעשות את זה, היא שעברתי פרידה אמיתית בזמן מסע הקידום. הייתי עם מישהי שמאוד אהבתי והיה לי אכפת ממנה וניסיתי להבין מה קורה". הוא הוסיף: "לסידני היה קל יותר כי היא במערכת יחסים מחייבת ונפלאה והיא מאוד מאושרת. אז עבורי זה היה קשה קצת יותר".
7 צפייה בגלריה
סידני סוויני וגלן פאוול, בצילומי סרטם המשותף
סידני סוויני וגלן פאוול, בצילומי סרטם המשותף
סוויני ופאוול בזמן צילומי הסרט
(צילום: Backgrid)
אז מצד אחד נראה שהשניים באמת מאוד מחבבים אחד את השנייה, ומצד שני, ברור כעת שכל מה שהיינו עדים לו, לא היה אלא מהלך מחושב ומשחק למצלמות. האם אנחנו מאוכזבים? אולי. האם אנחנו מרגישים שקצת עבדו עלינו? ייתכן. אבל סוויני ופאוול הם ממש לא הראשונים ליצור רושם של זוגיות כדי לייצר עניין בפרויקט משותף.
יש אמנם לא מעט שחקנים שהכירו במהלך פרויקט משותף והפכו במהלכו לזוג אמיתי, למשל ריאן ריינולדס ובלייק לייבלי, אשטון קוצ'ר ומילה קוניס, ריאן גוסלינג ואווה מנדז וכמובן בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי. אבל יש גם לא מעט כאלו שהתקשורת והקהל היו להוטים לראות אותם ביחד מה שעודד את הכוכבים המדוברים לנצל זאת לטובתם, ממש כמו סוויני ופאוול.
לכוכבים האלה אין מה להפסיד: כל עוד אין הוכחות אמיתיות לכך שהם זוג ושהכול נשאר בגדר שמועות, הם יכולים להסיר מעצמם אחריות ולהאשים את התקשורת בכך שהוציאה את הידידות שלהם מהקשרה.
רק לפני כמה שנים מדורי הרכילות עסקו בשאלה האם ליידי גאגא ובראדלי קופר הפכו לזוג על סט צילומי הסרט "כוכב נולד". במהלך מסע הקידום שלו ולאורך עונת טקסי הפרסים שבה הם והסרט היו מועמדים, הם נראו מתמוגגים אחד מהשנייה, הפליגו בשבחים הדדיים ורגע השיא היה בהופעה משותפת בטקס האוסקר בו הם שרו ביחד את השיר Shallow (שזכה בפרס השיר הטוב ביותר) בעודם יושבים צמודים ליד הפסנתר וכמו שרים סרנדה אחד לשנייה. כמה שנים לאחר מכן הודה קופר שהם ניצלו את העניין הרב של התקשורת והקהל ועודדו את השמועות והספקולציות. בהחלט הצליח להם.
ומצד שני, יש כאלו שלכאורה היו בזוגיות אמיתית אבל עוררו את חשד המעריצים, בעיקר בגלל שלמרבה הנוחות נפרדו רק אחרי שסיימו לעבוד על פרויקט משותף: אנדרו גארפילד ואמה סטון היו ביחד בזמן שכיכבו בסרטי "ספיידרמן" – ונפרדו אחרי שסדרת הסרטים עברה לידיהם של טום הולנד וזנדאיה (שהפכו לזוג גם הם), קריסטן סטיוארט ורוברט פטינסון הכירו על סט הסרט הראשון בסדרת "דמדומים" ונפרדו לאחר סיום הטרילוגיה, וינס ווהן וג'ניפר אניסטון היו זוג וגם גילמו זוג בסרט "הצד שלו – הצד שלה" ובמציאות נפרדו אחרי יציאתו, וזאק אפרון והשחקנית ונסה האדג'נס, שהיו ביחד לאורך צילומי סדרת סרטי "היי סקול מיוזיקל" – הפרידו כוחות אחרי יציאת הסרט האחרון בסדרה.
כמובן שיש גם לא מעט סלבס (או אנשים מטעמם) שזייפו זוגיות לא כדי לקדם פרויקט משותף אלא את עצמם: ניק לאשיי סיפר לפני כמה שנים בתוכנית Watch What Happens Live שבשנת 2006 יצא עם קים קרדשיאן לדייט שהסתיים בצורה תקשורתית מאוד: "פתאום 30 צלמים חיכו לנו בחוץ", סיפר ורמז מי הייתה זו שהזמינה אותם: "יש דרכים לשחק את המשחק הזה ויש כאלו שמשחקות אותו היטב". קרדשיאן אגב, סיפרה על הדייט הזה כאחד הרגעים שבזכותם התפרסמה.
בשנת 2005 צצו שמועות שג'יי זי בגד בביונסה עם זמרת מתחילה בשם ריהאנה. עשר שנים לאחר מכן סיפר היח"צן שלה לשעבר ג'ונתן היי שהוא היה אחראי לשמועות: "הכל היה תעלול יח"צ, הייתי נואש באותו הזמן כי רציתי שיהיה לה להיט. זה היה חסר אחריות מצידי, לא חשבתי שזה באמת יעבוד".
אתר pedestrian פרסם כמה נורות אזהרה עבור הגולש החשדן, שיכולות להעיד האם מדובר בזוג אמיתי או מזויף. האם בני הזוג לכאורה עובדים על פרויקט משותף? האם הם יכולים להרוויח משהו מהזוגיות הזו? האם צלמי פפראצי נתקלים בהם במקומות שבהם צלמים לא מסתובבים בדרך כלל (ואז כנראה שמישהו קרא להם במיוחד) והאם הם מקפידים להימרח אחד על השנייה בכל פעם שהמצלמות בסביבה? אם לפחות חלק מהשאלות האלה נענות בחיוב – זה הזמן להטיל ספק.
7 צפייה בגלריה
טקס פרסים סאג ליידי גאגא בראדלי קופר
טקס פרסים סאג ליידי גאגא בראדלי קופר
ניצלו את העניין סביבם. ליידי גאגא ובראדלי קופר
(AP)
בשורה התחתונה, האם התעלול של סוויני ופאוול עשה את העבודה וסיקרן מספיק את הקהל? בהחלט ייתכן.
בסוף השבוע הראשון ליציאתו בארה"ב, הסרט אמנם נכנס למקום הרביעי בטבלה עם הכנסות של 6.3 מיליון דולר, סכום נמוך מהציפיות שגם כך לא היו בשמיים, אבל בניגוד למה שקורה בדרך כלל - כשהכנסות הסרטים הולכות ונחלשות משבוע לשבוע, הרווחים של "רק לא אתה" הלכו וגדלו עם 8.8 מיליון דולר בסוף השבוע השני ליציאתו ו-9.3 בשבוע שלאחר מכן. אז כן, כנראה שהם ידעו מה הם עושים.
7 צפייה בגלריה
גלן פאוול סידני סוויני
גלן פאוול סידני סוויני
חמודים או ערמומיים?
(צילום: אינסטגרם)
7 צפייה בגלריה
גלן פאוול סידני סוויני
גלן פאוול סידני סוויני
יצע המרצע מהשק
(צילום: אינסטגרם)