הקומיקאית איימי שומר (42) חשפה אתמול (שבת) שהיא סובלת מתסמונת קושינג – מצב הנגרם מעודף הורמון קורטיזול, שעשוי להתבטא בין היתר בעודף שומן בצוואר האחורי, פנים מעוגלות עם אודם על הלחיים, סימני מתיחה על עור הבטן, פגיעה בחוזק העצמות, פגיעה בפוריות ובליבידו ושינויים במצב הרוח.
שומר מספרת שקיבלה את האבחון אחרי שהופיעה בכמה תוכניות אירוח בתחילת החודש, וקיבלה מהגולשים הרבה תגובות על כך שפניה מאוד נפוחות. שומר לקחה את ההערות (שלרוב היו נבזיות, יש לציין) לתשומת לבה והלכה להיבדק.
3 צפייה בגלריה
איימי שומר
איימי שומר
סובלת מתסמונת קושינג. איימי שומר
(צילום מסך)
היא סיפרה בריאיון לאתר News Not Noise: "אלו היו שבועיים מטורפים עבורי ועבור משפחתי. מעבר לחשש לגבי הבריאות שלי, גם נאלצתי להיות מול המצלמות בזמן שכל האינטרנט חווה את דעתו עליי. אבל תודה לאל על כך, מכיוון שבזכות זה הבנתי שמשהו לא בסדר".
היא סיפרה: "בזמן שקידמתי את הסדרה החדשה שלי, הייתי במכשירי MRI במשך ארבע שעות בכל פעם, הוורידים שלי התייבשו בגלל כמות הדם שלקחו ממני וחשבתי שאולי לא אהיה בסביבה לראות את הבן שלי גדל. אז כשהבנתי שיש לי תסמונת קושינג שתיעלם מעצמה, אלו היו החדשות הכי טובות שיכלתי לקבל".
שומר הסבירה שהחליטה לחשוף את מחלתה כדי להעלות את המודעות לבריאות האישה: "השיימינג והביקורת על הגוף המשתנה שלנו הוא משהו שהתמודדתי איתו וראיתי בעצמי במשך הרבה זמן. אני כל כך רוצה שנשים יאהבו את עצמן ויקפידו להילחם עבור בריאותן, במערכת שבדרך כלל לא מאמינה להן". היא הוסיפה: "המחלה שלי היא דוגמה טובה לכך שאף פעם אי אפשר לדעת מה מישהו אחר עובר. כולם מתמודדים עם משהו. אולי נוכל להיות נחמדים יותר אחד לשני ולעצמנו".
במחלה ניתן לטפל על ידי מספר דרכים, ביניהן תרופות, ניתוח או הפחתת מינון סטרואידים, במידה והסובלת מהמחלה טופלה בעזרתם לאורך זמן.
3 צפייה בגלריה
איימי שומר
איימי שומר
"השיימינג והביקורת על הגוף המשתנה שלנו הוא משהו שהתמודדתי איתו במשך הרבה זמן"
(צילום מסך)
עוד לפני שקיבלה את האבחנה לגבי התסמונת, שומר הגיבה לביקורת על המראה שלה והסבירה שהיא גם מתמודדת עם אנדומטריוזיס - מחלה גינקולוגית כרונית, דלקתית ותלוית אסטרוגן. "תודה רבה על כל ההערות שלכם לגבי המראה שלי. נהניתי במשך עשרים שנה מביקורת ודיונים על איך שאני נראית, כמו שכל הנשים חוות. ואתם צודקים, אני נפוחה מהרגיל. יש לי אנדומטריוזיס, מחלה כרונית שכל אישה צריכה לדעת עליה. יש כמה דברים רפואיים והורמונליים שקורים בעולם שלי כרגע, אבל אני בסדר".
שומר הוסיפה: "לאורך השנים, מבחינה רפואית חקרו את גוף האישה הרבה פחות מהגוף הגבר. הספר 'הכל בראש שלה' מסביר זאת היטב. אני גם חושבת שאישה לא צריכה לתרץ את הופעתה הפיזית ולא חייבת הסברים לאף אחד".
בשבוע שעבר התארחה שומר גם בפודקאסט Not Skinny But Not Fat, ודיברה על הלעג של הגולשים כלפי המראה שלה: "אני חושבת שהם כועסים כי אני לא יפה יותר ובכל זאת אני מרגישה שיש לי זכות לדבר. אני חושבת שהם לא רוצים שאף אישה תדבר, כלומר אי פעם הייתה אישה שפתחה את הפה ולא נקרעה לגזרים?"
היא גם אמרה: "הגולשים מרגישים בנח ללכלך עליי, יש כלפיי הרבה תשוקה בחוץ. אני יכולה להתרכז בזה, וזו לא הרגשה טובה כשכל האינטרנט נגדך, אני לא מאחלת את זה לאף אחד".
3 צפייה בגלריה
איימי שומר
איימי שומר
איימי שומר
(צילום: אינסטגרם)