7 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי בראד פיט
אנג'לינה ג'ולי בראד פיט
משתמש בתקשורת לטובתו? בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי
(צילום: GettyImages)
זוגות הוליוודיים שנפרדים ברוח רעה ומספקים מטעמים וכותרות למדורי הרכילות ובתי המשפט הם לא עניין חדש, אבל לא לעיתים קרובות קורה שהציבור מוצא את עצמו מושקע רגשית ביריבויות האלו ולוקח בהן צד מובהק. בשנים האחרונות זה קרה באופן ברור עם ג'וני דפ ואמבר הרד – מאבק שבו דפ יצא בתור המנצח הגדול, גם בבית המשפט וגם בכל הקשור לדעת הקהל. כעת נראה שגם בראד פיט למד מעמיתו ההוליוודי טריק או שניים ומשתמש בהם כדי לוודא שהתקשורת תהלל אותו בעודה רומסת את גרושתו אנג'לינה ג'ולי – ובכך תביא גם לצמיחה באהדת הקהל כלפיו, למרות שעל פניו, לפחות לפי העדויות, הוא לא בדיוק יוצא טוב.
בשבועות האחרונים מספר אתרי בידור, דווקא הקטנים שבהם, משווים בין הדרך שבה פיט, כמו דפ לפניו, משתמש באתרים הגדולים יותר, דוגמת TMZ, Page Six, Us Weekly ו-Daily Mail לטובת ביסוס הנרטיב שמוציא אותו בתור הקורבן ואת ג'ולי בתור הנבלית שמנסה לגרום למפלתו. דוגמה בולטת לכך היא ציוץ שצייץ TMZ לפני כשבוע: "אנג'לינה ג'ולי יוצאת במסע השמצה נגד בראד פיט, וממחזרת את אותן טענות שבהן היא משתמשת כבר שנים ושהרשויות ביטלו – כך טוענים מקורביו של בראד". הקישור שבציוץ הוביל לכתבה גדולה שכותרתה הייתה: "מקורביו של פיט טוענים שאנג'לינה הרעילה את הילדים לגביו, היא עושה קמפיין שנאה נגדו".
הטענות שמועלות נגד האתרים הגדולים הן שרצונם לשמור על קשר קרוב וחיובי עם בראד ואנשיו, גובר על הצורך שלהם לסקר את המקרה בצורה הוגנת. המחנה של פיט מבטיח להם סקופים מצד אחד ומצד שני מזהיר אותם שאם יכתבו עליו כתבות לא אוהדות, פיט יפסיק לשתף איתם פעולה ואת החדשות המעניינות לגביו, כמו למשל הידיעה על בת הזוג הבאה שלו, יקבלו קודם כל האתרים המתחרים. ואכן, רוב הכתבות והכותרות באתרים האלו מציגות את הצד של פיט ולא מתייחסות לזה של ג'ולי בסיפור. ובואו רק נזכיר - פיט הואשם שתקף את אחד מילדיו בטיסה וטלטל את אשתו לשעבר.
7 צפייה בגלריה
כלי התקשורת הגדולים מציגים רק את הצד שלו בסיפור
כלי התקשורת הגדולים מציגים רק את הצד שלו בסיפור
כלי התקשורת הגדולים מציגים רק את הצד שלו בסיפור
(צילום: Getty Images)

בראד עשה בעצמו את מה שניסה למנוע

אתר הרכילות LaineyGossip הוא אתר בידור קטן יחסית, אבל ככזה הוא לא מהסס לצאת נגד דעות רווחות בקרב הקהל והתקשורת. האתר סיפר לאחרונה על הדרך שבה פועל הצוות התקשורתי של פיט – אותו אחד שבהם השתמשו גם דפ והארווי ויינשטיין: הם מציפים את האתרים הגדולים בידיעות מטעמם, שבהן הלקוח שלהם מוצג בתור הגיבור האומלל והאישה שמולו בתור האשמה האמיתית, תוך כדי שהם משמיטים פרטים חשובים שמציגים את הכוכב באור שלילי.
דוגמה בולטת היא שלאחרונה צצות מחדש האשמותיה של ג'ולי על כך שפיט תקף אותה ואת ילדיהם במהלך טיסה במטוסם הפרטי בשנת 2016, מקרה שהוביל לפרידתם ולניתוק הקשר של פיט עם ילדיו.
אם ראיתם את הידיעות האלו ואולי חשבתם לעצמכם שג'ולי טרחנית וצריכה לשחרר – אז זה בדיוק מה שהצוות של פיט קיווה שתעשו. עורכת הדין שלו אף שחררה בשבוע שעבר הצהרה חדשה שבה אמרה: "מהרגע הראשון בראד לקח אחריות על כל מה שהיה אחראי לו, בניגוד לצד השני. הוא לא ייקח אחריות על דברים שלא עשה. הוא קורבן להתקפות אישיות והאשמות שקריות. למרבה המזל, הרשויות שהצד השני ניסה להסית נגדו הגיעו להחלטות משלהם".
אך האמת היא שג'ולי היא לא זו שמציפה את ההאשמות האלו שוב ושוב, אלא שהן עלו מחדש לכותרות באשמתו של פיט עצמו – שתובע את ג'ולי בימים אלו על כך שמכרה את חלקה ביקב המשותף שלהם, לכאורה בניגוד להסכם שהיה ביניהם. הדיון המשפטי שיזם פיט, הוא שהעלה מחדש את התקרית במטוס והביא לעיסוק הנרחב בו בכלי התקשורת.
7 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
"הוא לא ייקח אחריות על דברים שלא עשה"
(קרדיט- GettyImages)
בעוד האתרים דיווחו בהרחבה על כך שג'ולי מכרה את חלקה ביקב לאיש עסקים רוסי במטרה לפגוע בנכס ובפיט, הכוכבת טוענת שהיא ביקשה מפיט לקנות את החלק שלה אך הוא התנה את הרכישה בכך שהיא תיאלץ לחתום על חוזה שבמסגרתו תתחייב שלא לדבר יותר על מה שהתרחש באותה טיסה. ג'ולי סירבה לתנאי הזה ולכן פיט לא רכש ממנה את החלק שלה. כשמכרה אותו לאיש העסקים – הוא תבע אותה.
בכך הכוכב בעצם עשה בעצמו את מה שניסה למנוע והביא לכך שהתקרית במטוס תגיע שוב לכותרות – כשג'ולי נאלצה להסביר לבית המשפט את הסיבה שבגללה מכרה את חלקה ביקב לצד שלישי ואת התנאי שהציב בפניה פיט.
עוד הסבירה ג'ולי לבית המשפט שבינה ובין פיט מעולם לא נחתם חוזה ראשוני – מכיוון שבזמן רכישת היקב, הוא עצמו חש שאין בכך צורך. לפי מסמכי בית המשפט, היא אף סיפקה מיילים בין עורכי דינה ועורכי דינו שהוחלפו בזמן רכישת היקב, בהם הצד שלה מבקש לערוך הסכם שיקבע מה לעשות במקרה ששניהם ייפרדו והצד של פיט אומר במפורש שהכוכב לא רואה צורך בהסכם שכזה.
ההסברים של ג'ולי והתשובות להאשמותיו של פיט מוצגים כולם במסמכים המשפטיים, אך אלו לא סוקרו בתקשורת אלא רק ההאשמות של פיט נגדה, ועל כך מסתמך הצוות שלו – שהמידע הזה לא יגיע לציבור ושהפרטים, אשר כלולים בתוך הררי מסמכים משפטיים, ילכו לאיבוד.
הצוות של פיט ניצל את הסיטואציה היטב, ובאתר Daily Mail התפרסמה בזמנו ידיעה גדולה שבישרה על כך שהיקב היה פרויקט תשוקה של הכוכב, שהשקיע בו הרבה כסף וזמן. "אנג'לינה רצתה לנקום", בישרה הכתבה והוסיפה: "היא מכרה את חלקה בסתר, והסתירה זאת במכוון מפיט כשהיא מודעת לכך שמדובר בהפרת זכויותיו".
7 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
פיט התנה את הרכישה בכך שתשמור על סודיות בכל הקשור לתקרית האלימה ביניהם
(קרדיט- GettyImages)

הילדים בצד של אנג'לינה

וכן - אין ספק שלצוות של אנג'לינה יש הרבה מה ללמוד מזה של בעלה לשעבר. בינתיים הפרספקטיבה הציבורית נוטה לטובתו ונראה שכבר מאוחר לשנות את המצב. יש לציין שבכל השנים האלו, ילדיהם של השניים לקחו בסכסוך צד מובהק – את זה של אמם. בעוד פיט מאשים את ג'ולי בכך שהסיתה את הילדים נגדו ומספר שהוא נלחם כדי לפגוש אותם, בסופו של יום המצב הוא שרובם נמנעו מלהיפגש איתו מאז תקרית המטוס.
אתר TMZ כמובן לוקח את הצד של פיט בעניין וכאמור פרסם כתבה גדולה שבה נטען שג'ולי אשמה בכך שהילדים לא מעוניינים בקשר עם אביהם. מצד שני, אתרים אחרים מציגים את פיט בתור אב שכן נוכח בחיי ילדיו: "בראד יוצא למסעדות עם ילדיו הצעירים כשהם כולם בלוס אנג'לס. יש לו מערכת יחסים די טובה עם כולם", אמרו מקורביו לאתר People. אתר E! אף פרסם בשנה שעברה שלפיט וילדיו יש קשר מצוין: "הוא מבלה איתם הרבה בבית, יש להם שגרה נהדרת". כך שנראה שהמחנה של פיט מוציא לתקשורת פרטים שיחזקו את הנרטיב שהם רוצים לבסס באותו הרגע – מצד אחד להציג את פיט כאב דואג ואוהב, ומצד שני את ג'ולי בתור אמא מסיתה ורעילה. לפעמים שני הסיפורים מתנגשים וסותרים אחד את השני, אבל הכותרות עושות את שלהן: פיט הוא אבא טוב, ג'ולי היא אמא רעה.
יש לציין שבעוד הילדים של השניים נראים לא פעם מסתובבים עם אמם ומגיעים איתה לאירועים שונים, בכל השנים האחרונות לא צצה אפילו תמונת פפראצי מטושטשת אחת של פיט עם מישהו מילדיו, כך שניתן לשער שהילדים באמת מסרבים להיפגש איתו, אחרת סביר להניח שהצוות של פיט היה מוודא שצלמי פפראצי יתעדו את המפגש לטובת אייטמים מרגשים בכל אתרי הבידור הגדולים.
7 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
הילדים בצד שלה. ג'ולי עם בנותיה
(צילום: GettyImages)

הוליווד דווקא בצד של בראד

לפיט יש יתרון נוסף: המעמד החזק שלו בהוליווד שהוא הצליח לשמר ואף לשפר, בניגוד לג'ולי שהייתה פעם הכוכבת הכי גדולה בעולם וקרנה ירד מאוד בעשור האחרון. בזמן שהיא מסתובבת ברחבי תבל, תורמת לנזקקים ופעילה מטעם האו"ם למען אוכלוסיות במצוקה, נושאים מאוד חשובים מצד אחד אך יחד עם זאת גם הרבה פחות נוצצים ו"סקסיים" - פיט עשה בשנים האחרונות מסע קאמבק הוליוודי מרשים ומוצלח במיוחד - כבש את השטיחים האדומים, זכה באוסקר והצליח לבסס מחדש את מעמדו בתור הכוכב הלוהט והשרמנטי שהציבור כל כך אהב לאהוב. בין שני העולמות האלו, ברור שפיט יקבל את רוב הכותרות האוהדות ותשומת הלב.
האתר LaineyGossip מעלה גם טענה מעניינת נוספת: מאחורי פיט עומדים כוחות חזקים ועשירים בעלי אינטרס להוציא אותו באור חיובי: בעוד כחודשיים ייצא לאקרנים הסרט "בבילון", דרמה תקופתית עתירת תקציב (110 מיליון דולר הושקעו בו עד כה), בבימויו של זוכה האוסקר דמיאן שאזל ובכיכובו של צוות אול סטאר הכולל את פיט ולצידו בין היתר מרגו רובי, ג'ין סמארט, טובי מקגווייר ואוליביה ווילד. הסרט, כך מקווים אולפני פארמונט המפיצים אותו, צפוי להיות שובר קופות ומועמד בולט בטקס האוסקר הקרוב, כך שהדבר האחרון שהם מעוניינים בו הוא מפלתו של הכוכב הראשי של הסרט. לא מפתיע אם כך, שהוליווד תומכת במי שעושה עבורה יותר כסף.
7 צפייה בגלריה
אוסקר
אוסקר
הוליווד דווקא בצד שלו
(צילום: Gettyimages)

"אמבר הרד נוספת"

מגזין Glamour בריטניה השווה לאחרונה בין המקרים של ג'וני דפ ואמבר הרד וזה של פיט וג'ולי – בשני המקרים הנשים הוצגו באור שלילי על ידי התקשורת והפסידו בכל הקשור לדעת הקהל.
העיתונאית והצלמת קאט קרדנס צייצה: "הכינוי 'אמבר הרד נוספת' הפך להיות מזוהה עם נשים שמספרות שהותקפו, או אפילו כשהן פשוט לא נחשבות לנחמדות מספיק. רק בחודש האחרון כונו כך מייגן מרקל, אוון רייצ'ל ווד, אוליביה ווילד וכעת גם אנג'לינה ג'ולי. זה צפוי ומגעיל". קרדנס צירפה צילומי מסך של גולשים שאכן מכנים כך את ג'ולי ומאשימים אותה שהיא משקרת ומעמידה פני קורבן.
מגזין Glamour אמר במאמר שפרסם בנושא: "קל לחשוב שהרטוריקה הזו של האשמת הקורבן תקפה רק לכוכבות הוליווד, אך זה לא המקרה". כרמל אופורד, שעובדת בארגונים הפועלים למען נשים שהיו קורבנות לאלימות, אומרת: "תגובת הציבור לתביעה של ג'וני דפ נגד אמבר הרד הייתה ראיה מטרידה לסיבה שבגללה כל כך הרבה קורבנות ושורדות של תקיפות אלימות ומיניות לא מסוגלות לדווח על כך למשטרה. אנשים מיהרו לבחור צדדים, התייחסו למשפט כמו אל ספורט, עודדו והשמיצו. המקרה של בראד פיט נגד אנג'לינה ג'ולי עלול להביא להשלכות דומות. בשני המקרים, הדרך שבה מתייחסים לנשים שהתלוננו על אלימות והרמיזות שהן משקרות על מנת לנקום – היא מדאיגה. יש כאן חוסר הבנה מובהק של הצד הנפגע, ובמציאות נדיר מאוד לראות האשמות שקריות בנושא הזה".
7 צפייה בגלריה
ג'ניפר אניסטון בראד פיט
ג'ניפר אניסטון בראד פיט
"קל לחשוב שהרטוריקה הזו של האשמת הקורבן תקפה רק לכוכבות הוליווד, אך זה לא המקרה"
(צילום: רויטרס)