4 צפייה בגלריה
מתחייבת ומקיימת. מייגן מרקל
מתחייבת ומקיימת. מייגן מרקל
מתחייבת ומקיימת. מייגן מרקל
(צילום: Gettyimage)
שנתיים לאחר שהודיעו על שיתוף פעולה סופר רווחי (18 מיליון פאונד) עם ספוטיפיי ושחררו את הפודקאסט הראשון שלהם, הפרק הראשון בסדרת הפודקאסטים של מייגן מרקל, Archetypes, עלה לאוויר, כשהאורחת הראשונה היא לא אחרת מהחברה הטובה של הדוכסית, הטניסאית סרינה וויליאמס.
הפודקאסט המדובר עלה מוקדם יותר היום (ג') ולאחר שספוטיפיי רמזו בגסות לא פעם כי הנסיך הארי ואשתו הדוכסית לא עומדים בהתחייבות שלהם והם אינם מספקים את התכנים עליהם התחייבו. בחודש ינואר האחרון נודע כי חברת ספוטיפיי שכרה צוות מפיקים חדש שיעבוד עם הדוכסים - וכעת הגיע הזמן לקצור את הפירות. או לפחות את הפרי.
את הפודקאסט הנוכחי פתחה מרקל בשיתוף המאזינים על תחושת הזעם שהציפה אותה בתור ילדה בת 11, כשראתה פרסומת של סבון כלים אותה ייעדו לנשים בלבד. הדוכסית סיפרה כי לא הצליחה לעבור על כך בשתיקה ושלחה מכתבים לדמויות מפתח חזקות כולל הילארי קלינטון, שהייתה אז הגברת הראשונה. "זה עבד", אמרה מרקל. "מיליוני הדרכים שהחברה שלו מנסה לעכב בהן נשים, להגיד להן מי הן ומה הן צריכות או יכולות להיות. בשנים האחרונות הרצון שלי לעשות משהו בנדון גדל. גם הקול שלי, של אותה ילדה בת 11, הפך לכזה עם יותר ביטחון. אולי גם קצת יותר חזק".
מייגן הוסיפה: "אני לא זוכרת שאי פעם הרגשתי באופן אישי את הקונוטציה השלילית שמאחורי המילה 'שאפתנית' עד שהתחלתי לצאת עם הארי, שהפך לבעלי. וכנראה ששאפתנות היא דבר נורא ואיום לאישה. כלומר, לפחות לחלק מהאנשים. מאז שהרגשתי את התחושה הזו, את השליליות, קשה מאוד לבטל את ההרגשה".
כמובן שהדבר החשוב ביותר לדוכסים מסאסקס הוא להמשיך להזכיר לעולם כי הם זוג יונים, וגם הפעם הם עשו זאת - כשהנסיך הארי "התפרץ" באמצע הפודקאסט כדי לומר שלום לוויליאמס, ולהחמיא לה כמובן. "אני אוהב את מה שעשית בשיער", אמר.
4 צפייה בגלריה
הלכנו להאזין
הלכנו להאזין
הלכנו להאזין
וויליאמס מצדה נתנה דגש על השוני בו רואים גברים לעומת נשים. "אם הגבר שאפתן - האם אני אפגע בחברה כשאומר שאישה היא שאפתנית? או מה אני חושבת על נשים שאפתניות? לעיתים קרובות נשים בהחלט מוכנסות ל'קופסאות' השונות האלה - בין אם אנחנו שאפתניות, או כשיש לנו מטרות או כשאנחנו מגיעות ליעדים שלנו".
מוקדם יותר החודש הודיעה וויליאמס כי בכוונתה לפרוש מהטניס בקרוב ואמרה כי היא מוכנה לקראת השלב הבא. "זה הדבר הכי קשה שאני יכולה לדמיין", כתבה באינסטגרם. כעת בשיחה עם מרקל דיברה על התחושות ועל הלחצים שגרמו לה להחליט זאת. וויליאמס סיפרה כי לילה לפני שהתחרתה באליפות צרפת הפתוחה בתה אולימפיה שברה את היד, מה שהקשה עליה מאוד. "איכשהו הצלחתי לנצח אבל הייתי מותשת מבחינה רגשית - זה היה מטורף. וכמובן שכל ערב אחרי זה הייתי איתה כל הזמן ואמרתי לה שאני לא הולכת לשום מקום. לקחתי על עצמי הרבה, אבל ככה זה - אימהות עושות הרבה. כאילו, אני מסתכלת על אמא שלי ואני לא יודעת איך היא גידלה חמישה ילדים".
סדרת הפודקאסטים החדשה של הדוכסית מסאסקס תעסוק בעיקר בהעצמה נשית ובניסיון לחקור את "החוויות והפעולות שנועדו לעצור את הנשים". מרקל תפנה למומחים ותנסה לגלות את מקור ההתנהגות הזו ותנהל שיחות פתוחות עם נשים שחוו זאת על בשרן.
4 צפייה בגלריה
מעצימה נשים מגיל 11. מייגן מרקל וסרינה וויליאמס
מעצימה נשים מגיל 11. מייגן מרקל וסרינה וויליאמס
מעצימה נשים מגיל 11. מייגן מרקל וסרינה וויליאמס
(צילום: Gettyimage)
לסיום נזכיר כי בדצמבר 2020, שבועות ספורים לאחר שפורסם כי הדוכסים מסאסקס ישתפו פעולה עם ספוטיפיי, השניים פרסמו את הפודקאסט הראשון שלהם בו אירחו כוכבים גדולים ומוכרים כמו אלטון ג'ון ואף נתנו לבנם הבכור ארצ'י לקחת חלק פעיל ולמלמל כמה מילים למיקרופון. הפודאקסט גרף כותרות ברחבי העולם ,עורר עניין אך מאז נדם קולם.
מוקדם יותר השנה הודיעה ספוטיפיי כי היא מתחילה לגייס צוות משלה שיניע את הדוכסים מסאסקס ויגרום להם לעמוד בהתחייבותם. "ספוטיפיי חיכתה הרבה מאוד זמן לתכנים של הארי ומייגן וכעת נראה שהם סוף-סוף לקחו את העניינים לידיים שלהם", אמר מקור יודע דבר לעיתון "הסאן", והוסיף: "גיוס של כישרונות פנימיים מהצד של ספוטיפיי תבטיח שהם סוף-סוף יסחטו מהדוכסים חומרים והם ייאלצו לכבד את החוזה שלהם". נקווה שלא נצטרך לחכות שנתיים עד לפרק הבא.
4 צפייה בגלריה
מתי הפרק הבא? הנסיך הארי ומייגן מרקל
מתי הפרק הבא? הנסיך הארי ומייגן מרקל
מתי הפרק הבא? הנסיך הארי ומייגן מרקל
(צילום: GettyImages)