5 צפייה בגלריה
הגיע הזמן לרדת לפשר העניין. בריטני ספירס
הגיע הזמן לרדת לפשר העניין. בריטני ספירס
הגיע הזמן לרדת לפשר העניין. בריטני ספירס
(צילום: AP)
רבות דובר בשנים האחרונות על מצבה של בריטני ספירס. המשמורת תחתיה היא נמצאת מאז 2008, שבמסגרתה אביה ג'יימי ספירס ואנשי מקצוע נוספים אחראיים על חייה כמעט באופן מוחלט, עוררה ביקורת רבה, הן מהתקשורת ובעיקר מצד המעריצים.
כעת הנושא חוזר לכותרות בזכות Framing Britney Spears, סרט דוקומנטרי בהפקת "ניו יורק טיימס", שישודר בשבוע הבא ברשת הסטרימינג Hulu וינסה להבין אחת ולתמיד מה קורה שם במשפחת ספירס והאם המשמורת באמת נחוצה.
מקורבים לכוכבת שבדרך כלל שומרים על שתיקה התראיינו עבור הסרט, שסוקר את הקריירה הענפה והמצליחה שלה, תקופת המשבר הנפשי המתוקשרת שלה וגם את שנותיה עם בני זוגה המפורסמים, כולל ג'סטין טימברלייק, שמתועד בסרט כשהוא מלכלך עליה ומכפיש אותה בראיונות שנתן לאחר שנפרדו ב-2002.
סוכנת הכישרונות ננסי קרסון, שלקחה חלק פעיל בתחילת הקריירה של ספירס כשהייתה עוד ילדה צעירה, מספרת שאביה היה הרבה פחות נוכח מאמה באותן שנים וכשצץ מדי פעם, התעניין רק בחלק הכספי: "לרוב הוא היה מוטרד לגבי השאלה האם כמות הכסף שהוא מבזבז על בתו תשתלם לו בסופו של דבר".
5 צפייה בגלריה
בריטני ואביה ג'יימי
בריטני ואביה ג'יימי
בריטני ואביה ג'יימי
(צילום: אינסטגרם)
קים קיימן, לשעבר אחת ממנהלות חברת התקליטים "ג'ייב" בה הייתה חתומה ספירס, מוסיפה: "אמא שלה הייתה מוכנה לעשות כל מה שיידרש על מנת שבריטני תהיה כוכבת. כמעט ולא דיברתי עם אבא שלה. הדבר היחיד שהוא אמר לי אי פעם היה: 'הבת שלי תהיה כל כך עשירה, והיא תקנה לי סירה'. זה כל מה שאגיד לגביו".
אחת מהמרואיינות בסרט היא פלישה קולוטה, שהייתה העוזרת האישית של ספירס לאורך רוב שנות הקריירה שלה. היא טוענת שמעולם לא הבינה מה פשר האפוטרופסות שיש לג'יימי על בתו, והוסיפה שהיא יודעת בדיוק מה ספירס מסוגלת לעשות, בכך רומזת שהיא לא חושבת שמעורבותו נחוצה. למרות שספירס שומרת כעת על שתיקה והקשר שלה עם הציבור הוא בעיקר דרך סרטוני ריקודים אקספרימנטליים שהיא מעלה באופן שוטף לחשבון האינסטגרם שלה, קולוטה בטוחה שהיא עוד תאמר את דברה ותספר את סיפורה בעצמה.
5 צפייה בגלריה
האמא הייתה מעורבת, האבא רצה סירה. בריטני ואמה לין
האמא הייתה מעורבת, האבא רצה סירה. בריטני ואמה לין
האמא הייתה מעורבת, האבא רצה סירה. בריטני ואמה לין
(צילום: GettyImages)
מלבד שאלת האפוטרופסות, הסרט עוסק גם בקריירה של בריטני ובשאלה שלא פעם עלתה: עד כמה הייתה מעורבת בהחלטות המקצועיות לגביה. אחד מרקדניה לשעבר, קווין טאנצ'רואן, מספר שהיא ממש לא הייתה בובה על חוט וזו שאישרה סופית כל החלטה: "היא הייתה מאוד יצירתית. היא ידעה בדיוק מה היא רוצה לעשות ודאגה שזה אכן יקרה. היא הייתה הבוס".
בריטני, שלא התראיינה בעצמה לסרט, נמצאת כבר תקופה ארוכה במאבק משפטי נגד אביה, ודורשת שיוחלף בתפקידו על ידי צד שלישי. לפי הדיווחים, היא משתוקקת להשתחרר מכבליו וחשה שאינה זקוקה לעזרתו. לעומת זאת, אביה ועושי דברו נחושים להשאיר אותה כבולה - לטענתם מכיוון שהיא לא בריאה נפשית, אך לפי גורמים מקורבים אחרים יש לכך סיבה פשוטה יותר: הם רוצים את כספה. בדיונים שנערכו סביב הנושא בבית המשפט בשנה שעברה, היא סיפרה שהיא מפחדת ממנו ומסרבת לחזור להופיע ולשחרר מוזיקה חדשה כל עוד הוא אחראי עליה.
ב-2019 בריטני שהתה במשך כמה שבועות במוסד לבריאות הנפש, והשמועות טענו כי היא אושפזה בכפייה על ידי אביה. כמה חודשים לאחר מכן, נודע כי ג'יימי היכה את שון, בנם הבכור של בריטני ושל בעלה לשעבר קווין פדרליין. בעקבות התקרית הוציא נגדו פדרליין צו הרחקה וזכויות המשמורת של בריטני על ילדיה צומצמו משמעותית.
ג'יימי מצידו, התראיין ל-CNN לפני מספר חודשים וסיפר שהוא דווקא ביחסים טובים עם בתו, וטען שהוא צריך להמשיך ולהיות אחראי עליה מכיוון שבזכותו חייה ניצלו לאחר המשבר הנפשי שעברה.
5 צפייה בגלריה
משפחת ספירס
משפחת ספירס
משפחת ספירס
(צילום: אינסטגרם)
אמה של בריטני וגרושתו של ג'יימי, לין ספירס, נמצאת בצד של בתה ותומכת בבקשתה להשתחרר מהמצב בו היא נמצאת, או לפחות להקל את תנאיו.
כמובן שגם הגולשים לא נחים, ותנועת "שחררו את בריטני" שהוקמה על ידי מעריצים מודאגים ממשיכה לפעול ברשתות החברתיות ודואגת להציף את העוולות שנגרמות לכוכבת האהובה עליהם.
5 צפייה בגלריה
בריטני ספירס
בריטני ספירס
בריטני ספירס
(צילום: Gettyimages)