6 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
חייבת תודה לאביה? בריטני ספירס
(צילום: GettyImages)
הרבה נכתב בשנים האחרונות על המקרה של בריטני ספירס, שהייתה תחת האפוטרופסות של אביה במשך 13 שנה עד שהשתחררה ממנה בשנה שעברה לאחר קרב משפטי ארוך.
עד כה, אף אחד משני הצדדים לא דיבר בעצמו עם התקשורת – היו אלו עורכי דינם שניהלו את השיח עם העיתונאים, בעוד שהכוכבת כתבה פוסטים רבים על הנושא באינסטגרם, בהם הביעה את הכאב והכעס שלה על מה שעברה.
כעת אביה, ג'יימי ספירס (70), הוא הראשון ששובר את השתיקה התקשורתית. ספירס התראיין לראשונה מזה עשור לאתר Daily Mail וסיפר את הצד שלו בסיפור המטריד. מן הסתם, בגרסה שלו – הוא הגיבור, ולאו דווקא הנבל כפי שרבים חושבים.
"לא כולם יסכימו איתי. זו הייתה תקופה קשה, אבל אני אוהב את בתי בכל ליבי ונשמתי. איפה בריטני הייתה היום בלי האפוטרופסות? אני לא יודע אם היא הייתה בחיים. אני לא יודע", הוא אומר ומוסיף: "האפוטרופסות הייתה כלי נהדר על מנת להגן עליה ועל הילדים. בלי זה, אני לא חושב שהיא הייתה מקבלת אותם בחזרה".
6 צפייה בגלריה
הוא הגיבור או הנבל בסיפור? תלוי את מי שואלים
הוא הגיבור או הנבל בסיפור? תלוי את מי שואלים
הוא הגיבור או הנבל בסיפור? תלוי את מי שואלים
(צילום: אינסטגרם)
לאחר שג'יימי נכנס לתמונה ב-2008 בעקבות המשבר הנפשי שעברה הכוכבת, הוא וקווין פדרליין, בעלה השני של בריטני ואבי שני ילדיה, סיכמו עם בית המשפט שהכוכבת תקבל עליהם חזקה משותפת, אך אסור היה לה להישאר איתם לבד ואחד מהם היה צריך להיות איתם בכל עת. הילדים, שון וג'יידן, היו אז בשנים הראשונות לחייהם.
ספירס זוכר את השנים האלו בחיבה: "היינו לוקחים את הילדים לאירופה. הם בילו הרבה עם אמא שלהם וגם עם אבא שלהם. לא הרבה יודעים את זה. המטרה העיקרית הייתה להחזיר לבריטני את האפשרות לקיים קשר טוב עם הילדים שלה". עוד הוא אומר: "קווין יגיד לך בעצמו שאני והוא גידלנו את הילדים ביחד. פשוט עשיתי את מה שהייתי צריך, או את מה שהרגשתי שעליי לעשות. לא החלטתי דבר בכוחות עצמי, אני וקווין עשינו החלטות ביחד. קרו אז הרבה דברים בחיים שלו".
6 צפייה בגלריה
מערכות יחסים בריטני ספירס
מערכות יחסים בריטני ספירס
פעל בשיתוף פעולה עם אביה של ספירס. קווין פדרליין
(צילום: Gettyimage)
יש לציין שג'יימי לא ראה את נכדיו כבר 3 שנים – ב-2019 פדרליין הוציא נגדו צו הרחקה מהם, לאחר שהכה את נכדו הבכור. תוקפו של צו ההרחקה אמור להסתיים בחודשים הקרובים, ובריאיון אחר אמרו הנכדים שהם מתגעגעים לסבם ורוצים לראות אותו. גם פדרליין נשמע הרבה יותר מפוייס כלפי ג'יימי ותמך בצד שלו נגד אשתו לשעבר.
כעת ג'יימי מספר: "אני מתגעגע מאוד לשני הבנים שלי, היינו מאוד קרובים. הם בדיוק הגיעו לגיל שבו התחלתי ליהנות איתם. אבל הם פיתחו רצונות משלהם. לאלוהים יש סיבה בגללה הוא גורם לדברים לקרות. אני לא יודע מה הסיבה הזאת, אבל אלו היו 3 שנים קשות בלעדיהם. המשפחה בבלאגן. כל מה שנותר לנו לעשות זה להתפלל".
6 צפייה בגלריה
אביהם הוציא נגד סבם צו הרחקה. בריטני עם ילדיה, שון וג'יידן
אביהם הוציא נגד סבם צו הרחקה. בריטני עם ילדיה, שון וג'יידן
אביהם הוציא נגד סבם צו הרחקה. בריטני עם ילדיה, שון וג'יידן
(צילום: אינסטגרם)
בשנים בהן היה האפוטרופוס של בתו, ג'יימי שלט בכל הקשור לחייה אישיים והיא מספרת שהוא מנע ממנה לפגוש חברים (טענה שמחזקים רבים ממכריה, שמעידים שלא הורשו ליצור איתה קשר), אסר עליה לנהוג, עקב אחרי שיחות הטלפון שלה ואף כפה עליה להכניס לגופה התקן תוך רחמי על מנת שלא תוכל להביא עוד ילדים לעולם. בשנת 2019 היא אושפזה על ידו בכפייה במוסד לבריאות הנפש.
מעבר לכך, הוא ניהל גם הפן הכלכלי של חייה – ובעבור עבודתו השתכר לפי הדיווחים 16 אלף דולר בחודש, בנוסף לאחוזים מהרווחים של הכנסותיה המקצועיות.
בריאיון הוא מספר שהוא זה ששיקם את מצבה הכספי, לאחר שלטענתו היא בזבזה את כל מה שהרוויחה לאורך הקריירה שלה: "היא הייתה מרוששת, לא היה לה כסף בכלל. האפוטרופסות בנתה מקורות שבזכותן היא התאוששה כלכלית. עבדנו, והיא עבדה, כדי לעשות את זה".
בריטני מצידה, ראתה את הדברים קצת אחרת וסיפרה בזמנו לבית המשפט שאביה שיעבד אותה ואילץ אותה לעבוד ללא הפסקה וללא מנוחות, גם בימים בהם הייתה חולה או תשושה, ואיים עליה שאם לא תפעל כרצונו הוא ימנע ממנה לראות את הילדים. כעת הוא אומר: "האפוטרופסות עזרה לשפר את המצב הכספי. למיטב הבנתי, מטרת האפוטרופסות היא לסייע למישהו לקבל בחזרה את השליטה על חייו ולעזור לו לחזור לחברה ולקיים אורח חיים רגיל. אני מאמין שעשיתי שינוי, שאני ועוד כמה אנשים הצלחנו לעזור לה".
על הטענות של בריטני ועל קריאות הציבור והתקשורת שסייעו לה לצאת לחופשי ממנו, הוא אומר: "לרוב האנשים אין מושג מה האמת. לעורך הדין שלה אין מושג. התקשורת לא שמעה את האמת, היא רק שמעה את ההאשמות של בריטני. לא אכפת לי לספוג את ההתקפות כי אני יודע שהן לא נכונות ובגלל שאני לא רוצה להתחיל את זה מחדש, שבתי תגיע למצב גרוע עוד יותר מזה שבו היא הייתה".
6 צפייה בגלריה
"מאמין שעשיתי שינוי"
"מאמין שעשיתי שינוי"
"מאמין שעשיתי שינוי"
(צילום: AP)
בשנים האחרונות בריאותו של ג'יימי התדרדרה, עד בשלב מסוים הוא נאלץ להעביר את הטיפול באפוטרופסות על בתו לצד שלישי. כיום הוא מתגורר עם בתו הצעירה ג'יימי לין. הוא ולין, אמן של האחיות, התגרשו בשנת 2002.
מי שראיינה את ספירס לכתבה היא העיתונאית דפני ברק, הכתבת שראיינה לאחרונה גם את פדרליין והילדים בריאיון השנוי במחלוקת בו הם העבירו ביקורת על תפקודה של ספירס כאם וסיפרו שהשניים לא בקשר עם אמם כבר תקופה ארוכה. הריאיון המצולם עורר הרבה רעש לפני שידורו, נגנז אך שודר לאחר מכן בטלוויזיה האוסטרלית.
ברק התיידדה מאוד עם בני המשפחה, וכל הכתבות שלה בנושא תומכות מאוד בצד שלהם נגד זה של הכוכבת. היא גם מספרת בכתבה שפדרליין נמצא במהלך כתיבת אוטוביוגרפיה שתספר את הצד שלו בסיפור – ללא ספק בתגובה לספרה של בריטני שאמור לצאת לחנויות בשנה הבאה.
6 צפייה בגלריה
מערכות יחסים בריטני ספירס
מערכות יחסים בריטני ספירס
לפחות הוא בצד שלה. ספירס ובעלה, סם אסגרי
(צילום: Gettyimage)