במהלך חג הסוכות, בלילה שבין רביעי לחמישי - כוכב להקת וואן דיירקשן ליאם פיין מת כשהוא בן 31 בלבד. מותו הפתאומי והטראגי הכניס להלם את מעריציו ומעריצותיו ברחבי העולם, וכנראה שלא רק אותם - אלא את כל מי שעקב אחרי תרבות הפופ בשנים שבהן הלהקה כבשה את עולם המוזיקה בסערה.
כעת התעלומה הגדולה היא מה בדיוק קרה באותו חדר מלון שממנו צנח אל מותו, ומה הוביל לאירוע הטראגי.
5 צפייה בגלריה
ליאם פיין
ליאם פיין
ליאם פיין
(צילום: Gareth Cattermole/Getty Images)
שעות ספורות לאחר מותו של פיין, ידיעות מעבר לים דיווחו כי החל מצוד אחרי שתי נשים מסתוריות שהיו עימו בלילה שלפני מותו. על פי פרסומים, המשטרה המקומית בארגנטינה מחפשת שתי עדות מפתח שכנראה היו האחרונות שראו את הזמר בחיים.
על פי דיווחים של רשת Infobae הארגנטינאית, שתי הנשים עזבו את המלון לאחר שהמתינו לזמר בלובי. נכון לכתיבת שורות אלה אין שום אינדיקציה לכך ששתי הנשים מעורבות במותו - אך החוקרים המקומיים מקווים שהן יצליחו לסייע בהבנת רגעיו האחרונים.
מטעם פרקליטות ארגנטינה נמסר כי "הכול מצביע על כך שפיין היה לבדו כשמת, אך חקירה שהחלה בודקת את מעורבותם האפשרית של צדדים נוספים באירועים שקדמו לכך". עוד נמסר כי לא התגלו פציעות המעידות על מעורבות של צד שלישי וכי צורת הנחיתה של פיין תואמת נפילה מגובה.
5 צפייה בגלריה
ליאם פיין
ליאם פיין
ליאם פיין
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images for Atlantis The Royal)
בשנים האחרונות פיין הצליח להדאיג את מעריציו הרבים ויש שטוענים כי "חייו יצאו מכלל שליטה". סימן בולט לכך היה ממש לאחרונה, כשפיין הגיע לצפות בהופעה של חברו מוואן דיירקשן נייל הורן שנערכה בארגנטינה, והתבקש על ידי המאבטחים להפסיק לרקוד ולהתפרע. "המאבטח ממש ניסה להזיז אותו ללא הצלחה. זו הייתה זעקה לעזרה - אני בטוח בכך", צייץ מעריץ אחד - ואחרת הוסיפה: "סוף-סוף כולם מבינים את זה שהוא היה צריך עזרה, רק חבל שזה מאוחר מדי".
סרטון נוסף שרץ ברשתות החברתיות ימים ספורים לפני מותו, הראה את פיין כשהוא מברך מעריצים, שר איתם ומחלק להם חתימות. עם זאת, אותם מעריצים טענו שהעצבות זעקה ממנו. "הוא היה נראה כל כך עצוב - אבל המעריצים שלו גרמו לו להרגיש אהוב ומוערך", כתבה מעריצה אחת, ואחרת הוסיפה: "אפשר לראות את הכאב והדיכאון בעיניים שלו".
שבועות ספורים לפני מותו מקורב לזמר התראיין ל"סאן", ואמר: "התנהגותו של ליאם מעסיקה רבים מהמעגל הפנימי שלו במשך חודשים ארוכים. הוא כבר לא נמצא ליד חבריו הטובים מכיוון שהוא עבר לארצות הברית כדי להתחיל חיים חדשים. כולם רוצים את הטוב ביותר עבורו - אבל חייו לא יציבים בלשון המעטה".
מעריציו של פיין החלו לדאוג לאחר שהזמר ביטל את סיבוב ההופעות שלו בדרום אמריקה בעקבות זיהום בכליות. הוא סיפר על כך לעוקביו ושיתף שקיבל מרופאיו את ההוראה לנוח ולהתאושש. "בלב כבד אני חייב לומר שאין לי ברירה אלא לדחות את סיבוב ההופעות הקרוב שלי. בשבוע האחרון אושפזתי עם זיהום רציני בכליות - משהו שאני לא מאחל לאף אחד. התרגשתי מאוד לבוא להופיע בפניכם ואני מתנצל בפני כל מי שרכש כרטיסים".
בעקבות ביטול סיבוב ההופעות, אימו של פיין קארן שיתפה בתחושותיה בריאיון ל"מייל אונליין": "כולנו מודאגים מאוד. זה נורא ואני מרגישה חסרת אונים. כל מה שאנחנו יכולים זה רק לשבת כאן ולקוות לטוב".
5 צפייה בגלריה
ליאם פיין
ליאם פיין
"המעריצים שלו גרמו לו להרגיש אהוב ומוערך"
(צילום: Kate Green/Getty Images)
ביולי 2023 פיין סיפר על בריאותו הנפשית לאחר שלטענתו הגיע לתחתית: "אני רוצה לתת לכל אחד מכם שנאבק עם מאניה דפרסיה את המתנה שקיבלתי על ידי שיתוף כמה מהדברים שלמדתי מהמומחים. הדבר הראשון הוא לעשות צ'ק אין של הרגשות שלנו מדי יום. הרגש הוא אחד המתנות המדהימות ובמשך כל כך הרבה זמן לא נתתי לעצמי להרגיש - עד שזה התפרץ וגרם לי לחלות. שימו לב לרגש שלכם, תנו לזה להיות".
פיין גם התארח בתוכנית Straight Talking שם סיפר על האתגרים והמכשולים שעבר בשנים האחרונות: "תהילה זה כמו משבר אמצע החיים. יש לי מזל שאני עדיין כאן", אמר. כשהתבקש להסביר, הוא נרתע ואמר: "אני לא יכולה להיכנס לזה יותר מדי, עוד לא השלמתי עם זה. אבל יש מקרים שבהם רמת הבדידות הזו... זה כמעט הרג אותי. הייתי במקום רע כמה פעמים בחיי - אבל למזלי היו סביבי אנשים נהדרים".
5 צפייה בגלריה
ליאם פיין
ליאם פיין
"תהילה זה כמו שיש משבר אמצע החיים"
(צילום: JC Olivera/Getty Images)
לכל זה כמובן נוסיף את הסיפור המטריד סביב ארוסתו לשעבר של פיין, מאיה הנרי, שהגישה בקשה לצו הרחקה ימים ספורים לפני מותו.
הדוגמנית בת ה-23 הורתה לעורכי הדין שלה להוציא צו מניעה לפיין והאשימה אותו בכך שהוא מטריד אותה ויוצר קשר בצורה אובססיבית עם חבריה ובני משפחתה. "מאיה הנרי הוציאה בשבוע שעבר בקשה לצו מניעה בעקבות מידע חדש ומדאיג", כך מסרו עורכי דינה ל"מייל אונליין".
כמו כן שיתפה הנרי בשבוע שעבר את עוקביה בטיקטוק שפיין עושה מאמצים יוצאי דופן כדי לנסות ליצור איתה קשר, ואמרה: "מאז שנפרדנו הוא שולח לי הודעות, הוא מפציץ לי את הטלפון - ולא רק מהטלפון שלו, זה תמיד מגיע גם ממספרי טלפון שונים. אני אף פעם לא יודעת מאיפה זה יבוא", אמרה. במקביל, האשימה הנרי את פיין בכך שניצל את נאמנותם של מעריציו כדי לפגוע בה.
לאחר מותו, מעריציו האשימו את הנרי ותקפו אותה ברשתות: "את מרוצה מאיה?", "זה היה שווה את זה?", "תראי מה עשית", "את עשית את זה", ועוד.
במקביל, קטעים מתוך ספרה העלילתי של הנרי Looking Forward - שעוסק בנערה שמתאהבת בכוכב פופ, התפרסמו ברשתות - והמעריצים משוכנעים יותר מתמיד שהספר מדבר על פיין. "הוא התחיל להרביץ לעצמו ורץ למרפסת. הוא איים שיתאבד, היא עטפה אותו אבל הוא דחף אותה בחזרה לחדר".
כאמור, פיין נמצא ללא רוח חיים מחוץ למלון בבואנוס איירס שבארגנטינה. בהצהרה מטעם משרד הביטחון של בואנוס איירס לסוכנות AP, נמסר שהזמר בן ה-31 "קפץ ממרפסת חדרו" בקומה השלישית - אולם לא ברור באילו נסיבות.
5 צפייה בגלריה
ליאם פיין
ליאם פיין
נמתין לידיעה הסופית לגבי נסיבות מותו. ליאם פיין
(צילום: Kate Green/Getty Images)