בשנת 1993 ג'ון בוביט הפך בין לילה לאחד האנשים הכי מדוברים בעולם. לצערו, זה קרה בנסיבות מפוקפקות ומכאיבות במיוחד – לאחר שאשתו לורנה בוביט כרתה את איבר מינו.
כעת, 31 שנה לאחר אותו מקרה שערורייתי ומוזר – בוביט בן ה-57 עבר כריתה נוספת, אך הפעם מתוכננת מראש ולמען בריאותו: לאחר שאובחן כסובל מנזק במערכת העצבים ההיקפית שלו, נאלצו הרופאים לכרות את אצבעות רגליו.
4 צפייה בגלריה
ג'ון בוביט
ג'ון בוביט
כריתה נוספת - הפעם רפואית. ג'ון בוביט
(צילום מסך )
בוביט סיפר למגזין The Sun שמקור הנזק הוא בשירותו הצבאי בחיל הנחתים בשנות השמונים, אז שירת בבסיס בצפון קרוליינה שמימיו היו מזוהמים. הוא מספר שמערכת העצבים ההיקפית שלו, שמקשרת בין מערכת העצבים המרכזית ובין שאר חלקי הגוף, ניזוקה - מה שהוביל לכשל בעצבים ולדלקת בעצמותיו. כתוצאה הוא עבר כמה ניתוחים ובאחרון שבהם, אותו עבר בשנה שעברה, נאלצו לכרות את אצבעות רגליו. הכריתה השאירה אותו מחוסר יכולת לעבוד ולכן הוא מובטל כיום, צולע, חסר תחושה בכפות רגליו ונועל נעלים פרוסתטיות.
בוביט גם טוען שמעבר לבעיות הבריאותיות, הזיהום במים הותיר בו צלקות מנטליות, והן שגרמו לבעיות שהיו לו עם אשתו לשעבר לורנה בוביט. "לא התנהגתי כפי שהייתי צריך. אולי הייתי עושה החלטות טובות יותר אם היכולת הקוגניטיבית שלי לא הייתה משובשת על ידי הכימיקלים".
לורנה סיפרה בזמנו שג'ון נהג להכות ולאנוס אותה, ועשה זאת שוב באותו ערב עקוב מדם. לאחר מכן, בזמן שישן, היא חתכה את איברו עם סכין, נסעה לשדה מרוחק והשליכה אליו את האיבר. "לא רציתי ללמד אותו לקח, זה היה עניין של הישרדות, חיים ומוות. פחדתי על חיי", סיפרה לאחר מכן. "אני זוכרת שלא הצלחתי לעשות פנייה בגלל שהידיים שלי אחזו במשהו. ניסיתי לפנות ואז הבנתי מה אני מחזיקה".
4 צפייה בגלריה
ג'ון ולורנה בוביט בצעירותם
ג'ון ולורנה בוביט בצעירותם
ג'ון ולורנה בוביט בצעירותם
(צילום מסך)
באותו הזמן, בוביט המדמם הגיע לבית החולים ושם האורולוג ג'ין סן הבהיר לו: "אמרתי לו שאם לא נמצא את החלק החסר, נצטרך לסגור את האזור כמו שהוא". פירוש הדבר היה, בין היתר, שג'ון ייאלץ לשבת כדי להטיל את מימיו ולא יוכל לקיים יותר יחסי מין.
באורח פלא איברו הכרות של ג'ון נמצא בזמן (איבר מין כרות יכול לשרוד כשש שעות לאחר הכריתה) ולאחר שהובהל לבית החולים כשהוא מחוטא ומכוסה בקרח, חובר בהצלחה לבעליו, בניתוח שארך 9 וחצי שעות.
בני הזוג בוביט הועמדו, כל אחד בנפרד, למשפטים שסוקרו בהרחבה על ידי התקשורת: הוא הואשם באונס והיא בהטלת מום וחבלה חמורה. שניהם זוכו בסופו של דבר מאשמה.
4 צפייה בגלריה
ג'ון ולורנה בוביט
ג'ון ולורנה בוביט
בני הזוג בוביט עומדים למשפטים נפרדים
(צילום מסך)
ג'ון ניצל את הפרסום והמומנטום כדי לעשות מהטראומה שעבר כמה שיותר כסף. עבר. הוא יצא לסבב ראיונות ברחבי ארה"ב והופיע בכמה מתוכניות האירוח המובילות של התקופה, כמו זו של האוורד סטרן שאצלו שיחק במשחק "הכה בבוביט" והיה צריך לנחש את הפאנצ'ים על בדיחות שנעשו על חשבונו. הוא גם הגיע לאירועי מכירת סכינים לחיתוך בשר וחתם עליהם – הומור עצמי לא היה חסר לו.
בהמשך הוא הגדיל לעשות וגם הפך לשחקן פורנו: "זו הייתה הדרך הטובה ביותר להוכיח שהפין שלי עובד", סיפר לאתר "ואניטי פייר". יחד עם זאת הוא הודה: "הבעיה הייתה שהוא עדיין לא החלים אז במלואו". סרטו הראשון, "ג'ון וויין בוביט: לא חתוך" (1994), הפך לאחד מסרטי המבוגרים המצליחים ביותר בכל הזמנים והאורולוג שטיפל בו, ד"ר ג'ים סן, אמר: "לא קורה הרבה שהעבודה שלי מוצגת לראווה בדרך שכזו".
לורנה לעומת זאת, החליטה לשמור על פרופיל נמוך, פתחה סלון יופי והקימה עמותה למען נפגעי אלימות במשפחה.
4 צפייה בגלריה
פוסטר הסרט "ג'ון בוביט: לא חתוך"
פוסטר הסרט "ג'ון בוביט: לא חתוך"
פוסטר הסרט "ג'ון בוביט: לא חתוך"
(צילום מסך)