5 צפייה בגלריה
הסיפור שלא נגמר. אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט
הסיפור שלא נגמר. אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט
הסיפור שלא נגמר. אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט
(צילום: Gettyimages)

בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי היו צמודים במשך 11 שנים כזוג רומנטי, וכעת כשהם גרושים - נראה שהם מתקשים לשחרר ומתעקשים להישאר בקשר הדוק - כיריבים. מאז שנפרדו בשנת 2016, שני הכוכבים מתכתשים בבתי המשפט (ועל גבי מדורי הרכילות) סביב תביעות בנוגע להתנהגותו האלימה כביכול של פיט כלפי ג'ולי וילדיהם ובנוגע למשמורת על הילדים אבל כעת הנושא שמעסיק אותם הוא דווקא היקב הצרפתי שלהם, שנראה ששני הצדדים רואים בו פוטנציאל לכלי ניגוח אחד בשנייה.
פיט היה הראשון להגיש תביעה בנושא בפברואר האחרון, כשהאשים את ג'ולי בכך שמכרה את חלקה ביקב לאוליגרך הרוסי יורי שפלר מבלי ליידע אותו על כך, למרות שבעת רכישתו הם הסכימו שבמידה ואחד מהם ירצה למכור את חלקו ברכוש, יהיה עליו לקבל את הסכמת האחר וכי לצד השני תהיה זכות ראשונים על קנייתו.
בנוסף טען פיט שג'ולי עשתה זאת בידיעה שלשפלר יש כוונות זדוניות כלפי היקב ושהוא מתכנן להרוס אותו מבפנים על מנת לחסל את התחרות שהיקב הציב לעסקיו שלו.
5 צפייה בגלריה
שבו על כוס יין, תפתרו את הבעיות ביניכם
שבו על כוס יין, תפתרו את הבעיות ביניכם
שבו על כוס יין, תפתרו את הבעיות ביניכם
(צילום: gettyimages)

זה לקח כמה חודשים אבל השבוע ג'ולי הגישה תביעה נגדית בה היא דורשת מהכוכב פיצויים של 250 מיליון דולר, על כך שלטענתה ניסה להשתלט על היקב, הדיר אותה מניהולו וחיבל בו על מנת לצמצם את ההכנסות שהייתה אמורה לקבל ממנו. לפי ג'ולי, פיט סירב לתת לה גישה למסמכים ניהוליים של היקב, הסתיר ממנה נתונים כלכליים ולא התחשב בדעותיה לגבי אופן ניהולו. "הוא הוציא בהצלחה לפועל תכנית שמטרתה הייתה להשיג שליטה על היקב" טוענת ג'ולי, ומוסיפה שפיט ביצע מהלכים רשלניים אשר היו בעלי "השפעות כלכליות הרסניות".
עוד מאשימה הכוכבת את פיט בכך ש"מסר מאחורי גבה" רכוש מהיקב לחבריו ולחברות אחרות - לעיתים ללא תמורה ובזבז "מיליוני דולרים על פרויקטים מטופשים", ביניהם בניית בריכת שחייה והקמת אולפן הקלטות. ג'ולי טוענת שפיט עשה זאת על מנת לוודא שלא תקבל דבר מהרווחים של היקב, שעמדו לדבריה על סכום של כמה עשרות מיליוני דולר. לגבי תביעתו של פיט נגדה – מדובר לטענתה ב"פעולה נקמנית", כך נכתב במסמכי התביעה.
לגבי טענתו של פיט על כך שג'ולי מכרה את חלקה ביקב מאחורי גבו – ג'ולי משיבה שדווקא ביקשה למכור לו את החלק שלה לאחר שנפרדו, אך הוא היקשה עליה והוסיף לחוזה סעיפים "בעייתיים" שלא היו לרוחה. היא גם מאשימה את פיט בכך שהפיץ שקרים על שפלר, לו כאמור היא מכרה בסופו של דבר את חלקה ביקב, כשטען שהוא חבר קרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. האמת, כך היא טוענת, רחוקה מכך. לדבריה, החברה של שפלר תבעה את הממשלה הרוסית ושפלר אף היה קורבן לניסיון חטיפה שתוכנן על ידי הקרמלין.
5 צפייה בגלריה
"בזבז מיליונים על פרויקטים מטופשים"
"בזבז מיליונים על פרויקטים מטופשים"
"בזבז מיליונים על פרויקטים מטופשים"
(צילום: gettyimages)
בניגוד לדבריה של ג'ולי על כך שפיט עשה מאמצים כבירים על מנת לחבל ביקב, עורכי דינו טענו בתביעה מפברואר שמדובר בפרויקט תשוקה של הכוכב, ושהוא הפך אותו ל"עסק בינלאומי שהניב רווחים של מיליוני דולרים, ולאחד היצרנים הנחשבים ביותר של יין רוזה", בעוד שלטענתם ג'ולי "לא תרמה דבר להצלחת העסק". בעוד שהיא תובעת כאמור 250 מיליון דולר, פיט לא תובע סכום ספציפי אלא מבקש מבית המשפט לפסוק לטובתו סכום "ראוי והוגן".
מקורביה של ג'ולי אמרו לאתר Daily Mail: "בראד פועל בנקמנות נגד אשתו לשעבר. רוב העולם יחשיב את מעשיו כגניבה, למרות שהתביעה של ג'ולי לא טוענת שזה אכן מה שהיה. הוא גזל ממנה את השליטה, עשה כל העולה על רוחו ובזבז את הרווחים שהיא הייתה אמורה לקבל על פרויקטים שרק הוא היה מעוניין בהם".
בני הזוג לשעבר רכשו את היקב כחלק מאחוזה בת 35 חדרים בשנת 2008, תמורת תשלום של 25 מיליון דולר. הם הפכו מכרו את תוצרת היין שהפיקו ממנו והפכו אותו לעסק משגשג. במקור פיט אחז ב-60 אחוזים מהבעלות עליו, אך בשנת 2013 הוא העביר לג'ולי 10 אחוזים והפך אותם לשותפים שווים.
מעבר לפן הכלכלי, ליקב היה ערך סנטימנטלי עבור בני הזוג לשעבר – בשנת 2014 הם התחתנו באחוזה שבשטחה הוא נמצא, ופיט סיפר בתביעתו שהוא, ג'ולי וילדיהם נהגו לבלות בה במהלך החגים והחופשות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: גטי אימאג'ס)
כאמור, ג'ולי מכרה את חלקה ביקב לאיש העסקים הרוסי יורי שפלר באוקטובר 2021. בין אם עשתה זאת מתוך רצון כן לשחרר את הנכס או שמכרה אותו בזדון כפי שטוען פיט – המהלך רק הוביל לכדור שלג משפטי נוסף, שמתגלגל לו בין יתר הכדורים שמתגלגלים להם כרגע בבתי המשפט בחסות שני הכוכבים. בחודש שעבר נחשף כי ג'ולי הגישה בקשה חסויה מה-FBI ודרשה לקבל פרטים על החקירה שנערכה נגד פיט בנוגע לטענותיה על אלימות מצידו כלפיה וכלפי ילדיהם בשנת 2016.
בבקשתה התלוננה ג'ולי על חוסר השקיפות שבחקירה, שמסקנותיה היו שאין הצדקה להעמיד את הכוכב לדין. ה-FBI הסביר בזמנו את ההחלטה על ידי הצהרה לקונית וחסרת פירוט: "אחרי שנבחנה התביעה, הוחלט לסגור אותה מסיבות שונות".
מקורביו של פיט טענו בתגובה שג'ולי נואשת בניסיונותיה להסית את התקשורת נגד פיט: "היא מנסה למצוא משהו בכל מחיר. הכל הצגה, מדובר במידע שכבר היה ברשותה לפני חמש שנים וחצי. אין כאן משהו חדש".
5 צפייה בגלריה
המשך עוד יגיע
המשך עוד יגיע
המשך עוד יגיע
(צילום: AFP)