11 צפייה בגלריה
קווין בייקון קירה סדג'וויק
קווין בייקון קירה סדג'וויק
מהזוגות היציבים בהוליווד. קווין בייקון וקירה סדג'וויק
(צילום: GettyImages)
קווין בייקון הוא אולי שחקן מצליח ועטור פרסים – אבל לא רק, ואפילו הרבה יותר מכך. בייקון הוא גם כוכב של משחק משעשע בשם "ששדרגות מקווין בייקון", שמבוסס על ההנחה שהוליווד מאוד קטנה ושהרזומה של בייקון שופע כל כך, עד שכל שחקן הוליוודי לאורך השנים, לא משנה מי, מתי ועד כמה היה פעיל – יכול להיות מקושר מקצועית לבייקון תוך איזכור של שישה אנשים הקשורים גם הם אחד לשני (תנסו, זה עובד!).
אבל יש מישהי שלא דרושים לה כל השלבים האלו בדרך לבייקון, היא תמיד לידו – וזו אשתו קירה סדג'וויק. בספטמבר הקרוב יחגגו השניים 35 שנות נישואים – הישג מרשים במיוחד אם לוקחים בחשבון את חוסר היכולת של זוגות הוליוודיים (טוב, גם של לא מעט זוגות לא הוליוודיים) להאריך ימים.
השניים הכירו באופן די מוזר יש לציין – כשסדג'וויק הייתה בת 12 בלבד ובייקון בן 19. רגע - לא מדובר כאן בזוגיות מטרידה או פלילית חלילה: בשנת 1977 סדג'וויק הילדה ראתה הצגה בכיכובו של בייקון ולאחר מכן ניגשה אליו מאחורי הקלעים. בייקון הבהיר: "לא יצאנו אז", לקול אנחת הרווחה של מנחות התוכנית The View שבה התראיין. "היא ואח שלה ראו אותי בחוץ אחרי ההצגה והוא עודד אותה לדבר איתי. היא ניגשה ואמרה לי, 'אהבתי אותך בהצגה'. אני לא זוכר את זה, אבל היא כן".
11 צפייה בגלריה
קווין בייקון
קווין בייקון
ילדה בת 12 ניגשה אליו. עשור לאחר מכן היא הייתה אשתו
(צילום: AP)
והיא הזכירה לו את הסיפור הזה, כשהם נפגשו שוב כעשור מאוחר יותר על סט צילומי סרט הטלוויזיה Lemon Sky. בייקון כבר היה אז שחקן מבוסס ומבוקש, בזכות סרטים כמו קלאסיקת האימה "יום שישי ה-13" וכמובן קלאסיקת הריקודים "פוטלוס", והיא עדיין שחקנית מתחילה יחסית.
הניצוצות ביניהם לא הגיעו מיד, לפחות לא מבחינתה של סדג'וויק: "הוא לחלוטין לא היה הטיפוס שלי", סיפרה בריאיון למגזין Redbook. "למען האמת אני ממש זוכרת שהסתכלתי על הישבן שלו וחשבתי לעצמי 'טוב, אולי יש בנות שכן אוהבות את זה'". היא כמובן שינתה את דעתה בנושא, אבל זה לקח קצת זמן.
11 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "פוטלוס"
מתוך הסרט "פוטלוס"
מתוך הסרט "פוטלוס"
(צילום מסך)
הוא לעומת זאת לגמרי היה בעניין שלה, כך סיפרה בריאיון לקונאן אובראיין: "כל יום אחרי הצילומים הוא הזמין את כל הצוות לצאת ביחד לארוחת ערב וכולם הסכימו חוץ ממני. אחרי זה הוא סיפר לי שאני היחידה שהוא רצה שתגיע, וזה לא קרה. והוא תמיד נתקע עם החשבון". הוא לא אמר נואש ומצא כל מיני תירוצים כדי לפגוש אותה במקריות מחוץ לסט הצילומים. בסוף הצליח לו.
"כשהתאהבתי בקווין, הרגשתי שיש מסביבנו לחץ שנתחתן. אני לא יודעת למה, אבל זה היה מאוד מלחיץ", סיפרה בריאיון לאתר Volture. הצעת הנישואים באמת הגיעה מהר – אחרי כמה חודשים של זוגיות, ובערב חג המולד של שנת 1987 בייקון כרע ברך. "היא הייתה כל כך נרגשת ובכתה", סיפר. בהתחשב במה שסיפרה סדג'וויק – אולי הבכי נבע פחות מהתרגשות ויותר מחרדה, אבל כך או כך, היא אמרה "כן".
סדג'וויק הודתה שהחשש מהמחויבות לא היה קשור בבייקון, אלא בגלל ניסיון עבר מלא אכזבות: "לא סמכתי על אחרים, זה לא תחום שהרגשתי שיש לי בו הצלחה. התאכזבתי מהרבה אנשים ולכן לא רציתי להיות פגיעה או להיקשר באופן מחייב". אבל כאמור – היא ענתה בחיוב, ולא התחרטה: "הוא היה האחד, הוא היה הנפש התאומה", סיפרה. פחות משנה לאחר מכן, ב-4 בספטמבר 1988, הם כבר אמרו "איי דו" אחד לשנייה.
מה שכן – בדרך לחתונה עוצרים... שוב בחנות התכשיטים? בייקון סיפר בתוכנית האירוח של קלי קלארקסון שכמה חודשים אחרי האירוסים סדג'וויק אמרה לו שהטבעת שבחר לה היא פחות הטעם שלה: "היינו במיטה והיא התעוררה באמצע הלילה בבכי בלתי פוסק. היא לא הצליחה לדבר מרוב בכי. בסוף היא פלטה 'אני לא אוהבת את הטבעת!'"
בייקון לא לקח ללב, ויום לאחר מכן הם החליפו את הטבעת לזו שהיא עונדת עד היום.
11 צפייה בגלריה
קווין בייקון קירה סדג'וויק
קווין בייקון קירה סדג'וויק
בכתה כי לא אהבה את טבעת האירוסים
(צילום: GettyImages)

הבת שהפכה לשחקנית – בזכות הכישרון או הקשר המשפחתי?

בנם הראשון טראביס נולד ביוני 1989, ואם תעשו את חישוב מהיר, תגלו שמדובר ב-9 חודשים בדיוק מחודש החתונה. כן, יש כאלו שמנצלים את ירח הדבש ליהנות מחופשת חלומות – אחרים מנצלים אותה כדי להרחיב את המשפחה. "פשוט החלטנו לא להשתמש באמצעי מניעה", סיפרה סדג'וויק. "לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר, בתוך שבועיים כבר הייתי בהיריון".
שלוש שנים לאחר מכן נולדה בתם סוסי שלימים תלך בעקבות הוריה ותהפוך גם היא לשחקנית, אפרופו הדיון הנרחב שמתקיים בימים אלו סביב "ילדי נפוטיזם". סוסי קיבלה את תפקיד המשחק הראשון שלה כשהייתה בת 13, בסרט Loverboy בכיכובם של – ניחשתם נכון – הוריה, ושביים – ניחשתם שוב: אביה.
כשבייקון נשאל למה בחר דווקא בה לתפקיד, כאילו התשובה לא ברורה, הוא סיפק את התשובה המתבקשת, כלומר – שהיא הייתה הכי מתאימה: "אני לא חושב שילדים צריכים לעבוד, אבל עם זאת אנחנו זקוקים לילדים בסרטים. היה לנו תפקיד נהדר לילדה בת עשר שאמורה להיות קירה כילדה קטנה, אז ליהקתי את הבת שלי. היא עשתה עבודה נהדרת, אבל אני לא מעודד את הילדים שלי להיות שחקנים".
סדג'וויק הסכימה איתו ואף הודיעה: "היא לא תהיה שחקנית. ללהק אותה לסרט היה הדבר הכי טוב שיכולנו לעשות כדי שהיא תאבד בזה עניין, כי עד שסיימנו היא הייתה מותשת. בסוף היום החמישי היא אמרה 'טוב, נראה לי שמיציתי את עניין המשחק'".
11 צפייה בגלריה
קווין בייקון סוסי בייקון קירה סדג'וויק
קווין בייקון סוסי בייקון קירה סדג'וויק
"היא לא תהיה שחקנית!"... נחשו שוב. סוסי בייקון עם הוריה
(צילום: GettyImages)
ובכן, התברר שתחושת המיצוי חלפה כעבור זמן מה: ההתנסות השנייה של סוסי בהוליווד הגיעה ארבע שנים לאחר מכן, כשהייתה בת 17, וגם אז היה זה הודות לקשריה המשפחתיים, כשקיבלה תפקיד אורח בסדרה "המפענחת" שבה כיכבה אמה. סדג'וויק סיפרה אז שבמאי הסדרה הציע לסוסי את התפקיד מבלי שידעה על כך, ולאחר שסוסי ענתה בחיוב, כבר לא יכלה להתנגד.
מאז סוסי כבר עובדת בתעשייה באופן די שוטף, וכיכבה לאורך השנים בסדרות כמו "צעקה", "13 סיבות" ו"הסודות של איסטאון". בשנת 2014 היא נבחרה להיות "מיס גלובוס הזהב" – תפקיד שהוא הנפוטיזם בהתגלמותו, ומוענק בדרך כלל לבת של אחד מכוכבי הוליווד. בשנים האחרונות שונה הטייטל ל"שגריר/ת גלובוס הזהב" כדי להפוך אותו לכולל יותר שכן גם בנים של סלבס נבחרו אליו. הגדרת התפקיד אגב, הוא ללוות את הזוכים לבמה ולאחוז בפסלונים המוענקים.
11 צפייה בגלריה
סוסי בייקון
סוסי בייקון
סוסי בייקון
(צילום: GettyImages)
גם טראוויס לא התרחק מתעשיית הבידור אבל בכיוון קצת אחר - בנם בן ה-33 של הכוכבים ההוליוודיים מפלס לעצמו שם בתעשיית המוזיקה, וליתר דיוק הרוק הכבד. יש לו להקה, Contracult Collective, והוא גם הגיטריסט של להקה בשם Black Anvil וטכנאי אודיו. בייקון הצעיר חשף באוגוסט האחרון באינסטגרם שהוא מתמודד עם הפרעה דו קוטבית, והעוקבים שיבחו אותו על החשיפה. בין לבין, הוא לא שוכח לבלות זמן איכות עם הוריו, ורק בחודש שעבר מצלמות הפפראצי תפסו אותו ואת אביו קונים קפה בלוס אנג'לס.
11 צפייה בגלריה
קווין בייקון טראוויס בייקון
קווין בייקון טראוויס בייקון
השיער הבלונדיני והמראה התמים התחלף בלוק של רוקר כבד. טרוויס בייקון ואביו
(Splash news)
ברני מיידוף גזל את רוב כספם
בניגוד לרבים בהוליווד, בני הזוג הצליחו למצוא את עצמם מחוץ לסקנדלים, שערוריות ורכילויות (פלא שהם מחזיקים מעמד ביחד כל כך הרבה זמן?), אבל הייתה פעם אחת מצערת שבה הם מצאו את עצמם בכותרות בעל כורחם. זה קרה כשבשנת 2009 נודע שברני מיידוף, בזמנו יו"ר החברה למסחר בניירות ערך ויו"ר דירקטוריון הנאסד"ק בארה"ב, היה אחראי להונאה כלכלית בהיקף של כ-64 מיליארד דולר וגזל את כספיהם של עשרות אלפי אנשים, בהם בייקון וסדג'וויק.
סדג'וויק סיפרה: "גילינו ביחד עם כל העולם. אלו היו כל החסכונות שלנו. זה היה יום קשה. הרגשנו נורא ופחדנו מאוד במשך הרבה זמן, אבל ידענו שנתגבר על זה. היו אחרים שהמכה הייתה יותר קשה עבורם, כמו קשישים ומובטלים. אני זוכרת שקווין אמר: 'אנחנו אמנים, לא אנשים של כסף. עבדו עלינו, אנחנו לא אשמים בכך שאנחנו לא מתעסקים עם כספים'".
השניים לא חשפו בדיוק כמה כסף הפסידו, אבל ההערכות הן שמדובר באזור ה-30 מיליון דולר ובייקון סיפר לאחרונה שרק מעט מאותו סכום הושב להם (קרן שהוקמה במטרה לסייע לקורבנותיו של מיידוף החזירה עד כה 4 מיליארד דולר ליותר מ-40 אלף נפגעים). מיידוף הורשע ונגזרו עליו 150 שנות מאסר, אך הוא נפטר בכלא לפני כשנתיים.
"ברור שכעסנו", אמר בייקון. "אבל כשמשהו כזה קורה, מסתכלים אחד על השנייה ואומרים 'טוב, זה מבאס. נפשיל שרוולים ונצא לעבוד'. הגענו עד לכאן, הילדים בריאים, אנחנו בריאים. בואו נסתכל על הצדדים החיוביים. שנינו עדיין יכולים לעבוד. אני חושב שאנשים לא היו שמחים לשמוע אותי מתלונן על צרות כספיות". והאמת שבצדק – לפי ההערכות הוא מרוויח שלושה מיליון דולר לסרט, ושווי הנכסים המשותפים שלו ושל סדג'וויק הוא 45 מיליון דולר.
11 צפייה בגלריה
קווין בייקון קירה סדג'וויק
קווין בייקון קירה סדג'וויק
רוב כספם נגזל מהם, ורובו לא הוחזר
(צילום: GettyImages)
בעוד שסדג'וויק בנתה לעצמה שם של שחקנית מוערכת ואף הובילה כאמור את סדרת הטלוויזיה המצליחה "המפענחת", שעליה זכתה גם באמי ובגלובוס הזהב, הכוכב הגדול בבית הוא ללא ספק בייקון, שכיכב בהצלחות גדולות כמו "אפולו 13", "סליפרס", "תמונה מושלמת", "משולש פראי", "בלתי נראה" ו"אקס-מן: ההתחלה", כמו גם בסדרות "המעקב" ו"אני אוהב את דיק".
הוא וסדג'וויק הרבו לשתף פעולה וגם ביימו זה את זו בסדרות ובסרטים, אבל רוב הפרויקטים המשותפים שלהם היו קטנים יותר ולא זכו לתשומת לב רבה.
11 צפייה בגלריה
קווין בייקון קירה סדג'וויק
קווין בייקון קירה סדג'וויק
שווי נכסיהם המשותפים מוערך בסכום של 45 מיליון דולר
(צילום: GettyImages)

קעקועים משותפים וריקודים בטיק טוק

ואחרי כל השנים ביחד, נראה שהאהבה שלהם עדיין בשיאה, ולפחות כלפי חוץ חייהם נראים מתקתקים ושלווים: "לא קשה להימשך אליו" אמרה סדג'וויק בריאיון. "כשהוא נכנס לחדר, הלב שלי עדיין מחסיר פעימה ואני חושבת לעצמי 'הוא כל כך חמוד, הוא לוהט!' זה הדבר הראשון שאני חושבת עליו. תשאלו כל אחד שעומד לידי, כי זה בולט. הוא עדיין תעלומה עבורי".
יש גם פעילויות משפחתיות - כמו הקעקועים שעשו הם וילדיהם של שמותיהם, וגם דברים זוגיים ואינטימיים יותר – למשל הפעם ההיא שבייקון התנדב להסיר לאשתו שערות מקו הביקיני: "חשבתי לעצמי, 'כמה קשה זה כבר יכול להיות? אני יכול להרכיב רהיטים של איקאה, זה יהיה פשוט'". לצערו ובעיקר לצערה של סדג'וויק, הוא גילה שזה קצת יותר מסובך ממה שזה נראה. "זה משהו שצריך להשאיר למקצוענים", הודה. "זה יכול להפוך להיות מאוד מסוכן. היא מאוד כעסה עליי, אבל זה בסדר, עשיתי כמיטב יכולתי".
בפעם אחרת, הוא שיתף סרטון שבו הוא נראה שוטף את תחתוני החוטיני שלה – עליהם כתוב "אני אוהבת את ק"ב". היא הגיבה: "תודה שאתה מאוורר את הכביסה המלוכלכת שלי". שנקטלג את שני הדברים האלו בתור סיפורים מקסימים או כשיתוף מידע שמאוד לא היה נחוץ לנו לדעת? עדיין לא החלטנו.
11 צפייה בגלריה
קווין בייקון קירה סדג'וויק
קווין בייקון קירה סדג'וויק
יש דברים שהם פשוט TMI
(צילום: GettyImages)
בכלל, שניהם ובעיקר בייקון חזקים מאוד ברשתות החברתיות בשנים האחרונות. בייקון אוהב לפרסם קטעים מוזיקליים בכיכובם, כמו זה מ-2018 שבו הם שרו ביחד את השיר To Love Somebody של להקת הבי ג'יז. בייקון כתב שם: "30 שנה עם האישה המדהימה הזו. היא המוזיקה של חיי".
שיתוף הפעולה האחרון שלהם היה דווקא לשיר קצת פחות רומנטי ויותר עוקצני: Flowers של מיילי סיירוס, שהם ביצעו ביחד במסגרת מנהגו של בייקון לבצע קאברים לשירים כשבקהל נמצאות העיזים שלו. עבור הקאבר למיילי – הם הסתפקו בעז צעצוע.
אבל סרטון הטיק טוק החמוד ביותר שלהם הוא כנראה זה שבו הם ניסו לבצע את טרנד הריקוד של פוטלוס. "אני לא זוכר את החלק הזה מהריקוד המקורי בסרט, אבל החלטנו לנסות", כתב בייקון.
הקטע החינני הזה צבר יותר מ-1.2 מיליון לייקים ושלל תגובות נלהבות. שום דבר לא מנצח נוסטלגיה וזוג וותיק ומאוהב.
11 צפייה בגלריה
קווין בייקון קירה סדג'וויק
קווין בייקון קירה סדג'וויק
אחרי כל השנים, עדיין מאוהבים מתמיד
(צילום: GettyImages)