3 צפייה בגלריה
מדונה בטקס הגראמי 2023
מדונה בטקס הגראמי 2023
מדונה בטקס הגראמי 2023
(צילום: GettyImages)
טקס הגראמי שנערך השבוע עורר כמדי שנה הרבה שיח ברשתות החברתיות, ובין הדיונים הנלהבים ולחלופין - הזועמים סביב הזכייה של הארי סטיילס מול ההפסד של ביונסה בקטגוריית אלבום השנה, הייתה עוד מישהי שכיכבה בכותרות: מדונה, ולמרבה הצער לא בגלל פועלה האמנותי אלא דווקא בגלל המראה שלה.
הכוכבת בת ה-64 לקחה חלק באירוע כשהציגה את ההופעה של סם סמית' וקים פטרס, האישה הטראנסית הראשונה שאי פעם הופיעה בטקס והשנייה שזכתה בפרס. בדבריה אמרה הכוכבת: "הנה משהו שלמדתי ב-4 העשורים שלי בתעשיית המוזיקה. אם מכנים אותך שערורייתית, בעייתית, פרובוקטיבית או מסוכנת – כנראה שאת עושה משהו נכון. אני כאן כדי להודות לכל המורדים שם בחוץ, שמפלסים דרך חדשה וסופגים כתוצאה את האש. כל עושי הבעיות שם בחוץ צריכים לדעת שהאומץ שלכם מורגש. רואים אתכם, שומעים אתכם וחשוב מכל – מעריכים אתכם".
על סמית ופטרס אמרה: "הרשו לי להציג בפניכם שני אמנים מוכשרים להפליא, שהתגברו על הרעש, הספקות והמבקרים ועשו משהו יפהפה".
3 צפייה בגלריה
מדונה בטקס הגראמי 2023
מדונה בטקס הגראמי 2023
"אם מכנים אותך שערורייתית, בעייתית, פרובוקטיבית או מסוכנת – כנראה שאת עושה משהו נכון"
(צילום: GettyImages)
כאמור, ההופעה הקצרה של מדונה על הבמה עשתה הרבה רעש, לא משהו שהיא לא רגילה אליו, אבל במקום להתייחס לדברים שאמרה, בחרו הגולשים והאתרים השונים להתרכז דווקא בלוק שלה. התגובות - לא היו חביבות: "היא כבר לא נראית כמו עצמה", כתב אחד הגולשים, וזו אולי הייתה ההערה הכי עדינה. "מוזרה", כינה אותה אחר, "מה היא עשתה לפנים שלה?" שאל אחר ואחד נוסף העיר: "אני מצטער אבל זה ממש מפחיד. היית יפה כמו שהיית. עצוב שנשים נופלות קורבן לרצון להיראות בנות 20 לנצח ולהגזים עם המילויים והניתוחים". עוד גולש התבדח: "האלווין הגיע מוקדם השנה".
מדונה כאמור כבר רגילה לזלזול וללעג - אבל הפעם החליטה שלא לעבור על כך בשתיקה ואמש (ג') פרסמה פוסט נוקב באינסטגרם בו הגיבה למבקרים, וגם האשימה את הצלמים בכך שצילמו במכוון תמונות לא מחמיאות שלה: "היה לי הכבוד להציג את קים פטרס וסם סמית' בגראמי. רציתי להגיש את הפרס האחרון שהיה אלבום השנה, אבל הרגשתי שחשוב יותר להציג את האישה הטראנסית הראשונה שמופיעה בטקס, רגע היסטורי. ויותר מכך – היא גם זכתה בפרס!
במקום להתמקד במה שאמרתי בנאום שלי, שהוקדש להכרת תודה עבור האומץ של אמנים כמו סם וקים, אנשים רבים העדיפו לדבר על תמונות קלוז-אפ שלי שצולמו במצלמות עם עדשות רחבות שהיו מעוותות לכל אחד את הפנים".
במהלך שנות הקריירה הרבות שלה, מדונה ספגה לא מעט ביקורת, לעג ודברי נאצה על כמעט כל דבר שעשתה – החל מהמוזיקה והקליפים שלה, ועד ההתנהגות שלה מול המצלמות, חייה האישיים, הגיל שלה והמראה שלה. בפוסט שלה כתבה הכוכבת: "פעם נוספת אני נמצאת במוקד של גילנות ומיזוגיניה, ששולטים בעולם שבו אנחנו חיים. עולם שמסרב לפרגן לנשים שחוצות את גיל 45, וחש את הצורך להעניש אותן אם הן ממשיכות להיות נחושות, הרפתקניות ולעבוד קשה.
"מעולם לא התנצלתי על האמנות שעשיתי ולא על הדרך בה אני נראית או מתלבשת ואני לא מתכוונת להתחיל. התקשורת זלזלה בי מאז תחילת הקריירה שלי, אבל אני מודעת לכך שזה רק מבחן ושמחה להיות פורצת דרך על מנת שלנשים שיגיעו בעקבותיי יהיה קל יותר".
כמנהגה, היא לא התאפקה וסיימה בכמה משפטי מחץ: "במילותיה של ביונסה: 'לא תשברו את נשמתי'. אני מצפה לעוד שנים רבות של התנהגות חתרנית ופורצת גבולות שבה אעמוד מול הפטריארכיה ובעיקר אהנה מהחיים. השתחוו כלבות!". לצד הדברים שכתבה, היא פרסמה וידיאו שלה חוגגת ונהנית מאחורי הקלעים עם חברים כמו סמית' וקארדי בי.
מדונה הודיעה לאחרונה שהיא יוצאת לסיבוב הופעות עולמי שבו תחגוג 40 שנה לתחילת הקריירה שלה ותשיר את כל להיטיה. עד כה היא הכריזה על 72 הופעות בארה"ב ובאירופה – לרובן כבר אזלו את הכרטיסים. היא צפויה להודיע על מדינות נוספות אליהן תגיע במסגרת הסיבוב – אך כעת לא נראה שישראל תהיה ביניהן. מה שבטוח, ההופעות האלו ייתנו לה עוד הרבה הזדמנויות להלהיט את המעריצים – וגם את המבקרים.
3 צפייה בגלריה
מפורסמים שהפכו לקורס
מפורסמים שהפכו לקורס
ממשיכה לכבוש את העולם
(צילום: Gettyimages)